Jeszcze jest Etihad który posiada np. A320 i A321 lub ewentualnie Gulf Air który również posiada te maszyny
Jeszcze jest Etihad który posiada np. A320 i A321 lub ewentualnie Gulf Air który również posiada te maszyny
Etihad niedawno skasował połączenie na A319 do Mińska, nie ma go obecnego w tej części Europy, do WAW raczej nie wejdzie bo duża konkurencja ze strony EK i QR, więc może spróbować z Krakowem
Emirates w tej chwili mało realne. Qatar zapowiedział zwiększenie oferowania w europie więc być może... . FlyDubai też realne. Co do Etihad też raczej mało realne
Cokolwiek to będzie, fajnie będzie.
Moim zdaniem te byłyby najbardziej prawdopodobne jak na teraz ale w przyszłości po budowie nowego pasa EK mozna by się na poważnie spodziewać patrzac na rozbudowe jego floty. Etihat myślę, że pierwszym połączeniem do Polski była by jednak WAW, a Gulf Air nie jest tak obecną linią w Europie jak pozostałe linie z Zatoki. Oczywiście każdy przewoźnik jest mile widziany i każdy będzie dużym zaskoczeniem
Jakoś nie do końca jestem przekonany czy Qatar byłby "tą" linią. Chyba jeszcze nie ten poziom.
Jeśli nie EK (może pas jakimś cudem wytrzyma ) to obstawiałbym wraz z początkiem jesieni czarter/low cost: FLY Dubai albo Air Arabia. Szczególnie ta druga linia lata sobie do dość atrakcyjnych turystycznie miejsc w EU. Niekoniecznie to musi być połącznie z Krakowa do HUB`u ale w drugą stronę, np na urlop po Ramadanie.
Taka formuła nie ma sensu, ponieważ od naszych zachodnich sąsiadów czyli w Katowicach obie formy funkcjonują.
Wizz operuje jako LCC do DWC, a Travel Service do RKT.
Jednoznacznie zarówno w artykule jak i w intencji lotnisko chce pozyskać linie w formacie przewoźnika sieciowego czyli np. Qatar Airways, Emirates czy Etihad.
Chodzi o dostęp do kolejnych hubów przesiadkowych, a nie łączeniu biletów.
Każda z tych linii ma szanse na każdym posiadanym typie samolotów. To nie są odległości na 15h lotu.
I nie ma co ciągle powtarzać bujd rozpuszczanych przez kolegów zza miedzy o jakimś fatalnym i za krótkim pasie. Pamiętam jak latałem z Pyrzowic ponad 10 lat temu, tam stary pas był wtedy w tak fatalnym stanie że obecny w Balicach może za 15 lat by się z tamtejszym stanem zrównał. I linie normalnie z niego funkcjonowały (no może za wyjątkiem LH która zdmuchnęła w końcu kawałek pasa).
Jeśli okaże się że faktycznie coś na wide się pojawi z zatoki, to będzie najlepszy przykład jak infrastruktura w Balicach jest i będzie (po budowie nowego pasa) idealnie skrojona pod potrzeby i możliwości regionu w kontekście także kosztów eksploatacji lotniska. Bo rachunek ekonomiczny biznesu jakim jest port lotniczy jest tutaj kluczowy.
Widać AIRAC nie monitorujesz. Co do długości, pełna zgoda że nie jest ona kluczowa, bo 773 z WAW odrywa sie z 29 dobrze przed krzyżówką nawet w najcieplejsze dni, ale nie sama długość a nosność pasa jest kluczem do tych "bujd"
Natomiast nie zgodzę się z przedmówcami co do nierealnego scenariusza z Etihad: właśnie liczba lotów AB przy znacznym cięciu siatki (niekoniecznie z/do samego KRK) mogą przyciągnąć EY, zwłaszcza że z moich (choć skąpych) obserwacji wynika, że trasa KRK-TXL-AUH-XXX, czyli dowóz do Abu Dhabi z Krakowa nie należy do rzadkości
Zagrzeb jest o tyle ciekawy, że gdy Qatar ogłaszał nowe połączenie wiele osób twierdziło szybkie ich wycofanie się ze względu na mały rynek.
Dziś Qatar lata nabity po dach 10xweekly na A320/321 i już podobno mowa jest o wysłaniu za niedługo Boeingów 787.
Kraków ma o wiele lepszą lokalizację niż Zagrzeb(jeżeli chodzi o wszelaki biznes, jak i ilość mieszkańców w promieniu 100 km), Qatar i Emirates latając na grubasach codziennie za jakiś czas wcale nie muszą okazać się fikcją
Pewnie że pamiętam
Choć należy pamiętać że połączenia do Australii, oferował regularnie także JAT do Sydney i Melbourne.
Wynika to w znacznym stopniu z emigracji do Australii mieszkańców z byłej Jugosławii.
Zresztą uruchomienie połączenia Malaysian-a do ZAG, także stanowiło pomost pomiędzy Chorwacją a miastami w Australii.
Oficjalne i szczegółowe informacje prasowe:
RYANAIR OGŁASZA REKORDOWY ROZKŁAD LOTÓW
Z KRAKOWA NA ZIMĘ 2017/18, 40%-OWY WZROST RUCHU
14 NOWYCH TRAS, W TYM M. IN. ATENY, BARCELONA, BERLIN, LIZBONA, MARSYLIA, PRAGA, SEWILLA I TEL AWIW
Ryanair, linia lotnicza nr 1 w Polsce, dziś (1 lutego) ogłosiła największy w historii rozkład lotów z Krakowa, 14 nowych tras: Ateny, Barcelona, Berlin, Glasgow, Gӧteborg, Lizbona, Malmo, Marrakesz, Marsylia, Neapol, Norymberga, Praga, Sewilla i Tel Awiw, 3 nowości
w sezonie zimowym: Porto, Walencja i Wenecja Treviso (50 tras łącznie). Ruch lotniczy Ryanaira na lotnisku w Krakowie wzrośnie o 40%. Ryanair obsłuży 2,75 mln klientów rocznie i przyczyni się do utworzenia 2000 miejsc pracy.
Rozkład lotów Ryanaira na zimę 2017/18:
- 14 nowych tras: Ateny (2 x tygodniowo), Barcelona (2 x tygodniowo), Berlin (codziennie), Glasgow (2 x tygodniowo), Gӧteborg (3 x tygodniowo), Lizbona (2 x tygodniowo),
Malmo (3 x tygodniowo), Marrakesz (2 x tygodniowo), Marsylia (2 x tygodniowo),
Neapol (2 x tygodniowo), Norynberga (3 x tygodniowo), Praga (2 x tygodniowo),
Sewilla (2 x tygodniowo), Tel Awiw (2 x tygodniowo)- 3 nowości w sezonie zimowym: Porto (2 x tygodniowo), Walencja (2 x tygodniowo)
i Wenecja Treviso (2 x tygodniowo)- Dodatkowe loty do Gdańska (3 x tygodniowo), na Maltę (2 x tygodniowo)
i do Sztokholmu (5 x tygodniowo)- 50 tras łącznie
- 2,75 mln pasażerów rocznie
- 2000 miejsc pracy*
Ryanair nadal będzie łączył Kraków z największymi ośrodkami biznesowymi w Europie, wykonując operacje z większą częstotliwością w dogodniejszych godzinach. Loty w jeszcze niższych cenach m.in. do Dublina (codziennie), Londynu (3 razy dziennie) i Mediolanu (codziennie) sprawiają, iż Ryanair jest idealnym przewoźnikiem zarówno dla pasażerów biznesowych jak i turystów.
Siatka połączeń Ryanaira na sezon letni 2017 z 7 nowościami z Krakowa, wieloma słonecznymi kierunkami, dodatkowymi lotami, a także jeszcze niższymi cenami biletów przyciągnęły ogromną liczbę zainteresowanych, co zaowocowało rekordowym poziomem wczesnych rezerwacji. Już wkrótce, w ramach realizacji programu “Always Getting Better”, nasi klienci mogą oczekiwać kolejnych udogodnień.
W Krakowie, Juliusz Komorek – Członek Zarządu Ryanaira ds. Regulacyjnych
i Prawnych powiedział:
“Cieszymy się bardzo mogąc ogłosić największy w historii rozkład lotów z Krakowa (50 tras łącznie). Wprowadzamy aż 14 nowych kierunków, w tym m. in. do Aten, Barcelony, Berlina, Lizbony, Marsylii, Pragi, Sewilli i Tel Awiwu, a także 3 nowości na zimę tj. Porto, Walencja
i Wenecja. Ruch lotniczy Ryanaira wzrośnie o 40% - na lotnisku w Krakowie obsłużymy 2,75 mln klientów rocznie. Przyczynimy się także do utworzenia 2000 miejsc pracy, co potwierdza nasze zaangażowanie w dalszy rozwój turystyki w Polsce
Cieszymy się także z wyników sprzedaży na lato 2017. Rekordowy poziom rezerwacji lotów
z i do Krakowa pozwala nam na obniżenie cen biletów. Zachęcamy wszystkich, którzy planują wyjazdy wakacyjne do odwiedzenia strony Ryanair.com lub naszej aplikacji mobilnej.
Z okazji ogłoszenia rozkładu lotów z Krakowa na zimę 2017/18, wprowadzamy do sprzedaży bilety już od 65 zł. Rezerwacji biletów w promocyjnych cenach można dokonać do poniedziałku (6 lutego) do północy. Aby zdążyć z rezerwacją, najlepiej wejść na stronę www.ryanair.com już dziś.”
Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport powiedział:
„Długo oczekiwane połączenia do: Lizbony, Marsylii, Pragi czy Norymbergii są doskonałym uzupełnieniem oferty tradycyjnych przewoźników latających z krakowskiego lotniska. Cieszymy się także z otwarcia Kraków Airport na nowy rynek, jakim jest Afryka Północna.Konsekwentnie negocjujemy uruchomienie nowych połączeń tak, aby oferta była dostosowana zarówno dla potrzeb pasażerów biznesowych jak i tych, którzy samodzielnie planują wypoczynek. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, czyli zmianę sposobu organizacji wyjazdów urlopowych.
Zarówno nowe połączenia, jak i te które znajdują się w ofercie krakowskiego lotniska umożliwiają pasażerom zaplanowanie podróży do krajów basenu Morza Śródziemnego, do Afryki, na Bliski Wschód, a także do Portugalii, Szwajcarii czy południowych Niemiec.
Z kolei połączenia z najważniejszymi europejskimi lotniskami przesiadkowymi dają możliwość zarówno interesujących podróży, jak i nawiązywania kontaktów biznesowych.”
Kiedy rozbudowa terminala? ☺️
Mamy nowe logo, mi się bardziej podoba od poprzedniego
Jest kwintesencją zmian, które zaszły na lotnisku w ostatniej dekadzie, symbolem otwarcia na kolejne wyzwania i ewolucji w strategii zarządzania biznesem. Kraków Airport ma nowe logo.
Projekt nawiązuje do bryły terminalu pasażerskiego, bramy Krakowa dla gości zza granicy, symbolu biznesowej drogi, dojrzałości Kraków Airport i nastawienia na wielu pasażerów. Po raz pierwszy w historii w siatce krakowskiego lotniska znalazło się 101 połączeń, 101 pomysłów na podróż. Wzrostowi obsłużonych pasażerów towarzyszy również, wyższa satysfakcja podróżujących z/do Krakowa. Kraków Airport otrzymał nagroda ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych) za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region. Nowe logo jest ostatnim elementem, który podsumowuje proces 10 lat biznesowych zmian krakowskiego lotniska.
Na bliskim wchodzie, nie tylko rozmawiają z wymienionymi przez CiebieJest spora szansa, że po 25 kwietnia pojawią się już konkrety
Airliner czy coś w tym temacie już wiadomo czy temat ucichł?
Zakładki