Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 106
Like Tree80Likes

Wątek: EPKK/KRK Statystyka 2019

  1. #41
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie


    Polecamy

    Oprócz uruchamiania nowych kierunków (jest w dalszym ciągu spory potencjał), to jeszcze dochodzi zwiększanie ilości rotacji.
    Na razie rotacje w większości kierunków jest mała.
    I co najważniejsze połączenia o hubów w dalszym ciągu są niewielkie poza FRA/MUC/AMS/WAW, a brakuje takich graczy jak Air France, TAPa, Alitalii, Aeroflotu, Turkish-a.
    Pozdrawiam, Airliner

  2. #42
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    AF, AZ i SU już u was były, a na TK z wiadomych względów nie ma szans. KRK powinno celować wyżej niż 10ty zbazowany samolot LCC i kolejna rotacja do któregoś hubu.
    QR, AA, CA, KE- są już w waszym zasięgu. Tylko zrobić terminal z prawdziwego zdarzenia
    konrad777 likes this.

  3. #43
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    AF, AZ i SU już u was były
    Oczywiście że tak, ale nie ma nic na przeszkodzie by wróciły.

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    KRK powinno celować wyżej niż 10ty zbazowany samolot LCC i kolejna rotacja do któregoś hubu.
    Widzisz i jedno i drugie jest potrzebne, by z czasem dojść do tego

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    QR, AA, CA, KE- są już w waszym zasięgu.
    Pozdrawiam, Airliner

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    AF, AZ i SU już u was były, a na TK z wiadomych względów nie ma szans. KRK powinno celować wyżej niż 10ty zbazowany samolot LCC i kolejna rotacja do któregoś hubu.
    QR, AA, CA, KE- są już w waszym zasięgu. Tylko zrobić terminal z prawdziwego zdarzenia
    Nie widze zwiazku. Amerykanie czy Koreanczycy, jesli maja zaczac latac do Krakowa, to nie dlatego, ze lotnisko osiagnelo 8 mln czy 10 mln pasazerow rocznie, ale dlatego, ze marka turystyczna Krakowa stanie sie na tyle silna, aby przyciagnac odpowiednia liczbe turystow amerykanskich/koreanskich, dla ktorych obsluzenia pojawi sie linia. Przyklad: Korean lata do Zagrzebia, American do Dubrovnika, ktore sa bardzo malymi lotniskami (poza pierwsza setka w Europie), ale maja wystarczajaco mocna marke turystyczna na rynku amerykanskim/koreanskim. Na tej samej zasadzie mamy loty do Pragi czy Budapesztu, ktore akurat sa wiekszymi lotniskami, ale nie tutaj jest uzasadnienie tych lotow. Ani Amerykanie ani Koreanczycy nie celuja w tym przypadku w ruch przesiadkowy po stronie tych lotnisk ani nawet w istotny popyt outbound O&D.

  5. #45
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    Oprócz uruchamiania nowych kierunków (jest w dalszym ciągu spory potencjał), to jeszcze dochodzi zwiększanie ilości rotacji.
    Na razie rotacje w większości kierunków jest mała.
    I co najważniejsze połączenia o hubów w dalszym ciągu są niewielkie poza FRA/MUC/AMS/WAW, a brakuje takich graczy jak Air France, TAPa, Alitalii, Aeroflotu, Turkish-a.
    Też niestety Iberii na poważnie - tj. z rotacją wylatującą z MAD po przylotach transatlantyckich i wracającą na falę odlotów (coś typu 10-13:45; 14:30-18:15; albo łamaniec z wylotem z MAD o 8:30 w co drugi dzień i koło 12:30 w pozostałe)?

    Niestety długa rotacja, ale chyba mogłaby być sensownym uzupełnieniem oferty IAG i wzmocnieniem OW na kierunkach zachodnich.



  6. #46
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Pobawiłem się statystykami KRK i WAWy za pierwsze półrocze 2019.

    Kraków procentowo rozwija się znacznie szybciej od Okęcia 19% vs 7,4%.
    Co ciekawe liczba w przyrastających pasażerów w tym okresie to odpowiednio KRK 615 tys., vs WAW 709 tys, czyli różnica na korzyść stolicy to zaledwie 94 tys. pasażerów.

    Dodatkowo gdyby jeszcze odjąć pasażerów transferowych w Warszawie (WAW około 30% ruchu, w Krakowie prawie ich nie ma) to KRK wyprzedziło by Okęcie w ilości nowych pasażerów p2p w Balicach było by ich więcej o ponad 100 tys.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #47
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Halo ziemia... ?! Na horyzoncie pojawia się +27% r/r za lipiec

    A gdzie tam 2 i 3 A321 Wizzair

    8,3 mln paxów na koniec roku, coraz bardziej realne.
    lotnik58, Krakowiak27 and gime like this.

  8. #48
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    A może 28,1%,
    wtedy po raz pierwszy przekroczylibyśmy magicze 800 stówek
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #49
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    A może 28,1%,
    wtedy po raz pierwszy przekroczylibyśmy magicze 800 stówek
    Raczej nierealne, nic nie doszło teraz.

    Za to sierpień to... ponad +30 r/r
    lotnik58 and Airliner like this.

  10. #50
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Raczej nierealne, nic nie doszło teraz.
    Różnica do Twojej prognozą to zaledwie 1,1%
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #51
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    I co najważniejsze połączenia o hubów w dalszym ciągu są niewielkie poza FRA/MUC/AMS/WAW, a brakuje takich graczy jak Air France, TAPa, Alitalii, Aeroflotu, Turkish-a.
    Zgodnie z moją kolejnością kolejnym przewoźnikiem po Air France w KRK powinien być Portugalski TAP

    Myślę że za jakiś czas wróci do Nas także Aer Lingus, a z czasem dołączą takie linie jak Air Baltic czy Qatar.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #52
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Myslisz, że TAP jest realny??

    ps: Osobiście stawiam, że szybciej będzie 2xdziennie BA i Qatar.

  13. #53
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Myslisz, że TAP jest realny??

    ps: Osobiście stawiam, że szybciej będzie 2xdziennie BA i Qatar.
    Jak zapewne zwróciłeś uwagę w moim poście iż na końcu umieściłem uśmiechnięte słoneczko

    Tak na poważnie sądzę że się u Nas pojawią, ale czy będą 1 czy na pozycji 5-6 nie mam pojęcia.

    Przypomnę historię z Air France.
    Z AF rozmawiali bardzo długo i myślałem że zostaną u Nas na stałe w 2016 po ŚDM a nie tylko na wakacje. Booking-i były wtedy rewelacyjne, ale wtedy przesunęli 1 rotacje z WAWy do Nas.
    Twierdzili że byli bardzo zadowoleni, ale nie posiadali wolnych maszyn. Trochę to potrwało, choć nie ukrywam AF mnie zaskoczyło uruchamiając w 2018 połączenie do Wrocławia
    maciek krk likes this.
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Pokusiłem się o zrobienie zestawienia porównującego rozwój Krakowa i Pyrzowic.
    Na początek wykres.
    Ilość odprawionych pasażerów wg miesięcy w ciągu ostatnich 10 lat.

    ralf likes this.
    Trevligt att träffas!

  15. #55
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Pokusiłem się o zrobienie zestawienia porównującego rozwój Krakowa i Pyrzowic.
    Na początek wykres.
    Chyba poszło coś nie tak, nie widzę wykresu
    Pozdrawiam, Airliner

  16. #56
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    A co chciałeś udowodnić? Większy przyrost liczby pasażerów w Krakowie, jest widoczny bez wykresów prezes sam mówi, że są to lotniska uzupełniające się, no i się uzupełniają. Jest większa sezonowość, co jest nie lada bolączką. No i wg pudelka czartery upadają

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Pitterek

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    A co chciałeś udowodnić? Większy przyrost liczby pasażerów w Krakowie, jest widoczny bez wykresów prezes sam mówi, że są to lotniska uzupełniające się, no i się uzupełniają. Jest większa sezonowość, co jest nie lada bolączką. No i wg pudelka czartery upadają

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Do czego to doszło, że za nawet prostą statystyką trzeba się doszukiwać jakiegoś niecnego celu
    Nic nie chciałem udowodnić, a tylko w jednym miejscu pokazać wszystkie te liczby, za którymi tak niektórzy gonią.
    Każdy może z tego wyciągnąć wnioski jakie chce i dokonać obserwacji jakich chce.
    Trevligt att träffas!

  18. #58
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Pokazując w wątku o KRK statystyki innego lotniska rzeczywiście nie można nic podejrzewać ;P
    Popraw proszę ostatnie dwa wykresy, bo ich nie widać

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Pitterek

  19. #59
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    No i wg pudelka czartery upadają

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś w artykule,
    ale Twoja nadinterpretacja jest co najmniej mono przesadzona.
    Pozdrawiam, Airliner

  20. #60
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Specjalnie to przesadziłem, gdyż autor nie zadał sobie trudu, żeby minimalnie rozpoznać powód tegoż spadku 2%. Otóż z uwagi na nadpodaż miejsc w roku 2018, biura podróży uzyskały bardzo niską marżę. Normalne prawa rynku. W tym roku biura poszły inną drogą, nie zaoferowano tylu miejsc, aby zarobić. Od poważnego dziennikarza podchodzącego solidne do tematu można by oczekiwać jakiejś analizy. No ale od pudelka nie można oczekiwać niczego innego. (Uproscilem temat bo jest tam jeszcze kilka czynników, żeby nie było, że to jeden powód, ale on jest powiedzmy wiodący).

    Sent from my SM-J730F using Tapatalk
    Pitterek

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •