Zarówno w Billund jak i na Gatwick oprócz rękawa podstawia się schody pod tylne wyjście. Paxy z tyłu mogą sobie czekać i wyjść rękawem lub zejść schodami na dół i wejść na powrót do rękawa schodami.
W kwestii Gdańska głównym czynnikiem jest pre-boarding. Przy każdym rękawie są 2 bramki z możliwością elastycznej konfiguracji. Dla ZZIMa paxów po prostu upycha się na klatce (do tego dochodzi stary terminal, czyli praktycznie wszystkie loty NS ZZIMa). Gdyby zrobić przestrzenie do pre-boardingu wcześniej, rękaw by nie przeszkadzał.
Tak, masz rację. W przypadku tanich linii dobrze jest mieć dużą przestrzeń z siedzeniami za czytnikiem w gate. Można zacząć preboarding wcześniej, pasażerowie mogą komfortowo czekać i potem siup przez dwoje drzwi do samolotu.
Nie, nie masz racji. 3906, zima, benek, paxów 162/162 miejsc, rękaw. Deboarding 10 minut, sprzątanie/tankowanie 10 minut, boarding często 40 minut... Bo każdy musi zdjąć kurteczkę, włożyć do schowka, potem bagaż, nie ważne że 100 osób stoi w rękawie. Potem ostatnie 50 osób biega po pokładzie szukając miejsca na walizki, bo kurteczki w schowkach, na kolanach nie mogą, bo to niewygodnie. Na koniec wycofanie 5-10 bagaży z pokładu. Cyk slot stracony, następny za pół godziny (zwłaszcza dla Brytyjczyka to był problem).
Podobnie było na flyDubai, nie było szans przy rękawie zdążyć w rotacji, mimo że boarding w gate był sprawny i skończony przed czasem.
W Krakowie rękaw był na początku za darmo, nie wiem czy dalej tak nie jest.
EOS 7D II + C100-400LII + T24-70 + GIANT OCR7 / KR-5289W :)
Cóż... Linie dwoją się i troją, żeby strefami czy grupami boardingowymi usprawnić co się da... NIe oszukujmy się jednak - pakowanie 180+ (a nawet 200+) miejsc do samolotów wąskokadłubowych z jednym przejściem kiedyś musiało odbić się czkawką...
Milo byloby gdyby bagaze z dzisiejszego LO3923 z WAW byly na tasmie z WAW a nie SVG. Drugi raz w ostatnim czasie mam do czynienia z bagazem rejestrowanym w KRK i znowu cos nie tak
I tak jest tylko w Krakowie?
Dużo zależy od aktywnej postawy CC (patrz Lufthansa), zapowiedzi w trakcie boardingu, że lot jest pełny i proszę mniejsze pakunki od razu wkładać pod nogi, pomoc w szukaniu miejsca dla większych waliz no i aktywna postawa w gate: odbieranie podręcznych osobom, które zamierzają wsiadać ze zlewozmywakiem i zmywarką.
Czekaj, bo ja czegoś nie rozumiem, wytłumaczcie mi. Przecież po sprawdzeniu kart w bramce wchodzą wszyscy do tej wieży z rękawem. I ludzie dłużej szli przez ten rękaw niż na dół do autobusu (lub bezpośrednio) i potem znów po schodach do samolotu? Gdzie przecież też stoją jak ci w środku pakują rzeczy po schowkach.
Dzisiaj Chicago znowu schodami z płyty. American Airlines też tak będzie obsługiwany?
Nawet jak się uda naprawić rękaw w wieży non-schengen to AA będzie przylatywał później niż LOT, więc będzie obsługiwany schodami. Wyjątek dni kiedy się nie dublują lotami. Teoretycznie kiedyś czytałem, że druga wieża środkowa terminalu może być zarówno do obsługi ruchu schengen jak non-schengen ale czy lotnisko by to ogarnęło? Wątpię patrząc jak profesjonalnie jest zarządzane...
a tymczasem ... dzisiaj mgła
Dzisiaj był luzik, dwa krótkie holdingi i trochę opóźnienia na odlotach. Jutro może być ciekawie, mgła, niskie chmury i wiatr wschodni, przynajmniej według ICM. Liczę na to, że się nie sprawdzi bo mam w planach odlot.
Albo jedź od razu do KTWPrognoza wygląda gorzej niż dzisiaj, powodzenia!
Zakładki