Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 193
Like Tree64Likes

Wątek: EPKK/KRK Hyde Park 2019

  1. #161
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez normalny Zobacz posta
    A zdajesz sobie sprawę z tego, że każdego dnia jest multum operacji nierozkładowych?
    No ale jak to w praktyce wygląda?? Zarządca slotami zabezpiecze powiedzmy 20% z całego ogółu dla lotów nierozkładowych??
    No i jak z wojskiem to wygląda??

  2. #162

    Dołączył
    Sep 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    No ale jak to w praktyce wygląda?? Zarządca slotami zabezpiecze powiedzmy 20% z całego ogółu dla lotów nierozkładowych??
    No i jak z wojskiem to wygląda??
    Wątpię, żeby aż 20%. W roku 2018 loty pozarozkładowe stanowiły 5% wszystkich operacji.

  3. #163
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W Krakowie klęska urodzaju przez… zbyt wiele nowych tras! Będą zmiany na lotnisku

    Martwimy się o przepełnione Lotnisko Chopina, gdzie coraz trudniej upychać nowe trasy, tymczasem równie duże problemy z przepustowością zaczyna mieć drugi największy port w Polsce. Problemem jest rekordowa… liczba nowych tras otwieranych przez LOT, Ryanaira, Wizz Aira i inne linie lotnicze. Aby kontrolować sytuację, od przyszłego roku lotnisko w Krakowie stanie się portem koordynowanym – wszystkie prawa do startów i lądowań będzie regulował międzynarodowy podmiot zewnętrzny.
    Żadne inne lotnisko w Polsce nie rośnie w tak imponującym tempie jak port lotniczy w Krakowie. Spójrzmy tylko na statystyki – w sierpniu z usług lotniska skorzystało aż 823,4 tysiąca pasażerów. To o ponad 200 tys. ludzi więcej niż rok temu. Od początku roku lotnisko obsłużyło już 5,41 mln ludzi.

    Na tak duży wzrost składa się kilka czynników. Najważniejszym jest stale postępująca rywalizacja tanich linii: Ryanaira, który z powodu problemów z rozbudową portu w Modlinie rozwija się właśnie w Balicach, oraz Wizz Aira, który ledwie kilka miesięcy temu otworzył tu swoją bazę i planuje dynamiczną ekspansję, co i rusz ogłaszając nowe kierunki.
    Coraz szybciej w Krakowie rozwija się też LOT, dla którego Kraków ma stanowić według słów prezesa Rafała Milczarskiego, drugie najważniejsze lotnisko w Polsce. To wszystko oczywiście bardzo cieszy pasażerów, ale jest też druga strona medalu.
    Tak duża popularność Krakowa wśród linii lotniczych sprawiła bowiem, że port zaczyna mieć problemy z przepustowością. Co prawda pod względem operacyjnym trochę jeszcze brakuje do “sufitu”, ale terminal pasażerski zaczyna osiągać swoje limity. Już w tym roku lotnisko ma przekroczyć barierę 8 mln pasażerów – a dokładnie tyle wynosi maksymalna przepustowość terminala. Powoli zaczynają to też odczuwać pasażerowie korzystający z portu.

    – W kluczowych godzinach, gdy z Krakowa odlatuje dużo samolotów w krótkim odstępie czasu, w terminalu bywa dość ciasno. Nie aż tak, żeby nie dało się znaleźć żadnego wolnego miejsca w całej poczekalni, choć na pewno trzeba będzie odejść od oblężonych gate’ów, ale jeśli ktoś liczy na puste i spokojne lotnisko, to na pewno się przeliczy – mówi moja redakcyjna koleżanka Aneta Zając.
    – Jeśli chodzi o kontrolę bezpieczeństwa, to niestety zawsze jest to zagadka. Są momenty, w których ten fragment lotniska jest naprawdę zatłoczony i czeka nas kilkanaście minut stania w kolejce. W takiej sytuacji, jeśli ktoś wpadnie na lotnisko w ostatniej chwili, czeka go nerwówka. Ale są też pory dnia, gdy w rozkładzie lotów jest nieco luźniej i wtedy doświadczony pasażer przejdzie kontrolę maksymalnie w kilka minut – dodaje.
    A przyszły rok też zapowiada się rekordowo – 10 nowych tras zamierza z Krakowa otworzyć Wizz Air (Węgrzy zbazują tu też 2 nowe samoloty), LOT zwiększy liczbę lotów do Chicago do 5 w tygodniu i otworzy trasę do Nowego Jorku, a na deser – od maja w Krakowie pojawi się też linia American Airlines, która rzuci wyzwanie LOT i także 5 razy w tygodniu będzie latać do “wietrznego miasta”.
    Z tego powodu lotnisko w Krakowie szykuje zmiany w zarządzaniu slotami, czyli prawami do startów i lądowań o określonych godzinach.
    – Zarządzający lotniskiem zwrócił się z wnioskiem do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o wprowadzenie całorocznej koordynacji rozkładów lotów w Kraków Airport, w związku z obserwowanymi przekroczeniami przepustowości portu lotniczego w szczytach operacyjnych w obecnym sezonie oraz prognozowanymi wartościami godzin szczytowych w kolejnych sezonach lotów – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Natalia Vince, rzeczniczka krakowskiego lotniska.

    Lotnisko koordynowane - co to właściwie oznacza?

    I w zeszłą środę prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podjął decyzję o “całorocznej koordynacji lotów w Porcie Lotniczym Kraków-Balice”. Oznacza to, że począwszy od dnia 29 marca 2020 roku, czyli startu letniego rozkładu, lotnisko w Krakowie stanie się trzecim w Polsce portem koordynowanym. Pierwszym jest stołeczne Lotnisko Chopina, gdzie sloty są już koordynowane od wiosny 2012 roku, a drugim Poznań, przy czym wynika to bardziej z uwarunkowań środowiskowych i norm hałasu.
    No dobrze, brzmi poważnie, ale co to właściwie oznacza? Koordynację wprowadza się zwykle na lotniskach, gdzie popyt na loty przekracza dostępną przepustowość danego portu lotniczego, a zarządzający lotniskiem nie ma skutecznej możliwości ograniczenia tych oczekiwań. Z czego to wynika? Lotniska są publicznie dostępne, więc nie mogą odmówić linii lotniczej, która chce uruchomić nowe połączenie w konkretnych godzinach. Ewentualne ustalenie pory przylotów i wylotów można negocjować, ale w praktyce i tak zależy to od dobrej woli przewoźnika i tego, jak układa się współpraca między portem a linią lotniczą.
    W tej sytuacji powołuje się międzynarodowy podmiot koordynatora, którego zadaniem będzie przydzielanie czasów na start lub lądowanie samolotu, aby jak najbardziej efektywnie wykorzystać ograniczone zasoby lotniska i zapewnić płynny przepływ ruchu lotniczego. Taki koordynator może więc odmówić linii lotniczej slotu lub zaproponować takie godziny, dzięki któremu uda się na przykład uniknąć operacyjnych zatorów.
    W praktyce może to więc oznaczać, że przewoźnikom trudniej będzie otwierać nowe trasy w Krakowie, jeśli linie lotnicze będą niezadowolone z godzin, jakie otrzymają od koordynatora. Czy to oznacza, że lotnisko w Balicach czeka spowolnienie?
    – Na zagadnienie spojrzeć należy w szerszym kontekście, nie zapominając, że wzrost europejskiego rynku lotniczego postępuje z dużo mniejszą dynamiką, niż ta obserwowana obecnie w Kraków Airport. Ewentualne złagodzenie wzrostów w Krakowie nie musi więc wynikać z wprowadzenia koordynacji rozkładów lotów. Przeciwnie, choć w czasie szczytów operacyjnych prognozowane jest pełne wykorzystanie dostępnej przepustowości lotniska, poza szczytami w dalszym ciągu dostępne są spore zapasy przepustowości, które wykorzystane mogą zostać zarówno przez linie operujące już do KRK, jak również nowych przewoźników dopiero rozpoczynających swoje loty ze stolicy Małopolski – mówi Natalia Vince.

    Rozbudowa pomoże? Tak, ale tylko trochę

    Lotnisko w Krakowie przygotowuje się do rozbudowy. Wkrótce ma zostać wydana decyzja środowiskowa w sprawie budowy nowej drogi startowej. W planach jest też m.in. rozbudowa terminala pasażerskiego i przebudowa całego układu komunikacyjnego wokół lotniska.

    https://www.fly4free.pl/lotnisko-w-k...-koordynowane/


    Całość prac, które mają kosztować ponad 1 mld PLN, ma być skończona w 2036 roku – port będzie wówczas w stanie przyjąć 12 mln pasażerów rocznie. Jednak patrząc na tempo, w jakim rozwija się lotnisko oraz plany poszczególnych przewoźników wydaje się, że ten pułap port lotniczy osiągnie znacznie wcześniej.

  4. #164

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Czy ktoś wie co "papuga" dziś oblatuje?

  5. #165
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomwkr8 Zobacz posta
    Czy ktoś wie co "papuga" dziś oblatuje?
    Localizer.

  6. #166

    Dołączył
    Feb 2015
    Mieszka w
    Krakow, Polska

    Domyślnie

    Robią coś dzisiaj przy rekawie w strefie non-Schengen

  7. #167

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    KRK/WAW

    Domyślnie

    Robią coś dzisiaj przy rekawie w strefie non-Schengen
    Zima idzie

  8. #168

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ciekawe czy naprawili. Wieczorem BA przyleci zobaczymy gdzie podjedzie na flightradar
    konrad777 and bartekpr01 like this.

  9. #169
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta
    Ciekawe czy naprawili. Wieczorem BA przyleci zobaczymy gdzie podjedzie na flightradar
    BA nie korzysta z rękawa w KRK.

  10. #170
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lucasmadi Zobacz posta
    BA nie korzysta z rękawa w KRK.
    Chyba tylko ORD by LO i FZ.

    ps; Działa rękaw??

  11. #171
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Chyba tylko ORD by LO i FZ.

    ps; Działa rękaw??
    Jeszcze LY i generalnie czartery z/do TLV.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  12. #172

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Niech mi ktoś wytłumaczy sensownie, że takie giganty lotnicze jakimi są LH i BA, nie wymieniając innych tradycyjnych linii goszczących w Balicach, nie korzystają z rękawów. Czyżby korzystanie z nich było droższe niż w WAW. Kilka razy lecąc czarterem z WAW do Maroka czy Tunezji paxy korzystały z rękawa.
    STYRO likes this.

  13. #173
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    Ja w ogóle nie rozumiem pobierania dodatkowych opłat za rękaw. To ma służyć paxom tak jak reszta infrastruktury. Zbudowali to niech używają, przecież to chyba nie jest droższe w użytkowaniu niż autobus? Czy to może rzeczywiście jest jakiś ''rocket science''?

  14. #174

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Gdyby rękawy były tanie to by się wszyscy kłócili o dostęp ze względu na ich małą ilość. Dzięki drożyźnie nie ma konfliktów, bo nikogo nie stać. To jest genialne w swojej prostocie . Nie tylko czartery korzystają z takich rarytasów. Easyjet korzystał z rękawów w Warszawie i jak skończył? zwija biznes! Zaprawdę powiadam Wam, pierwsza linia, która podjedzie do rękawa non-schengen wyniesie się z Krakowa.
    popo78 likes this.

  15. #175
    Moderator
    Awatar lucasmadi

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kelo Zobacz posta
    Zaprawdę powiadam Wam, pierwsza linia, która podjedzie do rękawa non-schengen wyniesie się z Krakowa.
    Jakoś FZ, LY i LO korzystają już któryś rok z rzędu i nie wynieśli się. Pisałem już niejednokrotnie na przykładzie BA dlaczego nie korzysta z rękawa, poszukajcie.


    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  16. #176

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ktorys rok z rzedu omijaja. Od sierpnia 2017 tabliczka nieczynne
    popo78 likes this.

  17. #177

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Niech mi ktoś wytłumaczy sensownie, że takie giganty lotnicze jakimi są LH i BA, nie wymieniając innych tradycyjnych linii goszczących w Balicach, nie korzystają z rękawów. Czyżby korzystanie z nich było droższe niż w WAW. Kilka razy lecąc czarterem z WAW do Maroka czy Tunezji paxy korzystały z rękawa.
    LH jak najbardziej korzysta. LX czasem także. LOT jak jest Embraer albo B737. I tyle. KLM chyba nigdy nie był podłączony.
    Poza tym zgadzam się, że to jakaś pomyłka, że stoją puste przez większość dnia.

  18. #178
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    LH jak najbardziej korzysta. LX czasem także. LOT jak jest Embraer albo B737.
    Finnair i SAS także korzystają.

  19. #179

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    A tymczasem w LGW, SKP czy BLL z rękawa korzysta nawet Wizz. Trochę KRK musi jeszcze dorosnąć. W końcu paxy uwielbiają stać w klatkach schodowych czekając na Cobusy.

  20. #180
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mang00d Zobacz posta
    A tymczasem w LGW, SKP czy BLL z rękawa korzysta nawet Wizz. Trochę KRK musi jeszcze dorosnąć. W końcu paxy uwielbiają stać w klatkach schodowych czekając na Cobusy.
    Wrocław również.

    Sam jestem ciekaw jakie są opłaty na danym lotnisku(BLL, GDN, WRO, KRK) za korzystanie z rękawa.

Strona 9 z 10 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •