Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 229
Like Tree110Likes

Wątek: Turkish Airlines

  1. #1
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Turkish Airlines


    Polecamy

    Jako, że ostatnio coraz częściej zaczynają pojawiać się informacje dotyczące wejścia TK do KRK, zakładam wątek. ;-)
    Ostatnio edytowane przez lucasmadi ; 08-10-2012 o 13:48

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Turkish zainteresowany Krakowem

    Zarząd Turkish Airlines poinformował w czwartek (4.10), że jest gotowy uruchomić połączenie z Krakowa do Stambułu. Linia zastrzega jednocześnie, że_możliwość_uruchomienia_tych rejsów zależy od uzyskania potrzebnych zgód.


    Ciekawe co moga zaproponowac LOTowi za zgode?

  3. #3
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Turkish zainteresowany Krakowem

    zielone $$$

  4. #4
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak się chyba skończy, chcą latać już od marca a LOT ich cały czas blokuje.

  5. #5
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Turkish Airlines

    e wydanie DGP

    Rodzimy przewoźnik podcina skrzydła Turkish Airlines
    Jeszcze kilka miesięcy temu tureckie linie były typowane do roli inwestora strategicznego LOT

    Od marca 2013 r. Turcy zamierzają uruchomić połączenie między Stambułem a Krakowem. Początkowo chcą operować na tej trasie cztery razy w tygodniu, ale w przyszłości nie wykluczają zwiększenia częstotliwości lotów. Połączeniu sprzeciwia się LOT. Kością niezgody jest archaiczna umowa międzyrządowa z czasów Gomułki. Zgodnie z porozumieniem z 1967 r., kiedy przewoźnik z jednego kraju chce zmienić rozkład lotów, musi uzyskać zgodę nie tylko regulatorów, lecz przede wszystkim konkurencyjnych linii.

    LOT uzasadnia swój sprzeciw tym, że po wprowadzeniu lotów z Krakowa straci klientów w Warszawie, z której cztery razy w tygodniu wozi pasażerów do Stambułu. To ryzyko jest o tyle duże, że już dziś samoloty LOT-u są wypełnione na tej trasie w góra 60 proc., a w maszynach Turków zajętych jest ponad 90 proc. miejsc.

    Jan Pamuła, prezes portu w Krakowie, któremu bardzo zależy na wprowadzeniu do siebie Turków, twierdzi, że w istocie chodzi o pieniądze. Według niego LOT chce na podstawie archaicznej umowy skłonić tureckie linie do tego, aby podzieliły się z nim zyskiem z operacji między Krakowem a Stambułem. Taką możliwość dają właśnie umowy handlowe zawierane na podstawie umów międzyrządowych. Linia, która obsługuje więcej tras niż jej odpowiednik z innego kraju, dzieli się z nim częściowo zyskami.

    Pamuła przypomina, że podobna obstrukcja ze strony narodowych linii miała miejsce w przypadku lotów z Krakowa do Moskwy, które uruchomił w zeszłym roku Aerofłot. W tym przypadku po początkowym sprzeciwie LOT w końcu ustąpił. Jednak do dziś nie wiadomo, za jaką cenę.

    W przypadku lotów z Krakowa narodowy przewoźnik nie wyklucza rozmów. – Nie sprzeciwiamy się uruchomieniu przez Turkish Airlines połączenia do Krakowa, ale oczekujemy propozycji współpracy na tym kierunku – twierdzi Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PLL LOT.

    Według Pamuły czasu na rozmowy jest coraz mniej. Turcy chcą wystartować już w marcu, a zatem do końca stycznia powinni wiedzieć, na czym stoją. Zniecierpliwiony zachowaniem LOT-u prezes portu Kraków-Balice w najbliższych dniach wybiera się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, by ten znalazł rozwiązanie. – Do czasu zapoznania się ze szczegółami nie będziemy komentować sprawy – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

    Jan Pamuła uważa, że wejście Turków do Krakowa przyciągnie nowych pasażerów. Według oficjalnych danych polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2012 r. Turkish i LOT przewiozły ponad 120 tys. osób. Tyle że szacunki te nie uwzględniają osób, które korzystają z linii czarterowych, oraz podróżujących do Turcji z Polski przez porty przesiadkowe innych przewoźników, np. Lufthansy. Po uwzględnieniu tych pasażerów ruch między obydwoma krajami jest nawet pięciokrotnie wyższy.

    Smaczku sprawie dodaje to, że jeszcze w zeszłym roku obydwie linie rozmawiały na temat możliwości kapitałowego połączenia. Negocjacje Turków ze Skarbem Państwa, do którego należy LOT, rozbiły się o ograniczenia prawne dotyczące przejęć europejskich linii lotniczych przez inwestorów spoza UE.

    Tureckie linie popadły w konflikt z naszym przewoźnikiem

  6. #6
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przyznam szczerze, że to co robi LOT jest smutne. Wykorzystuje jakieś stare przepisy z poprzedniego ustroju żeby zablokować konkurenta czyli de facto przedsiębiorstwo państwowe, w które wpompowano miliony publicznych pieniędzy z podatków Polaków działa na niekorzyść tych samych podatników (dzięki ofercie TK krakowianie mieliby znacznie większy dostęp do lotów do Azji, Afryki, Ameryki Pd itp. z 1 przesiadką w IST)...

  7. #7
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    To nie jest smutne, to jest jak najbardziej zrozumiałe. Mając mały sklepik pod blokiem zgodziłbyś się, żeby obok supermarket postawiono?
    Chyba nie.

    To, że było by lepiej dla pasażerów nie zwalnia firmy z dbania o swoje połączenia, chociażby o FRA. Podejrzewam, że to jest poniekąd wywarcie presji na TK ...chcecie latac to nas kupice albo sypnijcie zielonymi.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agentF Zobacz posta
    Przyznam szczerze, że to co robi LOT jest smutne. Wykorzystuje jakieś stare przepisy z poprzedniego ustroju żeby zablokować konkurenta czyli de facto przedsiębiorstwo państwowe, w które wpompowano miliony publicznych pieniędzy z podatków Polaków działa na niekorzyść tych samych podatników (dzięki ofercie TK krakowianie mieliby znacznie większy dostęp do lotów do Azji, Afryki, Ameryki Pd itp. z 1 przesiadką w IST)...
    Gdyby LO tego nie zrobił to byłaby działalnosc na szkodę spółki i zwykła głupota - wiekszosc nieba na swiecie nie dziala w formule "open sky" i kazdy kraj i przewoznik na swiecie broni swojego - tak jak LH broni sie przed Emirates i nie pozwala na więcej ich lotów do Niemiec... To jest biznes, a prezes lotniska w KRK znów moze powiedziec "ja chcialem, wszystko zrobiłem, ale mi nie pozwolili"
    aisle seat likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    W końcu Turkish wejdzie do KRK, znajdą sposób, a LOT na tym straci, tak jak stracił na Moskwie. Mogli latać razem z Aeroflotem, ale woleli walczyć. A może to czas na odważną decyzję i otwarcie KRK-IST 2 razy w tygodniu, pozostałe dwa dla Turkisha i kody obu linii na wszystkie loty - wtedy wszyscy byliby szczęśliwi - Turkish, że jest w Krakowie i Lot, że nie oddał całego rynku Turkishowi.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Panie skorzewski i orekorlo to wcale nie jest tak zrozumiałe jak się wydaje bo w Lot kasę wpakowali podatnicy nie tylko z Warszawy ale z całej Polski więc skoro już się musieli dorzucić to mają prawo żądać wygody (a taką jest możliwość bezpośrednich połączeń). Jeżeli Lot nie chce samemu otworzyć połączenia z Krakowa do Stambułu to niech nie blokuje przynajmniej TK. Lot lata z Warszawy z 60% obłożeniem czy to nie jest głupie utrzymywanie takiego połączenia to nie jest nierentowne? Zamiast pchać tą maszynę do Stambułu otwarli by bezpośredni lot z Krakowa do Londynu i było by dużo większe obłożenie niż ten Stambuł z Warszawy. Loty z 80-90% obłożeniem z Krakowa za ocean były nierentowne a to połączenie jest rentowne? Bez jaj.
    wojtek-krk, agentF and Maciek RS like this.

  11. #11
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    LOT działa zgodnie ze swoim interesem, a ten nie musi być zbieżny z interesem pasażerów, którzy chcieliby skorzystać z nowego połączenia do IST. SU połaczenia SVO-KRK na pewno za darmo nie dostał, pewnie był jakiś deal z lotami dla LO nad Syberią.
    Aha, i żeby było jasne - ja również jestem za TK w KRK.

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    nie wierze, że jest jakiekolwiek zapotrzebowanie na trasę KRK - IST. Dla kogo mialoby być to połączenia i w jakim celu realizowane? Turkish aż nie ma takiej ciekawej siatki połączeń do Azji ani cen w tym kierunku a dla połączenia point to point, chyba nie ma wystarczającej ilości pasażerów nawet na rejsy powiedzmy 4 razy w tygodniu. I jeszcze jedno pytanie dla wszystkich krzyczących tutaj, bo nie wierze, że sa to potencjalni pasazerowie dla tego połączenia tylko spotterzy którzy chcą zobaczyć nową linie lotniczą na swoim lotnisku. Pytanie brzmi. Dlaczego LOT miałby się na to godzić z powodu kaprysu jakiejś linii, że ona chce latać. Biznes to biznes. Mają się zgodzić na wejście TK do KRK od tak sobie bo TK chce dodac kolejny punkcik na mapie swoich destynacji. Bez sensu. Niech turcy dadzą coś w zamian. Chociażby rejsy oparte na zasadzie C/S z LOTem a tak to niech spadają, też uważam, że to nie jest w interesie LOTu aby bezinteresownie wpuszczać sobie konkurencję na swoje podwórko, tylko dlatego ze kilku spoterow chce mieć cos focic.
    Ostatnio edytowane przez lucasmadi ; 15-01-2013 o 23:06 Powód: spotterzy nie spottersi ;p
    aisle seat likes this.

  13. #13
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    nie wierze, że jest jakiekolwiek zapotrzebowanie na trasę KRK - IST. Dla kogo mialoby być to połączenia i w jakim celu realizowane?
    90 min. jazdy samochodem od KRK mieszka 9 mln. ludzi, widocznie gra jest warta świeczki dla TK.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    nie wierze, że jest jakiekolwiek zapotrzebowanie na trasę KRK - IST. Dla kogo mialoby być to połączenia i w jakim celu realizowane? Turkish aż nie ma takiej ciekawej siatki połączeń do Azji ani cen w tym kierunku a dla połączenia point to point, chyba nie ma wystarczającej ilości pasażerów nawet na rejsy powiedzmy 4 razy w tygodniu. I jeszcze jedno pytanie dla wszystkich krzyczących tutaj, bo nie wierze, że sa to potencjalni pasazerowie dla tego połączenia tylko spottersi którzy chcą zobaczyć nową linie lotniczą na swoim lotnisku. Pytanie brzmi. Dlaczego LOT miałby się na to godzić z powodu kaprysu jakiejś linii, że ona chce latać. Biznes to biznes. Mają się zgodzić na wejście TK do KRK od tak sobie bo TK chce dodac kolejny punkcik na mapie swoich destynacji. Bez sensu. Niech turcy dadzą coś w zamian. Chociażby rejsy oparte na zasadzie C/S z LOTem a tak to niech spadają, też uważam, że to nie jest w interesie LOTu aby bezinteresownie wpuszczać sobie konkurencję na swoje podwórko, tylko dlatego ze kilku spoterow chce mieć cos focic.
    Skoro LOT nie chce się zgodzić, to chyba to połączenie może być opłacalne. Bo gdyby nie było, to jaki cel LOT miałby w blokowaniu? Ochrona konkurencji przed stratami? No zastanów się co mówisz...

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek-krk Zobacz posta
    Skoro LOT nie chce się zgodzić, to chyba to połączenie może być opłacalne. Bo gdyby nie było, to jaki cel LOT miałby w blokowaniu? Ochrona konkurencji przed stratami? No zastanów się co mówisz...
    Widocznie LOT ma inne priorytety teraz niż otwieranie połączenia KRK - IST,wiec turcy chcąc tu latać powinni zaproponować coś w zamian.
    olekorlo and aisle seat like this.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    Widocznie LOT ma inne priorytety teraz niż otwieranie połączenia KRK - IST,wiec turcy chcąc tu latać powinni zaproponować coś w zamian.
    I tu zaczynasz zaprzeczać sam sobie. Zapytam zatem jeszcze raz. Skoro wg Ciebie połączenie to jest nie opłacalne to jaki jest cel jego blokowania?

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek-krk Zobacz posta
    I tu zaczynasz zaprzeczać sam sobie. Zapytam zatem jeszcze raz. Skoro wg Ciebie połączenie to jest nie opłacalne to jaki jest cel jego blokowania?
    Może podobny do tego jak w przypadku Moskwy? Aeroflotowi dużo bardziej zależy na tej trasie niż LO ale dzięki temu LO mogło ugrać coś ważnego na innym polu - czyt. Syberia.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Może podobny do tego jak w przypadku Moskwy? Aeroflotowi dużo bardziej zależy na tej trasie niż LO ale dzięki temu LO mogło ugrać coś ważnego na innym polu - czyt. Syberia.
    I dodatkowo LO ma CS na loty z KRK do Moskwy - tak działa biznes, TK chce lotów to niech LO zaproponuje cos w zamian - Aeroflot będąc w innym sojuszu z LO się dogadał

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    I dodatkowo LO ma CS na loty z KRK do Moskwy - tak działa biznes, TK chce lotów to niech LO zaproponuje cos w zamian - Aeroflot będąc w innym sojuszu z LO się dogadał
    LO ma CS z SU na KRK-SVO? Ciekawe...

  20. #20
    Awatar scomin

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciej30 Zobacz posta
    nie wierze, że jest jakiekolwiek zapotrzebowanie na trasę KRK - IST
    Różnica między Tobą a Turkish Airlines jest taka, że Ty swoje przypuszczenia co do zapotrzebowania opierasz na wierze, a Turkish na całym sztabie specjalistów ds. planowania siatki połączeń, korzystających ze specjalistycznych programów i symulacji komputerowych...

Strona 1 z 12 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •