Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 254
Like Tree13Likes

Wątek: Rozbudowa i inwestycje na EPGD

  1. #41
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gata Zobacz posta
    - Nie mieliśmy wyboru - wyjaśnia Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego. - Mogliśmy oczywiście w pomniejszonym terminalu wcisnąć część przylotową, ale to z kolei zmniejszyłoby przepustowość odlotów.
    Czyli nastawiają się, że więcej osób będzie odlatywać nie przylatywać? Być może po odwiedzeniu kurnika zwanego obecną halą przylotów tak będzie...

    Cytat Zamieszczone przez Gata Zobacz posta
    Czy to oznacza, że pasażerowie z samolotów zaparkowanych przy nowym terminalu będą musieli iść na piechotę do starego?
    - Samoloty będą parkowały tak, by nikt nie musiał pokonywać odległości dłuższych niż obecnie - zapewnia Kloskowski.
    A pasażerów E175 czy AVRO dalej będą pewnie wciskać do jednego autobusu.

    Cytat Zamieszczone przez Gata Zobacz posta
    Równocześnie deklaruje, że dobudowa "obciętej" części to kwestia niedalekiej przyszłości. - Aby o tym mówić, musimy jednak dysponować potrzebnymi gruntami. Na razie negocjujemy z właścicielem działek - mówi wiceprezes.
    Ma ktoś jakiś projekt graficzny pokazujący jak tak "obcięta" część miałaby wyglądać?
    Ma wizualizacjach nowy terminal to raczej jedna bryła, więc gdzie oni mają samiar coś dołożyć?

    Edit: już znalazłem w źródle. Miejmy nadzieje, że nie będzie taka rozbudowa wyglądać jak na Okęciu.

  2. #42
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


  3. #43
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Znamy już prawdopodobnych wykonawców:
    Droga kołowania SKANSKA
    Terminal Budimex-Dromex i Doraco ( )

    Budimex-Dromex i Doraco chcą 153 mln zł za nowy terminal w Rębiechowie - lotnisko, port lotniczy, terminal Gdańsk, Gdynia, Sopot
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    i mamy w Gdańsku wielką dyskusję o Budimexie, który ma u nas, delikatnie mówiąc, złą sławę (co wskazuje też ikonka kolegi z poprzedniego postu). Ale przytoczę tu swoją wypowiedź z innego forum:

    OK -BD tez mi się źle kojarzy. Ale... myślę ze przy dobrej umowie i nadzorze będzie OK. W końcu firmie z założenia tez nie zależy na robieniu czegoś źle. Cena pokazuje, że dumpingowo też nie działali (skoro są tak niewielkie różnice pomiędzy trzema miejscami) - nawiązując do przetargu na Okęcie, tam od początku eksperci mówili, ze za zgłoszoną kwotę terminal nie powstanie (różnice między zwycięzcą, a innymi firmami też były duże) i to głównie z tym był potem problem i aneksy.
    Także ja nie poddawałbym się psychozie firmy - i temu, że Budimex zrobi źle, a Hohtief dobrze, za praktycznie tę samą kwotę. Nikomu by się złe budowanie i kary nie opłacały.

  5. #45
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    i mamy w Gdańsku wielką dyskusję o Budimexie, który ma u nas, delikatnie mówiąc, złą sławę (co wskazuje też ikonka kolegi z poprzedniego postu). Ale przytoczę tu swoją wypowiedź z innego forum:

    OK -BD tez mi się źle kojarzy. Ale... myślę ze przy dobrej umowie i nadzorze będzie OK. W końcu firmie z założenia tez nie zależy na robieniu czegoś źle. Cena pokazuje, że dumpingowo też nie działali (skoro są tak niewielkie różnice pomiędzy trzema miejscami) - nawiązując do przetargu na Okęcie, tam od początku eksperci mówili, ze za zgłoszoną kwotę terminal nie powstanie (różnice między zwycięzcą, a innymi firmami też były duże) i to głównie z tym był potem problem i aneksy.
    Także ja nie poddawałbym się psychozie firmy - i temu, że Budimex zrobi źle, a Hohtief dobrze, za praktycznie tę samą kwotę. Nikomu by się złe budowanie i kary nie opłacały.
    Wiesz to raczej chodzi o całościowy obraz danej firmy a raczej odczucia jakie pozostawia. Wszystkie duże projekty jakie realizowała itd. dlatego ludzie mają mieszane uczucia (ja zresztą też ) Ale daleki jestem od czarnowidztwa. Swój udział w całej sytuacji mają przepisy prawa... cena to jak każdy wie nie wszystko.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



  6. #46
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Były premier Kazimierz Marcinkiewicz będzie namawiał pomorskich marszałków do odsprzedaży udziałów w lotnisku im. Wałęsy lub do innej umowy inwestycyjnej z reprezentowanym przez niego bankiem Goldman Sachs.

    Marszałek Jan Kozłowski (PO) dostał od byłego premiera SMS-a z prośbą o spotkanie. - Nie wiem, kogo on teraz formalnie reprezentuje, ani jakich inwestorów zamierza przywieźć, ale wiem, że są zainteresowani lotniskiem w Gdańsku - mówi Jan Kozłowski. - W takich przypadkach zawsze podejmujemy rozmowy, z wielu spotkań jedno kończy się pozytywnie. A tu myślę, że nie bez znaczenia będą londyńskie koneksje byłego premiera.

    Spotkanie z Kazimierzem Marcinkiewiczem oraz inwestorami zainteresowanymi rozbudową Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku odbędzie się w czwartek.

    Gdańskie lotnisko przeżywa okres rozkwitu. Wkrótce ma przyjmować pięć milionów pasażerów rocznie. Właśnie rozpoczyna się rozbudowa drogi kołowania, a niedługo także budowa dodatkowego terminalu. Szacunkowy koszt rozbudowy wyniesie 490 mln zł, z czego 131 mln zł pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej. Pozostała cześć z kredytów bankowych oraz ze środków własnych lotniska.

    - Zakładaliśmy, że po realizacji wielkich inwestycji sprzedamy część udziałów w spółce - przyznaje Jan Kozłowski. - Ale czy odpowiedni moment na taki ruch?

    Przyjaciel byłego premiera mówi tymczasem: - Jak znam Kazimierza, to on przedstawi ofertę w imieniu banku inwestycyjnego Goldman Sachs, dla którego cały czas pracuje. Nie wiem, czy będzie to tylko propozycja finansowania inwestycji, czy innego wejścia w przedsięwzięcie - ocenia

    Marcinkiewicz chce kawa?ek lotniska dla Goldman Sachs



  7. #47
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Dziś podpisano umowę na budowę terminalu:
    Nowy terminal w Rebiechowie
    Nowy terminal w Rębiechowie: od dziś za dwa lata

    24 lutego 2010, godz. 16:25 (24 opinie)
    Budowa nowego terminalu w Rębiechowie będzie kosztować 153 mln zł.

    Co najmniej 5 mln pasażerów będzie mogło obsłużyć Rębiechowo, gdy zyska nowy terminal. Ma być on gotowy za 24 miesiące, czyli jeszcze przed Euro 2012. W środę podpisano umowę na jego budowę.

    - Teraz piłka jest po waszej stronie - powiedział po podpisaniu umowy prezes portu lotniczego Włodzimierz Machczyński przekazując dwie piłki nożne prezesom firm Budimex i Doraco, które za 153 mln zł mają wybudować nowy terminal w Rębiechowie. Nawiązanie nieprzypadkowe: budynek musi być gotowy przed wiosną 2012 r., by mógł przyjąć kibiców, którzy przylecą do Gdańska na rozgrywane tu mecze Euro.

    Nowy terminal w Rębiechowie musi powstać w ciągu 24 miesięcy, aby mogli skorzystać z niego turyści, którzy przylecą do nas na Euro 2012.

    Czy zdążą? - to pytanie nasuwa się wszystkim. Nie tylko dlatego, że po przeciągających się procedurach przetargowych do mistrzostw zostało niewiele więcej niż dwa lata. Także dlatego, że lider konsorcjum - firma Budimex - kojarzona jest z trwającą znacznie dłużej niż planowano budową terminalu na warszawskim Okęciu.

    - Jesteśmy dziś zupełnie inną firmą, niż podczas tamtej inwestycji. Umiemy uczyć się na błędach. Sukcesem zakończyły się prowadzone przez nas budowy dwóch innych terminali: w Krakowie i Poznaniu - wylicza prezes Budimexu, Dariusz Blocher.

    Oby miał rację. W każdym razie przedstawiciele Budimexu zapewniają, że nie zmarnowali trzech miesięcy, jakie minęły od przetargu do podpisania umowy z Portem Lotniczym. W tym czasie uzyskali już wszystkie niezbędne uzgodnienia, zamówili też u architektów projekt wykonawczy.

    Co teraz? Prace ziemne w Rębiechowie ruszą w marcu, w maju rozpoczną się roboty żelbetowe, jesienią stawiana będzie stalowa konstrukcja hali terminalu. W kwietniu lub maju na wysokości lotniska zamknięta zostanie ulica Słowackiego - to niezbędne, ponieważ nowy terminal powstanie w miejsce dzisiejszego przebiegu tej ulicy. Kierowcy pojadą dłuższą, za to całkowicie zmodernizowaną ul. Nowatorów.

    Do projektu firmy JSK, która dwa i pól roku temu wygrała konkurs na projekt terminalu wprowadzono kilka zmian. Terminal będzie mniejszy, z możliwością rozbudowy w dwóch kolejnych etapach. Nie będzie w nim też rękawów, czyli pomostów prowadzących wprost na pokład samolotu.

    - To usługa dodatkowo płatna dla linii lotniczych, dlatego ostatnio przewoźnicy korzystają z niej coraz mniej chętnie. Głównie robią to te linie, którym zależy na prestiżu - tłumaczy Włodzimierz Machczyński.

    Po oddaniu nowego terminalu wiosną 2012 r.,wszyscy pasażerowie odlatujący z Rębiechowa będą odprawiani właśnie w nim, z tym, że lecący do krajów poza strefą Schengen przejdą łącznikiem do starego terminalu i tam będą czekać na swój lot. Ze starego terminalu korzystać też będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta.

    Dzięki nowemu terminalowi Rębiechowo będzie mogło obsłużyć co najmniej 5 mln pasażerów rocznie. Dziś obsługuje ok. 2,5 mln, choć istniejący terminal zaprojektowano z myślą o 1 mln pasażerów rocznie.

    Co z finansowaniem?

    Inwestycje w Rębiechowie (11 zadań, w tym m.in. nowy terminal, nowa płyta postojowa, nowe drogi kołowania) pochłoną w sumie ponad 400 mln zł. Te pieniądze pochodzą z trzech źródeł: 180 mln zł z funduszy UE, 55 mln zł z podniesienia kapitału własnego przez udziałowców spółki Port Lotniczy Gdańsk i środków własnych spółki oraz z emisji obligacji.

    W najbliższy piątek zarząd lotniska zarekomenduje radzie nadzorczej ofertę jednego z banków - jest dwóch chętnych - który wyemituje obligacje trójmiejskiego lotniska.

    Emisja mogłaby mieć wartość do 200 mln zł. Pieniądze trafią do spółki w czterech transzach: 140 mln bezpośrednio na sfinansowanie inwestycji, 20 mln zł na ewentualne przekroczenie budżetu i 40 mln zł (w dwóch transzach) na pomostowe finansowanie podatku VAT i funduszy z UE.
    Czyli niestety kontynuacja koncepcji one-way - ustawienie wszystkiego pod pasażera wylotowego. A przylatujący nadal będą się musieli witać z miastem w tym przepełnionym kurniku.

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    L4 ale narzekasz Będziemy mieć cały stary terminal na przyloty (a nie tak jak teraz fragment), a nowy na odloty czyli np będziemy mieć np 40 check-inów przy wylotach (Wrocław tylko 20, bo tam będą razem przyloty i odloty tylko w nowej części)
    A z dość wiarygodnych źródeł ta "okrojona" część może się dośc szybko pojawić

  9. #49
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    L4 ale narzekasz Będziemy mieć cały stary terminal na przyloty (a nie tak jak teraz fragment), a nowy na odloty czyli np będziemy mieć np 40 check-inów przy wylotach (Wrocław tylko 20, bo tam będą razem przyloty i odloty tylko w nowej części)
    A z dość wiarygodnych źródeł ta "okrojona" część może się dośc szybko pojawić
    W starym terminalu też będzie poza-Schengen, więc nie będzie cały na przyloty nie będzie. Trudno też sobie wyobrazić zabawę w znoszenie bagaży z pięterka, więc zostaje parter jak obecnie - a teraz już wystarczy jeden zapakowany WZ czy FR i nie ma się gdzie wcisnąć.
    Biorąc pod uwagę dwu krotne przeładowanie obecnego terminalu to "dość szybko" jest mało pocieszające.

    Inna sprawa to rękawy - rozwiązanie wygodniejsze, szybsze, ekologiczniejsze i pewnie tańsze w eksploatacji poległo na chciwości Pana Prezesa/naciskach mafii autobusowej.

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    W starym terminalu też będzie poza-Schengen, więc nie będzie cały na przyloty nie będzie. Trudno też sobie wyobrazić zabawę w znoszenie bagaży z pięterka, więc zostaje parter jak obecnie - a teraz już wystarczy jeden zapakowany WZ czy FR i nie ma się gdzie wcisnąć.
    Biorąc pod uwagę dwu krotne przeładowanie obecnego terminalu to "dość szybko" jest mało pocieszające.

    Inna sprawa to rękawy - rozwiązanie wygodniejsze, szybsze, ekologiczniejsze i pewnie tańsze w eksploatacji poległo na chciwości Pana Prezesa/naciskach mafii autobusowej.
    L4 - ale teraz dużą część dołu zajmują stanowiska odpraw, system bagazowy itp, których już nie będzie.
    A rękawy - OK, ale z obecnych linii kto korzystałby z rękawów - LH ma tylko CRJ do MUC i FRA, zostaje LO do FRA z E75 i jeszcze z 2 loty krajowe. Linie typu LCC nie są zainteresowane. Więc prestiżowo rękawy byłyby miłe, ale jak były problemy z finansowaniem to się nie dziwię, że rękawów nie będzie
    A "mafia autobusowa" nie ma nic do rękawów - teraz albo chodzi się pieszo, albo jedzie busem należącym do lotniska

  11. #51
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    L4 - ale teraz dużą część dołu zajmują stanowiska odpraw, system bagazowy itp, których już nie będzie.
    Tylko to jest już część frontowa, gdzie karuzel z bagażowni raczej się nie dobuduje (choć może mają jakieś piwnice bagażowe? nie wiem).

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    A rękawy - OK, ale z obecnych linii kto korzystałby z rękawów - LH ma tylko CRJ do MUC i FRA, zostaje LO do FRA z E75 i jeszcze z 2 loty krajowe.
    CRJ, Avro i E195, a czasem nawet większe. Ale to nie stanowi, z rękawa do E135 nawet wsiadałem, więc tylko wiatraki na płycie zostały.
    Zresztą, skoro tylko taki ruch jest przewidziany to po co w ogóle budowa terminalu nowego (i wizualizacje z rękawami...)?

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Linie typu LCC nie są zainteresowane. Więc prestiżowo rękawy byłyby miłe, ale jak były problemy z finansowaniem to się nie dziwię, że rękawów nie będzie
    Jeśli mają płacić dodatkowo, to oczywiście nie. Ale jeśli nie muszą to raczej okoniem stawać nie będą. A jeżeli ucina się część dochodów/oszczędności w kosztach to finansowanie faktycznie może być problemem.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    A "mafia autobusowa" nie ma nic do rękawów - teraz albo chodzi się pieszo, albo jedzie busem należącym do lotniska
    Jeśli będą rękawy (używane!) to bus należący do lotniska będzie stał odłogiem - więc mafia tutaj jak najbardziej czuje się zagrożona.

  12. #52
    Awatar Maciex

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Dziś zamknęli odcinek ul. Słowackiego kolidujący z rozbudową a to duży krok:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/...ra-n37731.html

  13. #53

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Słupsk

    Domyślnie

    To jak dojechać teraz do lotniska od strony Miszewa ?

  14. #54
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Fajną kamerkę zamontowali na widok budowanego terminalu.
    http://kamera.airport.gdansk.pl/video2.mjpg
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  15. #55
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Mogłaby bardziej w prawo się kręcić

  16. #56
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Faktycznie mogłaby ciut w prawo, ale może zamontują nową z widokiem na płytę to by było coś.

    Edit: Ale z tego co wiem to kamerka ma nawet zostać po zakończeniu budowy.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  17. #57
    Awatar Maciex

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raf1grzegorz Zobacz posta
    To jak dojechać teraz do lotniska od strony Miszewa ?
    Musisz okrążyć pas ulicą Nowatorów i Budowlanych.

  18. #58
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pol574 Zobacz posta
    Faktycznie mogłaby ciut w prawo, ale może zamontują nową z widokiem na płytę to by było coś.

    Edit: Ale z tego co wiem to kamerka ma nawet zostać po zakończeniu budowy.
    Chyba ktoś to czyta uwagi, bo jak właśnie patrzę to kamerka sobie "łazi" na różne strony doglądając całej piaskownicy.

  19. #59
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Chyba ktoś to czyta uwagi, bo jak właśnie patrzę to kamerka sobie "łazi" na różne strony doglądając całej piaskownicy.
    Nie ona chyba jest tak zaprogramowana, bo tak obserwuje i kamerka przemieszcza się regularnie.
    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400

  20. #60
    Awatar SimOn!

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pol574 Zobacz posta
    Nie ona chyba jest tak zaprogramowana,
    Możliwe ale też od czasu do czasu jest ręcznie sterowana bo pokazywała np. wczorajsze lądowanie DC-8. Zresztą to jest jedna z kamer monitoringu portu tyle, że udostępniona online.
    Up up and away !!!
    Pozdrawiam,

    SimOn!



Strona 3 z 13 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •