Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 37
  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie Nowe połączenia 2009


    Polecamy

    Kontynuacja tematu: Nowe połączenia 2008
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 23-02-2009 o 20:34
    Pozdrawiam, Piotr
     

  2. #2
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    I miejmy nadzieje, ze ten watek bedzie sie zapelnial postami jak najczesciej
     

  3. #3
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Dyskusja o połączeniu do Alicante została przeniesiona do tematu o Ryan'ie.
    Pozdrawiam, Piotr
     

  4. #4
    Awatar filipg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    Na http://theairdb.com/news/2009-02-06-wizz-air.html znalazłem ciekawą informację
    "New:Antalya (AYT) to Wroclaw, Copernicus (WRO)" obsługiwane przez Wizz Air
    Ciekawe czy to prawda?
     

  5. #5
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filipg
    Na http://theairdb.com/news/2009-02-06-wizz-air.html znalazłem ciekawą informację
    "New:Antalya (AYT) to Wroclaw, Copernicus (WRO)" obsługiwane przez Wizz Air
    Ciekawe czy to prawda?
    Trudno powiedzieć , POZ ma tak samo :P
    Pewnie jak zwykle coś kręcą na theairdb
    Pozdrawiam,
    Piotr
     

  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Błąd systemu - pokazało, że połączenie z AYT będzie ze wszystkich miast do jakich lata Wizz. Faktycznie połączenie będzie tylko z KBP, przynajmniej na razie.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT
     

  7. #7
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Post

    Nowa linia lotnicza o ladnej nazwie Wings of Wroclaw

    Szwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem

    Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach.

    Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław.

    Wojciech Kielmas, dyrektor zarządzający Sverigeflyg w Polsce: - Z analizy rynku wynika, że największe możliwości konkurowania z LOT ma linia z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie państwowy przewoźnik utrzymuje najwyższe ceny biletów. Wrocław płaci frycowe za brak autostrady do stolicy i beznadziejne połączenia kolejowe. LOT to wykorzystuje, dyktując zaporowe ceny. Chcemy dać wrocławianom wybór. Rzucamy rękawicę LOT.

    Polski oddział Sverigeflyg planuje, że od czerwca na trasie do stolicy będzie latał niewielki, 33-miejscowy samolot Saab 340. Bilet będzie kosztował 160 zł w jedną stronę. Małe powietrzne taksówki będą kursowały do Warszawy trzy razy dziennie przez pięć dni w tygodniu i raz w weekend. Zaplanowano dwa połączenia rano i jedno po południu. Wings of Wrocław utworzy własne centrum rezerwacji biletów i zajmie się promocją połączenia.

    Na Strachowicach się cieszą

    Pomysłowi wprowadzenia na trasę do stolicy konkurencyjnej dla LOT firmy kibicują władze wrocławskiego lotniska na Strachowicach. Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska: - Trzymamy za nich kciuki i zrobimy wszystko, by Wings od Wrocławia jak najszybciej rozpoczęło działalność. Mimo naszych starań LOT nie robi nic, by zmienić warunki przelotu do Warszawy. Bilety są drogie, a pory odlotów niewygodne dla pasażerów. LOT jako jedyny przewoźnik w zeszłym roku obsłużył we wrocławskim porcie mniej podróżnych niż w 2007 roku. Wszystkie inne linie zanotowały wzrosty.

    Nie może nas spotkać nic lepszego niż konkurencja na zdrowych zasadach.

    Sprawdziliśmy stawki w LOT. Bilet w jedną stronę na 17 marca z Wrocławia do Warszawy waha się od 204 zł do aż 622 zł. W tym samym dniu z Krakowa do stolicy można polecieć za 185 do 228 zł; z Gdańska od 159 do 298; z Poznania od 159 do 202 zł; a z Rzeszowa od 152 do 291 zł. Lot z Katowic do stolicy kosztuje 160 zł.

    Kielmas: - Wejście na trasę z Wrocławia do stolicy na pewno nam się opłaci.

    To już druga próba przełamania monopolu lotu na krajowych liniach. Pierwszą podjęła firma DirectFly, ale w 2007 roku zawiesiła działalność.

    Dla Gazety komentuje Sebastian Gościniarek, ekspert PricewaterhouseCoopers

    - Trzymam kciuki za to przedsięwzięcie. LOT jako monopolista na trasach krajowych do każdego biletu dorzuca prowizję monopolistyczną. Jestem pewien, że w Polsce jest ogromny rynek dla takich przedsięwzięć. Przyszłość to małe samoloty latające o regularnych porach oferujące konkurencyjne ceny. To tylko kwestia czasu, aż powstaną podobne połączenia w innych miastach. Za chwilę bardzo popularne staną się loty pomiędzy portami regionalnymi. Otworzy się rynek, który obecnie w Polsce praktycznie nie istnieje. LOT-owi może wyrosnąć niezwykle mocna konkurencja. Jeśli polski przewoźnik szybko się nie zrestrukturyzuje i nie zmniejszy cen, zacznie przegrywać.

    ** Wings of Wrocław

    Wings of Wrocław jest spółką-córką jednej z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie - Sverigeflyg. Szwedzka linia działa od 2001 roku. Działalność zaczęła od uruchomienia regionalnego połączenia lotniczego na trasie Visby - Stockholm. Wcześniej latał tam jedynie duży krajowy przewoźnik dyktujący ceny. Przez osiem lat Sverigeflyg otworzyła w Szwecji sześć regionalnych linii i stała się szóstą najbardziej dochodową firmą lotniczą w Europie.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
    http/miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6283975,Szwedzi_chca_powalczyc_o_niebo_nad _Wroclawiem.html
    Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 17-02-2009 o 16:01 Powód: § 17. Linki do artykułów muszą zawierać cytat/opis artykułu.
     

  8. #8
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Jesli sie to potwierdzi to wypada sie tylko cieszyc Brawo dla Szwedow i trzymam kciuki!
     

  9. #9
    Awatar fteo

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Czy to, że koszt lotu z WRO do WAW jest taki, a nie inny, nie jest przypadkiem wynikiem wysokości opłat lotniskowych?
     

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Jest jaki jest. Jak pisałem w innym topicu, każda konkurencja jest dobra. Przydałaby się także na rynku lowcostów, bo mały monopol tutaj mamy
    Pan ekspert wprawdzie bardzo kolorowo i optymistycznie podszedł do zagadnienia, ale mam nadzieję, że połączenie się utrzyma i jakby zeszli czasami do 100PLN to też bym raz chętnie spróbował się na trasie krajowej :-)
     

  11. #11
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Już nie tylko Warszawa: od połowy maja z gdańskiego lotniska będziemy latać także do Wrocławia i Krakowa. Najtańsze bilety mogą kosztować mniej niż 300 zł

    Ostatni okres nie należy do najlepszych w historii lotniska w Rębiechowie. Kryzys spowodował pierwszy od kilkunastu lat spadek liczby pasażerów, a linie zlikwidowały 20 połączeń. Ale pojawiło się światełko w tunelu. Zapalił je polski przewoźnik - firma Jet Air, która ma swoją bazę w Bydgoszczy. Spółka planuje uruchomienie w maju tras z Gdańska do Wrocławia i Krakowa. - Widzimy w nich duży potencjał. Brak połączenia między tymi portami to luka na rynku - mówi Krzysztof Wicherek, prezes Jet Air.

    Co ma na myśli? Przede wszystkim czasochłonne podróże pociągami. Z Gdańska do Wrocławia to minimum 7 godz. 14 min, a do Krakowa 7 godz. 35 min. Co najmniej tyle samo potrzeba na dojazd samochodem. Samolotem dolecimy do obu miast w półtorej godziny.
    Przewoźnik i władze gdańskiego lotniska prowadzą ostatnie negocjacje. Jeżeli nie wydarzy się nic niespodziewanego, pod koniec kwietnia poznamy szczegóły dotyczące obu połączeń. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, loty na obu trasach miałyby się odbywać sześć razy w tygodniu.

    - Nie wiemy jeszcze, jak będzie dokładnie wyglądał rozkład, ale nasza linia nastawiona jest na pasażerów biznesowych, a dla nich istotną rzeczą jest częstotliwość połączeń - tłumaczy Wicherek.

    - Najlepiej, gdyby samoloty latały dwa razy dziennie: rano i późnym popołudniem - tak, aby można było tego samego dnia polecieć i wrócić - uważa Andrzej Bondarczyk, biznesmen z Gdańska, często podróżujący do stolicy Dolnego Śląska.

    Połączenia obsługiwane mają być przez brytyjski samolot Jetstream J32. To mała, turbośmigłowa maszyna, która może zabrać na pokład 18 pasażerów. Obecnie Jet Air lata na dziewięciu trasach - w większości na terenie Polski. Samoloty podróżują między Bydgoszczą, Warszawą, Poznaniem, Łodzią, Zieloną Górą i Krakowem. Najtańsze bilety kosztują 341 zł, a w wiosennej promocji nawet 266 zł. Dla porównania: za przejazd pociągiem do Wrocławia zapłacimy 56 zł (z Trójmiasta jeżdżą tam tylko pośpieszne). Z kolei na pociąg InterCity do Krakowa wydamy 123 zł.


    Źródło: Gazeta Trójmiasto 2009.04.14:
    Samolotem po Polsce
     

  12. #12
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Ciekawe czy skończą jak DirectFly?..
    Pozdrawiam, Piotr


     

  13. #13
    Awatar res_brum

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Birmingham

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bus127 Zobacz posta
    Ciekawe czy skończą jak DirectFly?..
    OBY NIE!!!!!!

    mam nadzieję, że będzie to połączenie WRO-RZE-LWO-RZE-WRO, bo ileż można sie tłuc pociągiem z Rzeszowa do Wrocka??? pociągom mówię dość i alternatywa potrzebna!!! a do Lwowa też można wyskoczyć bez stania na granicy!!!
     

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    No ja się przyznam, że dziwnym jest, że nie ma połączenia Wrocław-Lwów. Przecież mówi się, że po wojnie Lwów przeniósł się na Dolny Śląsk, ale najwidoczniej niechętnie ludzie tam wracają aby odwiedzić stare ziemie.
    Co do GDN-WRO - bardzo trzymam kciuki!
     

  15. #15
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Czyzby na piatek zapowiadano jakas konferencje JetAir odnosnie polaczen do Gdanska, ktore ponoc maja wystartowac od maja?
     

  16. #16
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Tak, w piątek będą dwie konferencje. W Gdańsku i we Wrocławiu
     

  17. #17
    Awatar dekarper

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    WRO / MUC

    Domyślnie

    no i mamy polaczenie WRO-GDN
    loty we wtorki, srody i piatki / rano i wieczorem

    ale z tego, co widzę najtanszy bilet w dwie strony kosztuje ok. 600 zl. wiec co z tymi krajowkami za dwie stowki?
    flight attendant / LH MUC / A319 A320 A321 A330 A340
     

  18. #18
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Najtańszy bilet w jedną stronę kosztuje 250 zł, więc i tak mniej niż najtańsza taryfa przez Warszawę. A o ile szybciej leci się bezpośrednio, to już nawet nie mówię.
     

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Najtańszy bilet w jedną stronę kosztuje 250 zł, więc i tak mniej niż najtańsza taryfa przez Warszawę. A o ile szybciej leci się bezpośrednio, to już nawet nie mówię.
    Bedą operować na ATR42-300.
     

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Cholender, obawiam się czy nie za duży ten samolot na takie eksperymentalne poniekąd połączenie? A swoją drogą na stronie jest też możliwość wyszukania połączenia Wro-Krk chociaż oczywiście przy losowej dacie system wywalił mi brak połączeń A jeszcze zastanawiam się czy nie opłacałoby się firmie otworzyć np. trasy Wrocław-Praga? Bo aby tam dojechać samochodem to raczej więcej czasu i nerwów spowodowanych jakością drogi...
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •