Lotnisko Jana Pawła II im. Radosława Włoszka
wszyscy będą zadowoleni.
To wszystko jest po prostu ŻENUJĄCE !
W imię zasady: "róbmy coś aby nie powiedzieli, że nic nie robimy", zamiast meritum będą działania okołotematyczne - tak łatwiej i bezpieczniej, jak się nie ma doświadczenia a tylko nadanie partyjne...
Ten kraj się stacza...
Sorki za OT, ale "ręce opadają".
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Lotnisko Jana Pawła II im. Radosława Włoszka
wszyscy będą zadowoleni.
Bardzo dobry pomysł, pewnie będzie potrzeba większej ilości aparatów
4 aparaty telefoniczne dla pasażerów krakowskiego lotniska. Każdy pasażer może dzięki nim połączyć się bezpłatnie z krajowymi numerami telefonów.
Spełniając oczekiwania pasażerów zostały zainstalowane cztery aparaty telefoniczne na terenie krakowskiego lotniska. To autorski program pracowników działu obsługi terminali. Dzięki współpracy z firmą T-Mobile korzystanie z telefonów jest bezpłatne. Z aparatów mogą być realizowane połączenia tylko na numery krajowe (stacjonarne i komórkowe). Obsługa telefonów jest bardzo prosta – wystarczy podnieść słuchawkę i wybrać numer.
- Od czerwca pasażerowie, po przejściu kontroli bezpieczeństwa, mogą skorzystać z bezpłatnych wózków dla dzieci. Kilka tygodni temu w pokojach dla rodziców podróżujących z dziećmi zainstalowaliśmy kuchenki mikrofalowe.– powiedziała Monika Pabisek, rzecznik prasowy Kraków Airport. – Ostatnia inicjatywa to kolejny krok w kierunku zwiększenia komfortu podróży „zwykłego” pasażera na krakowskim lotnisku. – dodała.
Aparaty w charakterystycznym żółtym kolorze zamontowane zostały w następujących punktach:
- w części ogólnodostępnej:
1. naprzeciwko punktu Visitor’s Centre (hala przylotów);
2. w rejonie kasy biletowej PLL LOT (w rejonie punktów odprawy bieletow-bagażowej);
- po kontroli bezpieczeństwa
3. w części odlotów Schengen – przy sklepie Premium Food Gate;
4. w części odlotów non-Schengen – obok sklepu Keraniss.
Moze z czasem poprawia oferte i bedzie jak swego czasu w ZRH, darmowe polaczenia na caly swiat, chyba MasterCard to sponsorowal
Pierwsze dni pokazują, że przydaje się - pasażerowie zakłóconych rejsów zmieniali swoje rezerwacje przez CC przewoźników.
Ciekawe jest to, że w obecnych czasach niemal każdy ma komórkę, ale jednak lotnisko ma swój mikroklimat i swoje potrzeby.
Port lotniczy w Balicach mierzy w kolejny rekord pasażerów
Gabriela Łazarczyk
12.01.2017 17:47
Najpopularniejsze kierunki lotów z Balic w 2016 r. (Mat. prasowe)
Krakowskie lotnisko spodziewa się w przyszłym roku 5,2 mln pasażerów. Największym wyzwaniem najbliższych miesięcy będą przygotowania do budowy nowego pasa startowego, który ma powstać do 2021 roku.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Statystycznie ponad 13,5 tys. pasażerów dziennie, 14 nowych połączeń rozkładowych, rejsy wypełnione średnio w 84 proc. - to tylko niektóre statystyki Kraków Airport z ubiegłego roku.
Balice: najpopularniejszy kierunek zachodni
Pasażerowie najchętniej podróżowali do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch, a największą liczbę gości wylatujących z Balic przyjmowały lotniska w Londynie, Warszawie i Frankfurcie. W ciągu roku przez nasze lotnisko przewinęło się w sumie 4 983 645 osób, najgorętszym okresem było ŚDM, podczas którego padł dobowy rekord w liczbie obsłużonych pasażerów - 22 552.
W Balicach szacują jednak, że i bez ŚDM rok 2017 będzie kolejnym rekordowym pod względem frekwencji.
- Zakładamy, że obsłużymy 5,2 mln podróżnych. Przewoźnicy już zapowiedzieli na przyszły rok 12 nowych kierunków, a mamy nadzieję, że niebawem pojawią się kolejne ciekawe pozycje w siatce - mówi Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Z Balic za ocean i do Izraela
Już w marcu startują loty do Tel Awiwu, Dusseldorfu, Lourdes, Porto, Pescary, Wenecji (Treviso), Lamezii i Sztokholmu, od kwietnia polecimy do Chanii, od maja do Walencji, a od grudnia do Birmingham (liniami jet2.com). W lipcu loty za ocean inauguruje LOT, który do Chicago będzie latał najnowszym Dreamlerem. Negocjacje z przewoźnikami na temat kolejnych połączeń podobno są w toku. To pokłosie organizowanych niedawno w Krakowie prestiżowych targów Routes Europe, podczas których Kraków Airport, jako gospodarz mógł liczyć na specjalne względy linii lotniczych.
Ubiegły rok był przełomowy jeśli chodzi o inwestycje, głównie poprawę warunków na terminalu. Zakończono jego rozbudowę, dzięki czemu powierzchnia zwiększyła się trzykrotnie (obecnie roczna przepustowość to 8 mln osób). Powstało 18 poczekalni odlotowych, 21 stanowisk kontroli paszportowej, 3 rękawy, 4 karuzele bagażowe i 46 stanowisk odprawy. Na 4,2 tys. m kwadratowych powierzchni usługowej umiejscowiono 2 sklepy wolnocłowe, 4 kioski, 4 sklepy z akcesoriami i biżuterią i 12 punktów gastronomicznych. Pasażerowie mogą korzystać m.in. z nowego parkingu, salonów Business Lounge, pokoju dla rodziców z dziećmi, kaplicy czy wybiegu dla zwierząt.
Balice: Nowy pas startowy
Co dalej? - Planujemy budowę łącznika między hotelem a kładką do terminala, parkingu i stacji kolejowej, remont płyty postojowej dla samolotów, stanowiska do samodzielnego nadawania bagażu, Centrum Edukacji Lotniczej, przechowalnię bagażu oraz dwie kabiny dla palących. Naszym być albo nie być jest jednak budowa nowego pasa startowego, do której intensywnie przygotowujemy się od momentu ogłoszenia decyzji o tej inwestycji - twierdzi prezes Włoszek. Pod uwagę brane są dwa warianty: centralny i rekomendowany do decyzji środowiskowej północny, zakładający 4-procentowe odchylenie od istniejącego pasa. - Przygotowujemy roczny raport środowiskowy, a po nim odbędą się konsultacje społeczne. Już teraz spotykamy się jednak z przedstawicielami gmin ościennych - zapewnia Włoszek.
franek
Qatar w Krakowie?
Być może już za kilka miesięcy podróż z Krakowa do Azji, Afryki czy Oceanii będzie dużo prostsza. Przedstawiciele Kraków Airport negocjują uruchomienie bezpośrednich połączeń z dwoma portami przesiadkowymi w rejonie Zatoki Perskiej.
Niedawno krakowskie lotnisko ogłosiło powrót bezpośrednich lotów do Chicago, które będą realizowane od lipca przez LOT. Ta wiadomość rozbudziła apetyty pasażerów zainteresowanych podróżami na inne kontynenty. Czy w siatce połączeń pojawią się kolejne nowości?
źródło:
Wyborcza.pl
Jeśli EK to tylko na T7, a z tym może lekko nie być...
Szybciej juz pewnie Etohad się pojawi
[tapatalk] wysłano z paczkomatu
Zobaczcie co się dzieje, Emirates uruchamia teraz połączenie do Zagrzebia.
Codziennie na 773
Zobaczcie Zagrzeb miasto podobnej wielkości jak Kraków, Chorwacja to lekko ponad 4 mln mieszkańców.
PKB jest nawet odrobinę mniejsze niż w Polsce.
Lotnisko w Zagrzebiu odprawiło dwa razy mniej paxów (2,77 mln w 2016) niż KRK.
Więc why not?
Prezes po części już powiedział kto to będzie w tym wywiadzie. Ten przewoźnik (z którym bardziej zaawansowane rozmowy) ostatnio wszedł do Pragi i Sofii. Praga nie ma Qatar, a Sofia nie ma Emirates. Obydwa mają natomiast FlyDubai, a jak mnie pamięć nie myli to do Pragi właśnie niedawno wchodził, więc by się zgadzało. 773 waży 350 ton. To jest tyle co 788 LOTu z Ryanair 738 na dachu i jeszcze trochu, nośności nie ma pasa do takiego ciężaru.
Glasgow ma pas dłuższy 0 100m, a Newcastle pas ma krótszy o 200m.Wielkości podobne, jakie są w KRK.Należy jednak pamiętać , że przy starcie samoloty do Emiratów muszą więcej mieć paliwa w skrzydłach, ze względu na większe odległości.
cały artykuł.
ps: Specjalista z Pewnego portalu...Być może już za kilka miesięcy podróż z Krakowa do Azji, Afryki czy Oceanii będzie dużo prostsza. Przedstawiciele Kraków Airport negocjują uruchomienie bezpośrednich połączeń z dwoma portami przesiadkowymi w rejonie Zatoki Perskiej.
Niedawno krakowskie lotnisko ogłosiło powrót bezpośrednich lotów do Chicago, które będą realizowane od lipca przez LOT. Ta wiadomość rozbudziła apetyty pasażerów zainteresowanych podróżami na inne kontynenty. Czy w siatce połączeń pojawią się kolejne nowości?
- Zapotrzebowanie na loty długodystansowe z Krakowa nie jest wystarczające na uruchomienie z odpowiednią częstotliwością bezpośrednich połączeń chociażby do Azji, dlatego staramy się zapewnić naszym pasażerom możliwie najbardziej dogodny przelot z przesiadką w jednym z europejskich hubów. Obecnie 73 proc. spośród ponad 44 tys. pasażerów lecących z Krakowa do Azji wybiera przesiadkę przez huby niemieckie, Warszawę, Amsterdam oraz Helsinki. Jednocześnie rośnie siła hubów w Katarze czy Emiratach Arabskich i nie możemy przejść obok tego trendu obojętnie - podkreśla Paweł Galiak, dyrektor pionu handlowego KrakówAirport.
Przesiadka w drodze do Azji
Jak tłumaczy Dominik Sipiński, redaktor prowadzący portalu Pasazer.com, bliskowschodnie porty lotnicze skutecznie odbierają klientów europejskim hubom właśnie ze względu na atrakcyjną ofertę przesiadek.
- Połączenia do Dubaju czy Dohy z Polski nie są atrakcyjne same w sobie - chodzi głównie o ruch transferowy do Azji, Australii czy w niektóre regiony Afryki. Choć są to kierunki rozwijające się zarówno pod względem turystyki, jak i biznesu, atutami bliskowschodnich hubów są przede wszystkim doskonałe położenie i bogata oferta przesiadkowa - mówi.
Być może już niebawem z tych atutów będą mogli skorzystać pasażerowie z Krakowa. - Prowadzimy rozmowy z dwiema znanymi na całym świecie liniami lotniczymi z krajów Zatoki Perskiej, z jedną nawet bardzo zaawansowane. Przewoźnik ten uruchomił niedawno połączenia z Sofii i Pragi, co potwierdza jego zainteresowanie rynkiem Europy Środkowej. Obserwujemy również działania konkurencji, jej aktywność na tych kierunkach nie ułatwia nam zadania - mówi "Wyborczej" Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Wystarczające zainteresowanie
Z analiz prowadzonych przez krakowskie lotnisko wynika, że poziom zainteresowania bezpośrednimi lotami na Bliski Wschód jest wystarczający do uruchomienia połączeń nawet przez obu przewoźników, z którymi toczą się rozmowy (z naszych informacji wynika, że chodzi właśnie o loty do Dubaju w Emiratach Arabskich i Dohy w Katarze).
- Oczywiście kierunki te będą również docelowym miejscem podróży, ale szacujemy, że około 60-70 proc. podróżnych z Krakowa wybierze je z uwagi na możliwość przesiadki i kontynuowania podróży w inne miejsca - twierdzi Paweł Galiak.
Dominik Sipiński podchodzi do tych zapowiedzi sceptycznie. - Krakowskie lotnisko ma teraz niewielkie szanse na pozyskanie nowych lotów dalekodystansowych, niezależnie od tego, czy mowa o przewoźnikach z Bliskiego Wschodu, czy z Ameryki Północnej. Opłacalność tych tras zależy głównie od ruchu biznesowego, a ten z Krakowa na Bliski Wschód i dalej do Azji jest nieporównywalnie mniejszy niż z Warszawy. Do tego w przypadku lotów samolotami szerokokadłubowymi ograniczeniem jest istniejący pas startowy - podkreśla.
Już za kilka miesięcy?
Budowa nowego pasa jest dopiero w fazie planowania. W tym roku Kraków Airport przygotowuje raport środowiskowy dla inwestycji, a jej ukończenie zapowiada na 2021 r.
Wygląda jednak na to, że przedstawiciele portu nie traktują tego jako przeszkody w negocjacjach. Nie wykluczają bowiem, że połączenia z jednym z bliskowschodnich hubów zostaną uruchomione już za kilka miesięcy.
FlyDubai wydaje się prawdopodobny, ale... ma tego samego właściciela co Emirates
Dla mnie to jest słowo klucz.
Prowadzimy rozmowy z dwiema znanymi na całym świecie liniami lotniczymi z krajów Zatoki Perskiej
Zakładki