Czy wiadomo kiedy będzie jakiś code share z LOTem?
Tak jak wspomniałem wcześniej, obecny grafik to dramat. Niewygodne połączenia, które zmuszają do planowania wylotu lub powrotu o parę dni później/wcześniej.
I tak LO dogadał się TK, że teraz nadal do dalekiej Azji lepiej z KRK do LHR lub KTW do FRA... Gdyby puścili 7 rotacji/ tydzień z LOT lub TK to miałoby to sens. "Wolny rynek" przewozów w PL jest na beznadziejnym poziomie dla Paxów. Polak, szukając najlepszego połączenia leci i wraca w te dni, które wyznaczył przewoźnik dopłacając za patriotyzm kilka lub kilkanaście stówek. Alternatywą jest BA lub Lufthansa, dokładając kilkaset km, ale za to codziennie.
Czy wiadomo kiedy będzie jakiś code share z LOTem?
Tak jak wspomniałem wcześniej, obecny grafik to dramat. Niewygodne połączenia, które zmuszają do planowania wylotu lub powrotu o parę dni później/wcześniej.
Może wiedzą że nie ma po co się chwalić, jeśli długoterminowy los trasy nie jest znany? Poza tym jeszcze nie wiadomo co z inauguracją, bo jeśli brać pod uwagę doniesienia medialne to KTW cały czas walczy wszelkimi siłami, żeby zdobyć Turkisha.
Zawsze unikali trudnych tematów w mediach społecznościowych (np zawsze cisza o przekierowaniach i mgłach), boją się hejtu w komentarzach sympatyków KTW
Ja do tej pory nie rozumiem, dlaczego TK nie może latać do różnych miast w Polsce, Krakowa, Katowic, Gdańska, Wrocławia i innych... Wystarczy miejsca dla wszystkich.
To jest jakaś szopka LOTu. Jeżeli LOT chce mieć większą część rynku to musi być konkurencyjny. Niestety LOT nie ma zbyt wiele do zaoferowania - ani kierunków, ani obsługi, ani połączeń...
https://www.slazag.pl/jerzy-polaczek...wic-do-krakowa
Jest jeszcze szansa, żeby Turkish Airlines latało z Pyrzowic do Stambułu?
Jerzy Polaczek: Oczywiście, że jest taka szansa. Po pierwsze, Urzędu Lotnictwa Cywilnego Turcji nie wydał jeszcze zgody na przeniesienie operacji lotniczych z Pyrzowic do Krakowa. Przypomnę, że Katowice zgodnie z umową bilateralną są jedynym poza Warszawą lotniskiem w Polsce, skąd mogą odbywać się loty wykonywane przez turecki odpowiednik naszego LOT-u - Turkish Airlines. Po drugie, LOT wyraził pozytywną opinię dotyczącą połączeń Turkish Airlines z Katowic do Stambułu, jednocześnie podtrzymując swoją propozycję operowania własnymi samolotami z Krakowa.
trochę jednak popłynąłes - wiekszosc swiata bazuje na umowa bilateralnych - to dlatego np LOT nie moze zwiekszysc czestotliwosci lotów do Seulu (mimo ze bardzo by chciał), nie może w Japonii latac na Hanede, w Chinach... Taka jest umowa i gdyby LOT z tego nie korzystał to moznaby ich zarząd oskarzyc o niegospodarność.
https://www.radio.katowice.pl/zobacz...nem-Krupa.html
Robi się coraz ciekawiej, poniżej kilka wybranych cytatów:
" W piątek na antenie Radia Katowice prezes zarządzającego portem lotniczym w Pyrzowicach Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik mówił, że jest szansa na to by samoloty Turkish Airlines latały z Górnego Śląska. Trwają jakieś rozmowy?
Tak. Te rozmowy cały czas trwają na różnych szczeblach i rzeczywiście pojawiło się to światełko w tunelu na powrót tej decyzji pierwszej, która była."
"Ta decyzja gdzieś wisi jeszcze w powietrzu i tak do końca jeszcze wszyscy nie wiemy skąd rzeczywiście Turkish będzie latał."
"Ja mam nadzieję, że do końca tego miesiąca będziemy już wszystko wiedzieli. Niewiele tych dni zostało, ale generalnie cały czas te rozmowy trwają."
Proszę, jakie zwroty akcji, mówiłem, żeby nie cieszyć się w Krakowie zbyt wcześnie![]()
Powinni pozwolić Turkishowi latać do Krakowa i Katowic, koniec kropka.
Ale, myślę, że szansę są raczej małe?
Widzimy, że jeszcze wszystko się może zdarzyć. A utwierdza mnie w przekonaniu fakt, że dziwnym trafem najgłośniejsze osoby z KRK udzielające się w wątku katowickim nagle zamilkły![]()
Za FB ULC:
Komunikat ULC
Informujemy, że 20 marca 2023 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zgodnie z przepisami obowiązującej Umowy bilateralnej między Rządem Polski
a Rządem Republiki Turcji
o transporcie lotniczym, otrzymał decyzję władz lotniczych Republiki Turcji o zmianie punktu na terytorium Polski wybranego do wykonywania regularnych przewozów lotniczych przez tureckich przewoźników lotniczych, z Katowic na Kraków.
W związku z decyzją przewoźnicy wyznaczeni przez stronę turecką mogą aktualnie wykonywać regularne przewozy lotnicze na trasach z punktów położonych na terytorium Republiki Turcji wyłącznie do punktów w Warszawie i Krakowie.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
To jak? Jaki status przekonania? Dalej utwierdzone? Przeżywałeś to jak mrówka okres, mimo że zarówno ja (chociaż to oczywiście żaden argument) jak i inni forumowicze z dłuższym stażem (to akurat argument lepszy), mówiliśmy jasno - sprawa jest zamknięta. Kończy się w sposób lepszy dla pax, lepszy dla TK i niestety lepszy dla LO (niestety bo jestem antyfanem LO).
Jak to ktoś napisał - my też mieliśmy takiego prezesa. I po co było kopać się z koniem?
Na całe szczęście wygrała uczciwość, nie zaś zakulisowe zagrywki o poziomie tak niskim, że można się o niego potknąć. Po takim zachowaniu KTW jakie miało miejsce - z całego serca mogę zadeklarować że również klientom
lecącym zawodowo na Śląsk będę rekomendował wyłącznie KRK/WRO. Bo i w sumie zbyt wielu połączeń do KTW nie ma i nie będzie.
Status przekonania jest taki, że już chyba wiadomo jak wygląda sytuacja NA RAZIE. Bo nie mam wątpliwości, że przy każdym nadchodzącym sezonie zimowym/letnim będzie zagwozdka czy i skąd będzie latał Turkish.
Szkoda, że znów wypowiadasz się po fakcie, mówiąc jaki to byłeś pewny. Gdy wklejałem wywiady z osobami zajmującymi się negocjacjami, które mówiły że sytuacja jest dynamiczna, to nie epatowałeś taką pewnością siebie. Ale fakt, teraz Kraków może świętować. Ja z bólem serca również skorzystam z lotów TK z KRK bo nie mam innej opcji - a nagadywanie postronnych osób, żeby za wszelką cenę nie korzystali z KTW zakrawa już na swego rodzaju obsesję.
Czy sprawa kończy się w sposób lepszy dla pax? Na pewno lepiej dla Krakowa, ale przyznajmy szczerze, że loty TK 3x w tygodniu to jednak bardzo słaba oferta, zwłaszcza, że potencjał na pewno jest większy, skoro nawet z Katowic miały być loty codziennie.
Tak. I tu właśnie kot jest pogrzebany. Mieliśmy bardzo fajne loty zaplanowane i zabukowane z TK z Katowic. Ze względu na codzienny lot, była możliwość fajnego dopasowania grafiku.
Teraz z Krakowa -- albo trzeba skrócić podróż o jeden dzień (co nie jest możliwe), albo wydłużyć o dwa dni (co jest bezsensowne). Czy wiadomo czy będzie codeshare LO/TK na loty z Krakowa?
W rezultacie wylot będzie z Warszawy...
@eltigre93
Akurat dla mnie jest obojętne czy będzie to KRK czy KTW ale dwa zapytania:
bo? jakieś obiektywne uzasadnienie dla pasażera z południowo zachodniej części Polski na przykład?Kończy się w sposób lepszy dla pax
- to co twoim zdaniem jak nie zakulisowe rozgrywki spowodowały przeniesienie operacji z KTW na KRK?Na całe szczęście wygrała uczciwość, nie zaś zakulisowe zagrywki
To super z ciebie doradca. Lecącym na Mazury polecasz Łódź?również klientom lecącym zawodowo na Śląsk będę rekomendował wyłącznie KRK/WRO
Zakładki