Strona 1 z 29 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 563
Like Tree42Likes

Wątek: EPWR/WRO Rozbudowa / Informacje prasowe (II)

  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie EPWR/WRO Rozbudowa / Informacje prasowe (II)


    Polecamy

    Kontynuacja tematu: Rozbudowa EPWR (I)
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 24-01-2012 o 18:31
    Pozdrawiam, Piotr

  2. #2
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magic Zobacz posta
    Marzec 2011.
    Szybko! Przy okazji, wiadomo już, chociaż orientacyjnie, kiedy na nowym terminalu zostanie odprawiony pierwszy pasażer?

  3. #3
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Awerik Zobacz posta
    Szybko! Przy okazji, wiadomo już, chociaż orientacyjnie, kiedy na nowym terminalu zostanie odprawiony pierwszy pasażer?
    Plan zakłada uruchomienie obsługi w połowie sezonu letniego 2011.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 06-01-2010 o 13:49

  4. #4
    IVN
    IVN jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Budowa na Strachowicach też opóźniona, ale minimalnie

    Budowa nowego terminalu we wrocławskim porcie lotniczym ma kilkudniowe opóźnienie. Ale jego szefostwo deklaruje, że prace zakończą się na pewno w wyznaczonym terminie

    - Mamy od pięciu do ośmiu dni opóźnienia, które spowodowała pogoda. W tym roku zima jest nieco surowsza, a poniżej temperatury -5 stopni Celsjusza wykonawca nie może wylewać betonu - tłumaczy Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu nowego terminalu.

    Budowa rozpoczęła się w sierpniu. Do tej pory ukończony został poziom -1 w 80 proc. W połowie wybudowany jest tunel podziemny dla kolei, która ma mieć na lotnisku przystanek. W ciągu najbliższych tygodni ma być gotowy poziom -1, a do końca roku - cały budynek nowego terminalu. Od stycznia 2011 w jego wnętrzu prowadzone mają być już tylko prace wykończeniowe.

    W minionym tygodniu lotnisko uzupełniło wniosek o przyznanie dotacji z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja, która ma kosztować w sumie 312 mln złotych, będzie w 40 proc. finansowana z funduszów Unii Europejskiej. Umowa między wrocławskim lotniskiem a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego na przyznanie środków ma być podpisana w lutym.

    - Na razie umowy z innymi lotniskami nie zostały jeszcze podpisane. Wrocław będzie prawdopodobnie pierwszy - mówi Piotr Kaczmarski z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, podlegającego Ministerstwu Infrastruktury.

    Swoje lotniska muszą również rozbudować Gdańsk i Poznań, które organizują u siebie mistrzostwa europy w piłce nożnej. Ale Gdańsk dopiero rozstrzygnął przetarg na wykonawcę, który ma się uprawomocnić za dwa tygodnie. Inwestycja ma być gotowa w marcu 2012 roku. Gdańszczanie dali wykonawcy więcej czasu na jej zrealizowanie niż wrocławski Port Lotniczy. U nas Hochtief ma wybudować lotnisko w ciągu 18 miesięcy, a na Pomorzu konsorcjum firm Budimex i Doraco będzie miało na to pół roku więcej.

    Nieco wcześniej, bo do końca 2011 r., swoje lotnisko chce rozbudować Poznań. Ale przetarg na nowy terminal ma być rozpisany dopiero w czerwcu.

    We Wrocławiu dzięki nowemu terminalowi przepustowość lotniska ma się zwiększyć z 1,3 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie. Polepszy się komfort pasażerów. 12 nowych bramek odpraw spowoduje, że na Strachowicach zniknie tłok. W pierwszym kwartale 2011 roku, gdy inwestycja będzie skończona, gotowe będą dwa rękawy prowadzące do samolotów. Docelowo ma być ich sześć.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    hmmm ale bajka wchodzi do samolotu Ryanaira rękawem

  6. #6
    Awatar Bus127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez enigma Zobacz posta
    hmmm ale bajka wchodzi do samolotu Ryanaira rękawem
    To akurat jest rzeczywiście bajka.
    Pozdrawiam, Piotr



  7. #7
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    To właściwie - jeśli będzie tak jak mówisz z rękawów regularnie będzie korzystał tylko LH (E190), W6 (A320) i czasami LO (735, E170,5)...

  8. #8
    Awatar soccerinho

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWROcław

    Domyślnie

    Co ciekawe, w Madrycie bywa tak, że większość rękawów zajęta jest przez Ryanairy. Także nie do końca "bajka".

  9. #9
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Mi się zdarzało wchodzić do FR przez rękaw, ale to dawno i nieprawda pewnie wszystko rozejdzie się o to, jaka jest różnica w cenie dla przewoźnika

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Port Lotniczy Wrocław dostanie solidny zastrzyk
    2010-01-26 16:20

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych zaakceptowało wniosek o dofinansowanie rozbudowy lotniska. Chodzi o kwotę 128 mln zł. Port przeznaczy unijne środki na budowę nowego terminalu.
    Wniosek trafił do ministerstwa rozwoju regionalnego, z którym władze portu podpiszą umowę na dofinansowanie. To umożliwi wypłatę rządowych zaliczek na poczet unijnych dotacji. Ponad 128-milionowa dotacja stanowi ok. 40 proc. kosztów kwalifikowanych rozbudowy lotniska. Nowy terminal o powierzchni blisko 40 tys. mkw. powstanie w 2011 r. Inwestycja za prawie 300 mln zł zwiększy przepustowość terminala z 1,2 mln do 3,2 mln pasażerów rocznie.

    Port Lotniczy we Wrocławiu otrzymał również unijną dotację na zakup urządzeń i systemu kontroli bezpieczeństwa dla nowego terminalu. Za 15 mln zł lotnisko kupi m.in. bramki bezpieczeństwa i urządzenia kontroli bagażu. Dotacja unijna na ten zakup to ok. 13 mln zł. Obecnie port jest w trakcie procedury wyboru dostawcy bramek bezpieczeństwa oraz opracowuje specyfikacje do przetargu na dostawę urządzeń kontrolujących bagaże. Przygotowywana jest również specyfikacja wyboru wykonawcy systemu kontroli bezpieczeństwa ogrodzenia lotniska.

    PAP

  11. #11
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    To właściwie - jeśli będzie tak jak mówisz z rękawów regularnie będzie korzystał tylko LH (E190), W6 (A320) i czasami LO (735, E170,5)...
    Tak naprawdę to chyba nie będzie obowiązku korzystania z rękawów, to linie same zdecydują czy ich używać czy nie. Różnie to może wyglądać, bo jeden rękaw ma być w strefie shengen a drugi w non-shengen, więc zależy od ilości rejsów w danej chwili i tego jak to obsłużyć. Co do tych linii co wymieniłeś, no to w sumie wszystko by się zgadzało, chociaż kto to wie czy W6 będzie chciał z nich korzystać... Pożyjemy zobaczymy

    Cytat Zamieszczone przez soccerinho Zobacz posta
    Co ciekawe, w Madrycie bywa tak, że większość rękawów zajęta jest przez Ryanairy. Także nie do końca "bajka".
    Większość rękawów zajęta przez FR? Nie no Janku trochę przesadziłeś Większość rękawów zajmuje tam jednak Iberia i Spanair. Ale z jednym się zgodzę, że FR w MAD korzysta z rękawów - być może przez korzystne ceny za tą usługę, albo za wymóg korzystania z nich...

  12. #12
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Czy ktoś wie, jakie są plany odnośnie obecnego terminalu, jak już wybudują nowy? Jakiś rozdział schengen - non-schengen, czartery-rejsowe, tanie-tradycyjne, czy jakoś tak? O ile wiem, dojazd do T2 będzie wzdłuż Granicznej, więc nowa ulica, którą teraz budują od skrzyżowania Granicznej ze Skarżyńskiego nie będzie używana do dojazdu do T2 - więc chyba nie robią jej tylko na dojazd do pustego baraku?

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Prawdopodobnie GA

  14. #14
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Ta nowa część ulicy Skarżyńskiego jaka jest budowana obecnie przy lotnisku to wyjazd z obecnego Terminala. Będzie tak z uwagi na to że droga wjazdowa i wyjazdowa będą drogami jednokierunkowymi. Dobrze pomyślane.
    Jakie będzie przeznaczenie obecnego Terminala to nawet w Porcie jeszcze nie jest zdecydowane. Wg mnie rozdział shengen-non shengen odpada od razu. Być może będą tam czartery, albo też jakiś LCC. Zapewne też GA zostanie na starym Terminalu.

  15. #15
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magic Zobacz posta
    Ta nowa część ulicy Skarżyńskiego jaka jest budowana obecnie przy lotnisku to wyjazd z obecnego Terminala. Będzie tak z uwagi na to że droga wjazdowa i wyjazdowa będą drogami jednokierunkowymi. Dobrze pomyślane.
    Dobrze pomyślane, ale mało sensowne w sytuacji gdyby w starym terminalu miała być suszarnia mundurów straży granicznej. Dość droga by to była atrakcja jak na rozwiązanie tymczasowe do otwarcia nowego obiektu.
    Cytat Zamieszczone przez magic Zobacz posta
    Wg mnie rozdział shengen-non shengen odpada od razu
    Zgadzam się, jak najbardziej. Może faktycznie czartery? Pytałem, bo na forum jest sporo osób mocniej związanych z lotniskiem niż ja jako zwykły pasażer, więc może ktoś by coś wiedział.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    A ja mam przez cały czas nadzieję, ze na "swój" terminal skusi się z bazą na 2-3 samoloty FR
    Czartery raczej nie, bo to pasażerowie, którzy całkiem nieźle płacą, co wiąże się z potencjalnym uzytkowaniem przez nich rękawów.

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Hahaha, myślisz że liniom czarterowym zależy na tym aby mieli full-service skoro dużo płacą? Pewnie tym, które latają dla renomowanych biur podróży to i owszem, w pozostałych warunki są niewiele odmienne od LCC
    Co do bazy, hm... Wrocławiowi nie zależy teraz na bazie FR, bo ma W6 i jemy trzeba teraz dopłacać za połączenia. Ale z drugiej strony tak sobie pomyślałem kilka dni temu - FR mógłby otworzyć bazy na powiedzmy 2, 3 maszyny w Krakowie, Gdańsku i Poznaniu bez otrzymania dopłat i bez uruchamiania nowych połączeń tylko po to, aby zredukować koszty wynikające z bazowania maszyn w UK/Irl. Zajmą wtedy miejsce na grzędzie obok Wizza na jakieś dwa lata i popatrzą - jeśli będzie warto walczyć w kurniku z Wizzem (czyt. ruch lotniczy tak się rozwinie, że będzie miejsce na dwie bazy na jednym lotnisku), to przynajmniej nie startują z zerowej pozycji i będą mieli dodatkowy atut na wyciągnięcie dopłat. A jeśli nie, to papa do innych krajów. No tylko że to jest Ryanair i ichniejsze myślenie przyszłościowe ogranicza się zapewne do najbliższych może ośmiu miesięcy i bardzo gwałtownych zmian

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam opłata lotniskowa od pasażera czarterów była znacznie wyższa, niz w regularnych, stąd tez moje domniemanie. Poza tym zadowolony klient wróci do biura podróży (a takiemu latającemu sporadycznie pasażerowi "rękaw" się spodoba). Pewnie nie wszystkie biura z nich będą korzystać. Wiadomo, ze każdy chce zarobić jak najwięcej.
    Co do bazy. Specjalnie nie wierzę, że Wizz otworzył swoja , bo miał dobre serduszko (a nie było to pierwsze podejście tej linii do bazy we WRO), dlatego nie przekreślałbym szans na drugą. FR musi zacząć kolonizować nowe rynki, bo gdzieś musi rozmieścić choćby te wakujące 11 samolotów w tym roku. MOL racze nie będzie chciał się drugi raz wypiąć na dosyć duży rynek. Nie twierdzę, że bazy w Polsce powstaną (choć chciałbym) w tym roku, ale nie wykluczałbym ich w 2011 (może WRO) i 2012 Modlin lub Łódź (z nowym terminalem i płytą). Poza tym monokultura Wizza (który jak wiemy powiela model biznesowy FR) nie musi być wcale bardziej przyjazna od innych monokultur.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 06-02-2010 o 22:49

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Dlaczego korzystanie z rękawów jest droższe (tak wywnioskowałem z wypowiedzi) od jeżdżenia do samolotu autobusem?

  20. #20
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Nowy terminal: Wieści z budowy--- 2 tysiące ton - tyle będzie ważyć konstrukcja stalowa nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław. Rozpoczęła się produkcja systemu. Pierwsze elementy przyjadą na plac budowy w marcu.

    Konstrukcja stalowa będzie produkowana etapami, a jej montaż potrwa do grudnia 2010 roku. Na plac budowy przywożone będą duże elementy, a ekipy budowlane zajmą się spawaniem i łączeniem poszczególnych fragmentów. Wtedy nowy terminal zacznie piąć się w górę.

    - Niektóre części konstrukcji stalowej będą miały imponujące rozmiary: na przykład prawie dwudziestometrowe słupy stalowe podtrzymujące konstrukcję dachu, widoczne wewnątrz terminalu w hali przylotów i odlotów - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław.

    - Słupy będą miały kształt zwężających się cygar, mocowanych w formie litery V.

    Najcięższą częścią konstrukcji będzie jednak dach, na który przeznaczonych zostanie 1 700 ton stali. Stalową konstrukcję będą posiadać także ściany boczne, na których zamocowane zostaną szklane fasady. Nowy terminal będzie mierzył 19 metrów wysokości i 330 tysięcy metrów sześciennych kubatury. Budowa obiektu zakończy się w marcu 2011 roku.

    źródło: Wroc?awskie City - www.citywroc.info - wroc?awskie wie?owce, biurowce, inwestycje

    I jeszcze dwa zdjęcia z lotu ptaka:
    http://e2012.eu/admin/inc/image.php?...&location=self
    http://e2012.eu/admin/inc/image.php?...&location=self



Strona 1 z 29 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 27-11-2015, 23:22
  2. 02-10-2012, 19:12
  3. 14-03-2012, 08:05
  4. 14-03-2012, 07:29
  5. 13-03-2012, 23:26
  6. 13-03-2012, 23:04
  7. 13-03-2012, 22:07
  8. 19-10-2011, 22:16
  9. 13-11-2010, 14:45
  10. 28-10-2010, 21:20
  11. 28-10-2010, 20:28
  12. 28-10-2010, 12:52
  13. 27-10-2010, 23:07
  14. 27-10-2010, 22:34
  15. 27-10-2010, 22:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •