Z tego co dobrze pamietaj to przewodniczacy jury wyboru projektu w Gdansku i Wroclawiu to tam sama osoba...
Co prawda projekt nie jest jakis super ah oh ale jest na przyzwoitym wysokim poziomie.
Z tego co dobrze pamietaj to przewodniczacy jury wyboru projektu w Gdansku i Wroclawiu to tam sama osoba...
Co prawda projekt nie jest jakis super ah oh ale jest na przyzwoitym wysokim poziomie.
40 checkinów i tylko 5 rękawów (wg. projektu) toż to śmiech na sali, skoro już teraz bywają dni, że na płycie stoi 5 dużych na raz, a co dopiero za kilka lat...
A wśród tych pięciu dużych na płycie, 3 samoloty Ryana których nie uświadczysz pod rękawem...Zamieszczone przez Bolo
Nie jestem jakimś zwolennikiem "spiskowej teorii" ale czy nie dziwi Was fakt, że ... projekt na terminal w Krakowie wygrała firma Estudio Lamela (patrz cyrki z T2 na Okęciu), kóra jest, według PPL współodpowiedzialna za problemy z jego oddaniem?
Wprawdzie nie oznacza to wcale, że ich projekt musi być realizowany, ale...
We Wrocku wygrała firma JSK, która TO SAMO (nie boję się tego powiedzieć) zaproponowała w Gdańsku.
Mało tego nie zadali sobie choćby trudu, żeby pozamieniać samoloty przy rękawach, zmienić wygląd samych pomostów itepe.
Jedyna różnica (widoczna) to dach.....
Dziwne to, dziwne......
(nie)Smaczku dodaje jeszcze kwestia samego Jury (pisał o tym baku)... :-/
No, niemniej jednak cieszy fakt, że sie w Polsce planuje budować na potęgę na lotniskach..
Kibicuję: www.portlotniczy.lublin.pl; www.lotnisko.katowice.pl
Czytam: www.anna.aero; www.pasazer.com
wlasnie ja sie tego najbardziej obawiam jezeli chodzi o KrakówZamieszczone przez wajher
Musze przyznac, ze WROclawski fajniejszy.
Cicha rozbudowa portu lotniczego
Nawet 6 mln pasażerów obsłuży gdańskie lotnisko w 2012 roku dzięki rozbudowie. Od maja funkcjonuje tam powiększony terminal pasażerski. Z roku na rok nowych obiektów zacznie przybywać. Zmieni się też otoczenie; między innymi przebieg ul. Słowackiego.
Oddawanie do użytku nowych budynków i urządzeń odbywa się bez rozgłosu. - Terminowe realizowanie inwestycji nie jest czymś nadzwyczajnym - uważa Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Spełniliśmy wymogi układu z Schengen i co z tego? Nie możemy wejść do niego jako lotnisko, bo Warszawa jeszcze nie jest gotowa. Rozbudowę dworca pasażerskiego zakończyliśmy w maju. Nie chwalimy się tym ani płytami postojowymi dla samolotów. Musimy jednak co jakiś czas głośno powiedzieć, że jest lepiej. Panuje bowiem opinia, że potrzebne jest jeszcze jedno lotnisko, w Babich Dołach.
Pasażerów przybywa średnio 600 tys. co roku. Włodzimierz Machczyński szacuje, że na koniec bieżącego roku gdańskie lotnisko obsłuży 1 mln 850 tys. podróżnych. W roku 2012, gdy w Gdańsku odbędą się finały mistrzostw Europy w piłce nożnej, liczba ta może sięgnąć nawet 4 mln pasażerów. Wówczas przepustowość portu lotniczego w Rębiechowie osiągnie nawet 6 mln pasażerów - stwierdza prezes.
Planowana jest przebudowa ul. Słowackiego w rejonie lotniska. Pobiegnie ona dalej na północ, bo teraz niemal przylega do dworca i utrudnia modernizację.
Koszt tej budowy i modernizacji wyniesie minimum 100 mln euro.
Fundusze przewidziane są m.in. z puli Unii Europejskiej, w rządowym programie operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko". Port lotniczy posiada też własne środki finansowe.
Do 2011 roku ma zostać zbudowany nowy pasażerski terminal, system odwodnienia, postój taksówek.
W latach 2012-2013 powstaną terminal cargo, baza zaopatrzenia i infrastruktury.
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/798706.html
Zaorać, buraki posiać...
Większe lotnisko: jak wam się to podoba?
Jesteś za rozbudową lotniska w Rębiechowie, czy przeciw? Władze portu lotniczego pytają o to mieszkańców Trójmiasta, bo bez tego nie otrzymają pozwolenia na rozpoczęcie prac budowlanych.
Kto skorzysta na rozbudowie trójmiejskiego portu lotniczego, w jakich godzinach powinny latać samoloty, czy po rozbudowie dojazd do lotniska sie poprawi, czy pogorszy? - na te i inne pytania można odpowiedzieć biorąc udział w ankiecie zamieszczonej na stronie internetowej portu lotniczego. Można również zaproponować własne rozwiązania problemów okołolotniskowych, wskazać co i jak zmienić, a czego nie dotykać.
- Musimy zasięgnąć opinii mieszkańców na temat problemów, którymi należy się zająć w raporcie o odziaływaniu rozbudowanego lotniska na środowisko. To wymóg prawny, który nakłada na nas ustawa Prawo Ochrony Środowiska - mówi kierownik działu eksploatacji Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy Grzegorz Trzoska.
Raport musi powstać w kwietniu, kiedy trafi do wydziału środowiska Urzędu Miasta w Gdańsku. Na podstawie tego dokumentu wydana zostanie decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, stanowiąca de facto zgodę na realizację przedsięwzięcia z punktu widzenia spełnienia wymagań ochrony środowiska. Po niej można już wystąpić z właściwym wnioskiem o pozwolenie na budowę.
- Myślę, że nastąpi to na przełomie czerwca i lipca, może trochę wcześniej - dodaje Grzegorz Trzoska.
Jesienią powinien zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę rozbudowy lotniska, natomiast początek prac przypadnie najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku.
W ramach rozbudowy lotniska w Rębiechowie powstanie nowy terminal pasażerski wraz z towarzyszącą infrastrukturą (hotel, parking), zbudowana zostanie droga kołowania samolotów, stanowiska do ich odladzania i system odprowadzania wód opadowych. Rozbudowane będą również płyty postojowe maszyn.
Dla potrzeb inwestycji ul. Słowackiego na wysokości lotniska zostanie zamknięta. Ruch samochodowy po rozbudowie w kierunku Rębiechowa będzie przebiegał ulicami Budowlanych i Nowatorów.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/...?id_news=27300
Ankieta http://www.airport.gdansk.pl/pliki/a...18-03-2008.pdf
Ankiety należy przesyłać do 10 kwietnia na adres:
Monika Bednarska EKO-KONSULT
ul. Kościerska 5, 80-328 Gdańsk
lub faxem na numer (058) 554 31 88 lub 554 31 39
lub na e-mail biuro@ekokonsult.pl
Zaorać, buraki posiać...
Większe lotnisko - tak, ale czyim kosztem
W pierwszym półroczu przyszłego roku ma ruszyć rozbudowa lotniska w Rębiechowie. Władze portu pytają mieszkańców o opinie na temat planowanej inwestycji. Nie każdemu się ona podoba
Na stronie internetowej Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy dostępna jest ankieta, w której władze lotniska pytają mieszkańców m.in. o: oddziaływanie lotniska na środowisko, godziny w których nie powinny być wykonywane loty, rozwiązania komunikacyjne. Lotnisko w Rębiechowie za kilka lat ma obsługiwać 4-5 milionów pasażerów rocznie, a dzisiejszy terminal przystosowany jest do obsługi maksymalnie 2 milionów. W godzinach największego ruchu panuje w nim ogromny tłok, dlatego nowy terminal jest pilnie potrzebny.
Inwestycja jednak nie wszystkim się podoba. Problemem nie jest sama budowa terminalu, która nie budzi większych kontrowersji, ale zmiana układu drogowego w okolicach lotniska. W wyniku rozbudowy, na wysokości terminalu ulica Słowackiego zostanie zamknięta. Ruch samochodów w kierunku Żukowa poprowadzony będzie ulicą Budowlanych i Nowatorów. Takie rozwiązanie nie podoba się mieszkańcom okolicznych miejscowości.
"Już w tej chwili ulica Słowackiego w kierunku Banina jest bardzo obciążona ruchem samochodowym, a przeniesienie ruchu na ulice Nowatorów i Budowlanych dodatkowo utrudni przejazd mieszkańcom Banina, Miszewa czy Przodkowa do Gdańska" napisał do "Gazety" pan Maciej Kotarski z Banina.
Jak się dowiedzieliśmy w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku, w związku ze zbliżającą się zmianą organizacji ruchu w okolicach lotniska, w tym roku rozpocznie się remont ulicy Nowatorów. - Główne prace miały być wykonane w 2009 roku. Jednak ze względu na planowane rozpoczęcie budowy nowego terminalu wiosną przyszłego roku, większość robót chcemy wykonać w tym roku - mówi Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Mieszkańcy okolicznych miejscowości uważają, że prace na ulicy Nowatorów nie rozwiążą ich problemów. Według nich remont tej ulicy, która jest w tragicznym stanie, nie sprawi, że nie będzie korków, a największy problem widzą w skrzyżowaniu ulic Nowatorów i Budowlanych.
- Zapewne na tym skrzyżowaniu zbudowane zostanie rondo, co przy większym obciążeniu ruchem spowoduje powstanie korków - mówi Maciej Kotarski.
W okolicy lotniska powstaje coraz więcej obiektów przemysłowych, działa tam duże centrum logistyczne, a w okolicach Banina i Miszewa budowane są kolejne osiedla. To wszystko sprawia, że ruch samochodowy jest coraz większy, a co za tym i niepokój mieszkańców rośnie.
- Na skrzyżowaniu Nowatorów i Budowlanych rzeczywiście powstanie rondo, ale według naszych analiz w zupełności ono wystarczy - informuje Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Michał Jamroż
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Zaorać, buraki posiać...
Zeli8 - zanim stworzysz nowy temat, sprawdź czy o czymś podobnym nie była mowa wcześniej (paragraf 5 Regulaminu).Inwestycje o wartości 450 mln zł w ciągu najbliższych 4 lat zapowiedział zarząd Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
- Najważniejszym z zaplanowanych przedsięwzięć będzie budowa drugiego terminalu. Warta ponad 200 mln zł inwestycja ma rozpocząć się wiosną przyszłego roku, a zakończyć w roku 2011 - poinformował wiceprezes zarządu portu Tomasz Kloskowski.
Terminal ma liczyć 25 tys. m kw. powierzchni użytkowej, co pozwoli na obsługę ok. 5 mln pasażerów rocznie. Łącznie z istniejącym terminalem o powierzchni 7,5 tys. m kw., gdański port będzie w stanie obsłużyć 7 mln pasażerów w ciągu roku.
Wprawdzie władze portu raczej nie przewidują, by w najbliższych latach ruch na lotnisku wzrósł do 7 mln pasażerów, ale - jak powiedział Kloskowski - budowa drugiego terminalu pozwoli na lepszą obsługę pasażerów w momentach szczytu.
Poza budową terminalu, zarząd portu lotniczego planuje też zbudować płytę postojową przed tym obiektem oraz drogę kołowania. Ma także powstać stanowisko do odladzania samolotów. W ramach tej części inwestycji, która ma zakończyć się w 2012 r., zostaną także przebudowane systemy odprowadzania wód opadowych.
Wszystkie planowane na najbliższe 4 lata prace będą kosztowały w sumie ok. 450 mln zł. Jak zapowiedziały władze firmy, 1/3 środków będzie pochodzić z funduszy unijnych, resztę port chce pozyskać samodzielnie. "Właśnie wspólnie z ekspertami zastanawiamy się, w jaki sposób to zrobić. Może to być kredyt, ale myślimy też o wypuszczeniu obligacji" - powiedział Kloskowski.
Władze usytuowanego na obrzeżach miasta portu zapowiedziały, że jeszcze latem tego roku otworzą w samym centrum Gdańska tzw. terminal miasto. "W punkcie tym pasażerowie będą mogli zważyć i zmierzyć bagaż oraz zostawić go - np. na dzień przed lotem, a my go zawieziemy na lotnisko" - poinformował Kloskowski.
Terminal ma ułatwić życie zwłaszcza klientom tanich linii lotniczych. - Często mieliśmy na lotnisku sytuacje, gdy nagle okazywało się, że pasażer ma mały nadbagaż i musiał przepakowywać torby. Teraz będzie miał szansę zrobić to wcześniej, bez dodatkowych nerwów - stwierdził Kloskowski.
W 2007 r. gdańskie lotnisko po raz kolejny pobiło rekord w liczbie obsłużonych pasażerów. Było ich ponad 1,7 mln, podczas gdy rok wcześniej - niemal 1,3 mln. Władze firmy szacują, że w tym roku port obsłuży prawie 2,3 mln pasażerów, a w 2012 roku będzie ich 3,8 mln.
Najwięcej lotów z Gdańska odbywa się obecnie do Wielkiej Brytanii, Niemiec i do Skandynawii. Latem tego roku z Gdańska będzie można polecieć do 36 miast w 9 krajach Europy. Wśród nowości pojawią się m.in. loty do Barcelony.
W minionym roku gdański port lotniczy wypracował prawie 11,7 mln zł zysku netto, przy przychodach na poziomie 53 mln zł. W tym roku firma planuje przychody w wysokości 60 mln i zysk na poziomie 19 mln zł .
źródło - Polska Agencja Prasowa
Gata
Plany: główne Rębiechowo, ważna Gdynia
(2008-06-25/dodał: Anna Żuchlińska)
Główne lotnisko będzie w Rębiechowie, istotna rola przewidziana jest dla Gdyni. To założenia strategii rozwoju sieci portów lotniczych w województwie pomorskim, która powstała na zlecenie samorządu.
Analizę przeprowadziło konsorcjum firm PriceWaterhouseCoopers i brytyjskiej York Aviation LLP. Koszt badań, za które po połowie zapłaciły zarząd gdańskiego lotniska i samorząd woj. pomorskiego to 400 tys. zł.
Studium strategicznego rozwoju sieci lotnisk na terenie województwa pomorskiego do roku 2025 określa optymalne parametry sieci lotnisk, wskazuje jakie elementy istniejącej infrastruktury można wykorzystać i jakie inwestycje należy podjąć. Pod uwagę wzięto 13 istniejących już lotnisk na Pomorzu oraz dwa znajdujące się poza granicami województwa.
Powstały prognozy dla trzech scenariuszy. Według najbardziej realistycznego, oczekuje się, że do roku 2025 w województwie pomorskim liczba obsługiwanych pasażerów wzrośnie z 2 mln rocznie do 10 mln. Według scenariusza pesymistycznego, miałby to być wzrost do poziomu 6 mln, a według optymistycznego – do 12 mln pasażerów.
Eksperci doszli do wniosku, że kluczową rolę w ramach sieci lotnisk nadal będzie pełnił port lotniczy w Gdańsku, w którym główny nacisk należy położyć na ruch pasażerski i cargo.
- Zaczynamy rozbudowywać Rębiechowo, tak aby mogło obsługiwać 7 mln pasażerów. - stanowczo twierdzi Jan Kozłowski, marszałek woj. pomorskiego.
Istotną rolę ma pełnić także lotnisko Gdynii Kosakowie, które z początku miałoby być alternatywą dla ruchu ogólnego i biznesowego w Rębiechowie.
- Lotnisko w Gdyni będzie pełniło rolę uzupełniającą i będzie wykorzystywane głównie dla lotów czarterowych i biznesowych, lub podczas większych imprez, takich jak Euro 2012 – wyjaśnił Jan Kozłowski.
W dalszej perspektywie, niezależnie od rozwoju portu lotniczego w Gdańsku, Gdynię Kosakowo należy rozważyć jako drugi port lotniczy, obsługujący komercyjne loty pasażerskie z rejonu Aglomeracji Trójmiejskiej. Autorzy analizy podkreślają, że jest niezwykle ważne, aby działania obu portów odpowiednio skoordynować.
Oprócz tego rozważana jest również możliwość otwarcia dla ruchu pasażerskiego lotniska w Słupsku Redzikowie. Ta kwestia wymaga jednak dalszych analiz. Wiele zależy tu od ewentualnej instalacji elementów amerykańskiej tarczy antyrakietowej. W raporcie padła również sugestia, że na straconej pozycji nie stoi lotnisko w Pruszczu Gdańskim, które już dysponuje niezłą infrastrukturą.
W sprawie zarządzania siecią lotnisk eksperci przygotowujący analizę widzą trzy możliwości. Pierwsza z nich to nadzór nad wszystkimi obiektami przez doświadczonego operatora, takiego jak Port Lotniczy Gdańsk. Pozostałe lotniska byłyby wówczas jego oddziałami.
Inna możliwość to wprowadzenie zarządcy PL Gdańsk, ale na zasadzie kontraktu menedżerskiego. Jest wreszcie opcja samodzielnego zarządzania i rozwoju poszczególnych obiektów. Autorzy strategii podkreślają, że wszystkie trzy rozwiązania mają swoje wady i zalety i żaden z wymienionych modeli nie przeważa obecnie nad pozostałymi.
Źródło: Trójmiasto.pl
Wreszcie, nie mogę się doczekać.Zamieszczone przez gazeta.pl
Dobry pomysł. To skrzyżowanie jest koszmarne.Zamieszczone przez gazeta.pl
No kapitalnie, akurat w sezonie wakacyjnym, kiedy jest ogromny ruch na Kaszuby!Zamieszczone przez gazeta.pl
A jak nie będzie lekka ? Jak można w ogóle liczyć, że pogoda w danym okresie będzie lepsza niż wynika to z charakterystyki danego okresu ? Utopia. Nie, przepraszam, polska rzeczywistość.Zamieszczone przez gazeta.pl
Mapa planowanych inwestycji -----> http://www.airport.gdansk.pl/UserFil...inwestycje.pdf
Skrót raportu oddziaływannia na środowisko (opis etapów)--->
http://www.airport.gdansk.pl/UserFil...ie_raportu.pdf
Przepraszam, ale nie znalazłem nigdzie indziej informacji - czy centrum kontroli ruchu lotniczego znajduje się na obszarze portu czy na swoim oddzielnym terenie ? Nie mogę nigdzie znaleźć mapki. Z góry dziękuję za informację.
samolot - szmolot
Gazeta.pl pisze:
Do końca czerwca zarząd Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy ma wysłać pełną dokumentację dotyczącą nowego terminalu do 20 firm chętnych do jego budowy.
Choć wcześniej przedstawiciele lotniska mówili, że stanie się to na początku czerwca, wiadomo, że potrwa to dłużej. - Sytuacja jest prosta - wyjaśnia wiceprezes Portu Lotniczego Tomasz Kloskowski. - Mógłbym nawet dzisiaj wysłać oferentom Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia [to dokument zawierający m.in. projekty budynku i inne ważne szczegóły - red.], ale w ten sposób skazuje się na lawinę pytań, które wydłużają postępowanie w nieskończoność. Dlatego wolę teraz poświęcić dwa-trzy tygodnie na dopracowanie dokumentacji do perfekcji - mówi wiceprezes. Po wysłaniu SIWZ-u do oferentów, ci mają 40 dni na przygotowanie swojej propozycji cenowej. Ten, kto zaoferuje najniższą cenę, wygrywa.
Na tym samym etapie jest obecnie przetarg na budowę drogi kołowania. Cały program rozbudowy portu lotniczego w Gdańsku będzie kosztować pół miliarda złotych, z czego około jednej trzeciej pochodzi z funduszy unijnych. Prace mają zakończyć się w 2011 r.
Lotnisko niższych lotów
Nowy terminal gdańskiego lotniska będzie o jedną piątą mniejszy niż projektowano. Miał obsługiwać rocznie 7 milionów pasażerów, a będzie 5. To konieczne, aby obniżyć koszty budowy i uzyskać kredyty
Nowy terminal miał zwiększyć przepustowość o 5 milionów pasażerów rocznie. Powstać miała też droga kołowania i szybkiego zejścia samolotów. Wszystko po to, by przygotować gdańskie lotnisko na Euro 2012, szumnie nazwano to kluczową inwestycją przyszłych mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Jednak od początku inwestycji towarzyszą problemy. W czerwcu okazało się, że nie wszystkie działki, na których ma stanąć terminal, należą do lotniska. Część z nich jest własnością prywatnej firmy Weinhaus Jakob Gerhardt-Polonia, z którą lotnisko nie było w stanie dojść do porozumienia co do ceny, i konieczne okazało się wywłaszczenie. To z kolei spowodowało, że zarząd lotniska zmuszony został również do wycofania z Urzędu Wojewódzkiego wniosku o pozwolenia na budowę nowego terminalu.
Jak by tego było mało, na inwestycję brakuje około 50 mln zł. Pisaliśmy o tym już w grudniu ub.r., ale teraz dopiero się okazuje, że kwoty tej nie udało się zdobyć i władze lotniska muszą ograniczyć inwestycję.
Dlaczego? Banki, które mają udzielić Portowi Lotniczemu kredytu na wkład własny, chcą uzyskać od jego udziałowców, czyli samorządu województwa, Gdańska, Sopotu, Gdyni i Państwowych Portów Lotniczych gwarancje, że kredyty zostaną spłacone.
- Chodzi o to, by np. w przypadku spadku liczby pasażerów, a więc i spadku przychodów lotniska, banki miały pewność, że kredyt będzie spłacany - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - My takich gwarancji dać nie możemy, bo wlicza się je do poziomu zadłużenia samorządu. W zamian za to, zaproponowaliśmy podpisanie deklaracji uzupełnienia finansów lotniska, jeśli to nie będzie mogło spłacać kredytu - mówi Struk.
W czwartek tę propozycję przedstawiono na zebraniu Rady Nadzorczej Portu Lotniczego. Udało nam się ustalić, że Gdańsk, Gdynia i Sopot wstępnie ją zaakceptowały.
- Na zmniejszenie wielkości inwestycji w porównaniu z planowaną nałożyły się dwa czynniki. Z jednej strony brakuje środków, z drugiej nie mamy własności wszystkich działek, na których terminal miałby stanąć. Dzięki zmniejszeniu zakresu inwestycji oba problemy znikną. Koszt całej rozbudowy spadnie do 450 mln zł, co pozwoli nam uzyskać niezbędne kredyty, a nowy, troszkę mniejszy terminal nie będzie wchodził na działkę, której nie jesteśmy właścicielami - tłumaczy Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk.
Obecnie w Urzędzie Wojewódzkim trwa postępowanie wywłaszczeniowe spornej działki, które powinno zakończyć się w sierpniu. Mimo że zmniejszony terminal nie stanie na niej, to przeniesienie własności jest konieczne, gdyż bez tego nie da się wybudować nowej płyty postojowej dla samolotów.
W worku ze złymi wiadomościami jest też jedna dobra - te problemy nie zagrażają terminowi zakończenia prac.
- Mamy jeszcze pół roku zapasu. Budowa terminalu ruszy pod koniec roku, a wszystko zakończy się zgodnie z planem, pod koniec 2011 roku - zapewnia Kloskowski.
To za mało, by z poziomu przygotowań do rozbudowy lotniska zadowolony był jego główny udziałowiec, czyli pomorski Urząd Marszałkowski.
- Wiele rzeczy może budzić wątpliwości. Dlatego chcemy w najbliższym czasie dodać do zarządu Portu trzeciego członka, którego zadaniem będzie właśnie program inwestycyjny lotniska - mówi Struk.
Nowy terminal będzie miał 41 tys m kw., o 10 tys. mniej niż pierwotnie zakładano. Z kolei przepustowość całego lotniska z zakładanych 7 mln spadnie do 5 (obecnie gdańskie lotnisko obsługuje rocznie około 2 mln pasażerów).
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Zaorać, buraki posiać...
Gdańskie lotnisko: nowy terminal bez hali przylotów
Gdańskie lotnisko: nowy terminal bez hali przylotówZamieszczone przez Gazeta.pl
Zakładki