A może wogóle otworzą: LHR, IST i BRU, a MAD mógłby obsługiwać JK. Airliner może wiesz czy coś z tego wchodzi w rachube?
A może wogóle otworzą: LHR, IST i BRU, a MAD mógłby obsługiwać JK. Airliner może wiesz czy coś z tego wchodzi w rachube?
Poznań-Ławica&Kraków-Balice
Najpóźniej wiosną z Krakowa polecisz na wschód
2010-07-01, ostatnia aktualizacja 2010-07-01 11:44
Najpóźniej wiosną 2011 roku krakowskie lotnisko w Balicach zyska połączenie z Moskwą, Wilnem, Kijowem i Bukaresztem - zapowiada prezes lotniska w Balicach Jan Pamuła.
Fot. Krzysztof Karolczyk / AG Lotnisko Balice
Na spotkaniu z ministrem infrastruktury, Cezarym Grabarczykiem w Zabierzowie prezes Pamuła poinformował o planach inwestycyjnych i rozszerzenia siatki połączeń krakowskiego lotniska: - Od ponad roku walczę o to by Kraków wreszcie miał połączenia z dużymi miastami wschodniej Europy. Jedynym naszym rozmówcą w tej sprawie w ostatnim czasie jest prezes LOT-u Sebastian Mikosz - powiedział Pamuła. - Wydaje mi się, że nowe połączenia na wschód są na wyciągnięcie ręki. W przyszłym tygodniu mam podpisać umowę z LOT-em w tej sprawie - dodał.
Pamuła nie jest w stanie sprecyzować kiedy dokładnie z Krakowa odlecą pierwsze samoloty do Moskwy czy Kijowa. Najbardziej optymistyczna data to listopad tego roku, ale może się okazać że będzie to dopiero marzec 2011. - Na pewno nie później. Tego jestem pewien - zastrzega prezes lotniska.
Moskwa, Wilno, Kijów i Bukareszt?
Już w marcu krakowskie Balice wzbogacą się o połączenia na wschód. Z Krakowa polecimy do Moskwy, Wilna, Kijowa i Bukaresztu - obiecuje Jan Pamuła prezes Kraków Airport.
- Nowe połączenia na wschód są na wyciągnięcie ręki. W przyszłym tygodniu mam podpisać umowę z PLL LOT w tej sprawie - przekonuje Pamuła.
Według niego loty mogą wystartować najwcześniej już jesienią, najpóźniej zaś wiosną przyszłego roku.
- Polskie Linie Lotnicze LOT rozmawiają z niejednym portem lotniczym o nowych połączeniach, w tym oczywiście z Krakowem i prezesem Pamułą, jednak za wcześnie na takie konkrety, o jakich mówi prezes portu w Balicach. LOT o połączeniach, jakie planuje w tym roku i które można traktować jako realne, mówi od dawna. Nasze jesienne propozycje są znane opinii publicznej - powiedział w rozmowie z Pasazer.com Jacek Balcer, rzecznik prasowy PLL LOT.
- Jeżeli rozmowy z którymkolwiek portem lotniczym w Polsce zostaną skonkretyzowane, LOT poinformuje także o swoich związanych z tym planach - dodał Balcer.
Choć byłaby wola, pieniądze i "moce przerobowe", połączenia nie da się uruchomić w dwa miesiące. Wygląda na to, że prezes krakowskiego lotniska zapomniał sprawdzić, czy chociażby są wolne sloty na trasach i w okresie, o jakim mówi.
- Rzeczywiście prezes Sebastian Mikosz wybiera się w przyszłym tygodniu do Krakowa, jednak nic mi nie wiadomo, aby jechał tam z gotową jakąkolwiek umową - doprecyzował Jacek Balcer, dopytywany o warunki umowy, o jakiej wspomniał Pamuła.
Prezes każdego lotniska powinien zabiegać o to, aby z portu lotniczego odbywało się jak najwięcej operacji lotniczych, a pasażerowie mieli szeroki wachlarz kierunków, w których mogą odbyć lotniczą podróż. Nie należy jednak zapominać, że liczą się czyny, a nie słowa. Przypomnijmy, że do Moskwy z Krakowa latać mieliśmy już w... 2008 roku.
Zabieganie o nowe kierunki to kwestia jedna, a dbanie o już istniejące - kwestia druga. W to, czy uda się na jesień otworzyć zapowiadane kierunki, należy wierzyć średnio. Wedle nieoficjalnych informacji może się zdarzyć tak że, oferta LOT-u z Małopolski zostanie... uszczuplona. Likwidacja rejsów łączących Kraków z USA byłaby niemalże historycznym wydarzeniem, jednak "chłodny analityczny rozsądek ekonomiczny" nakazuje być zachowawczym i nie powinien jednoznacznie wykluczać takiego scenariusza. A z naszych informacji wynika, że skończyły się czasy, gdy samoloty latające z Krakowa za wielką wodę znosiły dla LOT-u złote jajka... A o reorganizacji siatki połączeń do USA i Kanady, mówi się w LOT oficjalnie od co najmniej kilku miesięcy.
pasazer.com
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
Mam pytanie, czy zdarza się żeby Warszawa o 11:40 była odwoływana albo miała częste opóźnienia?
Ten samolot poprzedniego dnia wykonuje rejs z WAW do KRK jako LO 3923 (właśnie na niego czekam), później LO 229/230 do VIE, następnego dnia LO 227/228 do VIE i po powrocie z VIE wraca do WAW właśnie jako LO 3916. Czyli po pierwsze możesz ustalić po statusie poprzednich lotów, czy coś grozi Twojemu lotowi. Po drugie, jak coś się posypie w tym łańcuszku (w KRK nie ma możliwości podmiany) to w zasadzie cały łańcuszek się wali.
I właśnie LO 3923 jest opóźniony, next info 16.40 :-( Czyli zapewne LO 229/230 się opóźni również. Jeżeli odlecimy, na co liczę, to jutrzejsze LO 226/227 i LO 3916 powinny polecieć...
Ostatnio edytowane przez Staford ; 29-07-2010 o 16:03 Powód: Scalone dwa posty.
Wszystko na to wskazuje, ze zima nie bedzie Aten i Rzymu- znika z systemu rezerwacyjnego, a latem 2011r zupelnie znikna loty atlantyckie - naewt do ORD. Lot zabiera 767 na nowe trasy, ale co w zamian?
franek
franek
Oby wyszlo na Twoje . Zmiany wchodza z poslizgiem. Zawsze moga podminic bilety na loty przesiadkowe. Np. w amadeusie od tygodnia znikly bezposrednie polaczenia, ale oby racja byla Twoja. Zawsze lepszy liot bezposredni - chyba, ze duzo drozszy
franek
franek
Źle spojrzałem Franek na forum - niestety dla Krakowa i Rzeszowa złe wieści, bo siatka letnia 2011 będzie robiona czterema 767.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
LO 3902 (pon, 10:00, KRK-WAW) któryś już raz z rzędu był opóźniony. Czy jest jakiś sposób, aby zawczasu dowiedzieć się, czy i w następny poniedziałek będzie opóźniony (tak, aby nie jechać na lotnisko wcześnie po próżnicy)?
Pozdr!
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Lub sprawdzenie z czym ma rotację
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Wiesz co, agent, który odprawiał wczoraj kolegę dawał mu wyraźnie do zrozumienia, że to opóźnienie to reguła. Część bywalców forum (zwłaszcza insiderów) bywa lepiej poinformowanych niż niżej podpisany, wobec czego moje pytanie wcale nie było takie bez idei
Pozdr!
PS: Co do odprawy na KRK, to nie trzeba na godzinę. Nie raz widziałem ludzi odprawiających się na krajówkach i na 15-20 minut przed odlotem.
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Zakładki