Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree20Likes

Wątek: Wydajność lotniska

  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Exclamation Wydajność lotniska


    Polecamy

    Jesli ktos z kierownictwa/zarządu lotniska to czyta, to niech sie chwile zastanowi nad lepszym zarzadzaniem lotniska.

    Jezli juz pozwalacie na to, zeby w styczniowy czwartek 5.01.12 o jednej porze lataly samoloty do nastepujacych miast poza strefe Shengen:

    10:00 Londyn
    10:30 Leeds
    10:30 Liverpool
    10:30 Bristol
    10:55 Edinburgh (Ryan)
    11:00 Edinburgh (Easyjet)

    Rozkład lotów - Kraków Airport

    to zatroszczcie sie, zeby byly otwarte wiecej niz dwa stanowiska do kontroli bezpieczenstwa.
    Szesc samolotow w godzine, lekko liczac po 150 osob na samolot to daje 900 osob do skontrolowania.
    Pobieracie w koncu oplaty lotniskowe, czyz nie?
    wojtek-krk, szczurwa and Inter like this.

  2. #2
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Jesli ktos z kierownictwa/zarządu lotniska to czyta, to niech sie chwile zastanowi nad lepszym zarzadzaniem lotniska.

    Jezli juz pozwalacie na to, zeby w styczniowy czwartek 5.01.12 o jednej porze lataly samoloty do nastepujacych miast poza strefe Shengen:

    10:00 Londyn
    10:30 Leeds
    10:30 Liverpool
    10:30 Bristol
    10:55 Edinburgh (Ryan)
    11:00 Edinburgh (Easyjet)

    Rozkład lotów - Kraków Airport

    to zatroszczcie sie, zeby byly otwarte wiecej niz dwa stanowiska do kontroli bezpieczenstwa.
    Szesc samolotow w godzine, lekko liczac po 150 osob na samolot to daje 900 osob do skontrolowania.
    Pobieracie w koncu oplaty lotniskowe, czyz nie?
    Po pierwsze: nie jesteśmy lotniskiem z koordynowanym rozkładem lotów, wobec czego przewoźnicy mogą operować o dowolnej godzinie.
    Po drugie: otwarte były trzy punkty kontroli bezpieczeństwa, co jest maksimum jeśli chodzi o kierunek NSCH
    Po trzecie: oczywiście, przy takim nagromadzeniu rejsów była kolejka do PKB - ale personel Zarządzającego, przeprowadzał o odpowiedniej porze pasażerów na kolejne rejsy wg kolejności boardingów
    Po czwarte (spodziewam się reakcji): mimo wszystko pasażer powinien zgłaszać się na lotnisko 2h przed STD - po to właśnie, by uniknąć przykrych niespodzianek - np. wydłużonego czasu oczekiwania do PKB.

  3. #3
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    Po pierwsze: nie jesteśmy lotniskiem z koordynowanym rozkładem lotów, wobec czego przewoźnicy mogą operować o dowolnej godzinie.
    Po drugie: otwarte były trzy punkty kontroli bezpieczeństwa, co jest maksimum jeśli chodzi o kierunek NSCH
    Po trzecie: oczywiście, przy takim nagromadzeniu rejsów była kolejka do PKB - ale personel Zarządzającego, przeprowadzał o odpowiedniej porze pasażerów na kolejne rejsy wg kolejności boardingów
    Po czwarte (spodziewam się reakcji): mimo wszystko pasażer powinien zgłaszać się na lotnisko 2h przed STD - po to właśnie, by uniknąć przykrych niespodzianek - np. wydłużonego czasu oczekiwania do PKB.
    Ad 1. Bardzo ciekawe. To znaczy, ze lotnisko nie ma wplywu na to, ze o jednej porze na plycie bedzie mu stalo 20 maszyn? Czy naprawde port nie ma wplywu na godziny operacji?
    Ad 2. Moze w tym czasie zaloga trzeciego punktu miala masówke/przerwe/szkolenie albo poszla sobie postrzelac do lasu.
    Jakby nie mozna bylo czesc pasazerow wpusic do wyjscia na pietrze, a paszporty sprawdzac na schodach. Chyba ze urzednik bez budki jest niewazny lub jest to ponizej jego godnosci pojsc na reke pasazerowi? Czasem sie zastanawiam czy nie wprowadzicie obowiazku calowania urzednika w reke.
    Ad 3. Jesli sie taka osobe znalazlo.
    Ad 4. Na kolejke ciagnaca sie od stanowiska kontroli do wyjscia bocznego (circa 100 metrow) i 4 godzin za malo. 3 stanowiska!!!!!! Port zostal zaprojektowany na max 10 rejsow dziennie, wiec jedynie co pozostaje to zburzyc go i szybko zbudowac obok nowy. Trzeba byc niespelna rozumu, zeby stanowiska odpraw oraz kontroli do lowcostow znajdowaly sie na powierzchni mniejszej od typowego domu jednorodzinnego. Jesli aspirujecie do przeplywu pasazerow porównywalnego do Heathrow to przynajmniej zapewnijcie podobna infrastrukture.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    Po drugie: otwarte były trzy punkty kontroli bezpieczeństwa, co jest maksimum jeśli chodzi o kierunek NSCH
    Kto te maxima ustala?
    hypne

  5. #5
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Czwartek rano jest najbardziej zatłoczoną porą na Balicach, nie ma co narzekać że akurat na nią trafiłeś. Parę godzin później możliwe, że port jest puściuteńki, ale to też nie całkiem zależne od jego władz - taki np. Ryanair lubi się rządzić i ląduje o której mu pasuje w jego rotacjach.
    Inna sprawa, że nawet jak pasażer odprawia się na check-in godzinę przed odlotem i jest informowany przez pracownika "proszę udać się teraz prosto do security bo są duże kolejki", to niektórzy myślą "a jeszcze mam dużo czasu" i pół godziny połażą po lotnisku, a potem dziwią się "o jaka długa kolejka, nie zdążę do samolotu...".
    Niedługo ruszą z budową nowego terminalu o przepustowości 8mln, więc będzie lepiej.
    EMB175 likes this.
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  6. #6
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Kto te maxima ustala?
    hypne
    Powierzchnia uzytkowa budynku lotniska. Po prostu nie ma miejsca na więcej. Ale na pięterku są i można by było z nich skorzystać (kiedyś można było) ale brak dobrej woli w tym wzgldzie.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Żartuję, wiem, że nie przepisy, bo można mieć w porcie i dwadzieścia stanowisk kontroli bezpieczeństwa. Ale to przecież jest absurd, żeby jednocześnie rozbudowywać port do 8 mln pojemności, zdaje się za blisko 1 mld, i w tym samym czasie nie przemyśleć innej lokacji tych kilku stanowisk kontroli bezpieczeństwa, usprawnienia odprawy i zwiększenia przepustowości, nawet kosztem wygody służb. To powinno być zrobione natychmiast, przed euro i do czasu otwarcia nowego terminalu. Jedna ręka ściąga samoloty na ziemię, żeby woziły pasażerów akurat z KRK, a druga wali tych samych pasażerów po plecach, żeby się gęściej upchali w kolejce, bo postoją w niej kilka godzin. Raz postoją, a drugi raz się nad klawiaturą zastanowią, czy akurat z KRK muszą, czy jednak spróbować czegoś innego.

  8. #8
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Powierzchnia uzytkowa budynku lotniska. Po prostu nie ma miejsca na więcej. Ale na pięterku są i można by było z nich skorzystać (kiedyś można było) ale brak dobrej woli w tym wzgldzie.
    To nie brak dobrej woli, a przepisy które nie pozwalają mieszania się pasażerów podróżujących w ruchu SCH i NSCH.

  9. #9
     
    Awatar stawka

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK, EPKC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    ... rozbudowywać port do 8 mln pojemności, zdaje się za blisko 1 mld ...
    Tyle ma pochłonąć cała przebudowa do 2015 roku, czyli terminal, hotel, stacja kolejki, przebudowa układu drogowego, remont dróg kołowania i pasa.
    EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)

  10. #10
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Czwartek rano jest najbardziej zatłoczoną porą na Balicach, nie ma co narzekać że akurat na nią trafiłeś. Parę godzin później możliwe, że port jest puściuteńki,
    Wielkie dzięki, odpowiedź prawdziwie piekielna!!!! Nie ma na co narzekać!!!! Ach, wszystko by było świetnie, nawet i 15 samolotów mogło by lecieć, gdyby nie ci straszni pasażerowie, którzy byli tacy naiwni, że nie zadzwonili na infolinie portu lotniczego z pytaniem, czy pracownikom odpowowiada, że się tam pojawią.

  11. #11
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Wielkie dzięki, odpowiedź prawdziwie piekielna!!!! Nie ma na co narzekać!!!! Ach, wszystko by było świetnie, nawet i 15 samolotów mogło by lecieć, gdyby nie ci straszni pasażerowie, którzy byli tacy naiwni, że nie zadzwonili na infolinie portu lotniczego z pytaniem, czy pracownikom odpowowiada, że się tam pojawią.
    To lataj z Katowic, tam wszystko jest pięknie i cacy.

  12. #12
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    To lataj z Katowic, tam wszystko jest pięknie i cacy.
    Chcesz moje zdjęcie na tablicę "TYCH KLIENTÓW NIE OBSŁUGUJEMY"?

    Bardzo specyficzne są twoje odpowiedzi, jak rzecznika rządu. Nie wiem kim jesteś na lotnisku i jak bardzo boisz sie o posadkę, ale co będzie jak swoimi słowami wywołasz burzę i faktycznie zacznę latać z Katowic, wraz z wieloma innymi pasażerami, których samoloty zaczną tam lądować?
    pbciderek likes this.

  13. #13
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że temat rozpoczął się dość ważkim jednak problemem. Następnie problem został w miarę wyjaśniony (przepisy i powierzchnia obecnego terminala), nie poruszono tematu możliwości zmiany godzin lotów (nakłonienia przewoźników do tego). Niestety Balice - z tego, co mi się wydaje - mocno 'falują' w ciągu dnia: mamy pory, gdy jest puściutko (np. gdy ostatnio wylatywałem SN do BRU), a też gdy są załadowane (fale FR, czy jak tu FR+EZY). Potem natomiast zaczęła się rąbanka. Tylko po cholerę? Ja rozumiem, że pax się wkurza, że musi czekać długo; rozumiem, że lotnisko - przy swoich możliwościach - stara się rozegrać to jak najlepiej (gdy już taki rozkład jest) i że paxy czasem olewają informację o kolejkach, co denerwuje lotnisko. Tylko ciągle, o ile pamiętam, to pax - niebezpośrednio, ale jednak - płaci opłaty lotniskowe, czyli to lotnisko utrzymuje. A wyrzucanie do Katowic, jeżeli EMB 175 jest pracownikiem lotniska, jest nieprofesjonalne. Jeżeli nie, to mamy tradycyjną kłótnię w rodzinie i tyle. Miejmy nadzieję, że już niedługo będziemy cieszyli się nie 6, a 12 lotami NSch na godzinę, obsługiwanymi przez 8 bramek kontrolnych .



  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @ EMB 175
    No i masz, czegoś chciał, Grzegorzu D, pewnie nawet nie spodziewałeś się siły swej perswazji?
    hypne
    martineho likes this.

  15. #15
    Awatar Micoud20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków/EPKK

    Domyślnie

    Proponuję zakończyć tą dyskusję, wszystko zostało powiedziane.[napisane]
    Każdy kto interesuję się Balicami wie jaka jest jego wydajność, jeśli macie jakieś spięcia między sobą to proponuję pw.
    gate likes this.
    NIKON D60 + MAK102
    UL984 UL986 UM985 UM866 UP139 + 'Łowca burz'

  16. #16
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Ad 1. Bardzo ciekawe. To znaczy, ze lotnisko nie ma wplywu na to, ze o jednej porze na plycie bedzie mu stalo 20 maszyn? Czy naprawde port nie ma wplywu na godziny operacji?
    O co tutaj tobie chodzi? Zeby zrobic z KRK slot controlled field? To ani LGA ani nie LHR. Widac ze infrastruktura jak na teraz jest niedostateczna w 1 lub 2 porach dnia ale terminal sie buduje. Niezaleznie od tego jest setek lotnisk gdzie jest peak/off-peak hour ktore istnieje albo przez 2-3 godziny w ciagu dnia albo np. przez 2-3 miesiace a potem lotnisko jest martwe i nikomu korona z glowy nie spada.

    Linie nie sa glupie, jak bedzie az tak duzy problem ze bedzie po 20 paxow caly czas dolowac OTP to rozklad sobie zmienia bo beda tracic $$$ dopoki sie terminal nowy nie zbuduje.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 13-01-2012 o 01:12
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #17
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran Zobacz posta
    Chcesz moje zdjęcie na tablicę "TYCH KLIENTÓW NIE OBSŁUGUJEMY"?

    Bardzo specyficzne są twoje odpowiedzi, jak rzecznika rządu. Nie wiem kim jesteś na lotnisku i jak bardzo boisz sie o posadkę, ale co będzie jak swoimi słowami wywołasz burzę i faktycznie zacznę latać z Katowic, wraz z wieloma innymi pasażerami, których samoloty zaczną tam lądować?
    Nie masz zielonego pojęcia jak wygląda organizacja ruchu pasażerów, jak również przepisy tego dotyczące o czym świadczą twoje wypowiedzi w pierwszym poście. Wytłumaczyłem w kilku prostych zdaniach w czym jest problem, jednak nie uznajesz tego bo musiałeś postać chwilę w kolejce. Wielu pasażerów narzeka na Kraków nie raz przytaczając "koronne argumenty" jak to w Katowicach jest rewelacyjne - a wcale nie jest, jeśli chodzi o PKB. Stąd moje złośliwe odniesienie. O moją posadkę się nie martw, a skoro sobie życzysz latać z KTW nie zabronię Ci tego, jesteś wolnym człowiekiem.

  18. #18
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Większość spraw operacyjnych została już wyjaśniona w postach powyżej. A ja dorzucę:
    Na zmiany potrzeba czasu, Sanfran. Nie wiem czy pamiętasz ile przez ostatnie.. powiedzmy 6 lat się zmieniło na lotnisku. Nie wiem czy pamiętasz, jak jeszcze kilka lat temu w przedpołudniowym "peaku" taśmy bagażowe nie nadążały, bagażowi ledwo radzili sobie z sortowaniem ogromnej ilości bagaży, systemy bezpieczeństwa zawieszały się podczas sortowania bagażu, my odprawialiśmy siedząc praktycznie na wielkiej kupie bagażu, a walizki przerzucaliśmy spod nóg na taśmę długo długo po odprawie, gdy wszyscy pasażerowie wygodnie siedzieli sobie już w samolotach. Nie wiem czy pamiętasz sytuacje, kiedy to kolejka do kontroli bezpieczeństwa sięgała wyjścia z terminala. Tego wyjścia od strony przylotów. A mimo to samoloty odlatywały z pasażerami na pokładzie.
    Bagaże na tą chwilę schodzą szybko, kolejki - owszem, tworzą się ale nie aż tak długie. Wszystko "idzie" ku lepszemu. Tylko na to potrzeba czasu. Ile ? Nie oczekuj reakcji w "10 sekund", bo to nie ten etap rozwoju w tym kraju. Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej, tylko czasu potrzeba.

    A Katowicami to pamiętam jak byłem straszony jak przyszedłem do pracy parę latek temu, że nas "wchłoną", że wszystko będzie z KTW latać, że do pracy to będziemy jeździć tam właśnie, albo do Chrzanowa jak wybudują lotnisko, bo tam lepiej wybudować nowe niż w KRK inwestować
    I teraz jak już poszedłem z pracy ciągle widzę te same "strachy". A Kraków ciągle "lata" i ma się dobrze
    EMB175 likes this.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że się nie do końca rozumiemy. Nie chodzi o to, jak długa jest lista obiektywnych przyczyn, dla których tworzą się kolejki i jak ważne są to przyczyny, ale o podejście do klienta. Nawet, jeśli te przyczyny są i są trudne do wyeliminowania, to jasno należy sprawę przedstawić, mówiąc na przykład : przepraszamy, wiemy o problemie, pracujemy nad tym, aby PKB usprawnić, dodamy pracownika przed stanowisko kontroli, aby pomógł pasażerom przygotować się do kontroli, dodamy więcej skrzynek na taśmy, dodamy krzesła dla podróżnych, aby mieli gdzie ubrać buty i tym podobne.
    Natomiast odpowiedz, że jak ci się nie podoba, wynoś się do Katowic, bo my mamy rano tyle i tyle samolotów i nic z kolejką nie jesteśmy w stanie zrobić jest najgorszym wyjściem z sytuacji i na dodatek obraża pasażera, który zapłacił, i chce właściwie wykonanej usługi. Chce być po prostu sprawnie obsłużony i tyle.
    hypne

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Wydaje mi sie, ze wiele jest argumentow cennych. Wiele tez zrobiono, aby poprawic waskie gardla. Najgorzej jednak jest na przylotach. Tasmociagow do odbioru nie przybylo i tylko pozostaje czekac, aby jak najszybciej zakonczyla sie procedura przetargowa na budowe
    franek
    franek

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •