Konstrukcja nowej radiolatarni D-VOR/DME na terenie działki przy Krzeptowie:
D-VOR/DME EPWR 2011.10.17
Jak się będzie nazywała?
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
eh... kolejny ciekawostkowy epizod pojawiający się przy rozbudowie
źródło: http://www.gazetawroclawska.pl/fakty...iska,id,t.htmlSpór o brzózki blokuje rozbudowę wrocławskiego lotniska
Brzozowy zagajnik, a mówiąc ściślej - koszty jego wycinki mogą zablokować budowę płyty postojowej przy nowym terminalu na lotnisku.
Między portem lotniczym a magistratem od dwóch miesięcy toczy się administracyjny spór o to, czy za wycinkę drzew trzeba płacić, czy nie. Urząd miejski naliczył 400 tys. zł, lecz lotniskowa spółka przekonuje, że płacić nie powinna. Sprawa trafiła do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Wiceprezes portu lotniczego Jarosław Wróblewski ostrzega, że - jeśli w ciągu kilku dni drzewa nie zostaną wycięte - to w tym roku płyty skończyć się nie da.
- Nie zdążymy przed mrozami wykonać prac ziemnych. A wtedy będzie można je kontynuować dopiero wiosną - dodaje wiceprezes.
To oznacza, że płyta postojowa byłaby kończona tuż przed Euro 2012.
Zagajnik rośnie obok miejsca kołowania samolotów. Bez jego wycinki - przekonuje wiceprezes - nie da się korzystać z całej płyty. - W takiej sytuacji jej uruchamianie nie ma sensu. Ludzie byliby wożeni autobusami z nowego terminalu do samolotów stojących koło starego - tłumaczy Wróblewski.
W porcie lotniczym mówią, że wcześniej wiele razy proszono o zgodę na wycinkę różnych drzew i nikt nigdy nie domagał się za to pieniędzy. Zaś 400 tys. zł to akurat tyle, ile port potrzebuje, żeby kupić karetkę, która będzie potrzebna jeszcze przed Euro 2012.
Andrzej Wąsik, dyrektor wydziału środowiska i rolnictwa w magistracie, przekonuje, że opłatę za wycinkę brzóz przy terminalu trzeba było naliczyć, bo takie jest prawo. Kwota 400 tys. zł to nie wymysł urzędników - cena za wycięcie drzew wynika z przepisów. Jego zdaniem, władze lotniska powinny do kosztów inwestycji doliczyć cenę wycinki drzew.
Teoretycznie problem mógł być rozwiązany bez konieczności wnoszenia opłaty. Port lotniczy musiałby złożyć inny wniosek i dostarczyć urzędnikom z wydziału rolnictwa dokument wystawiony przez wydział architektury. Musiałoby z niego wynikać, że drzewa zaczęły rosnąć już po tym, jak teren został przeznaczony pod rozbudowę portu lotniczego. Jego władze musiałyby też wycofać skargę z Kolegium Odwoławczego. Wtedy byłaby nowa decyzja i nie trzeba byłoby płacić za wycięcie brzóz.
Chyba komuś zabrakło dobrej woli, by załatwić sprawę. Takie dokumenty spółka dołączyła bowiem do swojej skargi do Kolegium Odwoławczego. Tymczasem urzędnicy przesłali akta do Kolegium, zaznaczając, że wydział rolnictwa nie znalazł podstaw do zmiany decyzji we własnym zakresie.
Niestety już bardzo zaczyna mnie męczyć ta rozbudowa. Za długo, ostatnio za wolno, za dużo kolejnych informacji że coś idzie nie tak. Jak nie kolejka to wody. Z tym chodzą plotki że póki co nawet nie ma planu działania i wszystkie prace po prostu stoją w miejscu. Potem dochodzi wypadek z prądem, teraz brzózki których sprawę podobno było łatwo załatwić. Już każdy z nas chciałby żeby ten terminal był wybudowany a nie kolejne kłody przez los wspomagane niedopatrzeniami.
Po prostu ręce opadają i cierpliwość też się kończy Tu wszędzie chodzi raczej o niedopatrzenia ludzkie niż o los/pech czy jak tam chcemy to nazywać. Wydawało mi się, że ta inwestycja zostanie ukończona szybciej niż wszystkie inne i początkowo można było odnieść takie wrażenie. niestety z każdym tygodniem wszystko się przeciąga i wychodzą kolejne kwiatki. Paranoja. Ale włodarze miasta i lotniska wspólnie z dziennikarzami nadal twierdzą, że na początku roku zaczniemy korzystać z terminala. Może chodzi o 2013?
Trzeba podlać kretem. Kilkanaście dni i samo wyschnie! Swoja drogą to nie ma to jak terminowość w Polsce ... A jak spytamy się jak rozbudowa portu to odpowiedź padnie: "wszystko w porządku" ... Grunt to dobra mina do złej gry
Wiesz, lokalni dziennikarze nie mają zbyt dużej wiedzy o lotnictwie dlatego bazują na materiałach promocyjnych. A PR lotniska też ostatnio wydawać by się mogło że żył w innej rzeczywistości. Przykładem bodaj cztery miesiące z rzędu spadków w liczbie ogółem obsłużonych pasażerów a w mailingu poszła informacja że lotnisko notowało dwucyfrowy wzrost ruchu - tylko że oidp wśród pasażerów biznesowych. W pewnym momencie było też zaproszenie na konferencję prasową z okazji otwarcia nowego kierunku. Okazało się że padło na Zurych w kosmicznych jak na przeciętnego pasażera cenach i w takich częstotliwościach że na tej trasie można było max. przewieźć mniej pasażerów niż wozi jeden tramwaj jadąc tylko w jedną stronę Rozumiem że konferencja zwraca większą uwagę dziennikarzy, ale nie dziwię się że gdy wyszło na jaw co to za połączenie to pozostał niesmak i niewiele mediów (przynajmniej internetowych) pokusiło się w ogóle o jakąkolwiek notkę.
Na forum Skyscraper [WrocBaw] Strachowice - Rozbudowa - Page 168 - SkyscraperCity pojawila sie informacja, ze terminal bedzie otwarty 12 stycznia. Ciekawe, czy to informacja pochodzi z "dobrze poinformowanych zrodel". Czy ktos moze ostatnio widzial, w jakim stanie jest plyta postojowa (wiem, ze jest problem z zagajnikiem)? Wylatywalem z Wroclawia 26 pazdziernika i wowczas widzialem, ze na budowie plyty byl spory ruch, mnostwo sprzetu i samochodow, bylem pod duzym wrazeniem. Miejmy nadzieje, ze sie uda - jak dotad, pogoda dopisuje.
Tym bardziej, że terminal nie będzie funkcjonował bez płyty.
Na upartego z terminala 2 pasażerowie mogą być dowożeni na PPS1 autobusami. Oczywiście rozwiązanie to byłoby ewenementem w skakli światowej
To miejsce, w którym jest nowy terminal zostało wybrane jeszcze za komuny- czyli dla niektórych to prehistoria. Brzózki nie mają więcej niż kilkanaście lat. Spokojnie można się odwołać od naliczenia opłat- tylko troszkę trzeba pochodzić i pogrzebać w tzw. papierach- tym powinien się zająć PM budowy. Hmm..dziwne, ze to przeoczono
Piszą i mówią, że na terminalu powinni skończyć ze wszystkimi pracami do końca roku, w styczniu odbiory i być może od lutego zacznie już przyjmować i obsługiwać pasażerów. Jak to się ma do sprawy odwodnień? Czy ten temat został pominięty, przesunięty, czy może ktoś to już wykonał?? Ponadto nie wiem jak chcą uruchomić terminal bez oddania do użytku płyty postojowej Czy macie jakieś informacje z wewnątrz czy to tylko znowu wymysły dziennikarzy i nakręcanie kolejnej spirali pozytywnych wiadomości?
Między innymi tutaj: Terminal prawie gotowy - Portal Radia Wrocław - Radio Wrocław
Poszedł mailing z lotniska, więc wszyscy PRo-forwardziści zaczęli wrzucać newsa
źródło: komunikat prasowy lotniskaKomunikat prasowy
Wielkie odliczanie
Kibice odliczają dni do inauguracji UEFA Euro 2012T, a Wrocław czeka z niecierpliwością na otwarcie nowego terminalu lotniska. Do sportowego święta pozostało niecałe 200 dni, a do otwarcia portu już tylko 3%. Wszystkie prace zakończą się w grudniu.
Nowy terminal wrocławskiego lotniska jest gotowy w 97%. Prace, które pozostały do jego ukończenia można nazwać jedynie kosmetyką, bo cała infrastruktura jest już praktycznie gotowa. - Budowa nowego terminalu zakończy się do końca roku, a odbiory techniczne zaczną się na początku stycznia. To kiedy polecą z niego pierwsi pasażerowie będzie już zależało od służb, które podejmą procedury odbioru i ostatecznie dopuszczą obiekt do użytkowania - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
W budynku terminalu rozpoczęło się już sprzątanie i porządkowanie pomieszczeń, a jednocześnie trwają rozruchy i testy sieci teletechnicznych i elektrycznych oraz systemów przeciwpożarowych i bezpieczeństwa. - Trwa także montaż urządzeń końcowych, jak kamery i czujki, a na podłogach pomieszczeń biurowych pojawiły się już wykładziny - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. 12 gate'ów, 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, 13 wind, 2 niezależne taśmociągi i 8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa przeszło już rozruchy i czeka na pierwszych pasażerów.
Nowy terminal będzie wkrótce otwarty, ale już teraz błyszczy. To dlatego, że zakończył się montaż oświetlenia, nie tylko wewnątrz, lecz także na zewnątrz nowego gmachu. - Oświetlona została nie tylko szklana fasada budynku, ale również drzewka i krzewy oraz fontanna, które znajdują się na parkingu - mówi Przemysław Marcinkowski. Parking przed terminalem, który będzie mógł pomieścić 1100 samochodów, ma już gotową nawierzchnię, a w połowie listopada wybrano również jego zarządcę. Parking przed nowym terminalem to też nowe udogodnienia dla kierowców. - Wjazd będzie możliwy na trzy sposoby. Pozostanie ten tradycyjny - na podstawie pobrania biletu, ale wprowadzamy też nowości - nalepki albo karty zbliżeniowe, dzięki którym szlaban będzie się otwierał zdalnie. Możliwa będzie też identyfikacja pojazdów wjeżdżających na parking na podstawie numeru rejestracyjnego - wyjaśnia Przemysław Marcinkowski z Portu Lotniczego Wrocław. Nowością będzie też możliwość rezerwacji miejsc na parkingu online poprzez stronę internetową wrocławskiego lotniska.
W budynku pojawili się też pierwsi najemcy, którzy zaczęli dostosowywać pomieszczenia do swoich potrzeb.
Równolegle do prac wykończeniowych trwają już pierwsze przygotowania do wielkiej ceremonii, która uświetni otwarcie terminalu. Będzie z pewnością widowiskowo, ale szczegóły są póki co owiane tajemnicą.
Więcej informacji
Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części Wrocławia, w odległości ok. 10 km od centrum miasta, w pobliżu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, którą można się dostać na lotnisko szybko i komfortowo m.in. zarówno od strony Warszawy (przez łącznik Długołęka), od Poznania z drogi krajowej nr 5, a także od południa z drogi krajowej nr 8 oraz z autostrady A4. Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego port notuje od 2003 roku. W ciągu 5 lat liczba pasażerów wzrosła pięciokrotnie. Lotnisko obsługuje przewoźników sieciowych, którzy oferują loty do największych portów przesiadkowych w Europie, przewoźników niskokosztowych, takich jak Ryanair, czy Wizz Air, a także linie czarterowe, wynajmowane przez tour operatorów do transportu klientów biur podróży. Na przełomie roku 2011/2012 Port Lotniczy Wrocław uruchomi nowy terminal. Przepustowość wyniesie wtedy ponad 3 mln pasażerów rocznie, docelowo będzie można obsłużyć 7 mln osób.
Mam pytanie trochę obok tematu głównego. Czy wiecie coś może o budowie nowego lotniska we Wrocławiu. Doszły mnie słuchy (raczej plotki) na temat nowego lotniska (mniejszego niż Kopernika). Ciekaw jestem gdzie będzie zlokalizowane. Czy może chodzi wyłącznie o rozbudowę istniejącego w Szymanowie.
Zakładki