Strona 2 z 23 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 443
Like Tree81Likes

Wątek: EPKK/KRK Informacje Prasowe

  1. #21
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzisiaj, w samo południe, Ksiądz Kardynał Stanisław Dziwisz poświęcił uroczyście budynek naszej lotniskowej służby ratowniczo-gaśniczej.

    INFORMACJA PRASOWA

    Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza
    W 60-letniej historii Lotniskowej Straży Pożarnej przewinęło się przez jej szeregi ponad 300 strażaków. Dzisiaj Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza to dział Pionu Operacyjnego MPL Kraków-Balice Sp. z o.o. Podstawowe zadania straży lotniskowej to zabezpieczenie operacji lotniczych (awaryjnych lądowań, przylotów i odlotów VIP, tankowania samolotów z pasażerami na pokładzie) oraz likwidacja miejscowych zagrożeń z zakresu ratownictwa technicznego, ekologicznego, chemicznego i medycznego
    W roku 2006 Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza Kraków-Balice podejmowała aż 1773 interwencje: zabezpieczenie 3 lądowań awaryjnych, interwencje z zakresu ratownictwa chemicznego, technicznego, 21 interwencji medycznych, 2 alarmy bombowe (fałszywe), 20 operacji lotniczych z VIP-ami na pokładzie, 1184 zabezpieczeń tankowania samolotów, zabezpieczenia lądowania i startu w przypadku lotów transatlantyckich.
    Lotniskowa Służba Ratowniczo-Gaśnicza Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice to:
    • 48 strażaków pracujących w systemie 4-zmianowym, całą dobę
    • 12 osób na każdej zmianie
    • 4 wozy ratowniczo-gaśnicze spełniające wszystkie standardy określone przez ICAO (Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego)
    • 40 ton wody i 4 tony środka pianotwórczego – taką ilość zabierają na raz wszystkie samochody
    • 3 osoby – tyle liczy załoga każdego z wozów
    • 20 tys. litrów wody/1 min. lub 200 tys. litrów piany/min. – taka jest wydajność wszystkich czterech maszyn działających jednocześnie w czasie akcji
    • 2 min. 30 sek. – w takim czasie wozy bojowe straży dojeżdżały do najdalszego punktu drogi startowej lotniska ze starej strażnicy
    • 1 min. 30 sek. – taki jest czas przejazdu wozów bojowych do najdalszego punktu drogi startowej z nowej strażnicy

    Strażnica LSP
    To najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Podniesie on standardy bezpieczeństwa lotniska, a jednocześnie pozwoli „uwolnić” część terenu pod planowaną rozbudowę terminala pasażerskiego. Obok głównego przeznaczenia, w nowym budynku znajdą się pomieszczenia dla służb meteorologicznych, zapewniające właściwą widoczność na całą drogę startową oraz pomieszczenia dla służb ratownictwa medycznego. Nowa strażnica, zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie pasa startowego, spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
    Powierzchnia użytkowa: 2 662,5 m2; wartość kontraktu (netto) 14 mln zł (środki własne Spółki).
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747

    Zapomnieli schować airbrake`a.

  3. #23
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Nowa strażnica LSP

    MPL
    Zaorać, buraki posiać...

  4. #24
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Nowa strażnica LSP

    MPL
    Dzisiaj, Ksiądz Kardynał Stanisław Dziwisz, poświęcił uroczyście nową strażnicę naszej lotniskowej straży pożarnej.

    To najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Podniesie on standardy bezpieczeństwa naszego lotniska, a jednocześnie pozwoli „uwolnić” część terenu pod planowaną rozbudowę terminala pasażerskiego. Obok głównego przeznaczenia, jako siedziba strażaków-ratowników, w nowym budynku znajdą się pomieszczenia dla służb meteorologicznych, zapewniające właściwą widoczność na całą drogę startową oraz dla służb ratownictwa medycznego. Nowa strażnica spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa ruchu lotniczego.

    • 2 min. 30 sek. – w takim czasie wozy bojowe straży dojeżdżały do najdalszego punktu drogi startowej lotniska ze starej strażnicy
    • 1 min. 30 sek. – taki jest czas przejazdu wozów bojowych do najdalszego punktu drogi startowej z nowej strażnicy

  5. #25
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

  6. #26
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    LIDER RYNKU 2007
    2007-05-25

    25 maja 2007 roku firma KRK Airport Services sp. z o.o. otrzymała po raz kolejny certyfikat LIDER RYNKU w kategorii "Najlepsza w Polsce Usługa".
    Certyfikat został przyznany w oparciu o przepisy regulaminu i wyniki oceny porównawczej Konkursu Promocyjnego Lider Rynku 2007 w kategorii "Usługa".
    Zaorać, buraki posiać...

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wiemy, wiemy 8)

  8. #28
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Staford
    Wiemy, wiemy 8)
    Panowie, szacunek
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #29
    Awatar Karol

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Gratulacje dla wszystkich Współpracowników którzy w pełni zasłużyli na tą nagrodę. Tak dalej!!!
    pozdrowienia
    Karol

  10. #30
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Ja rowniez gratuluje Wszystkim bez wyjatku. Współpraca z ludźmi z lotniska jest perfect Jedyni w kraju którzy mając port na 1,5 mln paxów zrobią 3,5 mln

  11. #31
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Gratulacje
    Kiedy impreza???

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Impreza 4-go wrzesnia, Mr. thewho

  13. #33
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Badania jakości usług lotniskowych
    data dodania: 04-06-2007, 13:19

    Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice w drugim kwartale 2007 roku przystąpił do programu badania jakości swoich usług. Program ten jest prowadzony przez Światową Radę Portów Lotniczych (Airports Council International).

    Dyrektor generalny ACI Europe Robert J. Aaronson przywitał nas, jako kolejnego uczestnika programu:

    „ACI ma przyjemność powitać krakowski port lotniczy, który jako pierwszy w Polsce przystąpił do programu badania jakości obsługi Airport Service Quality. Porty lotnicze biorące udział w tym programie zobowiązują się w sposób szczególny dbać o poprawę obsługi pasażerów poprzez monitorowanie ich satysfakcji z oferowanych usług oraz prowadzenie benchmarkingu w porównaniu z innymi portami lotniczymi na świecie. Przystąpienie do programu Airport Service Quality dowodzi, że dla krakowskiego lotniska zadowolenie klientów jest zasadniczym celem w zarządzaniu.”


    Obecnie w programie uczestniczy ponad 90 portów lotniczych z całego świata. Na wszystkich lotniskach badanie to opiera się na wystandaryzowanym kwestionariuszu ankiety. Dzięki temu uczestnicy programu mogą wzajemnie porównywać poziom usług w określonych obszarach działalności lotniskowej. Analiza danych z portów osiągających najlepsze wyniki oraz wzajemna wymiana informacji pozwala zidentyfikować światowe trendy w zakresie obsługi pasażerów.
    Badania te będą również narzędziem pomocnym przy podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących dalszego rozwoju oraz usprawniania usług i infrastruktury na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice.
    MPL
    Zaorać, buraki posiać...

  14. #34
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin747
    Badania jakości usług lotniskowych
    data dodania: 04-06-2007, 13:19
    . Porty lotnicze biorące udział w tym programie zobowiązują się w sposób szczególny dbać o poprawę obsługi pasażerów poprzez monitorowanie ich satysfakcji z oferowanych usług
    MPL

    Pax ugly...pax stupid... pax not like think....
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  15. #35
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Wywiad z prezesem MPLu dla portalu pasazer:

    http://www.pasazer.com/czytaj.php?lp=2362
    Pozdrawiam, Airliner

  16. #36
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Skład rady nadzorczej Balic zmieniony.

    Skład rady nadzorczej Balic zmieniony.

    Waldemar Petrow, członek rady nadzorczej Międzynarodowego Portu Lotniczego w Balicach, delegowany na to stanowisko przez władze województwa, został wczoraj odwołany ze swojej funkcji. Na jego miejsce powołano Andrzeja Wyrobca. Wicemarszałek Małopolski Roman Ciepiela (PO) przyznaje, że jednym z powodów decyzji było podpisanie się Petrowa pod listem intencyjnym, zakładającym ścisłą współpracę portów w Balicach i podkieleckich Obicach.

    Pisaliśmy o tym w środowym wydaniu "Gazety Krakowskiej". - Ta inicjatywa nie była z nami uzgadniana. Uważam, że zarząd województwa małopolskiego, jako jednego z głównych udziałowców spółki, powinien być wcześniej o tym poinformowany - mówi Ciepiela. Województwo małopolskie jest drugim co do wielkości udziałowcem (22,73 proc.) w spółce MPL Kraków-Balice. Petrow został członkiem jej rady nadzorczej dzięki poparciu Prawa i Sprawiedliwości. Jak dodaje wicemarszałek Ciepiela, Petrow od dłuższego czasu nie utrzymuje kontaktu z zarządem województwa. - Umowa spółki daje akcjonariuszom prawo odwołania członka rady. My z tego prawa skorzystaliśmy - kwituje.

    (ARCO) - Gazeta Krakowska
    http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia/739762.html
    Zaorać, buraki posiać...

  17. #37
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie Certyfikat.

    Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński wręczył Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego dla Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice.

    Certyfikat będzie ważny przez trzy najbliższe lata.

    Posiadanie certyfikatu potwierdza, że zarządzający lotniskiem jest w stanie użytkować je w sposób bezpieczny, sprawny i ekonomiczny.

    Aby go otrzymać Zarządzający musiał spełnić wiele warunków i kryteriów (m.in. technicznych, operacyjnych i eksploatacyjnych). Aneks 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym wymaga, aby certyfikacji podlegały lotniska prowadzące obsługę międzynarodowego ruchu lotniczego.

    Wymóg certyfikacji lotnisk użytku publicznego został nałożony przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) oraz przez ustawę Prawo lotnicze z dnia 3 lipca 2002 roku.

    Dziś również Prezes ULC wizytował rozbudowywany terminal pasażerski krakowskiego lotniska.

    Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice, jako jedno z trzech lotnisk w Polsce (obok Warszawy i Gdańska), został wytypowany na przejście graniczne, w którym obywatele Unii Europejskiej będą poddawani jedynie kontroli bezpieczeństwa bez kontroli dokumentów. W 2003 r. rozpoczęło się przystosowanie terminala pasażerskiego do nowych zadań. Rozbudowa od początku została zaplanowana dwuetapowo:

    Od 2003 r. realizowany był pierwszy etap inwestycji pod nazwą "Modernizacja międzynarodowego przejścia granicznego - dostosowanie Terminalu Pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice do przepisów układu z Schengen". Ta część rozbudowy - sale odlotów Non Schengen (czyli np. do USA i Wielkiej Brytanii), została ukończona we wrześniu 2005. Przybyło 1 818 m2 powierzchni użytkowej terminala. Pieniądze na to przedsięwzięcie pochodziły z budżetu państwa, Funduszu Schengen UE oraz środków własnych MPL. Wartość kontraktu (netto): 19 mln zł. Wykonawca: Firma POLBAU.

    W drugim etapie wybudowała została część dla odpraw odlotowych Schengen (do krajów UE). Przy realizacji tej części inwestycji powstało 15 nowych stanowisk do odpraw pasażerskich (check in) oraz 5 nowych stanowisk kontroli bezpieczeństwa, a terminal międzynarodowy powiększył się o kolejne 3 095,5 m2. Pieniądze na ten etap rozbudowy pochodziły z budżetu państwa oraz środków własnych MPL. Wartość kontraktu (netto): 36 mln zł. Wykonawca: Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego SKOBUD.

    Zrealizowanie całości inwestycji pozwoli na pełną separację ruchu "Schengen" "Non-Schengen", co umożliwi uruchomienie w terminie uproszczonej obsługi ruchu wewnątrzunijnego. Po zakończeniu obydwu etapów inwestycji terminal międzynarodowy powiększył się o prawie 5 tys. m2 nowej powierzchni użytkowej. Powstał również nowy system transportu bagażu rejestrowanego, wyposażony w najnowszej generacji (pięciostopniowy) systemem kontroli.
    http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dz...ik=09a_07_2007
    Zaorać, buraki posiać...

  18. #38
    Awatar Voitoosh

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    London Luton Airport

    Domyślnie

    ze stronki MPL w Krakowie-Balicach

    Spotkanie z Dyrektorem Generalnym ACI

    W piątek 13 lipca br. na zaproszenie Airports Cuncil International (ACI) w Genewie miało miejsce spotkanie Kamila Kamińskiego Prezesa Zarządu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków - Balice z Robert J. Aaronson Dyrektorem Generalnym ACI.

    W czasie roboczego lunchu panowie wymienili swoje spostrzeżenia dotyczące dalszego rozwoju branży lotniczej oraz szans i zagrożeń z tym związanych. Przedmiotem spotkania było również omówienie obszarów aktywności ACI w Europie, a zwłaszcza w Polsce. Ze szczególną uwagą zostały scharakteryzowane płaszczyzny bieżącej i przyszłej współpracy pomiędzy ACI oraz Portem Lotniczym Kraków.


    _____
    Ja tam do prezesa nic nie mam (wręcz pozdrawiam), ale czy ładnie to tak z drugą ręką w kieszeni i jeszcze starszemu dłoń podawać?
    Pozdrawiam, Voitoosh!

  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    Balice i dziewczynka z dmuchawcami

    Nowa nazwa i logo dla krakowskiego lotniska. We wtorek władze portu w Balicach uroczyście przedstawią efekt wielomiesięcznych prac. "Gazeta" już teraz dotarła do szczegółów projektu.
    Zobacz powiekszenie
    Reklama lotniska
    Rwący się do lotu puch z dmuchawca, łagodny błękit, białe tło, krótka nazwa "Kraków Airport" - tak prezentuje się nowe logo portu lotniczego Kraków-Balice, jakie na wtorkowej konferencji prasowej przedstawią władze lotniska. Jak na razie szczegóły projektu otacza ścisła tajemnica, jednak dobrze poinformowani wiedzą, że nowe logo z dmuchawcem i niebieskimi literami zdobi frontową ścianę budynku MPL Balice już od kilku dni. Do rozpoczęcia oficjalnej prezentacji ma pozostać zakryte. - Nic nie powiem. Nie mogę - krygowała się wczoraj przed dziennikarzami Kinga Drechny, odpowiedzialna w MPL-u za sprawy handlowe i marketing.

    W przygotowywanej od ponad roku przez profesjonalną agencję strategii reklamowej Balic nowe jest wszystko: od logotypu poprzez skróconą nazwę aż po barwy flagowe lotniska. Dosłownie w ostatniej chwili wzdłuż kilku strategicznych ulic Krakowa zawisły też promocyjne billboardy z ogólnym hasłem kampanii reklamowej portu: "Świat zaczyna się tutaj". Na reklamowych tablicach w dmuchawce dmucha zróżnicowane towarzystwo: od małej dziewczynki przez przystojnego biznesmena aż po parę dwudziestoparolatków. Od wtorku na billboardach pojawi się też wspomniane logo oraz krótkie, chwytliwe hasła (o tym, że 49 miast ma bezpośrednie połączenia lotnicze z Krakowem i o nowych wyzwaniach, jakie "Kraków Airport" stawia sobie w najbliższym czasie).

    O spodziewanych zmianach marketingowego wizerunku lotniska w Balicach pisaliśmy w "Gazecie" jako pierwsi, jeszcze w marcu. Zaniepokojeni słabą rozpoznawalnością wśród respondentów nazwy "Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice" jego udziałowcy ogłosili przetarg na nową kampanię wizerunkową, logo i nazwę. Oferta wybranej w przetargu agencji Schulz z początku nie wszystkim przypadła do gustu. Krytykowano wspomniane dmuchawce (urzędnikom marszałka Marka Nawary kojarzyły się z... alergią lub przekwitaniem), nazwę (radni Zabierzowa złościli się, że z nazwy "Kraków Airport" zniknie ich miejscowość) oraz spodziewany brak odniesień do postaci Jana Pawła II. Po drodze była jeszcze pomyłka małopolskiego marszałka Nawary, który w mediach stosował nazwę w odwrotnym szyku ("Airport Kraków"). Ostatecznie, drogą negocjacji oraz wzajemnych ustępstw, osiągnięto porozumienie. - "Kraków Airport" oraz w dłuższej wersji "Kraków Airport im. Jana Pawła II" zamiast przestarzałej długiej nazwy to krok w dobrym kierunku - mówi anonimowo jeden z przedstawicieli władz lotniska.

    Pracami nad nową strategią marketingową dla Balic kierowała krakowska agencja reklamowa Schulz. Jej przedstawiciele nie chcą mówić o szczegółach projektu, choć przyznają, że od początku proponowali Balicom coś lekkiego, pełnego finezji, nowoczesnego, kojarzącego się ze wspólnymi dla wszystkich ludzi wartościami. - Mogę powiedzieć tylko tyle, że projekt spełnia nasze wyobrażenia o tym, jak powinien reklamować się krakowski port, niemal w stu procentach. W realizację projektu włożyliśmy sporo pracy, myślę jednak, że z końcowego efektu można być zadowolonym - mówi Krzysztof Tkaczyk, dyrektor kreatywny Schulza.

    Choć zbyt długa nazwa i stare logo (samolot w wersji "odwróconego Nike'a" wbijający się w szare kółeczko) znudziły się już wszystkim, prace nad nowym designem przebiegały opornie i w sporych nerwach. - Zmiany, które teraz będą szumnie wprowadzane, proponowano w tej formie jeszcze zimą. Ciągle jednak coś komuś nie grało. Jeszcze chwilę przed akceptacją końcowej wersji projektu w sprawę wmieszali się językoznawcy z UJ, którzy zakwestionowali szyk "Kraków Airport im. Jana Pawła II", sugerując, że papież powinien znaleźć się między "Kraków" a "Airport". Dobrze, że ten cały cyrk skończył się pozytywnie - wzdycha jedna z osób znających dobrze kulisy negocjacji Schulz - MPL.

    byłem na konferencji, wszystko fajnie
    nowy adres stronki lotniska

    www.krakowairport.pl

    a w czwartek konferencja Pan Rzecznik Piotr Pietrzak zaprasza na konferencje z udzialem Centralwings

  20. #40
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    szkoda że nie opowiedzieli o tym, jak to chcieli nazwać lotnisko "Airport Kraków"... tak żeby "swojsko polsko" było.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

Strona 2 z 23 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •