OD 8 Kwietnia
FZ788 KRK23:30– 0535DXB 7M8
FZ787 DXB1830 – 2230KRK 7M8
OD 8 Kwietnia
FZ788 KRK23:30– 0535DXB 7M8
FZ787 DXB1830 – 2230KRK 7M8
To jest coś!
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ale trzeba będzie zapełnić te 10 miejsc w C. To nie WIZZAIR.
Art z Gazety:
Azjatycka linia lotnicza uruchomi codzienne, bezpośrednie połączenia z Krakowa do Dubaju
Rafał Romanowski
06 grudnia 2017 | 18:38
1 ZDJĘCIE
Dubaj to pierwsze, długo oczekiwane, bezpośrednie połączenie lotnicze Krakowa z Azją. (mat. prasowe)
Linie Fly Dubai połączą Kraków z Dubajem. Co oznacza start codziennych lotów na główne lotnisko Zjednoczonych Emiratów Arabskich?Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Fly Dubai - ta rymująca się łatwo w uchu nazwa to zarazem szlagier reklamowy największej taniej linii lotniczej w ZEA - jednym z najbogatszych państwa świata. Od 8 kwietnia będzie to też fraza obecna mocno w codziennej działalności krakowskiego lotniska. Tego dnia bowiem z Dubaju przyleci do Krakowa, pierwszy raz w historii, maszyna azjatyckiego przewoźnika wykonującego codzienne loty na Balice.
Przyloty z Dubaju planowane są na 22.20. W drogę powrotną z Krakowa samolot ruszy o 23.30, aby w Emiratach wylądować o 5.35. Loty potrwają około sześciu godzin, a pasażerowie spędzą je na pokładzie najnowszych wersji najpopularniejszego samolotu świata - Boeinga 737 w wersji MAX 8. Tych samych, które z fanfarami zasilają ostatnio flotę rodzimego LOT-u.
Fly Dubai w 2018 nie tylko w Krakowie pojawi się premierowo. Będą to pierwsze operacje tego przewoźnika w Polsce, praktycznie nieobecnego w Europie Zachodniej, a w naszym regionie latającego dotąd m.in. do Kijowa, Pragi, Budapesztu, Odessy, Belgradu czy Sarajewa. Będzie to też dopiero trzeci arabski przewoźnik w naszym kraju, po odnoszących ogromne sukcesy na warszawskim Okęciu linii Emirates (flagowego przewoźnika emiratu Dubaj) oraz Qatar Airways. Warto wspomnieć, że do Dubaju lata też od kilku sezonów z Katowic węgierski Wizz Air, ale są to loty na peryferyjne lotnisko DWC 37 km od miasta.
Arabski fokus
Nietrudno zgadnąć, że wchodząc do Krakowa, Fly Dubai próbuje więc zagospodarować obfity rynek południowej Polski, oferując im dolot do Dubaju i przesiadki dalej w świat w modelu zbliżonym do Emirates oraz Qatar (przesiadka w katarskiej stolicy Doha). Różnica jest wyłącznie w cenie oraz komforcie lotu, bowiem Fly Dubai operując jako lowcost, nie serwuje pasażerom darmowego jedzenia, dopuszcza mniejszy limit bagażu (tylko 20 kg) oraz nie daje możliwości wyboru miejsca.
Jednak sam fakt, że Kraków połączy się z matecznikiem Emirates, głównym lotniskiem Dubaju - Dubai International Airport (DXB) oznacza, że przed latającymi z Małopolski otwierają się zupełnie nowe możliwości szybkiego dotarcia w świat, głównie na wschód i południe. Siatka połączeń samego Fly Dubai już robi wrażenie, a w połączeniu z ofertą Emirates (obie linie zacieśniają ostatnio współpracę) jest imponująca.
Najważniejsze informacje dwa razy dziennie na Twojej poczcie
Zapisuję się
i
Tylko w zasięgu ponad 60 Boeingów 737 Fly Dubai są porty w Indiach (Delhi, Chennai, Kochi), Nepalu (Katmandu), Sri Lanki (Colombo), Bangladeszu (Dhaka) czy Malediwów. Z jedną przesiadką będzie można też dolecieć do ogromnej liczby portów na Bliskim Wschodzie (Arabia Saudyjska, Oman, Iran), ale też do islamskich krajów Azji (Irak, Pakistan, Afganistan), dawnych azjatyckich republik ZSRR (Kirgistan, Tadżykistan, Uzbekistan), sporej liczby miast Rosji oraz wschodniej części Afryki (Somalia, Etiopia, Sudan, Tanzania, Kenia).
Operujący z tego samego lotniska gigant Emirates obsługuje blisko 70 mln pasażerów rocznie, usilnie pracując na status pierwszej prawdziwie globalnej linii.
Ruch strategiczny
- To znakomita wiadomość dla Krakowa. Przygotowania do otwarcia tej trasy trwały długo, ale od kwietnia pasażerowie z Małopolski będą mieć powody do zadowolenia. Fly Dubai to jedna z najprężniejszych linii tamtego regionu świata, z powodzeniem wypełniająca lukę między tradycyjnymi przewoźnikami a lokalnymi lowcostami - uważa Marek Sławatyniec, dyrektor generalny Aviareps na Polskę, agencji reprezentującej na tutejszym rynku kilka wiodących linii lotniczych świata.
Podkreśla tańsze ceny nowego przewoźnika w porównaniu np. z ofertą Emirates z Warszawy: - Widać, że linie z Dubaju dobrze przemyślały ten ruch. Główny strumień pasażerów nadal będzie płynąć z Warszawy dużymi samolotami, mniejszy regularnie dopływać będzie z Krakowa - mówi "Gazecie".
Co ważne, ruch Fly Dubai może nieco pokrzyżować plany nie tylko LOT-owi marzącemu o transferach Małopolan na wschód przez Warszawę, ale też np. linii Turkish Airlines, której wiele miejsca w strategii rozwoju poświęcone jest rywalizacji z arabskimi przewoźnikami.
- Przez lata mówiło się o konieczności uruchomienia lotów Stambuł-Kraków i otwarcia Balic na wschód i Azję, ale zawsze stało coś na przeszkodzie. Teraz Fly Dubai jest tu pierwsze, rozpycha się odważnie, a zainteresowani muszą wszystko przemyśleć na nowo - słyszymy w porcie.
Analitycy branży lotniczej nie kryją, że mocny wpływ na decyzję Fly Dubai ma bezpośredni wpływ przeskoczenie Krakowa do wyższej ligi lotnisk Europy. Już w czwartek, 9 listopada Kraków Airport obsłużył 5-milionowego pasażera, awansując do czołowej "70" kontynentu. Ten rok na Balicach może zakończyć się liczbą nawet 5 mln 850 tys. obsłużonych pasażerów.
Widze, ze w artykule poprawili bledny wpis o pierwszym bezposrednim polaczeniu z Krakowa do Azji
Oj tam, Cypr i Izrael to prawie Europa
Ciekawe że LOT na to pozwolił..
Tapnięte..
Otwarte niebo mamy od lat z Emiratami, więc LOT mógł się tylko przyglądać...
Oby to było podobnie jak w przypadku ZagrzebiaKraków został objęty porozumieniem code-share linii Emirates i flydubai. Pasażerowie odlatujący z Balic będą mogli podróżować na jednym bilecie korzystając z siatki połączeń Emirates.
Jest już na amadeusie rozkład na zimę 2018/2019- bez zmian codziennie. Odlot z KRK ciut wcześniej -22.40
franek
franek
Dubaj? To zaledwie 6 godzin stąd. Loty z Krakowa już od kwietnia
Gabriela Łazarczyk
23 lutego 2018 | 06:30
1 ZDJĘCIE
flydubai (flydubai.com)
Kraków Airport,lotnisko Balice
Od 8 kwietnia z Krakowa dolecimy bezpośrednio do Dubaju, najważniejszego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Czy ten kierunek ma szanse powodzenia? Rozmowa z Markiem Sławatyńcem, dyrektorem Aviareps, reprezentującym linie Flydubai w Polsce.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu
Gabriela Łazarczyk: Linie Emirates w ciągu pięciu lat działalności w Polsce przewoziły do z Warszawy do Dubaju średnio 150 tys. pasażerów rocznie. Ilu zabierze Flydubai z Krakowa?
Marek Sławatyniec: Samoloty Flydubai są dużo mniejsze – zabierają na pokład 150 pasażerów. Jednak rejsy z Krakowa będą się odbywać codziennie, więc wychodzi, że w 2018 r. linia przewiezie pewnie ok. 40 tys. osób. Dużo zależy od proporcji sprzedaży. Liczymy, że 100 miejsc będzie się sprzedawać w Polsce, a 50 w Dubaju i na innych rynkach. Doświadczenia Emirates pokazują jednak, że na początku aż 70 proc. foteli sprzedaje się w Polsce.
JAKUB WŁODEK
Prognozy frekwencji nie wskazują, by przy codziennych lotach maszyny latały pełne.
– W tym nasza głowa, by nie latały puste. Nie umniejszam wartości prognoz, ale nie biorą one pod uwagę tego, co dzieje się w systemach rezerwacyjnych tuż po uruchomieniu nowego połączenia. Zwłaszcza tak taniego i w tak atrakcyjnym kierunku. Bilety kupią ludzie, którzy nawet do tej pory o tym nie myśleli. Przeglądną atrakcje Dubaju albo zorientują się, że mają wygodną przesiadkę do wielu portów na całym świecie, i skuszą się. O miejsca w samolotach już pytają poważni touroperatorzy, a połączenie jest gratką dla biur podróży, które dotąd nie oferowały wylotów długodystansowych. Spory potencjał widzę też w wyjazdach firmowych, bo Dubaj oferuje wiele aktywności, a czas dotarcia to zaledwie sześć godzin. Pasażerów na pewno przyciągnie cena – 1000 zł za podróż w dwie strony to naprawdę niewiele.
Taniej można lecieć do Dubaju z Katowic Wizzairem. Flydubai nie będzie z nim raczej konkurował ceną. Jesteście linią niskokosztową?
– Kontrolujemy koszty, ale stawiamy też na jakość, ponieważ zacieśniamy współpracę z Emirates. Jeśli Emirates daje pasażerom możliwość podróży na swoich biletach na pokładach Flydubai, to ręczy za jakość. Mówimy o liniach, które ciągną w górę, równając do większego siostrzanego przewoźnika i równocześnie kontrolując koszty, co pozwala oferować relatywnie niską cenę. Na dłuższych trasach, na których loty trwają 5-6 godzin, linie niskokosztowe tracą przewagę, zwracając uwagę przede wszystkim na wykorzystanie maszyn. Jeśli samolot leci 4-5 razy dziennie, to nie da się zapewnić standardu. Owszem, konkurencja ma dobre ceny, ale nie każdy przy wyborze kieruje się tylko nimi.
Dokąd przez Dubaj polecą pasażerowie z Krakowa?
– Polacy lubią miejsca znane turystycznie, jak Tajlandia, Seszele czy Zanzibar. Są jednak i tacy, którzy szukają nowych miejsc, i tu właśnie widzimy potencjał. W Dubaju jest ogromny wybór – aż 68 kierunków nie było dotąd w zasięgu krakowian w podróży z jedną przesiadką.
Flydubai będzie operował z terminalu II, oddalonego od pozostałych.
– Tak, ale do najnowszego terminalu III można się dostać automatyczną kolejką lub autobusami bez konieczności wychodzenia z lotniska. Port w Dubaju jest ogromny, dlatego w systemie nie można będzie kupić biletów na przesiadkę w odstępie krótszym niż 1,5 godz.
Coraz częściej pojawiają się tanie oferty lotów przez Chiny. Czy Dubaj czeka walka z Pekinem?
– Chińczycy się rozpychają, ale lot przez Kraj Środka w wielu przypadkach oznacza podróż naokoło. Pekin może być konkurencją, jeśli chodzi o Indieczy Tajlandię, ale w przypadku pasażerów z Krakowa wybór z pewnością padnie na Dubaj. Żeby wsiąść na pokład samolotu chińskiej linii, muszą jeszcze dojechać do Warszawy albo liczyć się z dwoma przesiadkami.
Zakładki