z pewnego zrodla wiem ze tam gdzie ma stac nowa plyta byl za miekki grunt (wrecz uginal sie pod nogami) teraz utwardzili i kontynuluja roboty.
z pewnego zrodla wiem ze tam gdzie ma stac nowa plyta byl za miekki grunt (wrecz uginal sie pod nogami) teraz utwardzili i kontynuluja roboty.
Czyli przedluża do 3,2 km? Bo na stronei portu jest napisane ze beda przedluzac tylko o 500m.Zamieszczone przez sthiopa
W tym roku ruszy rozbudowa wrocławskiego lotniska
milo,pap
670 mln zł ma kosztować rozbudowa terminala, pasa startowego i płyty postojowej wrocławskiego portu lotniczego im. Mikołaja Kopernika. W 2012 r. lotnisko ma osiągnąć przepustowość 4,5 mln pasażerów rocznie.
Władze Wrocławia oraz lotniska zaprezentowały plany rozwoju podczas konferencji z okazji 15. rocznicy zawiązania spółki Port Lotniczy Wrocław SA.
http://www.rzeczpospolita.pl/news.rol?newsId=3167
Zaorać, buraki posiać...
http://biznes.onet.pl/0,1543520,wiadomosci.htmlW tym roku ruszy rozbudowa wrocławskiego lotniska
(PAP, pb/28.05.2007, godz. 17:39)
670 mln zł ma kosztować rozbudowa terminala, pasa startowego i płyty postojowej wrocławskiego portu lotniczego im. Mikołaja Kopernika. W 2012 r. lotnisko ma osiągnąć przepustowość 4,5 mln pasażerów rocznie.
Władze Wrocławia oraz lotniska zaprezentowały w poniedziałek plany rozwoju podczas konferencji z okazji 15. rocznicy zawiązania spółki Port Lotniczy Wrocław SA.
"Niebawem rozstrzygnięty zostanie przetarg na wykonanie konstrukcji nowego terminala; sądzę, że za pół roku zaczniemy budować. Miasto przygotowane jest do budowy dróg dojazdowych, te dwa projekty muszą być zsynchronizowane" - powiedział PAP wiceprezes portu Zbigniew Sałek.
Dodał, że w 2010 roku nowy terminal będzie obsługiwał 2 mln pasażerów; razem z istniejącym da to możliwość obsłużenia 3,2 mln pasażerów rocznie. Pas startowy będzie miał 3 km; powstanie 27 stanowisk dla dużych samolotów.
Rozbudowie lotniska towarzyszyć będzie przebudowa układu komunikacyjnego w okolicach portu. Ulica prowadząca do terminali oraz trasy dojazdowe do centrum Wrocławia zyskają po dwie jezdnie w każdym kierunku. W odległości 2 km od lotniska przebiegać będzie autostradowa obwodnica Wrocławia.
- Gdy dostaniemy wystawę EXPO, to trzeba będzie jeszcze dobudować linię kolejową, ale jest na to miejsce - zaznaczył prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Prezydent dodał, że przebudowa lotniska zostanie sfinansowana z kilku źródeł. Będą to środki europejskie, pieniądze od udziałowców (gmina Wrocław i Urząd Marszałkowski), kredyt, który weźmie port lotniczy, oraz prywatni inwestorzy. Jak podkreślił Dutkiewicz, ta ostatnia możliwość musi być dokładnie przeanalizowana.
Wrocławski port lotniczy zostanie przebudowany według projektu wywodzącego się z Niemiec biura architektonicznego JSK Architekci. Firma ma doświadczenie w takich przedsięwzięciach - jest m.in. generalnym projektantem na lotnisku we Frankfurcie, Duesseldorfie i Berlinie-Schoenefeld.
Najwięksi udziałowcy wrocławskiego portu to miasto Wrocław i samorząd wojewódzki.
EURO 2012 Rozbudowa lotniska Strachowice
Wrocław inwestuje
We Wrocławiu zanosi się na rewolucję komunikacyjną. W mieście powstanie całkowicie nowe lotnisko, a kosztem 2 miliardów złotych kompletnie przebudowana zostanie sieć komunikacyjna.
W poniedziałek we wrocławskim ratuszu zaprezentowano wizualizację nowego terminalu lotniczego o powierzchni prawie 40 tys. mkw. Ma być ukończony już w 2010 r. Obecnie port Strachowice jest czterokrotnie mniejszy. Do 2010 r. przedłużony zostanie również pas startowy i dobudowana płyta postojowa oraz nowe drogi kołowania i szybkiego zejścia -poinformował wiceprezes wrocławskiego portu lotniczego Zbigniew Sałek.
Docelowo lotnisko będzie obsługiwać 2,8 mln pasażerów rocznie. To trzykrotnie więcej niż w ub. roku. -Organizacja Euro2012 i planowana we Wrocławiu organizacja Expo w tym samym roku nie wpłynęły na nasze plany rozwoju - powiedział "Rz" wiceprezes portu Jarosław Sztucki.
Przebudowa wrocławskiego portu lotniczego, którego udziałowcem jest gmina Wrocław i samorząd Dolnego Śląska, ma się zakończyć w 2015 r. - Jednak zasadnicze inwestycje przeprowadzimy do 2012 roku -podkreśla Sztucki.
Całość ma kosztować ponad 670 mln zł. Połowa pieniędzy ma pochodzić z funduszy unijnych. -W programie sektorowym zarezerwowaliśmy 400 mln euro na rozwój ośmiu polskich portów lotniczych -powiedział Eugeniusz Wróbel z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Władze miasta i województwa przeznaczyły już na rozwój lotniska w sumie 33 mln zł.
Jeśli Wrocław dostanie organizację wystawy Expo, lotnisko z Dworcem Głównym połączy linia kolejowa. Niezależnie od decyzji o Expo do 2011 r. kosztem 2 mld zł w zachodniej części miasta przebudowana zostanie sieć ulic. -
Jarosław Kałucki
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_37.htmlPort Lotniczy 2012.
Ośmiokrotnie większy terminal, wydłużony pas startowy i 60 kilometrów nowych lub zmodernizowanych dróg - takie inwestycje związane z Portem Lotniczym Wrocław planowane są przed piłkarskimi mistrzostwami Europy
Biuro JSK Architekci
Tak bedzie wyglądać wrocławski port
Wczoraj zarząd portu po raz pierwszy pokazał ostateczny projekt nowej hali odpraw. W 2012 roku nasze lotnisko ma być gotowe do przyjęcia 4,5 mln pasażerów rocznie. Będą mogły lądować na nim nawet największe samoloty pasażerskie, a wchodzić do nich będziemy przez specjalne rękawy.
Autorami projektu, który wygrał konkurs architektoniczny, są Zbigniew Pszczulny i Mariusz Rutz z firmy JSK. Ich wizja ma zostać zrealizowana w kilku etapach do 2015, a więc również już po mistrzostwach.
Jeszcze w tym roku, zostanie rozbudowany istniejący terminal. Rozbudowa jest pilna - lotnisko, które w ubiegłym roku odprawiło ponad 850 tys. pasażerów, będzie musiało w tym roku zapakować do samolotów 1,2 mln osób. A wejście Polski do strefy Schengen zmusza nas do zorganizowania osobnych odpraw dla obywateli krajów spoza strefy.
Za trzy lata lotnisko będzie mogło przyjmować naraz 17 samolotów, trzykrotnie więcej niż teraz. Nowa hala odpraw - przezroczysty budynek z falującym dachem - ma stanąć do 2012 roku. Będzie miała 60 tys. mkw., trzykrotnie więcej niż Poltegor. Pasażerowie przylatujący będą odprawiani na parterze, a odlatujący na piętrze.
- Będą mogli wsiąść do samolotów wprost ze specjalnych korytarzy połączonych z maszyną - zapowiada architekt Zbigniew Pszczulny.
Lotnisko będzie miało wydłużony o pół kilometra pas startowy, żeby mogło przyjąć wszystkie typy maszyn pasażerskich, jakie są w tej chwili używane w lotnictwie. Teraz duże samoloty transportowe latają wprawdzie z Wrocławia, ale nigdy nie startują z pełnym obciążeniem. Dla pasażerów i ich rodzin zostanie przygotowanych 1500 miejsc parkingowych.
Po kolejnej rozbudowie, w 2015 roku lotnisko będzie w stanie obsłużyć aż 7 mln pasażerów. Koszt całej inwestycji szacowany jest na ponad 600 mln zł. Prace zostaną sfinansowane głównie z unijnych dotacji.
To jednak nie wszystkie zmiany dotyczące portu lotniczego. Do 2012 powstanie wokół niego 30 km dróg, które ułatwią połączenie z miastem. Drugie tyle czeka modernizacja.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa ul. Granicznej, którą teraz dojeżdżamy do lotniska.
W 2012 r. główny dojazd ma prowadzić tzw. trasą Stabłowicką - drogą, która dopiero powstanie. Port Lotniczy może również zyskać połączenie kolejowe. Pod jednym warunkiem - Wrocław zostanie również organizatorem Expo 2012.
Więcej w środę w "Gazecie Dom"
Źródło: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4184254.html
Zaorać, buraki posiać...
W miesięczniku "Builder" (maj) , który można kupić w Relayu czy Empiku jest 2-stronicowy artykuł o planowanych budowach nowych lotnisk i planach rozbudowy/kosztach rozbudowy istniejących lotnisk. Polecam dla ciekawych
Np. planowane inwestycje na Wrocławskim lotnisku na lata 2007-2013 szacowane są na92,4 mln euro a w Krakowie na 146,4mln euro
Ogłoszono przetarg na "Rozbudowa i przebudowa terminali pasażerskich Międzynarodowego Portu Lotniczego Wrocław-Strachowice".
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.06.2007
Nowa płyta na wykończeniu
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
To był remont starej płyty. Nowa powstaje obok terminala Cargo.Zamieszczone przez clmisiu
Kurcze, masz rację. Przecież ta trawka dzieląca płytę lotniska na pół jest z tyłu. Pan z lornetką zamieszał mi w głowie
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Od jutra czyli 11.06 zostaje zamknięta DK "B" na okoliczność prac prac przy budowie płyty i terminala. Będzie sie działo
Za dzisiejszą "GW":
MRR:330 mln zł na szpitale i 120 mln zł na lotniska
kar, PAP2007-06-27, ostatnia aktualizacja 2007-06-27 12:49
Ponad 330 mln zł będzie przeznaczone na 19 szpitali samorządowych, a 120 mln zł - na budowę i modernizację 11 regionalnych lotnisk - poinformował w środę na konferencji prasowej wiceminister rozwoju regionalnego Władysław Ortyl.
"Pieniądze pochodzą z budżetu państwa na 2007 r. Ministerstwo podzieliło środki na inwestycje regionalne w kontraktach wojewódzkich na lata 2007-2008" - powiedział Ortyl.
Poza tym - poinformował - ponad 674 mln zł przeznaczone zostaną na współfinansowanie Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Wkrótce podpisane będą kontrakty wojewódzkie na lata 2007-2008, określające wielkość budżetowego wsparcia dla poszczególnych inwestycji.
"Ich wartość w 2007 roku wyniesie 1,12 mld zł, pochodzących z budżetu państwa" - powiedział wiceminister.
Wyjaśnił, że do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wpłynęły 32 wnioski o dofinansowanie budowy i modernizacji lotnisk. Minister Transportu, po dokonaniu oceny merytorycznej, wybrał 11. Są to: Port Lotniczy Bydgoszcz SA (wartość inwestycji 29,9 mln zł, dotacja z MRR 14,9 mln zł); Port Lotniczy Poznań-Ławica sp z o.o. (wartość inwestycji 31,0 mln zł, dotacja z MRR 12,4 mln zł); Port Lotniczy Szczecin-Goleniów (wartość inwestycji 8,2 mln zł, dotacja z MRR 3,2 mln zł); Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka (wartość inwestycji 35,0 mln zł dotacja z MRR 17,5 mln zł).
Port Lotniczy Łódź (wartość inwestycji 45,6 mln zł) otrzyma w formie dotacji z MRR 22,8 mln zł; MPL Kraków-Balice (wartość inwestycji 14,9 mln zł) dostanie z MRR 7,4 mln zł); GTL SA MPL Katowice-Pyrzowice (wartość inwestycji 21,8 mln zł) otrzyma z MRR 8,7 mln zł).
Regionalny Port Lotniczy Kielce w Obicach (wartość inwestycji 14,0 mln zł, dotacja z MRR 7,0 mln zł); Port Lotniczy Lublin SA w Świdniku (wartość inwestycji 14,0 mln zł, dotacja MRR 7,0 mln zł); Port Lotniczy Wrocław Strachowice SA (wartość inwestycji 25,5 mln zł dotacja z MRR 10,2 mln zł); Port Lotniczy Gdańsk-Rębiechowo (wartość inwestycji 22,6 mln zł dotacja z MRR 9,0 mln zł).
Ortyl dodał, że przed decyzją o organizacji Mistrzostw Euro 2012, na modernizację lotnisk była przeznaczona kwota 100 mln zł. "Po decyzji kwota ta została zwiększona do 120 mln zł" - wyjaśnił.
W ramach kontraktów wojewódzkich dofinansowaniem objęte zostaną inwestycje w 19 szpitalach. Przegląd tych inwestycji został przeprowadzony przez MRR wspólnie z Ministerstwem Zdrowia. Chodzi przede wszystkim o dokończenie prac budowlano-montażowych przed upływem 2008 r.
Jak poinformował wiceminister, na kontynuowanie inwestycji przeznaczone zostanie w 2007 r. 330 mln zł a na 2008 r., jako wstępną prognozę, przyjęto kwotę około 300 mln zł.
Wsparcie otrzymają: szpital w Świdnicy, Miliczu, Grudziądzu, Toruniu, Chełmie, Łęcznej, Poddębicach, Radomsku, Garwolinie, Ostrołęce, Lubaczowie, Słupsku, Raciborzu, Starachowicach, Opatowie, Koninie.
Poza tym pieniądze na modernizację otrzyma szpitala Zachodni w Grodzisku Mazowieckim, szpital w Białogardzie, pawilon ginekologiczno-położniczy w szpitalu w Stargardzie Szczecińskim.
Kontrakt wojewódzki zawierany jest w formie umowy pomiędzy Radą Ministrów a samorządem
Dobrze, że cokolwiek z tego uszczknęliśmy...
Plan rozbudowy obecnego terminala o halę lotów zagraniczych:
Info: Filo (Forum Polskich Wieżowców).
Przygotowania do rozbudowy terminala.
W jaki sposob beda go rozbudowywac?Przygotowania do rozbudowy terminala.
Certyfikat dla wrocławskiego lotniska
6 września br. władze Portu Lotniczego im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu otrzymały od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego. Wymóg certyfikacji lotnisk użytku publicznego został nałożony przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) oraz przez ustawę Prawo lotnicze z dnia 3 lipca 2002 roku. Zgodnie z Aneksem 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, certyfikacji podlegają lotniska prowadzące obsługę międzynarodowego ruchu lotniczego. Aby uzyskać Certyfikat Lotniska Użytku Publicznego, lotnisko musiało spełnić wiele warunków i kryteriów (m.in. technicznych, operacyjnych i eksploatacyjnych, a także ochrony i bezpieczeństwa). Otrzymanie certyfikatu oznacza, że Port Lotniczy Wrocław SA jako podmiot zarządzający lotniskiem jest w stanie użytkować je w sposób bezpieczny, sprawny i ekonomiczny.
info.www.airport.wroclaw.pl
Zakładki