Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie Sezon zima 2010/2011


    Polecamy

    Od jakiegoś czasu Ryanair zaczął udostępniać bilety na zbliżający się sezon zimowy. Dziś zauważyłem że Wizz Air również umożliwił bookowanie lotów na zimę. Jak wiadomo trwający aktualnie sezon letni przyniósł nam sporą ilość nowych połączeń i o uruchamianiu kolejnych raczej nie ma sensu teraz rozmyślać. Bardziej istotne wydaje się pytanie jakie nastąpią zmiany w rozkładzie? Czy wszystkie połączenia zostaną utrzymane, okrojone, czy może wręcz rozszerzone? Piszcze swoje typy oparte zarówno na obserwacjach, zachciankach jak nawet fusowróżeniu

    (Rynku przewoźników tradycyjnych nie opisuję, ponieważ jedyna moja wiedza co do niego polega na tym, że chyba wszystko pozostaje bez większych zmian od dłuższego czasu, prawda?)

    Moje typy poniżej. W nawiasie (liczba aktualnych rotacji tygodniowo / aktualna liczba rotacji tygodniowo w okolicach 26 listopada)



    Ryanair
    Alicante (2x / brak) :: Przetrzymał zimę 09-10 więc przetrzyma pewnie i tą. Zapewne znów 2x tygodniowo, może na wakacje coś wzrośnie. W sumie jest to bardzo fajny kierunek na zimę a i te kilka bazowanych w Alicante maszyn musi gdzieś latać
    Bolonia (3x / brak) :: O ile Wizz Air utrzyma trasę do Forli, to Ryanair utrzyma do Bolonii. Jeśli Wizz Air zrezygnuje, to Ryanair tym chętniej zagospodaruje pozostawioną po landrynkach niszę. 3X tygodniowo.
    Bristol (2x / 2x) :: Zachowany będzie status quo. Mało lotów i wysokie ceny – emigranci i tak są w stanie tyle zapłacić.
    Charleroi (3x / 2x) :: Dojdzie jeszcze zaległy poniedziałkowy lot. Władzom lokalnym chyba wciąż zależy na tym połączeniu :-)
    Dublin (5x / brak) :: Wszystko zależy od tego ile maszyn mniej będzie stacjonować w zimie w Dublinie. 4 połączenia to minimum, ale myślę że piąte też by przynosiło odpowiednie zyski.
    Weeze (2x / 2x) :: W zasadzie o to połączenie bałem się najbardziej, ponieważ już od lata 2009 zostało okrojone do 2x a znalezienie na nim tanich biletów do największych wyzwań nie należało. Co więcej, w pobliżu pojawił się permanentnie tani Dortmund. Jednak to na Weeze pojawiły się pierwsze dostępne od nas bilety na zimę, czyli będzie zachowane. I teraz pytanie czy znów poniedziałek/piątek? Chodzi o to, że jeśli Wizz Air doda do Wrocławia drugi samolot, to z pewnością zwiększy częstotliwość Dortmundu, zatem w tych rejonach Ryanair nawet pomimo swoich niskich cen będzie raczej marginalizowany. Może więc pokuszą się o zwiększenie częstotliwości do trzech co pozwoli im na zakreślenie swojej obecności w okolicy a nam znacznie ułatwi przesiadki na ciekawe kierunki?
    East Midlands (4x / brak) :: Status quo. Podobnie jak z Bristolem, podobnie jak od bodaj dwóch lat.
    Hahn (2x / 2x) :: Powrót do ustawień z zeszłego roku. I kolejna głupota FRa – ustawienie lotów w poniedziałek/piątek, czyli te same dni co również tanie Weeze. Szkoda, bo kierunek ma mnóstwo tanich i fajnych przesiadek, ale od dawna widać że FR woli trzymać maszyny na płycie niż je wysyłać do nas. Pewnie zostanie przy 2x
    Girona (3x / brak) :: Wreszcie na wakacje dodano nam trzecie połączenie! Dwa na zimę zostaną na 100%, bosko by było gdyby zostało również trzecie. Po ostatnim boomie kierunków ciepłych okazuje się, że mają one niezłe obłożenia i można by było podjąć ryzyko częstszej rotacji na tym kierunku.
    Prestwick ( / 2x) :: Zupełnie nie znam się na tym kierunku.
    Liverpool ( / brak) :: Jak w przypadku Prestwick
    Stansted (12x / brak) :: Codzienne połączenie to pewnik. Podobno 19 połączeń tygodniowo oferowanych przez Wizz Air i Ryanair nie powoduje przeciągu w kabinach samolotów, więc może i udałoby się dodać do codziennego jeszcze jakieś np. dwa, trzy połączenia?
    Malaga (2x / brak) :: Wielka niepewna. Ale z drugiej strony te kilka maszyn z Malagi musi gdzieś latać. Dlatego podział po dwa połączenia do Alicante i Malagi mogłoby być ciekawym sprawdzianem dla ruchu z Wrocławia w stronę Hiszpanii.
    Bergamo (2x / brak) :: Wygląda na to, że pięć tygodniowych połączeń u konkurujących ze sobą przewoźników póki co się jako tako sprawdza. Jeśli więc Ryanair odda to połączenie Wizz Air, to ten od razu będzie wiedział jak go zagospodarować. Choćby więc symboliczna obecność będzie tym bardziej, że już sama symbolika obecności jest groźna dla innych linii
    Rygge (3x / brak) :: Nowa baza, więc musi zawalczyć o obecność w świadomości pasażerów. Jeśli oddadzą to pole Wizz Air-owi, to ten od razu zapewne dużo mocniej zagospodaruje swój Torp, który rozszerzy przy drugiej landrynce we Wrocławiu. A sądzę, że duża część połączeń z Rygge była uruchomiona wbrew rachunkom finansowym a właśnie dla konkurencji. 3x pozostanie.
    Rzym (3x / brak) :: Skoro uruchomiono na zimę z trzykrotną rotacją i latem tak pozostało, to teraz nie będzie powodów do redukcji. Dochodzą mnie słuchy że połączenie się sprawdza i widać że jest promowane we Wrocławiu. Pozostanie 3x
    Shannon (2x / brak) :: Wielka niewiadoma. Ale najwidoczniej kierunek przynosi zyski skoro kilka miesięcy temu tylko Wrocław pozostał z połączeniem do Shannon.


    Wizz Air
    Burgas (1x) :: Oczywiście na sezon zimowy odpada, co do tego nie ma żadnych wątpliwości
    Cork (2x) :: Tym połączeniem pojawiła się emigrantom spora alternatywa dla FRowego drogiego Shannon. Zostanie więc 2x.
    Doncaster (2x) :: Naprawdę nie mam pojęcia żadnego o tym połączeniu. Dalekie jak na standardy Wizz Air-a, ale w końcu to połączenie działało jeszcze jak Wizz Air nie miał we Wrocławiu bazy. Czyli już jakieś rozpoznanie terenu jest i pewnie pozostanie na dotychczasowym poziomie.
    Dortmund (3x) :: Pozostanie jak jest i kropka. Jak dojdzie druga maszynka, to zapewne zwiększona zostanie częstotliwość.
    Eindhoven (2x) :: Podobno się sprawdza. Zapewne pozostanie
    Forli (2x) :: Ten kierunek to w pewnym sensie była największa niewiadoma, ale jak dochodzą do mnie słuchy – sprawdza się! Lotnisko je reklamowało i podobno ma niezłe obłożenie. Mogłoby się utrzymać, bo ze 3 razy chciałbym z niego skorzystać
    Luton (7x) :: W chwili obecnej są tylko 4 połączenia o niezmienionych porach. Dla mnie był pewniak na pozostanie przy takiej konfiguracji, ale teraz zacząłem się zastanawiać czy Wizz Air nie ma jednak za dużej konkurencji we Wrocławiu? A nuż chcą we wtorek/czwartek/sobotę wysłać samolot z Londynu np. do Łodzi zwalniając nam tym samym trzy rotacje? Mam jednak nadzieję, że pozostanie 7x i samolot będzie od razu wracał do Wrocławia :-)
    Bergamo (2x) :: A jednak czwartkowe Bergamo zostało zabrane z rozkładu Szkoda, ponieważ wydawało mi się że jednak kierunek się broni ze swoimi pięcioma rejsami. W sumie obcięcie do wtorek/sobota może być argumentem dla FR na zwiększenie swoich połączeń do trzech i wtedy Wizz Air straci swój mocny argument na tym lotnisku. Jeśli będzie chciał zwiększać swoją obecność to z dwóch na cztery, a to we Wrocławiu w najbliższym czasie będzie chyba za dużo. Pozwolą więc na to?
    Torp (2x) :: Jak oddadzą to pole Ryanair, to potem bardzo trudno będzie je odzyskać, a Wizz przecież silnie stoi z PL na Torp. Pozostanie.

    Beauvais (3x) :: Pozostanie. Kierunek z potencjałem, ale nie sądzę czy jest sens zwiększać jego częstotliwość.


    Jakie są Wasze typy?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    W6 (Luton) Wydaje mi się że zostaną te 4 loty w tygodniu a za to we Wtorek,Czwartek,Sobotę nasza Landyna gdzieś poleci z samego rana i może zrobi rotacje np:WRO-BGY-LCJ-BGY-WRO.

    FR (Bergamo) Zostanie 2 razy w Tyg 1,5
    FR(Dublin) Będzie 4 razy w Tyg 1,3,5,7

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    @Bergamo Wizz Air - a nie jest to tak ułożone, że każda baza wysyła każdego ranka maszynę do Luton aby tam robić opcjonalne wymiany między bazami? Bo zauważ nasza landrynka bodaj godzinę czeka w Luton zanim wystartuje w drogę powrotną. Chyba że Budapeszt i Katowice również rano będą wysyłać samolot do np. Bergamo, ale tamtejszych rozkładów już nie studiuję z takim zainteresowaniem

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie t

    Luton (7x) :: W chwili obecnej są tylko 4 połączenia o niezmienionych porach. Dla mnie był pewniak na pozostanie przy takiej konfiguracji, ale teraz zacząłem się zastanawiać czy Wizz Air nie ma jednak za dużej konkurencji we Wrocławiu? A nuż chcą we wtorek/czwartek/sobotę wysłać samolot z Londynu np. do Łodzi zwalniając nam tym samym trzy rotacje? Mam jednak nadzieję, że pozostanie 7x i samolot będzie od razu wracał do Wrocławia :-)
    Moim zdaniem masz racje. Na mój nos będzie współpraca z Łodzią.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wroclaw

    Domyślnie

    I w systemie FR już są brakujące loty zablokowane wcześniej.

    STN Codziennie jeden lot-To było do przypuszczenia bo w zimę o wiele mniej osób lata.W6 na 90% zostanie z 4 lotami w tyg.
    Dublin-4 razy w tyg
    East Midlands-4 razy w tyg
    Girona 2 razy w tyg.
    Liverpool-3 razy w tyg.
    Bergamo-2 loty w tyg
    Shannon-2 razy w tyg
    Alicante,Bologna,Malaga,Oslo,Rzym-Brak lotów

    I wszystkie loty są na razie do 5 stycznia.W innych miastach w PL też do 5 stycznia.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cieszy Shannon i Bergamo. Szkoda że ta Girona tylko 2x. Oczywiście należy też oczekiwać jeszcze zmian do samego września. Tak wzorem Skavsty, która w zeszłym roku najpierw była 2x tygodniowo, potem dodano jedną rotację, a ostatecznie ściągnięto to połączenie całkowicie

  7. #7
    MiC
    MiC jest nieaktywny
    Awatar MiC

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA,WAW

    Domyślnie

    Dobrze by było jakby Wizz zostawił naszą landrynkę tylko nam, żebyśmy nie musieli się nią dzielić z drugiej strony dodali samolot do KTW, pootwierali nowych tras sporo, które zamknęli (Bergen, Piza, Bristol bodajże m.in.) może na ewentualną ekspansję łódzką, zostanie przeznaczony ten samolot, a nasz "oszczędzony", no ale to tylko moje domysły

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Właśnie to jest wielka niewiadoma. Ale sądzę, że linia posiadająca flotę około 25 samolotów powinna mieć przynajmniej jeden bez pracy, ale gotowy do akcji tak na wszelki wypadek. Wszyscy pamiętamy co się lubi dziać na jesień/zimę a wtedy bardzo mocno rotacje zaczynają się sypać. Latem jednak też ruch jest wzmożony więc jakiś zapas by się przydał.

  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Ale sądzę, że linia posiadająca flotę około 25 samolotów powinna mieć przynajmniej jeden bez pracy, ale gotowy do akcji tak na wszelki wypadek.
    Z tego co wiem to Wizz ma posiadać jedną "zapasową" maszynę na 30 maszyn.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Czyli byłoby to wytłumaczenie kasowania Pisy, Bergen i co to tam jeszcze z Katowic skasowano.
    Chociaż z drugiej strony też bez sensu w momencie, gdy do ich floty w tym roku ma dochodzić średnio jeden samolot miesięcznie...

  11. #11
    MiC
    MiC jest nieaktywny
    Awatar MiC

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA,WAW

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę "pecha" jakiego ma np. wrocławska baza, nie zdziwiłbym się jakby Wizz postanowił, szybciej jedną maszynę pozostawić w "rezerwie"

    No, ale nasze dywagacje powoli przestają dotyczyć sezonu zimowego, więc lepiej wróćmy do tematu

  12. #12
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MiC Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę "pecha" jakiego ma np. wrocławska baza, nie zdziwiłbym się jakby Wizz postanowił, szybciej jedną maszynę pozostawić w "rezerwie"

    No, ale nasze dywagacje powoli przestają dotyczyć sezonu zimowego, więc lepiej wróćmy do tematu
    A czemu wroclawska baza ma pecha?

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Kamienna Góra

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marudny :) Zobacz posta
    I w systemie FR już są brakujące loty zablokowane wcześniej.


    Alicante,Bologna,Malaga,Oslo,Rzym-Brak lotów

    .

    Zastanawia mnie czy aby na pewno nie wystartuje w sezonie zimowym polaczenie do Rzymu i Alicante. Korzystajac kilkukrotnie z tych destynacji w okresie jesienno-zimowym absolutnie nie zauważyłem problemów z obłożeniem na pokładzie....

  14. #14
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    jeszcze się maj nie skończył do końca sezonu letniego kilka miesięcy, pewnie się sporo pozmienia jeszcze w międzyczasie

  15. #15
    MiC
    MiC jest nieaktywny
    Awatar MiC

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA,WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antoslaw Zobacz posta
    A czemu wroclawska baza ma pecha?

    Częste opóźnienia (mówię o takich większych powyżej 1h) naszych Wizzów, studiując rozkład online można było ich od inauguracji wyłapać, przynajmniej z kilkanaście. Chociażby zeszłotygodniowy Paryż opóźniony 1,5h.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    jeszcze się maj nie skończył do końca sezonu letniego kilka miesięcy, pewnie się sporo pozmienia jeszcze w międzyczasie
    Dokładnie się z tym zgadzam. A póki jest czas, to można sporo domysłów i pomysłów snuć celem czego ten topic został założony :-)

  17. #17
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Dokładnie się z tym zgadzam. A póki jest czas, to można sporo domysłów i pomysłów snuć celem czego ten topic został założony :-)
    no to zrobię sobie herbatę i popatrzę w fusy

    mam nadzieję, że nie będzie mniej niż w lato i lotnisko dalej będzie się rozwijać, choć coraz większa obecność LCC niestety trochę mi psuje rynek, bo klienci zaczynają przebąkiwać, że może będę do nich latał tanimi liniami


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •