I miejmy nadzieje, ze ten watek bedzie sie zapelnial postami jak najczesciej
Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 23-02-2009 o 20:34
Pozdrawiam, Piotr
Dyskusja o połączeniu do Alicante została przeniesiona do tematu o Ryan'ie.
Pozdrawiam, Piotr
Na http://theairdb.com/news/2009-02-06-wizz-air.html znalazłem ciekawą informację
"New:Antalya (AYT) to Wroclaw, Copernicus (WRO)" obsługiwane przez Wizz Air
Ciekawe czy to prawda?
Trudno powiedzieć , POZ ma tak samo :PZamieszczone przez filipg
Pewnie jak zwykle coś kręcą na theairdb
Pozdrawiam,
Piotr
Nowa linia lotnicza o ladnej nazwie Wings of Wroclaw
http/miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6283975,Szwedzi_chca_powalczyc_o_niebo_nad _Wroclawiem.htmlSzwedzi chcą powalczyć o niebo nad Wrocławiem
Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach.
Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław.
Wojciech Kielmas, dyrektor zarządzający Sverigeflyg w Polsce: - Z analizy rynku wynika, że największe możliwości konkurowania z LOT ma linia z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie państwowy przewoźnik utrzymuje najwyższe ceny biletów. Wrocław płaci frycowe za brak autostrady do stolicy i beznadziejne połączenia kolejowe. LOT to wykorzystuje, dyktując zaporowe ceny. Chcemy dać wrocławianom wybór. Rzucamy rękawicę LOT.
Polski oddział Sverigeflyg planuje, że od czerwca na trasie do stolicy będzie latał niewielki, 33-miejscowy samolot Saab 340. Bilet będzie kosztował 160 zł w jedną stronę. Małe powietrzne taksówki będą kursowały do Warszawy trzy razy dziennie przez pięć dni w tygodniu i raz w weekend. Zaplanowano dwa połączenia rano i jedno po południu. Wings of Wrocław utworzy własne centrum rezerwacji biletów i zajmie się promocją połączenia.
Na Strachowicach się cieszą
Pomysłowi wprowadzenia na trasę do stolicy konkurencyjnej dla LOT firmy kibicują władze wrocławskiego lotniska na Strachowicach. Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska: - Trzymamy za nich kciuki i zrobimy wszystko, by Wings od Wrocławia jak najszybciej rozpoczęło działalność. Mimo naszych starań LOT nie robi nic, by zmienić warunki przelotu do Warszawy. Bilety są drogie, a pory odlotów niewygodne dla pasażerów. LOT jako jedyny przewoźnik w zeszłym roku obsłużył we wrocławskim porcie mniej podróżnych niż w 2007 roku. Wszystkie inne linie zanotowały wzrosty.
Nie może nas spotkać nic lepszego niż konkurencja na zdrowych zasadach.
Sprawdziliśmy stawki w LOT. Bilet w jedną stronę na 17 marca z Wrocławia do Warszawy waha się od 204 zł do aż 622 zł. W tym samym dniu z Krakowa do stolicy można polecieć za 185 do 228 zł; z Gdańska od 159 do 298; z Poznania od 159 do 202 zł; a z Rzeszowa od 152 do 291 zł. Lot z Katowic do stolicy kosztuje 160 zł.
Kielmas: - Wejście na trasę z Wrocławia do stolicy na pewno nam się opłaci.
To już druga próba przełamania monopolu lotu na krajowych liniach. Pierwszą podjęła firma DirectFly, ale w 2007 roku zawiesiła działalność.
Dla Gazety komentuje Sebastian Gościniarek, ekspert PricewaterhouseCoopers
- Trzymam kciuki za to przedsięwzięcie. LOT jako monopolista na trasach krajowych do każdego biletu dorzuca prowizję monopolistyczną. Jestem pewien, że w Polsce jest ogromny rynek dla takich przedsięwzięć. Przyszłość to małe samoloty latające o regularnych porach oferujące konkurencyjne ceny. To tylko kwestia czasu, aż powstaną podobne połączenia w innych miastach. Za chwilę bardzo popularne staną się loty pomiędzy portami regionalnymi. Otworzy się rynek, który obecnie w Polsce praktycznie nie istnieje. LOT-owi może wyrosnąć niezwykle mocna konkurencja. Jeśli polski przewoźnik szybko się nie zrestrukturyzuje i nie zmniejszy cen, zacznie przegrywać.
** Wings of Wrocław
Wings of Wrocław jest spółką-córką jednej z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie - Sverigeflyg. Szwedzka linia działa od 2001 roku. Działalność zaczęła od uruchomienia regionalnego połączenia lotniczego na trasie Visby - Stockholm. Wcześniej latał tam jedynie duży krajowy przewoźnik dyktujący ceny. Przez osiem lat Sverigeflyg otworzyła w Szwecji sześć regionalnych linii i stała się szóstą najbardziej dochodową firmą lotniczą w Europie.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
Ostatnio edytowane przez Stoarn ; 17-02-2009 o 16:01 Powód: § 17. Linki do artykułów muszą zawierać cytat/opis artykułu.
Czy to, że koszt lotu z WRO do WAW jest taki, a nie inny, nie jest przypadkiem wynikiem wysokości opłat lotniskowych?
Jest jaki jest. Jak pisałem w innym topicu, każda konkurencja jest dobra. Przydałaby się także na rynku lowcostów, bo mały monopol tutaj mamy
Pan ekspert wprawdzie bardzo kolorowo i optymistycznie podszedł do zagadnienia, ale mam nadzieję, że połączenie się utrzyma i jakby zeszli czasami do 100PLN to też bym raz chętnie spróbował się na trasie krajowej :-)
Już nie tylko Warszawa: od połowy maja z gdańskiego lotniska będziemy latać także do Wrocławia i Krakowa. Najtańsze bilety mogą kosztować mniej niż 300 zł
Ostatni okres nie należy do najlepszych w historii lotniska w Rębiechowie. Kryzys spowodował pierwszy od kilkunastu lat spadek liczby pasażerów, a linie zlikwidowały 20 połączeń. Ale pojawiło się światełko w tunelu. Zapalił je polski przewoźnik - firma Jet Air, która ma swoją bazę w Bydgoszczy. Spółka planuje uruchomienie w maju tras z Gdańska do Wrocławia i Krakowa. - Widzimy w nich duży potencjał. Brak połączenia między tymi portami to luka na rynku - mówi Krzysztof Wicherek, prezes Jet Air.
Co ma na myśli? Przede wszystkim czasochłonne podróże pociągami. Z Gdańska do Wrocławia to minimum 7 godz. 14 min, a do Krakowa 7 godz. 35 min. Co najmniej tyle samo potrzeba na dojazd samochodem. Samolotem dolecimy do obu miast w półtorej godziny.
Przewoźnik i władze gdańskiego lotniska prowadzą ostatnie negocjacje. Jeżeli nie wydarzy się nic niespodziewanego, pod koniec kwietnia poznamy szczegóły dotyczące obu połączeń. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, loty na obu trasach miałyby się odbywać sześć razy w tygodniu.
- Nie wiemy jeszcze, jak będzie dokładnie wyglądał rozkład, ale nasza linia nastawiona jest na pasażerów biznesowych, a dla nich istotną rzeczą jest częstotliwość połączeń - tłumaczy Wicherek.
- Najlepiej, gdyby samoloty latały dwa razy dziennie: rano i późnym popołudniem - tak, aby można było tego samego dnia polecieć i wrócić - uważa Andrzej Bondarczyk, biznesmen z Gdańska, często podróżujący do stolicy Dolnego Śląska.
Połączenia obsługiwane mają być przez brytyjski samolot Jetstream J32. To mała, turbośmigłowa maszyna, która może zabrać na pokład 18 pasażerów. Obecnie Jet Air lata na dziewięciu trasach - w większości na terenie Polski. Samoloty podróżują między Bydgoszczą, Warszawą, Poznaniem, Łodzią, Zieloną Górą i Krakowem. Najtańsze bilety kosztują 341 zł, a w wiosennej promocji nawet 266 zł. Dla porównania: za przejazd pociągiem do Wrocławia zapłacimy 56 zł (z Trójmiasta jeżdżą tam tylko pośpieszne). Z kolei na pociąg InterCity do Krakowa wydamy 123 zł.
Źródło: Gazeta Trójmiasto 2009.04.14:
Samolotem po Polsce
Tak, w piątek będą dwie konferencje. W Gdańsku i we Wrocławiu
Maxima debetur CracoviaE reverentia.
no i mamy polaczenie WRO-GDN
loty we wtorki, srody i piatki / rano i wieczorem
ale z tego, co widzę najtanszy bilet w dwie strony kosztuje ok. 600 zl. wiec co z tymi krajowkami za dwie stowki?
flight attendant / LH MUC / A319 A320 A321 A330 A340
Cholender, obawiam się czy nie za duży ten samolot na takie eksperymentalne poniekąd połączenie? A swoją drogą na stronie jest też możliwość wyszukania połączenia Wro-Krk chociaż oczywiście przy losowej dacie system wywalił mi brak połączeń A jeszcze zastanawiam się czy nie opłacałoby się firmie otworzyć np. trasy Wrocław-Praga? Bo aby tam dojechać samochodem to raczej więcej czasu i nerwów spowodowanych jakością drogi...
Zakładki