Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 61
Like Tree1Likes

Wątek: Statystyki 2012

  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie Statystyki 2012


    Polecamy

    Kontynuacja tematu: Statystyki 2011
    Pozdrawiam, Piotr

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Kolejny rekordowy rok dla wrocławskiego portu - w 2011 obsłużono 1657472 pasażerów rzutem na taśmę poprawiając dotychczasowy rekord o ponad 6 tys. pax
    Przy okazji rekord grudnia - 113 tys. pax. Jak myślicie, mamy szanse na 2 mln w tym roku? Swobodnie powinniśmy przekroczyć 1,9 mln, ale czy starczy na 2?
    info: Podsumowanie roku we Wrocławiu - Pasazer.com

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Dużo chyba będzie zależało od czasu rozrostu bazy FR. Włochy i Hiszpania częściowo robione są naszym samolotem więc nie ma tak dużego zagrożenia kompletnego wycięcia tych kierunków na zimę. Malaga pewnie odpadnie, Girona, Pisa i Malta to IMHO loteria. Wizz Air dużo nie ma z czego okrajać. Ta zima była podobna do zeszłej a latem znów feedujemy - tym razem Rydze, Łodzi i Belgradowi.
    Dużo pewnie będzie też zależało od Euro.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Styczeń 112 168 (+12,5%). Żeby był taki wzrost w całym roku

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Myślę, że po otwarciu bazy mamy szansę na jeszcze lepsze wzrosty
    A przy okazji nowy, styczniowy rekord!

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Sztuką byłoby zrobić jeszcze gorszy styczeń niż był w roku poprzednim, więc nie ma co się dziwić. Niemniej media podłapały i przekleiły ten - jak to ktoś określił w komentarzu do cytowanego arta - PRowy bełkot
    Wrocławski port lotniczy po raz kolejny zanotował wzrosty ilości pasażerów
    07 lutego 2012, autor: jg/inf. pras.

    Udany początek roku wrocławskiego lotniska. Port obsłużył w styczniu ponad 112 tysięcy pasażerów - o 12,6% więcej niż w pierwszym miesiącu 2011 roku. Wzrosty zanotowano we wszystkich sektorach, a największe, bo aż 30%, w ruchu krajowym i czarterowym.

    Pierwszy miesiąc 2012 roku zakończył się dla lotniska dużymi wzrostami. Port obsłużył 112 168 pasażerów - 12 tysięcy więcej niż w minionym roku i o ponad 20 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. – Dobry początek to zasługa szerokiej oferty. W kraju trasę do Warszawy obsługuje dwóch przewoźników, dodatkowo latamy również do Gdańska – informują przedstawiciele lotniska.

    – Na niskokosztowych trasach popularnością cieszą się loty do Rzymu i Bolonii, których przed rokiem nie było, tak samo jak sieciowych lotów do Kopenhagi. Ta tendencja powinna się utrzymać w kolejnych miesiącach – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Portu Lotniczego Wrocław.


    Na 12,6% wzrost w styczniu złożyły się bardzo dobre wyniki we wszystkich sektorach. Lotnisko obsłużyło o 30,5% więcej pasażerów w turystycznym ruchu czarterowym, 30,6% więcej na połączeniach krajowych, 22,2% więcej w sieciowym ruchu międzynarodowym i 7,6% więcej na połączeniach niskokosztowych.

    Najpopularniejsza w styczniu była trasa Wrocław-Warszawa - pokonało ją ponad 18 tysięcy pasażerów. Niecałe 17 tysięcy podróżnych obsłużono na trasie Wrocław-Londyn, a ponad 8 tysięcy pasażerów skorzystało z połączeń Wrocław-Monachium.
    źródło: Wrocławski port lotniczy po raz kolejny zanotował wzrosty ilości pasażerów - Biznes we Wrocławiu

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    W lutym odprawiono we Wrocławiu 105 429 pasażerów. To o ponad 12 % więcej niż rok temu i jednocześnie najlepszy wynik lutego w historii wrocławskiego portu. Łączny wynik stycznia i lutego o ponad 12 % lepszy od zeszłorocznego. Tak trzymać!
    Dobry wynik poprawiły pewnie czartery - w Egipcie w oróżnieniu od zeszłego roku jest spokojnie, nowe/przywrócone połączenia (Gdańsk by Eurolot, Kopenhaga by SAS, Rzym by FR) i lżejsza zima.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 03-03-2012 o 11:44 Powód: Czcionka.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sthiopa Zobacz posta
    Dobry wynik poprawiły pewnie czartery - w Egipcie w oróżnieniu od zeszłego roku jest spokojnie, nowe/przywrócone połączenia (Gdańsk by Eurolot, Kopenhaga by SAS, Rzym by FR) i lżejsza zima.
    A do tego dłuższy luty

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Zgierz

    Domyślnie

    Zauważyliście, że jesteście jedynie 59900 pax za KTW Wiem, wiem sezon czrterowy to zmieni, różnica się zwiększy, ale GDN też był daleko za KTW, a teraz jest 56903 pax na +. Jak tak dalej pójdzie krok po kroku przeskoczycie KTW.
    Zgierz - małe miasto, ale mające swój urok.

  10. #10
    Awatar charli91

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Bravo! Teraz już tylko ryanair zarzuci nowymi połączeniami i Wrocław pnie się w górę.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Retel Zobacz posta
    Zauważyliście, że jesteście jedynie 59900 pax za KTW Wiem, wiem sezon czrterowy to zmieni, różnica się zwiększy, ale GDN też był daleko za KTW, a teraz jest 56903 pax na +. Jak tak dalej pójdzie krok po kroku przeskoczycie KTW.
    Myślę,że dużo wody w Odrze musi upłynąć zanim to się stanie - o ile to realne, a obawiam się ,że w najbliższych latach raczej nie ;-)

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Retel Zobacz posta
    Jak tak dalej pójdzie krok po kroku przeskoczycie KTW.
    Do tego trzeba by było mieć silną i regularną bazę zamiast liczyć na widzimisię różnych linii. Chociaż faktem że ostatnio dywersyfikacja w ilości przewoźników pozytywnie zaskakuje i nawet ta dziura w postaci braku kilku czołowych graczy nie kłuje tak bardzo w oczy.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 03-03-2012 o 11:46

  13. #13
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Do tego trzeba by było mieć silną i regularną bazę zamiast liczyć na widzimisię różnych linii. Chociaż faktem że ostatnio dywersyfikacja w ilości przewoźników pozytywnie zaskakuje i nawet ta dziura w postaci braku kilku czołowych graczy nie kłuje tak bardzo w oczy.
    Z całym szacunkiem amnesia, ale u nas nie widać żadnej dywersyfikacji w ilości przewoźników. OLT był jako Jetair, poza tym mamy tylko FR, W6, LO, LH, SAS i K2, a nowych przewoźników na horyzoncie nie widać. No może poza jakimiś czarterami. Rozmawiałem jakiś czas temu z przedstawicielem AirBerlin i nie ma szans na stworzenie jakiegokolwiek połączenia z WRO. Kiedyś takie jedno okazało się niewypałem. Z przedstawicielem lotniska też udało mi się porozmawiać i nie krył, że w najbliższej przyszłości może być ciężko o nowych przewoźników. Zatem pozostaje nam rozwijanie siatki Wizzaira i Ryanaira. Też fajnie choć monotonnie. No ale cóż, trzeba się pogodzić z tym, że nie jesteśmy rozpoznawanym zagranicą Krakowem i coraz bardziej widocznym Gdańskiem. Chciałbym bardzo się mylić, ale na razie chyba trzeba popracować nad tym by lokalna społeczność się "rozlatała" i zapewniła możliwości zapełnienia samolotów innych linii.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Zgadzam się w 100% że bez rozlatania naszego regionu nie ma szans na nowych przewoźników. Wrocław bowiem turystycznie jest na straconej pozycji. Raz że nie jest znany, dwa że ani nie jest w górach, ani tym bardziej nad wodą (większą niż Odra przynajmniej).
    Niemniej jeśli chodzi o dywersyfikację, to tak naprawdę jeszcze niedawno było z tym dużo gorzej. Było tylko czterech regularnych przewoźników. Doszedł SAS który najwyraźniej jest zadowolony z latania do nas i miejmy nadzieję że MMX FRa mu w tym nie przeszkodzi. K2 też otworzyło Gdańsk i planuje Lwów. Może nie mamy tak niszowego kierunku jak Poprad, ale mimo wszystko jesteśmy brani pod uwagę od samego początku. W6 mimo wszystko trzyma u nas jedną landrynkę, FR też powoli daje się usidlać i miejmy nadzieję że nast. zimy nie będzie takiego pogromu z ciepłymi kierunkami. W końcu OLT, który jako Jetair był wielką niewiadomą na każdym praktycznie lotnisku. Oczywiście plany planami, ale do tego Berlina nieco polatali a i nocowanie u nas A319 i A72 (+ wysyłanie samolotu ze Szczecina i Krakowa) wskazuje że mają nas na jakieś tam uwadze. Tak więc może przez ilość przewoźników siatka nie jest jakaś silniejsza, ale przez (przynajmniej planowaną na najbliższy czas) stabilność - już tak.
    Osobiście boję się że to wszystko pierdyknie po zauważeniu że podaż podskoczyła do góry za bardzo. Chociaż z drugiej strony widzę po ludziach z mojego otoczenia, że ich zainteresowanie lataniem jest dużo większe niż jeszcze dwa lata temu. Może jakby się okazało że kilka kierunków ma większy potencjał niż te 2 rotacje tygodniowo to i inne linie by powoli wykazywały zainteresowanie Wrocławiem?

  15. #15
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Hmm, liczba regularnych przewoźników we WRO wcale nie odstaje od KTW - tam też lata tylko W6 (dużo), FR (bardzo mało), LO, LH, SK i O2. Katowice mają dużo więcej czarterów, i ich baza W6 jest znacznie większa, niż we Wrocławiu. Jak dojdą do WRO dwie maszyny MOL'a, to ma szanse się to wyrównać - choć oczywiście Wrocław nie ma aż tylu mieszkańców w najbliższym otoczeniu lotniska, więc dla czarterów to nie jest aż tak kuszące miejsce. Choć jeśli faktycznie biura podróży z opolskiego będą wozić ludzi do WRO, co sugeruje pewna gazeta, to też może wpłynąć na plus. Warto jednak pamiętać, że po oddaniu A1, opolskie z KTW będzie równie dobrze skomunikowane.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Za III 121654 czyli 10% na plusie Ruch pasażerski | Port Lotniczy Wrocław za to w IV jak dojdą loty FR i OLT będzie wynik

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Na razie rok do roku (I-III) +11,7%.
    Ciekawe, czy w kwietniu pęknie 150 tysięcy?

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    O ile dobrze widziałem procenty w nagłówkach różnych serwisów, to nawet przy 10% najbliższa konkurencja na krajowym podwórku mimo wszystko nam jakoś ucieka?

  19. #19
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    O ile dobrze widziałem procenty w nagłówkach różnych serwisów, to nawet przy 10% najbliższa konkurencja na krajowym podwórku mimo wszystko nam jakoś ucieka?
    Tak, ale z drugiej strony do KRK nie dorastamy piętami (liczba przewoźników i nowych lotów od sezonu letniego), KTW miały wzrost na zbliżonym poziomie, a GDN nawet nieco mniejszy, co mnie trochę zaskoczyło. Tak czy inaczej kwiecień i maj znowu zweryfikują statystyki. Letni rozkład sprawia, że pojawia się więcej lotów regularnych, LCC (OLT szaleje w GDN, ale u nas też do głosu dojdzie baza FR) i czarterów. W marcu to jeszcze nie było odczuwalne. Pożyjemy, zobaczymy. Tak czy inaczej trzymam kciuki, a w kwietniu i maju dorzucę swoje trzy grosze do statystyk

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę,ze o poprawie miejsca w tabeli na razie możemy zapomnieć. Co więcej, prawdopodobnie w przyszłym roku obsuniemy się o jedna pozycję z powodu Modlina. Baza FR powinna nas na razie zabezpieczyć przed pościgiem Poznania ( ale jak będzie - zobaczymy). Fajnie, że rynek rozwija się w całym kraju.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •