Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 93
Like Tree56Likes

Wątek: Efekt Pendolino

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Będzie może i 60 min krócej, choć wcześniej będzie dłużej, bo tak działają remonty PKP. Ale wracając do sedna, to czy 20 min to oznacza "rewolucję"? Przecież na świecie są koleje, które jeżdżą 300-400 km/h... Nie dajmy się zwariować żadną "rewolucją" czy innymi "skokami cywilizacyjnymi" czy, co sobie PRowcy wymyślą...
    ale o co konkretnie Ci chodzi? jaki remont jest planowany? i czemu ma być dłużej? Rozmawiajmy konkretnie, bo są same slogany, wszyscy narzekają na PKP, ale akurat na trasie WAW-GDN to naprawdę rewolucja, najlepszy czas przejazdu, docelowo 25% krócej od najszybszych przejazdów w historii. Są koleje jezdzace 400 km/h, ale teraz mamy pociąg o takich parametrach jak na głównych liniach np. na Wyspach. I jako miłośnik latania nie mam żadnej potrzeby więcej do WAW leciec. Oczywiście jak każdy możesz mieć swój pogląd, ale najlepszym wskaźnikiem jest liczba pasażerów w pociągach i powiązane z tym np. zmniejszenie liczby kursów PB
    maciek55, Mimis and Drzemi like this.

  2. #42

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Slogany to są takie słowa "rewolucja" czy "skok cywilizacyjny". Ja w tę propagandę nie wierzę. Równie dobrze można najpierw wyłączyć prąd w całym kraju na rok, a potem włączyć z nieci większym napięciem i opowiadać o skoku cywilizacyjnym oraz rewolucji... Ja się na te numery PRu nie nabieram.

  3. #43
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    No to wróć do 1997 jak potrafisz i jeździj tym IC po 3:20. Ja nie potrafię, więc dla mnie to rewolucja.
    maciek55, kacper232, Mimis and 4 others like this.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Wiem, że offtop, ale: Radix, jak na razie to sloganami rzucasz ty. Tak jak pisałem, żadne grubsze remonty nie są planowane, czas przejazdu BYŁ już wydłużany, i teraz będzie się skracać, a nie wydłużać. O ile oczywiście nie nastąpi coś nieoczekiwanego, jak np. spapranie odcinka remontu, jak opisał kolega Geo. Wtedy możesz się cieszyć, że miałeś rację . Konkrety natomiast są takie, że W KOŃCU czas przejazdu jest krótszy niż w 97, i jeszcze ulegnie skróceniu. Nie jest to może rewolucja, ale na pewno krok w dobrą stronę i nie rozumiem narzekania.
    Eee tam, podpis ;)

  5. #45
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dodam jeszcze że NIGDY żaden odcinek tej trasy nie miał dopuszczonej prędkości 160 i wszelkie pociągi jechały max. 130.
    olekorlo likes this.

  6. #46
    Awatar Maruś

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Nie jest to może rewolucja, ale na pewno krok w dobrą stronę i nie rozumiem narzekania.
    Jak najbardziej... ale może chodzi o to, że powrót do czasów sprzed blisko 20 lat jest powodem dla PR-owców by głosić wszem i wobec "rewolucję na polskich torach" i "skok cywilizacyjny"? Wygląda to nieco komicznie. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że prędkość 160 km/h w wielu innych krajach Europy to już niemal archaizm a przynajmniej standard na wielu lokalnych liniach...
    Cieszę się, że modernizacja postępuję i będzie lepiej ale powrót do czegoś co było 20 lat temu to kolejny etap a nie "skok cywilizacyjny". Być może gdyby komunikat brzmiał: "Wracamy do najszybszych czasów przejazdu, wprowadzamy Pendolino a wkrótce będzie jeszcze szybciej. Nadchodzi nowa jakość na polskiej kolei" to odbiór byłby lepszy. Mnie osobiście drażnią peany pochwalne przed zakończeniem roboty.
    Kazor, radix49, Mimis and 1 others like this.
    Pozdrawiam!

    "Gałganów i tak diabli wezmą ale Łódź, Łódź zawsze zostanie"

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Jak najbardziej... ale może chodzi o to, że powrót do czasów sprzed blisko 20 lat jest powodem dla PR-owców by głosić wszem i wobec "rewolucję na polskich torach" i "skok cywilizacyjny"? Wygląda to nieco komicznie. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że prędkość 160 km/h w wielu innych krajach Europy to już niemal archaizm a przynajmniej standard na wielu lokalnych liniach...
    Cieszę się, że modernizacja postępuję i będzie lepiej ale powrót do czegoś co było 20 lat temu to kolejny etap a nie "skok cywilizacyjny". Być może gdyby komunikat brzmiał: "Wracamy do najszybszych czasów przejazdu, wprowadzamy Pendolino a wkrótce będzie jeszcze szybciej. Nadchodzi nowa jakość na polskiej kolei" to odbiór byłby lepszy. Mnie osobiście drażnią peany pochwalne przed zakończeniem roboty.
    tylko nie wracamy do czegos co było 20 lat temu, a jest 20 minut szybciej już teraz, tak szybko nigdy nie było to raz. A z tym archaizmem... na głównej trasie kolejowej w Wielkiej Brytanii właśnie tak jezdza pociągi wiec tez nie przesadzajmy. Mam wrażenie ze wolimy na wszystko narzekać, naprawdę czasem cos się udaje.
    Pendolino to oczywiście czysty marketing, ale...daje właśnie to ze ludzie którzy wcześniej odeszli od pociągów inaczej by nie wrócili (nawet jeśli teraz czas jazdy Pendo i zwykłego EIC jest taki sam). Tego PKP było trzeba
    Drzemi likes this.

  8. #48
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Do tego cały czas porównujemy czas przejazdu Kaszuba 20 lat temu, który od wschodniej do gdańska nigdzie się nie zatrzymywał a do tego miał status tzw. "dzikusa" tzn. szlak miał być czysty na 20 minut przed przejazdem. Dzisiaj Pendo staje na trzech stacjach po drodze.

    Nie wiem dlaczego ktoś ma was przepraszać że się udało.

  9. #49
    Awatar Maruś

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie


    Bardziej chodziło mi o CMK, zresztą pisałem o czasach przejazdu dwie i pół godziny vs 150 minut. Co do E65 zgadzam się, tam jest lepiej... ALE efekt finalny dopiero nas czeka i wtedy 2h30 minut praktycznie "zniszczy" konkurencję. Trochę pracy tam jeszcze zostało. Moja główna pretensja dotyczy sposobu prezentowania osiągnięć a nie, że są one prezentowane. Naprawdę kibicuję wielu projektom kolejowym w PL ale uważam, że sporo jeszcze do zrobienia więc na slogany "skok cywilizacyjny" chyba trochę za wcześnie. I tyle.
    Co do archaicznej prędkości V-160. W UK od dawna jeździ się z tą prędkością na wielu liniach. Podobnie w innych krajach. U nas 160 poza CMK i niecałą E20 zaczęło się pojawiać w sumie niedawno (E30 plus E65). Nie mówiąc o lokalnych... ale to nie ten temat
    radix49 and T0pek like this.
    Pozdrawiam!

    "Gałganów i tak diabli wezmą ale Łódź, Łódź zawsze zostanie"

  10. #50

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Jak najbardziej... ale może chodzi o to, że powrót do czasów sprzed blisko 20 lat jest powodem dla PR-owców by głosić wszem i wobec "rewolucję na polskich torach" i "skok cywilizacyjny"? Wygląda to nieco komicznie. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że prędkość 160 km/h w wielu innych krajach Europy to już niemal archaizm a przynajmniej standard na wielu lokalnych liniach...
    Cieszę się, że modernizacja postępuję i będzie lepiej ale powrót do czegoś co było 20 lat temu to kolejny etap a nie "skok cywilizacyjny".
    Dokładnie to miałem na myśli pisząc, że nie wierzę w taką propagandę jak "rewolucja" czy "skok cywilizacyjny"... Natomiast jako "kontrargument" dostałem, żebym się cofnął w czasie.

    To wtedy mi się przypomniała taka piosenka:
    https://www.youtube.com/watch?v=zqXj3oiOXwg

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maruś Zobacz posta
    Cieszę się, że modernizacja postępuję i będzie lepiej ale powrót do czegoś co było 20 lat temu to kolejny etap a nie "skok cywilizacyjny". Być może gdyby komunikat brzmiał: "Wracamy do najszybszych czasów przejazdu, wprowadzamy Pendolino a wkrótce będzie jeszcze szybciej. Nadchodzi nowa jakość na polskiej kolei" to odbiór byłby lepszy. Mnie osobiście drażnią peany pochwalne przed zakończeniem roboty.
    I tu się zgadzam - jak pisałem, "może nie rewolucja, ale krok w dobrą stronę". Ale jakoś reklamować się muszą.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    A z tym archaizmem... [160km/h] na głównej trasie kolejowej w Wielkiej Brytanii właśnie tak jezdza pociągi wiec tez nie przesadzajmy.
    Tu nie masz racji. Prędkość trasowa na wszystkich trzech głównych trasach GB to 125mph, czyli w przeliczeniu 201km/h. Jedynie Midland Mainline ma 100mph, ale jest to trasa krótka, kręta i niedoinwestowana. Natomiast fizycznie prędkość trasowa na ECML, WCML i GWML mogłaby być 225-230 km/h, ale się jej nie stosuje z powodu braku sygnalizacji kabinowej (uznaje się, że nie można używać sygnalizacji zewnętrznej powyżej 125mph).
    Eee tam, podpis ;)

  12. #52
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ciekawe czy na forum Krakowskim narzekają, że kiedyś to Stolica u nich była, więc 2-3h jazdy do Warszawy to żadna rewolucja.
    tigga, Canon and marcoos like this.

  13. #53
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Pudło. Pamiętam czasy przejazdów jeszcze z lat osiemdziesiątych. W gruncie rzeczy były identyczne. To jaka to "rewolucja" ? O reszcie zamilczę.
    Tylko, że w latach 80-tych rozkłady były zupełnie nierealne. 1-2h opóźnienia na takiej trasie to była norma.

  14. #54
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    A tymczasem: odprawa przed chwilą na lot WMI-GDN (3h przed). Booking sequence: 62 (!). Pszczoły luzem. Można deliberować czy jeszcze trwa przerwa świąteczna, ale Pendo do Wwy było wczoraj pełne.
    olekorlo and marcoos like this.

  15. #55
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2014
    Mieszka w
    EPKC/EPKK

    Domyślnie

    Za to w wyniku moich obserwacji z kilku ostatnich dni stwierdzam (co zaskoczeniem raczej nie będzie) że na trasie KRK-GDN i odwrotnie Pendolino jest żadną konkurencją dla samolotów. Wypełnienie w okolicach 5%... a np. Ryanair na tej trasie ma LF w granicach 65-80%.

  16. #56
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    3 wagony miał ten pociąg że tak porównujesz procenty?

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk95 Zobacz posta
    Za to w wyniku moich obserwacji z kilku ostatnich dni stwierdzam (co zaskoczeniem raczej nie będzie) że na trasie KRK-GDN i odwrotnie Pendolino jest żadną konkurencją dla samolotów. Wypełnienie w okolicach 5%... a np. Ryanair na tej trasie ma LF w granicach 65-80%.

    To, ilu pasażerów jedzie od samego początku do samego końca trasy nie ma żadnego znaczenia. Pytanie dotyczyć powinno LF na dwóch głównych segmentach tej trasy, tj. KRK-WAW i WAW-GDN.
    olekorlo, maciek55, Mimis and 1 others like this.

  18. #58
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2014
    Mieszka w
    EPKC/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    To, ilu pasażerów jedzie od samego początku do samego końca trasy nie ma żadnego znaczenia. Pytanie dotyczyć powinno LF na dwóch głównych segmentach tej trasy, tj. KRK-WAW i WAW-GDN.
    No to mamy inne podejście do tematu. Bo dla mnie też jest ciekawe czy pasażerowie z rejsów Eurolotu i Ryana się przenieśli do Pendolino po znaczącym zmniejszeniu czasu jazdy. Informacje o odcinkach podanych przez ciebie także mam.

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    na KRK-GDN Pendo jest na pewno zdecydowanie mniej konkurencyjne niż GDN-WAW (tu jest bezkonkurencyjne), ale...przy wysokiej cenie biletu lotniczego już bym pociąg rozważał czego kiedyś na pewno bym nie zrobił. Plus pociąg daje elastyczność czasowa (względem Ryana, bo eurlot lata 2 razy dziennie wiec tu jes ok)

  20. #60

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    Tylko, że w latach 80-tych rozkłady były zupełnie nierealne. 1-2h opóźnienia na takiej trasie to była norma.
    To też jest przesada. Co prawda, to w latach osiemdziesiątych nie udało mi się przejechać punktualnym pociągiem, ale zwykle późniły się 20 30 min.

    Cytat Zamieszczone przez Patryk95 Zobacz posta
    Za to w wyniku moich obserwacji z kilku ostatnich dni stwierdzam (co zaskoczeniem raczej nie będzie) że na trasie KRK-GDN i odwrotnie Pendolino jest żadną konkurencją dla samolotów. Wypełnienie w okolicach 5%... a np. Ryanair na tej trasie ma LF w granicach 65-80%.
    Oczywiście zaskoczeniem, to nie jest, bo podróż samolotem przestaje ma sens, jeśli pociąg, o ile jest tańszy (a czasami bywa, że nie jest), jedzie koło 3 godz.

    Natomiast mnie zaciekawiłyby obserwacje, co się dzieje na trasie WAW-GDN, a nie WMI-GDN. Wiadomo, że WMI to przecież dodatkowa przeszkoda w podróży...

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •