Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 42
Like Tree11Likes

Wątek: Nowa droga startowa

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Nadeszly w koncu tluste lata i dla Krakowa

    Tapniete..
    Przyłącz się do akcji: Nie latam z Pyrzowic.
    Za brak komunikacji autobusowej, brak kiss&fly, mafię autobusową po stronie airside.

  2. #22
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Nowa droga startowa

    W związku z decyzją o planie powstania nowej drogi startowej, rozpoczynam odpowiedni wątek.
    EMB175 and maciek krk like this.
    Canon 550D+Tamron 150-600+C55-250+18-55+UBC30XLT

  3. #23
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    @KrakowAirport 17 godz.17 godzin temu
    Nowa droga startowa zostanie dostosowana do funkcjonowania w III kategorii operacyjnej.
    Tak więc najważniejszy aspekt(czyli mgła) wreszcie powinna być tylko złym wspomnieniem.

    Druga sprawa, połączanie do Chicago/NY/Toronto to jakość 2/3 zasięgu 787-8, co przekłada się na mniejszą wagę paliwa.
    Tak więc po za jakimiś ekstremalnymi warunkami spokojnie wystartuje z full paxami i cargo.

    Po trzecie chyba nie było nigdzie, ale nowa droga startowa ma mieć 60x2800m, a nie jak wcześniej informowano 45x2800m.


    Żeby nie było tak pięknie....

    Sławomir Harpeniuk ze Stowarzyszenia Przyjazne Lotniska, współpracującego z mieszkańcami gmin Zabierzów i Liszki, zapowiada blokadę przygotowań do inwestycji, m.in. na drodze odwołań od decyzji administracyjnych.
    Wyborcza.pl

  4. #24

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Przy Okęciu o 2,5 raza większym ruchu jest o wiele więcej terenów zurbanizowanych, rzec można osiedla mieszkaniowe i nie słyszałem aby mieszkańcy tych terenów protestowali. Myślę , że najwięcej szumów czynią ci , co parę lat temu tam się postawili lub kupili domy i liczą na b. wysokie odszkodowania.W Krakowie wszyscy muszą o wszystko protestować i miejmy nadzieję, że nie skończy się to dla Balic tym,co spotkało słynnego szkieletora i aż dziw bierze ,że ekolodzy i miłośnicy ptaków jeszcze nie ruszyli z protestem, bo może nowa DS będzie zbudowana na drodze przelotu ptaków, w taki sposób skutecznie zablokowali przecież remont i podwyższenie szkieletora o 5m.Przesunięcie DS o 4 stopnie,ciut pogorszy hałas mieszkańcom z kierunku 25, a polepszy z kierunku 07.Dodam, że projekty DS przesuną nieco przeloty dolotowe nad samym Krakowem, co na pewno jest też lepszym rozwiązaniem dla kilkuset tysięcy mieszkańców niż obecnie.
    Airliner and Pzlm28 like this.

  5. #25

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Przy Okęciu o 2,5 raza większym ruchu jest o wiele więcej terenów zurbanizowanych, rzec można osiedla mieszkaniowe i nie słyszałem aby mieszkańcy tych terenów protestowali. Myślę , że najwięcej szumów czynią ci , co parę lat temu tam się postawili lub kupili domy i liczą na b. wysokie odszkodowania.W Krakowie wszyscy muszą o wszystko protestować i miejmy nadzieję, że nie skończy się to dla Balic tym,co spotkało słynnego szkieletora i aż dziw bierze ,że ekolodzy i miłośnicy ptaków jeszcze nie ruszyli z protestem, bo może nowa DS będzie zbudowana na drodze przelotu ptaków, w taki sposób skutecznie zablokowali przecież remont i podwyższenie szkieletora o 5m.Przesunięcie DS o 4 stopnie,ciut pogorszy hałas mieszkańcom z kierunku 25, a polepszy z kierunku 07.Dodam, że projekty DS przesuną nieco przeloty dolotowe nad samym Krakowem, co na pewno jest też lepszym rozwiązaniem dla kilkuset tysięcy mieszkańców niż obecnie.
    Jak komuś się nie podoba to chętnie zamieszkam zaraz przy lotnisku
    Wojtass_nt likes this.

  6. #26
    Awatar lukegt

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Przy Okęciu o 2,5 raza większym ruchu jest o wiele więcej terenów zurbanizowanych, rzec można osiedla mieszkaniowe i nie słyszałem aby mieszkańcy tych terenów protestowali. Myślę , że najwięcej szumów czynią ci , co parę lat temu tam się postawili lub kupili domy i liczą na b. wysokie odszkodowania.W Krakowie wszyscy muszą o wszystko protestować i miejmy nadzieję, że nie skończy się to dla Balic tym,co spotkało słynnego szkieletora i aż dziw bierze ,że ekolodzy i miłośnicy ptaków jeszcze nie ruszyli z protestem, bo może nowa DS będzie zbudowana na drodze przelotu ptaków, w taki sposób skutecznie zablokowali przecież remont i podwyższenie szkieletora o 5m.Przesunięcie DS o 4 stopnie,ciut pogorszy hałas mieszkańcom z kierunku 25, a polepszy z kierunku 07.Dodam, że projekty DS przesuną nieco przeloty dolotowe nad samym Krakowem, co na pewno jest też lepszym rozwiązaniem dla kilkuset tysięcy mieszkańców niż obecnie.
    Nie kpij sobie z ptaszków ani innych istot żyjących (poza ludźmi) czy też zieleni, proszę...
    Pokrak likes this.
    http://www.lukaszkajor.pl
    http://www.stopquadom.pl/ - portal poświęcony nielegalnemu ruchowi off-road

  7. #27

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ja niestety nie kpię z ptaszków , tylko piszę o faktach szeroko opisywanych w krakowskich mediach na temat szkieletora.Zresztą ostatnio pisali o możliwym wstrzymaniu przebudowy najwyższego budynku Krakowa o następne pół roku, bo mogą tam być gniazda ptaków. Ponoć ich tam szukały odpowiednie służby. Nie wiem jak Tobie , ale mnie przez trzydzieści lat już obrzydł widok rumowiska betonu i stali.Teraz trochę zakpię- za niedługo te straszydło mogą ze względu na swój wiek zaliczyć jako zabytek i nie będzie go można ani przebudować, ani zburzyć.W tym mieście wszystko jest możliwe.

  8. #28
    Awatar lukegt

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Wolę oglądać nietkniętego "szkieletora" przez następne 30 lat, ale słuchać śpiewu ptaszków które tam mieszkają niż "cieszyć się" widokiem najwyższego budynku w mieście i słuchać drących się ludzi i jeszcze większej liczby samochodów. O zieleni która jeszcze tam jest nie wspominając

    A co do nowej DS na lotnisku to cieszę się że coś w końcu drgnęło w tej sprawie i nie wydaje mi się żeby wariant północny miał mieć jakiś druzgocący wpływ na środowisko i na ludzi tam mieszkających. W bliskim otoczeniu lotniska i tak wszyscy wkoło będą słyszeć podchodzące i startujące samoloty Dla mnie gorzej bo mieszkam daleko i nie będę widział samolotów na prostej do 25, teraz jeszcze widzę
    http://www.lukaszkajor.pl
    http://www.stopquadom.pl/ - portal poświęcony nielegalnemu ruchowi off-road

  9. #29

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Dla mnie gorzej bo mieszkam daleko i nie będę widział samolotów na prostej do 25, teraz jeszcze widzę
    To jakim cudem słyszysz te ptaszki co ćwierkają przy szkieletorze

  10. #30

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukegt Zobacz posta
    Wolę oglądać nietkniętego "szkieletora" przez następne 30 lat, ale słuchać śpiewu ptaszków które tam mieszkają niż "cieszyć się" widokiem najwyższego budynku w mieście i słuchać drących się ludzi i jeszcze większej liczby samochodów. O zieleni która jeszcze tam jest nie wspominając
    O jakiej zieleni i ptaszkach mówisz? O ile były tam jakieś gniazda ptaszków to zostały zainstalowane przez ekoterorystów celem wymuszenia, a Ty nie miałbyś nic ani z ptaszków ani z pieniędzy z okupu więc nie bądź naiwny.
    pbciderek likes this.

  11. #31

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    O jakiej zieleni i ptaszkach mówisz? O ile były tam jakieś gniazda ptaszków to zostały zainstalowane przez ekoterorystów celem wymuszenia, a Ty nie miałbyś nic ani z ptaszków ani z pieniędzy z okupu więc nie bądź naiwny.
    A... Kolega mysli ze tak sobie mozna przeniesc gniazdo a pozniej ptaszki "same znajda gniazdo celem ekoterroryzmu"?

    No nie docenialem dobrej zmiany...
    Zeby tak nawet ptaszkami sterowac
    ...

  12. #32
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Podstawowe założenia dla Wykonawcy, obejmują wykonanie dokumentacji dlanastępujących elementów:
    1. Parametry/wymagania w stosunku do nowej drogi startowej:
    a) zakładana długość NDS – 2800 m z możliwością wydłużenia do 3000 m,
    b) zakładana nośność NDS powinna zostać określona liczbą klasyfikacyjną
    nawierzchni (PCN) dostosowaną dla najniekorzystniejszego statku powietrznego
    kodu E, w zależności od ustalonej przez Wykonawcę kategorii nośności podłoża
    oraz prognozowanej przez Zamawiającego liczby operacji w przyjętym okresie
    eksploatacji,
    c) szerokość NDS – 45 m + obustronne pobocza utwardzone 2x7,5m,
    d) NDS dostosowana do parametrów dla statków powietrznych o kodzie E,
    e) typ NDS – instrumentalna z podejściem precyzyjnym CAT III na obu
    planowanych kierunkach,
    f) nachylenia NDS:
    - podłużne: spełniające wymagania, określone w CS-ADR-DSN, wydanie
    trzecie, 9.02.2017 r. dla dróg startowych przeznaczonych dla
    statków powietrznych kodu E,
    - poprzeczne: przekrój NDS dwuspadowy o nachyleniu 1,5 % dla nawierzchni
    drogi startowej i 2,5 % dla poboczy drogi startowej,
    g) zabezpieczenia obu końców drogi startowej (RESA) o wymiarach minimalnych
    240x150 m i nośności wyrażonej wskaźnikiem CBR zawartym w wartościach 15-
    20 %;
    2. Parametry/wymagania dla dróg kołowania:
    a) NDS należy wyposażyć w drogi kołowania stanowiące przedłużenia
    istniejących dróg kołowania A i F i dochodzące do końców NDS oraz dwie drogi
    szybkiego zjazdu, dostosowane do istniejącej infrastruktury,

    b) nowe drogi kołowania należy dostosować do możliwości kołowania statków
    powietrznych o kodzie E oraz prowadzenia operacji w warunkach ograniczonej
    widzialności (CAT III);
    c) fragment istniejącej drogi startowej należy przekształcić (przebudować) na
    potrzeby utworzenia drogi kołowania statków powietrznych o kodzie E oraz
    prowadzenia operacji w warunkach ograniczonej widzialności (CAT III).
    3. Pas awaryjny.
    W ramach przedmiotu zamówienia należy zaprojektować pas awaryjny o
    wymiarach 2000x60 m, zlokalizowany równolegle do NDS po stronie północnej.
    4. Świetlne pomoce nawigacyjne.
    W ramach przedmiotu zamówienia należy zaprojektować świetlne pomoce
    nawigacyjne NDS oraz dróg kołowania, pozwalające na prowadzenie operacji w
    warunkach ograniczonej widzialności (CAT III) dla obu kierunków i obejmujące w
    szczególności:
    a) światła podejścia,
    b) światła strefy przyziemienia,
    c) światła drogi startowej (światła krawędzi drogi startowej, światła progu drogi
    startowej, światła końca drogi startowej, światła osi drogi startowej),
    d) oświetlenie dróg kołowania (światła krawędzi dróg kołowania, światła osi drogi
    kołowania zapewniające ciągłe prowadzenie od osi drogi startowej do
    stanowisk postojowych, światła wskazania drogi kołowania szybkiego zjazdu),
    e) poprzeczki zatrzymania oraz światła ochronne drogi startowej,
    f) światła pośredniego miejsca oczekiwania;
    5. Wyposażenie nawigacyjne i meteo.
    Nowa droga startowa zostanie wyposażona w pomoce nawigacyjne i
    meteorologiczne (system AWOS) w ramach osobnych uzgodnień pomiędzy
    Zamawiającym a Państwową Agencję Żeglugi Powietrznej lub innymi podmiotami.
    W ramach przedmiotu zamówienia należy uwzględnić niezbędną infrastrukturę
    (kanalizacje, fundamenty), pozwalającą na montaż co najmniej następujących
    urządzeń:
    a) widzialnościomierze RVR w trzech lokalizacjach,
    b) wiatromierze wraz ze wskaźnikami kierunku wiatru w trzech lokalizacjach,
    c) ceilometry na obu kierunkach podejścia,
    d) system ILS kategorii III dla każdego kierunku,
    e) system wzrokowego wskaźnika ścieżki podejścia (PAPI) na obu kierunkach;
    f) system wykrywania oblodzenia nawierzchni ICE ALERT.
    http://www.krakowairport.pl/data/upl...5cegoFINAL.pdf

  13. #33

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    ILS III na obu kierunkach? Nareszcie jakieś konkrety i sensowne rozwiązanie dla KRK tylko co z tym GBAS-em o którym była mowa

  14. #34

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    ILS III na obu kierunkach? Nareszcie jakieś konkrety i sensowne rozwiązanie dla KRK tylko co z tym GBAS-em o którym była mowa
    Póki co to są wymagania dla projektanta (wykonawcy dokumentacji pasa), żadne konkrety.

  15. #35

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Póki co to są wymagania dla projektanta (wykonawcy dokumentacji pasa), żadne konkrety.
    Nie no zgadza się, tylko jeżeli w przetargu jest podane, że projekt pasa ma zawierać ILS III na obu kierunkach to dokumentacja pasa ma to zawierać a wtedy przyszły wykonawca musi się tego trzymać czyli np. wybudować pas z oświetleniem i pomocami nawigacyjnymi pod ILS III.
    Nie twierdzę, że ten ILS będzie od razu wykorzystywany na obu kierunkach ale będzie praktycznie gotowy.

  16. #36

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    O ile dobrze widzę, to jest tu mowa O DOKUMENTACJI DS. Nie robiłbym sobie nadziei.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Początek dalszej dyskusji:
    Link do całości :
    http://www.rynekinfrastruktury.pl/wi...z-i-58851.html


    franek
    franek

  18. #38

  19. #39

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Poruszyła mnie ta petycja, ale nadal twierdzę... że zdrowie tych ludzi to poświęcenie na jakie jesteśmy gotowi ani grosza odszkodowania i ani kroku w tył można już lać beton

  20. #40

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Na tej stronie z petycjami jest też opcja .... "nie popieram petycji." Jak dotąd, żaden krakowianin tam się nie wpisał.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •