Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 157
Like Tree89Likes

Wątek: FlyDubai

  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie FlyDubai


    Polecamy

    Codziennie od 8 kwietnia
    Marcin747 and pawel111 like this.

  2. #2
    kox
    kox jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie flydubai

    OD 8 Kwietnia

    FZ788 KRK23:30
    0535DXB 7M8
    FZ787 DXB1830
    2230KRK 7M8


    shiver and maciek55 like this.

  3. #3
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    To jest coś!

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kox Zobacz posta
    OD 8 Kwietnia

    FZ788 KRK23:30
    0535DXB 7M8
    FZ787 DXB1830
    2230KRK 7M8


    LT czy UTC?

    .................Don't let me die, I want to fly

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Powinno być LT, ale w żadną stronę tych czasów nie rozumiem. Nie ma różnicy 3h cały rok?

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    ^ LT
    przy okazji gratulacje dla KRK.
    Pzlm28 likes this.

  7. #7
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    No i się stało
    i od razu codziennie
    To tylko kwesta czasu kiedy pojawi się kolejny przewoźnik z zatoki perskiej ale tym razem tradycyjna linia
    maciek krk and lotnik58 like this.
    Pozdrawiam, Airliner

  8. #8
    kox
    kox jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    krk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    No i się stało
    i od razu codziennie
    To tylko kwesta czasu kiedy pojawi się kolejny przewoźnik z zatoki perskiej ale tym razem tradycyjna linia

    Q ??

  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    To tylko kwesta czasu kiedy pojawi się kolejny przewoźnik z zatoki perskiej ale tym razem tradycyjna linia
    Patrząc jaki sukces mają na nowo otwartych trasach(Kijów/Praga) to się nie dziwię.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale trzeba będzie zapełnić te 10 miejsc w C. To nie WIZZAIR.

  11. #11
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Art z Gazety:

    Azjatycka linia lotnicza uruchomi codzienne, bezpośrednie połączenia z Krakowa do Dubaju


    Rafał Romanowski
    06 grudnia 2017 | 18:38




    1 ZDJĘCIE

    Dubaj to pierwsze, długo oczekiwane, bezpośrednie połączenie lotnicze Krakowa z Azją. (mat. prasowe)





    Linie Fly Dubai połączą Kraków z Dubajem. Co oznacza start codziennych lotów na główne lotnisko Zjednoczonych Emiratów Arabskich?
    Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej

    Fly Dubai - ta rymująca się łatwo w uchu nazwa to zarazem szlagier reklamowy największej taniej linii lotniczej w ZEA - jednym z najbogatszych państwa świata. Od 8 kwietnia będzie to też fraza obecna mocno w codziennej działalności krakowskiego lotniska. Tego dnia bowiem z Dubaju przyleci do Krakowa, pierwszy raz w historii, maszyna azjatyckiego przewoźnika wykonującego codzienne loty na Balice.
    Przyloty z Dubaju planowane są na 22.20. W drogę powrotną z Krakowa samolot ruszy o 23.30, aby w Emiratach wylądować o 5.35. Loty potrwają około sześciu godzin, a pasażerowie spędzą je na pokładzie najnowszych wersji najpopularniejszego samolotu świata - Boeinga 737 w wersji MAX 8. Tych samych, które z fanfarami zasilają ostatnio flotę rodzimego LOT-u.
    Fly Dubai w 2018 nie tylko w Krakowie pojawi się premierowo. Będą to pierwsze operacje tego przewoźnika w Polsce, praktycznie nieobecnego w Europie Zachodniej, a w naszym regionie latającego dotąd m.in. do Kijowa, Pragi, Budapesztu, Odessy, Belgradu czy Sarajewa. Będzie to też dopiero trzeci arabski przewoźnik w naszym kraju, po odnoszących ogromne sukcesy na warszawskim Okęciu linii Emirates (flagowego przewoźnika emiratu Dubaj) oraz Qatar Airways. Warto wspomnieć, że do Dubaju lata też od kilku sezonów z Katowic węgierski Wizz Air, ale są to loty na peryferyjne lotnisko DWC 37 km od miasta.
    Arabski fokus

    Nietrudno zgadnąć, że wchodząc do Krakowa, Fly Dubai próbuje więc zagospodarować obfity rynek południowej Polski, oferując im dolot do Dubaju i przesiadki dalej w świat w modelu zbliżonym do Emirates oraz Qatar (przesiadka w katarskiej stolicy Doha). Różnica jest wyłącznie w cenie oraz komforcie lotu, bowiem Fly Dubai operując jako lowcost, nie serwuje pasażerom darmowego jedzenia, dopuszcza mniejszy limit bagażu (tylko 20 kg) oraz nie daje możliwości wyboru miejsca.

    Jednak sam fakt, że Kraków połączy się z matecznikiem Emirates, głównym lotniskiem Dubaju - Dubai International Airport (DXB) oznacza, że przed latającymi z Małopolski otwierają się zupełnie nowe możliwości szybkiego dotarcia w świat, głównie na wschód i południe. Siatka połączeń samego Fly Dubai już robi wrażenie, a w połączeniu z ofertą Emirates (obie linie zacieśniają ostatnio współpracę) jest imponująca.

    Najważniejsze informacje dwa razy dziennie na Twojej poczcie

    Zapisuję się
    i



    Tylko w zasięgu ponad 60 Boeingów 737 Fly Dubai są porty w Indiach (Delhi, Chennai, Kochi), Nepalu (Katmandu), Sri Lanki (Colombo), Bangladeszu (Dhaka) czy Malediwów. Z jedną przesiadką będzie można też dolecieć do ogromnej liczby portów na Bliskim Wschodzie (Arabia Saudyjska, Oman, Iran), ale też do islamskich krajów Azji (Irak, Pakistan, Afganistan), dawnych azjatyckich republik ZSRR (Kirgistan, Tadżykistan, Uzbekistan), sporej liczby miast Rosji oraz wschodniej części Afryki (Somalia, Etiopia, Sudan, Tanzania, Kenia).
    Operujący z tego samego lotniska gigant Emirates obsługuje blisko 70 mln pasażerów rocznie, usilnie pracując na status pierwszej prawdziwie globalnej linii.
    Ruch strategiczny

    - To znakomita wiadomość dla Krakowa. Przygotowania do otwarcia tej trasy trwały długo, ale od kwietnia pasażerowie z Małopolski będą mieć powody do zadowolenia. Fly Dubai to jedna z najprężniejszych linii tamtego regionu świata, z powodzeniem wypełniająca lukę między tradycyjnymi przewoźnikami a lokalnymi lowcostami - uważa Marek Sławatyniec, dyrektor generalny Aviareps na Polskę, agencji reprezentującej na tutejszym rynku kilka wiodących linii lotniczych świata.
    Podkreśla tańsze ceny nowego przewoźnika w porównaniu np. z ofertą Emirates z Warszawy: - Widać, że linie z Dubaju dobrze przemyślały ten ruch. Główny strumień pasażerów nadal będzie płynąć z Warszawy dużymi samolotami, mniejszy regularnie dopływać będzie z Krakowa - mówi "Gazecie".
    Co ważne, ruch Fly Dubai może nieco pokrzyżować plany nie tylko LOT-owi marzącemu o transferach Małopolan na wschód przez Warszawę, ale też np. linii Turkish Airlines, której wiele miejsca w strategii rozwoju poświęcone jest rywalizacji z arabskimi przewoźnikami.
    - Przez lata mówiło się o konieczności uruchomienia lotów Stambuł-Kraków i otwarcia Balic na wschód i Azję, ale zawsze stało coś na przeszkodzie. Teraz Fly Dubai jest tu pierwsze, rozpycha się odważnie, a zainteresowani muszą wszystko przemyśleć na nowo - słyszymy w porcie.
    Analitycy branży lotniczej nie kryją, że mocny wpływ na decyzję Fly Dubai ma bezpośredni wpływ przeskoczenie Krakowa do wyższej ligi lotnisk Europy. Już w czwartek, 9 listopada Kraków Airport obsłużył 5-milionowego pasażera, awansując do czołowej "70" kontynentu. Ten rok na Balicach może zakończyć się liczbą nawet 5 mln 850 tys. obsłużonych pasażerów.

    Pozdrawiam, Airliner

  12. #12
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Widze, ze w artykule poprawili bledny wpis o pierwszym bezposrednim polaczeniu z Krakowa do Azji

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Oj tam, Cypr i Izrael to prawie Europa

  14. #14
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Wg UEFA to nawet nie prawie

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Ciekawe że LOT na to pozwolił..

    Tapnięte..


  16. #16

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Otwarte niebo mamy od lat z Emiratami, więc LOT mógł się tylko przyglądać...

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Ciekawe że LOT na to pozwolił..

    Tapnięte..

    Chyba w tym temacie nie miał nic do gadania i całe szczęście.

  18. #18
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Kraków został objęty porozumieniem code-share linii Emirates i flydubai. Pasażerowie odlatujący z Balic będą mogli podróżować na jednym bilecie korzystając z siatki połączeń Emirates.
    Oby to było podobnie jak w przypadku Zagrzebia
    Pzlm28, lucasmadi and Airliner like this.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EWR

    Domyślnie

    Jest już na amadeusie rozkład na zimę 2018/2019- bez zmian codziennie. Odlot z KRK ciut wcześniej -22.40
    franek
    Janecki, Airliner and lucasmadi like this.
    franek

  20. #20
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Dubaj? To zaledwie 6 godzin stąd. Loty z Krakowa już od kwietnia


    Gabriela Łazarczyk
    23 lutego 2018 | 06:30




    1 ZDJĘCIE

    flydubai (flydubai.com)




    Kraków Airport,lotnisko Balice

    Od 8 kwietnia z Krakowa dolecimy bezpośrednio do Dubaju, najważniejszego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Czy ten kierunek ma szanse powodzenia? Rozmowa z Markiem Sławatyńcem, dyrektorem Aviareps, reprezentującym linie Flydubai w Polsce.


    Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

    Gabriela Łazarczyk: Linie Emirates w ciągu pięciu lat działalności w Polsce przewoziły do z Warszawy do Dubaju średnio 150 tys. pasażerów rocznie. Ilu zabierze Flydubai z Krakowa?

    Marek Sławatyniec: Samoloty Flydubai są dużo mniejsze – zabierają na pokład 150 pasażerów. Jednak rejsy z Krakowa będą się odbywać codziennie, więc wychodzi, że w 2018 r. linia przewiezie pewnie ok. 40 tys. osób. Dużo zależy od proporcji sprzedaży. Liczymy, że 100 miejsc będzie się sprzedawać w Polsce, a 50 w Dubaju i na innych rynkach. Doświadczenia Emirates pokazują jednak, że na początku aż 70 proc. foteli sprzedaje się w Polsce.
    JAKUB WŁODEK
    Prognozy frekwencji nie wskazują, by przy codziennych lotach maszyny latały pełne.

    – W tym nasza głowa, by nie latały puste. Nie umniejszam wartości prognoz, ale nie biorą one pod uwagę tego, co dzieje się w systemach rezerwacyjnych tuż po uruchomieniu nowego połączenia. Zwłaszcza tak taniego i w tak atrakcyjnym kierunku. Bilety kupią ludzie, którzy nawet do tej pory o tym nie myśleli. Przeglądną atrakcje Dubaju albo zorientują się, że mają wygodną przesiadkę do wielu portów na całym świecie, i skuszą się. O miejsca w samolotach już pytają poważni touroperatorzy, a połączenie jest gratką dla biur podróży, które dotąd nie oferowały wylotów długodystansowych. Spory potencjał widzę też w wyjazdach firmowych, bo Dubaj oferuje wiele aktywności, a czas dotarcia to zaledwie sześć godzin. Pasażerów na pewno przyciągnie cena – 1000 zł za podróż w dwie strony to naprawdę niewiele.
    Taniej można lecieć do Dubaju z Katowic Wizzairem. Flydubai nie będzie z nim raczej konkurował ceną. Jesteście linią niskokosztową?

    – Kontrolujemy koszty, ale stawiamy też na jakość, ponieważ zacieśniamy współpracę z Emirates. Jeśli Emirates daje pasażerom możliwość podróży na swoich biletach na pokładach Flydubai, to ręczy za jakość. Mówimy o liniach, które ciągną w górę, równając do większego siostrzanego przewoźnika i równocześnie kontrolując koszty, co pozwala oferować relatywnie niską cenę. Na dłuższych trasach, na których loty trwają 5-6 godzin, linie niskokosztowe tracą przewagę, zwracając uwagę przede wszystkim na wykorzystanie maszyn. Jeśli samolot leci 4-5 razy dziennie, to nie da się zapewnić standardu. Owszem, konkurencja ma dobre ceny, ale nie każdy przy wyborze kieruje się tylko nimi.
    Dokąd przez Dubaj polecą pasażerowie z Krakowa?

    – Polacy lubią miejsca znane turystycznie, jak Tajlandia, Seszele czy Zanzibar. Są jednak i tacy, którzy szukają nowych miejsc, i tu właśnie widzimy potencjał. W Dubaju jest ogromny wybór – aż 68 kierunków nie było dotąd w zasięgu krakowian w podróży z jedną przesiadką.
    Flydubai będzie operował z terminalu II, oddalonego od pozostałych.

    – Tak, ale do najnowszego terminalu III można się dostać automatyczną kolejką lub autobusami bez konieczności wychodzenia z lotniska. Port w Dubaju jest ogromny, dlatego w systemie nie można będzie kupić biletów na przesiadkę w odstępie krótszym niż 1,5 godz.
    Coraz częściej pojawiają się tanie oferty lotów przez Chiny. Czy Dubaj czeka walka z Pekinem?

    – Chińczycy się rozpychają, ale lot przez Kraj Środka w wielu przypadkach oznacza podróż naokoło. Pekin może być konkurencją, jeśli chodzi o Indieczy Tajlandię, ale w przypadku pasażerów z Krakowa wybór z pewnością padnie na Dubaj. Żeby wsiąść na pokład samolotu chińskiej linii, muszą jeszcze dojechać do Warszawy albo liczyć się z dwoma przesiadkami.

    Pozdrawiam, Airliner

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •