Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13
Pokaż wyniki od 241 do 254 z 254
Like Tree14Likes

Wątek: Rozbudowa i inwestycje na EPGD

  1. #241
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie


    Polecamy

    Hala przylotów:


    Samolot i właściciel
    Airport - Terminal
    Lotnisko
    Poland: Gdansk - Lech Walesa Rebiechowo(GDN EPGD)
    Data /REG / CN
    05.09.2015 / EPGD /
    Autor
    Filip Danielczyk
    pawel111 likes this.

  2. #242

    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    EPPR

    Domyślnie

    Czy terminal ma być dalej rozbudowany o część odlotów non-schengen - tak, ale kiedy to ja ni niestetyc na ten temat nie wiem .
    Co do "strefy tranzytowej" - pojawiła się taka, i nawet jeżeli przylatujemy z non-schengen i lecimy dalej mamy możliwość przejścia kontroli paszportowej do strefy schengen (chyba, że mamy bagaż do odbioru to niestety musimy go odebrać i przejść przez security raz jeszcze). Nie ma połączenia tranzytowego non-schengen - non-schengen, ale był bym zaskoczony gdyby znalazł się jakiś taki pasażer w GDN

  3. #243
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciekb Zobacz posta
    Nie ma połączenia tranzytowego non-schengen - non-schengen, ale był bym zaskoczony gdyby znalazł się jakiś taki pasażer w GDN
    No co ty. Pan rzecznik specjalnie trzyma stary terminal na przyloty samolotów z trzeciego świata a tobie taka drobnostka nie może przyjść do głowy

  4. #244

    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    EPPR

    Domyślnie

    Może miał na myśli Syrię ;-)

  5. #245
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciekb Zobacz posta
    Może miał na myśli Syrię ;-)
    Czyli wiedział.... Kolejny dowód na antynarodowy spiseq żydowskiego kondominium pod niemiecko-rosyjskim zarządem powierniczym....

    ... eeee czy jakoś tak

  6. #246
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Z twittera lotniska.

    Ze śniadania prasowego
    Airport Gdansk ‏@AirportGdansk
    Terminal będzie nieco powiększony. Pojawi się łącznik w stronę Banina.

    Czyli, że co? Będą rozbudowywać terminal?

  7. #247
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    "Cóż mogę powiedzieć?

    Szykowany jest taki etap, ale jeszcze długa droga przed nami."

    Wiadomość ze skyscrapercity od MichałaT.

  8. #248
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Artykuł o rozbudowie.

    Wyborcza.pl

  9. #249
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Jest cały artykuł o rozbudowie. Wystarczy, że się wejdzie na fanpage'a portu i tam jest link.

  10. #250
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Nowa wieża kontroli lotów?

    W dzielnicy Zachód przystąpiono do planu: Kokoszki Przemysłowe rejon ulicy Nowatorów i Portu Lotniczego. Główny cel planu to zmiana przeznaczenia terenu umożliwiająca realizację nowej Wieży ATC, która pozwoli na zapewnienie lepszej widoczności kontrolerom lotów lądujących. Poza tym teren położony pomiędzy ul. Nowatorów a lotniskiem ze względu na zainteresowanie rozwojem terenów inwestycyjnych wymaga dostosowania zapisów planu do aktualnych potrzeb inwestycyjnych w tym umożliwienia budowy hotelu.

    Przystąpiono do siedmiu miejscowych planów zagospodarowania - Gdańsk - oficjalna strona miasta

  11. #251

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

  12. #252
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

  13. #253

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Ze strony Wyborcza.pl

    Niewykluczone, że jeszcze w tym roku Port Lotniczy w Gdańsku po raz pierwszy w historii przekroczy barierę 4 mln obsłużonych pasażerów. Dodatkowo władze lotniska planują spore inwestycje w rozwój portu, które zwiększą jego przepustowość i jakość obsługi pasażerów. Tylko w przyszłym roku pochłonie to 40 mln zł.

    Gdy w 2015 r. liczba obsłużonych pasażerów portu w Gdańsku osiągnęła rekordowe 3,71 mln, stało się wysoce prawdopodobne, że w tym roku, zachowując podobne tempo wzrostu jak w roku ubiegłym (13 proc. wzrostu względem 2014 r.), uda się przekroczyć oczekiwaną od dawna 4-milionową barierę.

    - Na początku grudnia nasze wyliczenia mówiły, że do 4 mln zabraknie nam raptem 3 tys. pasażerów, ale już 12 grudnia, gdy robiliśmy ostatnie kalkulacje, wszystko wskazywało na przekroczenie tej liczby - mówi "Wyborczej" Tomasz Kloskowski, prezes lotniska w Gdańsku.

    W listopadzie w Gdańsku obsłużonych zostało 297 814 pasażerów, co stanowi 13,9 proc. wzrostu w porównaniu z tym samym miesiącem w 2015 r. Dzięki temu wynikowi już na początku grudnia gdańskie lotnisko wyrównało wynik z całego 2015 r. i zaczęło walczyć o okrągłe 4 mln. Jeśli jednak w grudniu odprawionych zostanie tam 253 638 pasażerów, czyli tyle co rok wcześniej, to rekordu nie będzie.

    - Liczymy, że w grudniu zanotujemy podobny wzrost jak w listopadzie albo nawet wyższy - mówi Kloskowski. - Wówczas uda się osiągnąć ten pułap.

    Gorący okres świąteczny, gdy wielu Polaków pracujących na co dzień na obczyźnie odwiedza rodziny w kraju, może w tym tylko pomóc, ale władze lotniska podjęły decyzję, że dokładnych wyliczeń dokonają już w nowym roku.

    - Pierwszy raz w historii naszego lotniska będziemy walczyć o okrągły wynik do ostatniego pasażera w danym roku - twierdzi Kloskowski. - Gdy w 2014 r. przekraczaliśmy liczbę 3 mln pasażerów, działo się to w połowie listopada. Liczymy, że teraz uda się przekroczyć 4 mln, a jeszcze przed 2020 r. na lotnisku ma być obsłużony 5-milionowy pasażer.

    Wynik przewozowy wraz z finansowym lotnisko poda do wiadomości ok. 20 stycznia. W 2015 r. osiągnęło 24 mln zł zysku netto (działalność portu nie jest wspomagana przez miasto ani inne podmioty publiczne) oraz 144 mln zł przychodu, teraz przychodów będzie więcej (ok. 150 mln zł), ale zysk nieco niższy (19 mln). Dlaczego?

    - To pierwszy pełny rok działalności z nowym terminalem, doszły nam więc koszty amortyzacji i utrzymania tego obiektu - tłumaczy Kloskowski. - W 2017 r. planujemy już większe wzrosty, w tym minimum 23 mln zysku.

    Przekroczenie liczby 4 mln obsłużonych pasażerów (w 2017 r. ma ich być 4,3 mln) powoduje, że gdańskim lotniskiem interesują się coraz więksi i poważniejsi przewoźnicy. W grudniu do Gdańska zawitały holenderskie linie KLM (od maja z Gdańska będzie można polecieć ich samolotami do Amsterdamu), ale ma to być tylko preludium do ogłaszania nowych, ciekawych połączeń oferowanych przez dużych przewoźników.

    - Na lotnisku w Krakowie KLM wszedł również po przekroczeniu 4 mln pasażerów, bo to dla dużych przewoźników "magiczna" liczba - mówi Kloskowski. - Przekraczając ją jako trzecie lotnisko w kraju pokazujemy, że polski rynek jest już duży i dojrzały, a więksi gracze mogą coraz intensywniej myśleć o wejściu na kolejne nasze lotniska.

    W wynikach gdańskiego portu nie przeszkodziły kiepskie wyniki lotów czarterowych, z których korzystają pasażerowie wylatujący i wracający z urlopów w ciepłych krajach. Po licznych zamachach terrorystycznych w Afryce Północnej i Turcji spadki na tych kierunkach wyniosły nawet 40-50 proc. Touroperatorzy próbowali w tym roku przekonać Polaków do nowych kierunków (Grecja, Hiszpania, Bułgaria), ale udało się to im tylko częściowo.

    - Po trzech kwartałach tego roku mamy 188 tys. pasażerów na czarterach, a w rekordowym 2014 r. w tym samym okresie było to 260 tys. - mówi Kloskowski.

    Spadki są więc duże, ale nie mają większego wpływu na ogólny wynik lotniska, bo 60-70 tys. pasażerów, których ubyło w gdańskich czarterach przez dziewięć miesięcy tego roku, udało się zbilansować poprzez otwieranie nowych połączeń rejsowych.

    Z deklaracji zebranych przez Związek Regionalnych Portów Lotniczych wynika, że polskie porty lotnicze (poza Warszawą) chcą wydać do 2025 roku aż 2,28 mld zł na inwestycje, z czego w Gdańsku 177,5 mln zł. Na co pójdą te pieniądze?

    - Na razie wydamy ok. 40 mln zł na inwestycje w przyszłym roku, z czego dwie największe to przebudowa stanowisk check-in i przystosowanie ich do najnowszych standardów oraz zakończenie budowy terminalu kurierskiego wraz z drogami dojazdowymi - zdradza Kloskowski.

    Dziś z 40 bramek check-in tylko połowa jest wyposażona w nowoczesny system wózkowy, a 10 mln zł wkładu pozwoli na dopasowanie do tego systemu wszystkich gdańskich check-inów. Kolejne 10 mln zł pochłonie wykończenie wspomnianego terminalu, który przez najbliższą dekadę będzie dzierżawić firma kurierska DHL. Na tym jednak inwestycje się nie skończą.

    - Wydamy ok. 3 mln zł na modernizację mocno wyeksploatowanego już odcinka drogi kołowania samolotów, kolejne 3 mln na podniesienie kategorii systemu ILS z kat. II do IIIb - mówi Kloskowski. - Podniesienie kategorii umożliwi lądowanie samolotów przy jeszcze gęstszej mgle.

    Następne 3 mln pochłonie przygotowanie projektów pierwszych budynków biurowych, które mają powstać w ramach Airport City - planowanego od lat parku biurowego, który ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.

    - W pierwszym kwartale uzyskamy zgody na realizację tych budynków, a potem rozpocznie się ich projektowanie - mówi Kloskowski. - Pierwsze budynki staną obok lotniska w ciągu najbliższych trzech lat. Pozostawimy też rezerwę terenową pod powiększenie parkingu oraz budowę hotelu o wyższym standardzie niż ten, który już tu jest.

    Niepotwierdzona jest jeszcze inwestycja w hangar General Aviation, który ma służyć obsłudze małych samolotów, bo lotnisko rozmawia w tej sprawie z firmami prywatnymi i chce wydać na jego budowę maksymalnie 2 mln zł. Kolejny milion pochłonie z kolei zakup specjalistycznego pojazdu do pomiaru przyczepności pasa startowego, bo ten, który jest dziś w użyciu, jest już mocno wyeksploatowany.

    - Przygotowujemy się też do budowy dodatkowego pirsu z gate'ami, służącymi odprawie pasażerów wylatujących z Gdańska - mówi Kloskowski.

    Pirs, w formie zamkniętego korytarza, który będzie wybudowany przy terminalu T2 w stronę Banina, pozwoli na zwiększenie liczby gate'ów z 21 do 29. Poprawi też przepustowość całego portu, która w tej chwili wynosi 7 mln pasażerów, a dzięki inwestycji zwiększy się do 9 mln. Po jego budowie prawdopodobnie na stałe zamknięty zostanie przestarzały już terminal T1, który albo zostanie wyburzony, albo zaaranżowany do wynajęcia firmom działającym na stałe przy działalności lotniska, ale niezwiązanymi z obsługą pasażerów.

    oraz z https://radiogdansk.pl/audycje-rg/ro...cja-w-2-5-roku

    - Pierwszy biurowiec koło gdańskiego lotniska może stanąć już za dwa i pół roku - mówi w Radiu Gdańsk prezes gdańskiego portu - Tomasz Kloskowski. W rozmowie z Jackiem Naliwajkiem wymienia też, jakie inwestycje zostaną zrealizowane w przyszłym roku.

    W rozmowie z Jackiem Naliwajkiem prezes odniósł się do inwestycji, które będą zrealizowane zarówno w, jak i wokół gdańskiego terminala. Podkreśla, że chodzi u usprawnienie obsługi pasażerów. - My dzisiaj pracujemy na dwudziestu uzbrojonych "check-inach". Sześć jest uzbrojonych w sposób gospodarczy. Teraz chcemy uzbroić dodatkowe dwadzieścia, czyli będziemy pracować na czterdziestu. To wpłynie na krótsze kolejki i zwiększy komfort pasażerów - mówi Tomasz Kloskowski.

    Jeżeli chodzi o inwestycje poza terminalem, prezes wskazał na rozbudowę parkingów oraz podwyższenie kategorii ILS. Gdańskie lotnisko obecnie ma kategorię drugą, a chce przejść do 3B. - To są jeszcze lepsze warunki przeciwmgielne. Ta inwestycja zależy jednak od Polskiej Agencji żeglugi Powietrznej i Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jeżeli PAŻP zrobi update ILS, to my też będziemy inwestować.

    BIUROWCE WOKÓŁ LOTNISKA - WKRÓTCE DECYZJA?

    Jakiś czas temu pojawiły się informacje, że gdańskie lotnisko będzie chciało inwestować w biurowce. Na pytanie prowadzącego o ten projekt, Tomasz Kloskowski poinformował, że decyzja prawdopodobnie zapadnie w pierwszym kwartale przyszłego roku. - Jesteśmy już na końcu prac analitycznych. Chciałbym postawić ten projekt do decyzji korporacyjnych - mówi prezes. - My się uczymy tego biznesu biurowego. Podglądamy tych najlepszych, oni milczą na temat swoich projektów. My też jeszcze pomilczymy. Jest to znaczna inwestycja, rozciągnięta na najbliższe dziesięć lat. Jeżeli będą zgody korporacyjne, to 2,5 roku i będziemy po pierwszym biurowcu - mówi Tomasz Kloskowski.

  14. #254
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie


    Polecamy

    Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2018 r. poz. 2018) Prezydent Miasta Gdańska ZAWIADAMIA o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia: „Budowa hangaru z płytą postojową i drogą kołowania na potrzeby lotnictwa ogólnego” na terenie Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku"

    https://www.gdansk.pl/urzad-miejski/...lnego,a,135195
    hypne likes this.

Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •