Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 40
Like Tree20Likes

Wątek: EPKK/KRK Czartery 2017

  1. #21
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Z lotów czarterowych powinieneś skorzystać z lotniska Krakow-Northwest Airport
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Trochę nie rozumiem o co ten cały ból, że nie ma czarterów. Zamiast cieszyć się, że bardzo dobrze rozwija się się siatka połączeń tradycyjnych (szczególnie ważne są połączenia całoroczne) to stękacie że Enter i Small nie zaglądają do KRK. Rozumiem, gdyby sytuacja była na tyle tragiczna jak w LCJ czy BZG, gdzie każdy lot jest niemal na wagę złota, ale obecne wzorsty w ruchu pokazują, że ruch czarterowy raczej może stanowić tło dla głównej działalności portu. Nie oszukujmy się, w PL mamy dwie większe linie czarterowe które wybrały sąsiadów i tyle w temacie. Dla Krakowa najważniejszą działalność stanowi budowanie mocnej siatki połączeń regularnych. Na samych czarterach nie było by drugiego miejsca w kraju i kilkunastoprocentowego wzrostu w ruchu pasażerskim i to miesiąc w miesiąc.

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Dlatego trzeba powalczyć o bazę Ryanair Sun, póki linia jest w fazie tworzenia, zapadają decyzje. Nic nie jest jeszcze przesądzone...

  4. #24
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtek-krk Zobacz posta
    Dlatego trzeba powalczyć o bazę Ryanair Sun, póki linia jest w fazie tworzenia, zapadają decyzje. Nic nie jest jeszcze przesądzone...
    Nie ma to jak walczyć o linię, która słynie z tego, że wszystko chciałaby mieć za darmo, a najlepiej z dopłatą...
    EMB175 and Lukasz like this.

  5. #25

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Z lotów czarterowych powinieneś skorzystać z lotniska Krakow-Northwest Airport
    I tak niestety robię, co mnie plus żona dodatkowo 220zł. kosztuje/ korzystam z busa/ dom-termina-dom/,choć mieszkam kilka kilometrów od Balic.

    Do Tomaszek. Kazdy ma swój punkt widzenia i trochę pod siebie patrzy.Mnie osobiście bardziej podoba się styl GDN. gdzie jest rozwój połączeń regularnych jak i czarterowych.Mają o wiele więcej połączeń na kierunkach śródziemnomorskich, choć sam GDN leży nad morzem.Przecież jedno nie gryzie się z drugim. Po drugie, mogą na jednym lotnisku stacjonować WIZZ i FR, a nawet mieć bazy obok siebie położone. Miejsca na czarterowych pax. w krakowskim terminalu jest wiele a i płyta pomieści czarterowe samoloty.

  6. #26
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Mnie osobiście bardziej podoba się styl GDN. gdzie jest rozwój połączeń regularnych jak i czarterowych.Mają o wiele więcej połączeń na kierunkach śródziemnomorskich, choć sam GDN leży nad morzem.Przecież jedno nie gryzie się z drugim. Po drugie, mogą na jednym lotnisku stacjonować WIZZ i FR, a nawet mieć bazy obok siebie położone.
    Gdańsk to zupełnie inny przypadek.
    Nie uwzględniając Bydgoszczy (ale to dla nich nie konkurencja) to pierwsze rozsądne lotnisko z ruchem czyli WAW, WMI oraz POZ są w odległości ponad 300 km od TriCity.
    Dla tego w GDN masz zarówno Wizza jaki i FR i czartery.
    Na południu konkurencja jest dużo większa a odległości niewielkie.
    Stąd KRK i KTW z czasem się wyspecjalizowały w różnych segmentach ruchu.
    ssooll and Tomaszek like this.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Airliner mnie ubiegł w odpowiedzi GDN to kompletnie inny przypadek, w porównaniu do południa Polski.Brak jakiejkolwiek konkurencji ze strony innych portów lotniczych i dwa sasiednie województwa, ktore nie mają porządnego lotniska owocuje takim a nie innym modelem prowadzenia biznesu to raz, a dwa że linie lotnicze nie za bardzo mają pole manewru w materii wyboru lotniska docelowego.
    Inna sprawą są, jeśli oczywiście wierzyć doniesieniom prasowym, opłaty lotniskowe i miejsce na płycie.Nie wiem czy przy obecnym ruchu, dałoby radę przenocować 7-8 maszyn entera i kilka innych, np Small albo TS? Druga kwestia, ktora może się łączyć z tym, są ceny za postój. Może ktoś bardziej obeznany w temacie finansów KRK bedzie mógł sie wypowiedzieć.

  8. #28
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Druga kwestia, ktora może się łączyć z tym, są ceny za postój.
    Jeśli dobrze pamietam to, któryś z kolegów na tym forum pisał, że np. w KTW samoloty, które są tam zbazowane nie płacą za postój na płytach.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło. Atakujące okręty w ogniu, na obręczach Oriona. Widziałem promienie świetlne lśniące w ciemnościach, w okolicach Wrót Tanchausera. Wszystkie te chwile znikną, jak łzy w deszczu... czas umierać"

  9. #29
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Gdańsk to zupełnie inny przypadek.
    Nie uwzględniając Bydgoszczy (ale to dla nich nie konkurencja) to pierwsze rozsądne lotnisko z ruchem czyli WAW, WMI oraz POZ są w odległości ponad 300 km od TriCity.
    Dla tego w GDN masz zarówno Wizza jaki i FR i czartery.
    Na południu konkurencja jest dużo większa a odległości niewielkie.
    Stąd KRK i KTW z czasem się wyspecjalizowały w różnych segmentach ruchu.
    Czyżby EPKK zmieniło strategię i odpuściło czartery na rzecz EPKT? Jeszcze niedawno Twoje słowa brzmiały zupełnie odmiennie.
    no risk, no fun ;D


  10. #30
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Nic mi na ten temat nie wiadomo by sobie odpuścili.
    Ale temat jest niezwykle trudny, a KTW za blisko.
    Resztę argumentów znasz,
    i wiesz także ze z tych samych powodów KTW niemogąca się rozwinąć w innym segmencie rynku .
    ssooll likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #31
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Resztę argumentów znasz,
    i wiesz także ze z tych samych powodów KTW niemogąca się rozwinąć w innym segmencie rynku .
    Nie do końca ten fragment rozumiem. Twierdzisz, że w Krakowie i okolicach nie ma pasażerów, którzy z przyjemnością polecieliby z Balic zamiast tłuc dodatkowe kilometry do Pyrzowic?
    no risk, no fun ;D


  12. #32

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Jednym z podstawowych pytań wyjeżdżając na wakacje z biurem podróży jest czy lot będzie z Krakowa. Dla nas jest to oszczędność czasu i pieniędzy. Od kilku lat zawsze wybieramy Kraków, bo Katowice są tylko z nazwy a port jest położony daleko za Katowicami i jeszcze z przeciwnej strony niż Kraków.
    konrad777 and Gabec like this.

  13. #33
    Awatar markez

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ted.k07 Zobacz posta
    Jednym z podstawowych pytań wyjeżdżając na wakacje z biurem podróży jest czy lot będzie z Krakowa. Dla nas jest to oszczędność czasu i pieniędzy. Od kilku lat zawsze wybieramy Kraków, bo Katowice są tylko z nazwy a port jest położony daleko za Katowicami i jeszcze z przeciwnej strony niż Kraków.
    Nie wiem czy ceny wycieczek z Balic są takie same jak z Krakowa-Pyrzowic (jak kiedyś się orientowałem, to z Pyrzowic było i tak taniej), ale jeśli chodzi o wyloty na własną rękę, to ceny z Pyrzowic są dużo dużo niższe niż Balic. W przypadku tanich linii to jest nieraz ponad tysiąc zł na korzyść Pyrzowic przy 2 osobach. Za cenę straconych paru godzin dla mnie warto. W ciągu paru lat jestem parę tysięcy do przodu.
    popo78 and freqqone like this.

  14. #34

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ted.k07 Zobacz posta
    ... bo Katowice są tylko z nazwy a port jest położony daleko za Katowicami i jeszcze z przeciwnej strony niż Kraków.
    Pyrzowice zmieniły położenie na mapie?
    A tak na serio, jakieś dziwne narzekanie jakby biura podróży kazały swoim wczasowiczom jechać co najmniej do Goleniowa Z tego co się zorientowałem ostatnio, to przy wykupowaniu wycieczek BP oferują podwózkę autokarem na lotnisko w Katowicach z Krakowa, także chyba nie powinno być powodów do narzekania.

  15. #35

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator Zobacz posta
    Nie ma to jak walczyć o linię, która słynie z tego, że wszystko chciałaby mieć za darmo, a najlepiej z dopłatą...
    Przypomnisz tu jaki procent ruchu oraz pasażerów generuje Ryanair?

  16. #36
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez normalny Zobacz posta
    Przypomnisz tu jaki procent ruchu oraz pasażerów generuje Ryanair?


    Wspaniały i godny odnotowania, tyle że mylisz pojęcia. Statystyki na papierze, to nie zysk. Ryanair to biznesowy fenomen - wszyscy się o niego zabijają by do nich latał, ale nie chodzi o opłaty, a "prestiż, nowe miejsca pracy, czy statystyki"... MPL może z jego tytułu nie zarabiać ani grosza, bo od płacenia ma poważniejszych przewoźników jak Lufthansa, czy firmy usługowe działające na jego terenie. Cennik opłat lotniskowych w KRK (parkowanie, lądowanie, czy opłata za odlatującego pax) jest ogólnie dostępny, ale z całą pewnością nie dotyczy Ryanaira, który ma osobną umowę. A co jest w tej umowie, to już tajemnica handlowa. Ryanair to twardy negocjator, niektóre lotniska dopłacały by u nich się pojawił. A jak coś jest nie tak - pojawią się słynne sarenki na pasie, czy inne zające - to i na kilka tygodni obrazić się może i wstrzymać operacje... MPL może się pochwalić świetnym wzrostem pax, nowymi kierunkami itd i to jest jego "zysk". Gorzej w przypadku handlera. Musi zatrudniać dużo ludzi, bo samolotów bazowych wiele, a i kierunki coraz to nowe. MPL swoją działkę odbierze, niezależnie czy samoloty latają, czy nie. Dobrze, że Okęcie generuje zyski z innych przewoźników, bo chodzą słuchy , że w KRK ciągle straty, a przecież w statystykach widnieje wspaniały udział w obsłudze lotów na Balicach i to dzięki Ryanairowi! Tyle rejsów, a ludzi do pracy trudno znaleźć za najniższą krajową, nie bardzo chcą w dziurze przerzucać sterty bagaży za takie pieniądze. Chyba nie nobilituje ich jednak praca przy tanim przewoźniku. W każdym razie, dobrze że istnieją jeszcze inne linie, dzięki którym interes na ziemi się jeszcze kręci...
    konrad777 likes this.

  17. #37
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Nie do końca ten fragment rozumiem. Twierdzisz, że w Krakowie i okolicach nie ma pasażerów, którzy z przyjemnością polecieliby z Balic zamiast tłuc dodatkowe kilometry do Pyrzowic?
    Lotnisko z gumy nie jest. I bez czarterów co roku mamy wzrost. Do budowy nowego pasa jeszcze daleko, a obecny - delikatnie mówiąc - w najlepszym stanie nie jest. Może MPL w temacie czarterów, za pomocą opłat lotniskowych przeszło na "ręczne sterowanie"?

  18. #38
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aviator Zobacz posta
    Lotnisko z gumy nie jest. I bez czarterów co roku mamy wzrost. Do budowy nowego pasa jeszcze daleko, a obecny - delikatnie mówiąc - w najlepszym stanie nie jest. Może MPL w temacie czarterów, za pomocą opłat lotniskowych przeszło na "ręczne sterowanie"?
    aviator - czy jest zatem szansa, że Balice będą kiedykolwiek gotowe na przyjęcie czarterów w większej niż minimalna liczba? Do tej pory niechęć lotniska była kierowana czy to pękającym w szwach terminalem czy też brakiem miejsca na płycie postojowej. Teraz piszesz o rozpadającym się pasie. Jak za kilka lat pas powstanie to pewnie znów wróci temat terminala i tak w kółko.
    no risk, no fun ;D


  19. #39

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Pyrzowice zmieniły położenie na mapie?
    A tak na serio, jakieś dziwne narzekanie jakby Z tego co się zorientowałem ostatnio, to przy wykuponiu wycieczek BP oferują podwózkę autokarem na lotnisko w Katowicach z Krakowa, także chyba nie powinno być powodów do narzekania.
    A jednak. Dużo wygodniej wyjechać na wakacje kiedy dziecko podrzuci autem na lotnisko - 15 min drogi, niż kiedy podrzuci autem na autokar, którym jedzie się 1,5 h a potem czeka następne 2 h na odlot. Skoro mamy w Krakowie lornisko tuż pod miastem to ciężko uzasadnić wyjazd pod Częstochowę.

  20. #40
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    aviator - czy jest zatem szansa, że Balice będą kiedykolwiek gotowe na przyjęcie czarterów w większej niż minimalna liczba? Do tej pory niechęć lotniska była kierowana czy to pękającym w szwach terminalem czy też brakiem miejsca na płycie postojowej. Teraz piszesz o rozpadającym się pasie. Jak za kilka lat pas powstanie to pewnie znów wróci temat terminala i tak w kółko.
    Historia rozwoju lotniska w Balicach jest dobrze znana. Niestety przeniesienie ruchu cywilnego z EPKC było koniecznością związaną z budową Nowej Huty, a nie racjonalnym działaniem. Nie szukano najlepszej możliwej lokalizacji dla lotniska cywilnego, tylko ruch przeniesiono tam gdzie to było możliwe. Skutki takiego umiejscowienia lotniska dla Krakowa odbijać się będą czkawką, aż do powstania nowego lotniska. Kto w latach 60-tych był w stanie oszacować, że w przyszłości z EPKK będzie korzystało 6 mln pax, czy przewidzieć taki drobiazg jak upadek ZSRR i koniec PRL-u? Balice w dalszym ciągu są lotniskiem wojskowo-cywilnym (w przeciwieństwie do EPKT) i nic w tym temacie się nie zmieni. Dostępny teren jest ograniczony (EPKT nie ma tego problemu, stąd śmiało stawia m.in na ruch Cargo; prędzej czy później pojawi się problem coraz bardziej ograniczonych możliwości rozwoju, jak na Okęciu - lotnisko nie ma gdzie się rozrastać...), problemy z rzeźbą terenu, czy choćby pogodowe (mgły) są dobrze znane. Mało znany, ale istotny jest temat problematycznej budowy geologicznej terenu. Nie bez przyczyny RWY ma po środku charakterystyczną nieckę... Temat nowego pasa startowego, moim zdaniem został przespany. Ostatni generalny remont aktualnej drogi startowej miał miejsce w połowie lat 90tych. To już dawno, a doraźne naprawy nie rozwiążą problemu. Chyba nikt nie wyobraża sobie w tym momencie całkowitego zamknięcia lotniska na kilka miesięcy, jak to miało miejsce blisko 20 lat temu... Jaki sens zatem miałoby obniżenie opłat lotniskowych i dodatkowe wpuszczenie operacji czarterowych, a tym samym przyspieszenie degradacji jedynej dostępnej RWY? Co prawda ruch czarterowy jest sezonowy, opiera się przeważnie o samoloty kodu C (pas niszczą zauważalnie od D/E) i mimo wszystko jest ograniczony, ale i bez tych operacji ruch w Balicach cały czas wzrasta. Czas goni, a nowy pas jest na etapie konsultacji... Naprawdę zamiast ubolewać nad tym, że ruch czarterowy operuje z EPKT powinniśmy się cieszyć, że z Krakowa jest tam aż tak blisko...
    ssooll, Lukasz, popo78 and 3 others like this.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •