Temat: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1282&start=75Zamieszczone przez Gabec
Temat: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1282&start=75Zamieszczone przez Gabec
Taniej samolotem z Balic do Ameryki.
W przyszłym roku za ocean będzie można polecieć z Balic już za kilkaset złotych - oceniają eksperci transportu lotniczego. Takie kursy z Krakowa chcą obsługiwać trzy amerykańskie linie lotnicze.
Lotnisko w BalicachW marcu 2008 r. wejdzie w życie porozumienie o otwartym niebie między Ameryką i Unią Europejską. Każda linia lotnicza będzie mogła uruchomić dowolną liczbę lotów przez Atlantyk do dowolnego miasta. Na razie za ocean można dostać się tylko z dwóch polskich lotnisk - w Warszawie i Krakowie, a bezpośrednie przewozy do Ameryki realizuje jedynie rodzimy LOT. - W przyszłym roku z pewnością się to zmieni. Prowadzimy już rozmowy z amerykańskimi firmami, które są zainteresowane utworzeniem połączeń z Krakowem - mówi Kamil Kamiński, prezes zarządu lotniska w Balicach. - By przyjąć nowych przewoźników, konieczna jest rozbudowa portu, a także układu komunikacyjnego wokół lotniska. O połączenia z Ameryką z pewnością będą się starać także inne lotniska - w Rzeszowie czy Katowicach, ale Kraków i tak powinien zyskać na otwarciu nieba nad Atlantykiem.
Rozmowy na ten temat prowadzi już polski Związek Regionalnych Portów Lotniczych z Amerykańskim Zrzeszeniem Dyrektorów Lotnisk. Obsługą połączeń z Krakowa są zainteresowane trzy amerykańskie linie lotnicze: Delta Airlines, JetBlue i Sky Bus Airlines.
Eksperci transportu lotniczego oceniają, że otwarcie nieba pomiędzy USA a krajami Unii Europejskiej spowoduje spadek cen biletów o około 30 proc. Ostra konkurencja między tradycyjnymi przewoźnikami (dotychczas mieli monopol na latanie nad Atlantykiem) powoduje, że już teraz bilet w obie strony ze wszystkimi opłatami na trasie Warszawa - Nowy Jork można kupić nawet za 1550 zł (Finnair). Żeby skutecznie walczyć o pasażera, konieczne będą promocyjne zniżki - do ok. 700 zł za bilet (bez darmowego poczęstunku na pokładzie).
Otwarcie nieba nad Atlantykiem dla wolnej konkurencji linii lotniczych rodzi konieczność rozbudowy lotniska w Balicach. Zmieni się nie tylko sam terminal, ale i układ komunikacyjny wokół portu. Dzięki temu będziemy mogli przyjąć nawet trzy razy więcej pasażerów niż do tej pory. Szefostwo portu pracuje już nad rozbudową samego lotniska. Do 29 czerwca ma zostać rozstrzygnięty konkurs architektoniczny na budowę nowego terminalu międzynarodowego (który dwukrotnie powiększy krakowskie lotnisko) oraz hotelu. Inwestycja ma być gotowa w 2010 r. Natomiast już w przyszłym roku powinna się zacząć budowa parkingu wielopoziomowego w Balicach.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2010 r. będziemy mogli obsłużyć w ciągu roku nawet dziewięć mln pasażerów, wobec trzech mln przyjmowanych obecnie - kalkuluje prezes Kamiński.
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,357...07-06-20-03-06
Zaorać, buraki posiać...
[quote="Marcin747"]Chlopaki z RZE beda sie czuc urażeni ze GW nie pamieta o ich polaczeniu do NYC.Na razie za ocean można dostać się tylko z dwóch polskich lotnisk - w Warszawie i Krakowie, a bezpośrednie przewozy do Ameryki realizuje jedynie rodzimy LOT.
Obsługą połączeń z Krakowa są zainteresowane trzy amerykańskie linie lotnicze: Delta Airlines, JetBlue i Sky Bus Airlines.
Jesli juz to z tych trzech linii najwieksze szanse mamy na Delte.
Skybus rozważa połączenia z USA do Polski
Kolejny przewoźnik z USA deklaruje, że w 2008 roku może uruchomić loty przez Atlantyk. To zaostrza konkurencję między polskimi lotniskami. Bo najwyżej dwa z nich mają szansę zarobić na nowych liniach.
Amerykańskie linie lotnicze Skybus myślą o uruchomieniu połączeń z USA do Europy w 2008 roku i regularne loty do Polski są bardzo poważnie brane pod uwagę. Amerykanie są bardzo zainteresowani - zapewnia "Gazetę Prawną" Michał Jaworski, członek zarządu lotniska Kraków-Balice.
Linie Skybus nie mają doświadczenia w tanich połączeniach. Dopiero kilka tygodni temu ogłosiły plan taniego latania po USA. Jednak w swojej polityce biznesowej, co podkreślają, wzorują się na irlandzkim Ryanair, liderze europejskich tanich połączeń, dobrze znanym w Polsce, i w tym widzą podstawy przyszłego sukcesu. Niewykluczone, że przy budowie transatlantyckiego modelu działalności Irlandczycy będą aktywnym uczestnikiem. Warunkiem zaistnienia nowego przewoźnika rynku Europy będzie przede wszystkim cena biletu. Skybus w rozmowach z przedstawicielami polskich lotnisk zadeklarował, że jest w stanie zmieścić się w cenie 1,2 tys.-1,5 tys. zł (w obie strony, ze wszystkimi opłatami) - czytamy w "GP".
Skybus jest trzecim przewoźnikiem z USA, który deklaruje chęć uruchomienia lotów transatlantyckich, kiedy w kwietniu 2008 r. wejdzie w życie umowa o otwartym niebie między Europą i Ameryką. Powrotem na polski rynek, który już kiedyś obsługiwały, są zainteresowane linie Delta. Możliwością latania zainteresowały się też linie JetBlue Airways. Myślą przede wszystkim o obsłudze tradycyjnych połączeń z Nowego Jorku i Chicago.
źródło - Gazeta Prawna
Tanie linie lotnicze SkyEurope uruchomią połączenie z Krakowa do Wiednia - wynika z systemu rezerwacyjnego linii. Nowe połączenie będzie obsługiwane od 28 października. Uruchomienie nowych połączeń ma związek z rozwojem uruchomionej 27 marca pierwszej zachodnioeuropejskiej bazy przewoźnika w Wiedniu.
Kraków 13:15 - Wiedeń 14:20 (1-3-5-7)
Wiedeń 11:40 - Warszawa 12:45 (1-3-5-7)
pasazer
Hmmmmm
no nie wiem czy sie cieszyc czy nie....
pozdro
Filip
Madryt??
O ile wiem, Germanwings mają wprowadzić połączenia przesiadkowe, więc niezależnie od fizycznej liczby lotów nowych połączeń musi pojawić się sporo.Zamieszczone przez Airliner
Skoro Skybus chce uruchamiać połączenia transatlantyckie, to chyba najpierw musi sobie kupić trochę samolotów...
Według http://www.airfleets.net/flottecie/Skybus.htm , ma ich całe dwa
Ciekawe, czy to prawda, czy stronka nieaktualna.
Stronka ma dane z 2005r. Mam nadzieję, że zrobią aktualizację 2006. Przydałaby się.
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Wg moich całe 8.
pasazer.com
Włoska ekspansja w Polsce
Włoska linia lotnicza Air Italy, która do tej pory koncentrowała się na obsłudze lotów czarterowych krótkiego i średniego zasięgu z głównych włoskich lotnisk, rozpoczęła działalność low-costową. 1 czerwca przewoźnik uruchomił regularne loty z Werony - serca Włoch, do 7 europejskich stolic; Barcelony, Berlina, Londynu, Sofii, Pragi, Madrytu i Warszawy. Loty z Warszawy do Werony odbywają się 3 razy w tygodniu, bilet można kupić już za 35 euro. Zaznaczyć należy, że Air Italy jako jedna z nieliczych linii lotniczych w Polsce prezentuje ceny brutto w swoim systemie rezerwacyjnym.
Zadowolenie po miesiącu
Po niespełna miesiącu funkcjonowania trasy współczynnik wypełnienia samolotów wynosi ponad 50%. A sobotnie rejsy sprzedają się w ponad 80%, zaś zimowe są już wyprzedane. Przewoźnik jest zadowolony z wyników sprzedaży.
- Loty do Madrytu i Warszawy są rejsami z najwyższym obłożeniem - zapewnia w rozmowie z Pasazer.com Alessandro Notari dyrektor finansowy Air Italy.
Katowice czy Kraków?
Przewoźnik rozważa zwiększenie częstotliwości lotów na trasie Werona - Warszawa oraz uruchomienie od kwietnia 2008 roku kolejnego połączenia z Weroną z jednego z lotnisk na południu Polski. Pod uwagę brane są dwa lotniska; w Katowicach i Krakowie.
Czatery od listopada
To jednak nie koniec ekspansji włoskiego przewoźnika w Polsce. Już 1 listopada oficjalnie działalność zainauguruje Air Italy Polska (AIP) - czarterowa spółka-córka Air Italy. 220 miejscowy Boeing 757-200ER zostanie zbazowany w Warszawie i będzie operował na trasach do Egiptu, Kenii czy Tajlandii. W pierwszym roku działalności linia chce przewieźć przynajmniej 150 tys. pasażerów czarterowych, w trzecim 700 tys.
Za rok na południu Polski
AIP zapowiada, że w 2008 będzie w posiadaniu 3 samolotów i operować będzie na trasach z Polski do Wenezueli, Brazylii, na Kubę i Dominikanę. Jednocześnie spółka zapowiada uruchomienie w 2008 kolejnej bazy dla lotów czarterowych na południu Polski i tak jak w przypadku lotów regulanych bierze pod uwagę dwa lotniska; w Katowicach i Krakowie. Logicznym wydaje się uruchomienie regularnych połączeń z Werony do turystycznego Krakowa, zaś w Katowicach bazy czarterowej AIP dla Polski Południowej.
Porty lotnicze zabiegają o nowych przewoźników
Oferta największych regionalnych lotniskSiatka tanich połączeń na Wyspy Brytyjskie powoli się nasyca, nowych kierunków można się spodziewać jesienią. Właściciele portów namawiają przewoźników do uruchamiania nowych połączeń.
Kamil Kamiński, prezes portu lotniczego Kraków-Balice, liczy, że jeszcze w tym roku wystartuje nowe połączenie lotnicze z Krakowa do Moskwy. Szef lotniska nie ukrywa, że oferta ma być skierowana przede wszystkim do rosyjskich turystów, którzy upodobali sobie Zakopane na zimowy wypoczynek.
- Pojutrze mamy w LOT kolejne spotkanie w tej sprawie. Nie ograniczamy się jednak do tego tematu. Jesienią wystartują z Balic także nowe połączenia do Europy Zachodniej - mówi Kamil Kamiński.
Kraków jest przodownikiem wśród regionalnych portów: najwięcej odprawianych pasażerów, najdłuższa lista miast, do których można polecieć, największa liczba przewoźników.
Zakładki