Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Dotacje miasta

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie Dotacje miasta


    Polecamy

    Czy obecnie miasto dotuje jakieś kierunki, połączenia? Które to są lub były w ostatnich latach? Ma ktoś może jakieś dane? Z góry dzięki.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Z pewnością nikt jasno i wyraźnie nie będzie w stanie udzielić odpowiedzi. Sądzę jednak że obserwacja choćby systemów rezerwacyjnych może co nieco powiedzieć.

    Ja zakładam że dotowana przynajmniej była Bruksela. Kierunek został bardzo szybko uruchomiony po wycofaniu się LOTu. Naszemu prezydentowi bardzo zależało na tym kierunku a nawet w niedzielne loty można było znaleźć bilety za €3.

    Swego czasu było też połączenie na Skavstę, które nawet pomimo obłożenia wyższego rzędu posiadało ceny 1pln. O ile dobrze pamiętam pojawiło się po ankiecie przeprowadzonej na stronie lotniska z propozycjami nowych kierunków. Nie dam głowy, ale coś mi w pamięci świta że chyba Sztokholm był wtedy wysoko. Wprawdzie później obcięto częstotliwość do 2x tygodniowo, ale na zeszły sezon zimowy znów zwiększano ją do trzech. Szkoda tylko że niedługo potem skasowano to połączenie całkowicie... Czyżby więc dofinansowanie na krótki okres?

    Zaskakującą sytuacją jest, że np. Wizz Air lata na trasie na Torp z biletami za 30pln RT. Bilety w takich cenach można znaleźć nawet na loty za miesiąc. Sądzę więc że dużo na tym połączeniu nie zarabiają, a przecież w Norwegii jest spora liczba polaków którą z racji zarabiania tam stać na bilety w dużo większych cenach. Sam przez rok pracowałem w Irlandii i wiem że €100 we dwie strony za kilka dni wśród rodziny to wydatek niewielki... Jednak czy jest tutaj dotacja z naszej strony? Latał Norwegian i się wycofał, więc chyba specjalnie na Wizza nasza strona pieniążków by nie wykładała (pomijając ewentualne bonusy z racji posiadania bazy we Wrocławiu). Zakładam więc że jeśli coś, to Norwegowie.
    Podobnie zaskakujące są ceny np. Dortmundu. Miejsce ma walory turystyczne żadne, czyli przede wszystkim ruch pracowniczy. €20 RT to w takiej sytuacji raczej niewiele...

    FR jakoś na zimę/wiosnę próbował nawet publicznego domagania się od Wrocławia dofinansowania do Ciampino. Nie udało im się i kolejną próbę podejmowali w czerwcu. Brak tego połączenia w rozkładzie zimowym pokazuje że też im się chyba nie udało

    Co do pozostałych kierunków, to już bardziej domysły. Jednak warto zauważyć, że pomijając kierunki pracownicze na wyspach i "zaczepne" w stronę W6, FR prowadzi zwyczajowo dwie rotacje tygodniowo. Raczej głupio byłoby dofinansowywać tak marne połączenie, które nie daje ani możliwości krótkiego wypadu do nas/od nas, albo zaliczenia Wrocławia dzięki przesiadkom... Owszem, w niskich cenach są np. NRN czy HHN. Nie mają one prawa na siebie zarabiać z powodu permanentnej promocji cenowej. Po co są zatem utrzymywane w formie śmiesznych dwóch połączeń tygodniowo wzbudzając tylko zazdrość że często obok nosa przechodzą tak świetne możliwości przesiadek - od ponad roku nie jestem w stanie zrozumieć tej zagadki...

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Ostatnio ponownie zrobiło się głośno o dotacjach do operacji lotniczych za sprawą Województwa Podkarpackiego. Wg artykułu "Chcecie latać po Europie, musicie słono płacić" inne lotniska dopłacają:

    Rzeszów:
    - 6 mln rocznie dla Ryanair-a za średnio 23 połączenia tygodniowo
    Bydgoszcz
    - 2,8 mln rocznie dla Ryanair-a za 4 kierunki
    - 5 mln rocznie dla LOT-u za 2 połączenia dziennie do Warszawy

    Wynika z tego, że czasem udaje się zdobyć takie dane od władz samorządowych. Może jakiś wrocławski dziennikarz też się tym zainteresuje.

  4. #4
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Bydgoszcz
    - 2,8 mln rocznie dla Ryanair-a za 4 kierunki
    Od sezonu letniego 3 kierunki, 13 lotów tygodniowo. Przy Rzeszowie trzeba jeszcze zaznaczyć, że w tym jest cena za reklamę na jednym samolocie i na schowkach w samolocie.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asta Zobacz posta
    Przy Rzeszowie trzeba jeszcze zaznaczyć, że w tym jest cena za reklamę na jednym samolocie i na schowkach w samolocie.
    Nie za bardzo jest jak inaczej przetransferować pieniądze z samorządu do linii lotniczej, także każdy płacący dostaje "jakąś" reklamę
    Oczywiście trzeba to jakoś proporcjonalnie układać od wzmianki w gazetce po malowania samolotów.

  6. #6
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shadeofgray Zobacz posta
    Nie za bardzo jest jak inaczej przetransferować pieniądze z samorządu do linii lotniczej, także każdy płacący dostaje "jakąś" reklamę
    Oczywiście trzeba to jakoś proporcjonalnie układać od wzmianki w gazetce po malowania samolotów.
    Oczywiście o tym wiem. Chciałem tylko to zaznaczyć, bo nie każdy to na pewno wie i ktoś mógłby się zdziwić stąd taka różnica między BZG, a RZE przy tylko 10 połączeniach tygodniowo mniej.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •