Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 99 z 99
Like Tree45Likes

Wątek: Turkish Airlines

  1. #81

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stawka Zobacz posta
    Nie trudno się domyślić, że to czarter.
    Zgadza się, tylko, że czartery latają z Polski do Turcji, a nie na odwrót, zwłaszcza, że nie ma żadnego meczu sportowego i zapewne nie są to paxkibice.Dlatego takie moje zdziwienie i zapytanie. Nie przypominam sobie podobnego czarteru w wykonaniu TK. Parę dobrych lat temu, bodajże TK wylądował we Wrocławiu z turecką drużyną sportową.A tak przy okazji zapytam, czy odleciał na pusto lub z pax.Bo gdy na pusto to może powróci za parę dni po dzisiaj przywiezionych pax.

  2. #82
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Nie przypominam sobie podobnego czarteru w wykonaniu TK
    02.2010

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    A tak przy okazji zapytam, czy odleciał na pusto lub z pax.Bo gdy na pusto to może powróci za parę dni po dzisiaj przywiezionych pax.
    Bingo! Będzie jeszcze

    .................Don't let me die, I want to fly

  3. #83
    Awatar Wamo

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Strasznie ekipa krakowska jest tajemnicza, żeby nie wspominać o fakcie wzajemnej adoracji

    Co to ma być? Ktoś Wam z tego Krakowa zapier...li jakiś samolot? Nie że się czepiam ale nie każdy ma czas aby stać pod płotem, ewentualnie żeby pracować w ukryciu na płycie, po prostu przestańcie być tak hermetyczni, bo aż odechciewa się czytać "tajemnicze njusy" niektórych.

    P.S. - Pośmiejcie się we własnym gronie.

  4. #84
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W takim razie..

    14/05 1415-1515 A321 ponownie

  5. #85
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    To teraz powiedz od kiedy na stale

  6. #86
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_T Zobacz posta
    To teraz powiedz od kiedy na stale
    Dobrze wiesz, że póki co nie jest to możliwe.

  7. #87

    Dołączył
    Oct 2013

    Domyślnie

    Czy cokolwiek sie ruszyło w sprawie TK w KRK? Pamietam jak Mikosz szumnie podpisywał porozumienie o współpracy z Turkami, wprost mówili ze chcą wejść do KRK (oraz do GDN i WRO) i z dużej chmury nie spadł deszcz.. skończyło sie na deklaracjach i obietnicach. Rozumiem, ze sprawę cały czas blokuje stara umowa dwustronna a w interesie LOTu na pewno nie jest oddawanie tranzytu do Azji.. dobrze byłoby zobaczyć TK w Polsce, jesteśmy największym rynkiem w regionie, a latają o wiele częściej i gęściej wszędzie wokół nas (np Ukraina, gdzie maja gęsta siatkę)..

  8. #88
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Hmm.

    Turkish Airlines poleci do Krakowa?Wiele na to wskazuje i napiszemy o tym teraz jako pierwsi w Polsce
    Zacznijmy od początku, czyli regulacji pomiędzy Polską a Turcją. Oba kraje w 1967 roku podpisały dwustronną umowę, która reguluje ruch pomiędzy właśnie Turcją a Polską. Zgodnie z jej zapisami obie strony wskazały po jednym przewoźniku lotniczym, który mógł obsługiwać bezpośrednie loty pomiędzy partnerami umowy. Były to oczywiście Polskie Linie Lotnicze LOT oraz Turkish Airlines (poniekąd wyjęte spod tych zapisów częściowo są loty charterowe). Aktualnie więc obie te linie łączą Warszawę i Istambuł po 4 razy w tygodniu i są to jedyne regularne połączenia Polski z Turcją. Jednocześnie żadna z linii nie jest zainteresowana, aby druga strona uruchamiała kolejne połączenia, gdyż jest to wbrew jej interesowi jako przewoźnika tzw. hubowego. Tajemnicą poliszynela jest, iż Turkish Airlines jest mocno zainteresowany zwiększeniem częstotliwości lotów do Warszawy jak również uruchomieniem połączenia do Krakowa. Stara umowa daje jednak pełne prawo sprzeciwić się tym planom polskiemu narodowemu przewoźnikowi. Przyczyna tego jest prosta - oferta tureckich linii jest znacznie bardziej atrakcyjna (linia ta lata do aż 121 krajów na świecie, wypełnienie jej samolotów na trasie do polskiej stolicy także jest znacznie lepsze niż wypełnienie samolotów LOT). Polski przewoźnik chciałby mieć dominującą pozycję w krakowskim porcie lotniczym, co już teraz jest dla niego utrudnione. Jeśli pojawiłby się tu turecki potentat, ten plan tym bardziej uległby zachwianiu.
    Niemniej jednak prawdopodobnie coś drgnęło. W oficjalnych materiałach inwestorskich Turkish Airlines opublikowanych niedawno pojawił się jasny komunikat - ogłoszono tam, że w bliskiej przyszłości Turkish Airlines uruchomi sześć nowych połączeń w Europie*: z Lenkoran w Azerbejdżanie (co ciekawe, jest to miasteczko zamieszkiwane jest przez około 50 tys. mieszkańców), z Krakowem w Polsce, Nantes we Francji, La Coruna w Hiszpanii, z Machaczkała w Rosji oraz Palermo we Włoszech. Zapewne zmiany w umowie zostaną objęte tajemnicą handlową i nieprędko dowiemy się, co naprawdę uzyska LOT w zamian za zgodę na loty Turkish Airlines do Krakowa. Nie spodziewamy się bowiem, że połączenie z Istambułem zdecydują się otworzyć obie linie (dla polskiego przewoźnika takie połączenie nie niesie ze sobą żadnych korzyści).
    Będziemy bacznie obserwować teraz kolejne ruchy tureckich linii lotniczych. Połączenie to należy do najbardziej pożądanych na lotniczej mapie Polski i Europy, o czym świadczy nawet tytuł przyznany mu przez prestiżowy portal branżowy anna.aero w kwietniu 2016 roku. Trasę uznano wtedy jako "Unserved Route of the Week" uzasadniając, iż wyszukiwana ona była w 2015 roku ponad 100.000 razy w wyszukiwarce Skyscanner (jako połączenie bezpośrednie, bez uwzględnienia nawet możliwości przesiadek). Już wtedy anna.aero zasugerowała Turkish Airlines otwarcie tego połączenia, niemniej jednak nikt nie spodziewał się, że może to szybko nastąpić. Być może po dwóch latach nadchodzi przełom?
    *w artykule przyjęliśmy oryginalny podział na kontynenty materiałów Turkish Airlines i nie zajmujemy się analizą jego słuszności
    https://www.facebook.com/NieboNadKra...57472751259011
    Airliner, lotnik58 and lucasmadi like this.

  9. #89

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Ludzie! Turkish podaje co najmniej od 6 lat w swoich sprawozdaniach, że zamierza latać do Krakowa, każde dziecko wie, że by chcieli i połączenie byłoby rentowne tak jak rentowne są połączenia z Balic do hubów innych wielkich europejskich linii lotniczych - Londynu, Frankfurtu, Monachium, Amsterdamu. Umowa Polska-Turcja i obecna sytuacja (LOT jest stosunkowo mały i nie chce pozwalać Polakom na doloty do kolejnego hubu o wiele lepszego niż Okęcie) sprawia, że po prostu nie ma szans na połączenie KRK-IST. Może, ale to bardzo może, gdy otworzy się nowe lotnisko w Stambule to Turkishowi tak będzie zależało na nowych pasażerach, że obsypie złotem LOT, aby ten pozwolił im latać do Krakowa, jednak nie liczyłbym na to.
    lukas63 likes this.

  10. #90

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Lot na trasie WAW-ist z reguły posyła embriony a mógłby benki bo ma i umowa na to pozwala.

    Tapnięte..


  11. #91

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    No mógłby, mógłby, ale nie posyła bo nie ma chętnych i Embraery wystarczają. Ruch do samego Stambułu jakiś szczególnie duży nie jest, kto chce skorzystać z bogatej siatki Turkisha, to leci Turkishem, a Turcy jak już chcą odwiedzić Warszawę to też wybiorą swojego przewoźnika niż LOT.

    Swoją drogą śmiesznie się czyta ten temat od początku jak to prasa co kilka miesięcy donosiła, że już, już, kilka miesięcy i Turkish przylatuje do Krakowa. Otóż szanse na takie połączenie są takie same teraz jak i były w 2012 i 1992

  12. #92

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Takie pytanko/ polityka nie jest moim konikiem/ - gdyby Turcja została członkiem UE to ta umowa poszłaby do kosza, czy dalej byłaby ważna?
    Ostatnio jak byłem w Turcji to dowiedziałem się od osób prywatnych, ze jest taka możliwość, tylko są przeszkody natury kulturowej, tzn.Unii nie podoba się traktowanie kobiet, które krótko mówiąc, zdradziły męża i za ten czyn mogą stracić życie, a katem może być ich mąż i nie poniesie kary.Prawo to w odwrotnym kierunku nie działa.Dotyczy to części środkowej i wschodniej Turcji.

  13. #93

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Turcja nie musi zostać członkiem wspólnoty żeby zniknęły Gierkowskie ograniczenia. Wystarczy że będzie podpisane porozumienie o otwartym niebie między UE a Turcją (a'la Izrael, USA itd). Wtedy będzie Turkish z 2/3x dziennie + Ryanair np do Dalmanu który raczkuje właśnie na tym rynku

  14. #94

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dalaman- mała mieścina , a lotnisko większe niż w KRK.Wiem, że pod czartery Miałem okazję dwa razy tam lądować. Super sprawa widokowa jak się ląduje od strony lądu, gdzie w pewnym momencie leci się poniżej wierzchołków gór.
    Kelo- chęć porozumienia musi być z dwóch stron, dlatego wcześniejsze moje pytanie.

  15. #95

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta
    Turcja nie musi zostać członkiem wspólnoty żeby zniknęły Gierkowskie ograniczenia. Wystarczy że będzie podpisane porozumienie o otwartym niebie między UE a Turcją (a'la Izrael, USA itd). Wtedy będzie Turkish z 2/3x dziennie + Ryanair np do Dalmanu który raczkuje właśnie na tym rynku
    A czy wiadomo dlaczego takiego porozumienia nie ma? Która strona ma z tym większy problem?
    Trevligt att träffas!

  16. #96
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    A czy wiadomo dlaczego takiego porozumienia nie ma? Która strona ma z tym większy problem?
    Ponieważ LOT trzyma w ryzach Turkish-a, na trasie WAW-IST dominuje Turek oferując znacznie lepszy serwis.
    Na dodatek porównanie HUBu LOTu do TK jest miażdżące.
    Sytuacja mogła by ulec zmianie gdyby LOT zdecydował by się operować do Ankary, wtedy TK miałby drogę otwartą do połączenia np. do Nas.
    Ale jak widać nie ma takich planów, przynajmniej oficjalnie...
    Pozdrawiam, Airliner

  17. #97

    Dołączył
    Jun 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    A czy wiadomo dlaczego takiego porozumienia nie ma? Która strona ma z tym większy problem?
    Oczywiście, że to Turkom bardziej zależy na restrykcjach niż UE, to oni nie chcą wpuszczać na swój duży, turystyczny rynek każdego zainteresowanego europejskiego przewoźnika. Na drugi dzień po "otwarciu nieba" Ryanair/Wizz/EasyJet zaczęliby posyłać do tureckich kurortów samoloty w ramach regularnych połączeń z calutkiej Europy, a Turkish co ma do zyskania? Dostęp do kilku (zakładam, że przypadków jak Krakow jest więcej, ale nie wiem tego) średniej wielkości lotnisk z których posłałby do Stambułu jeden samolot dziennie?
    gime and jackal like this.

  18. #98
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    LOT zwiększa WAW-IST do 12xweekly.
    A to oznacza, że jest szansa na TK.
    lotnik58 likes this.

  19. #99

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Może nie tylko w KRK pojawi się TK ale w innych lotniskach regionalnych również
    ssooll likes this.

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •