Strona 1 z 38 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 758
  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie Aktualności 2008


    Polecamy

    Kontynuacja tematu: Aktualności 2007
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 23-02-2009 o 20:25
    Pozdrawiam, Piotr
     

  2. #2
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Z powodu oblodzonego pasa od rana chyba nic nie wylądowało (i co za tym idzie startowało). Strona lotniska nie działa od rana.
    (WAW) K2 3851 - skasowany
    (DTM) W6 560 - wylądował w KTW (powrót na pusto do DTM)
    (BRS) FR 8212 -wylądował w POZ (powrót skasowany)
    (PIK) FR 7642 - wylądował w POZ
    (EMA) FR 1647 - na razie info, że opóźniony
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
     

  3. #3
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mick
    Z powodu oblodzonego pasa od rana chyba nic nie wylądowało (i co za tym idzie startowało). Strona lotniska nie działa od rana.
    (WAW) K2 3851 - skasowany
    (DTM) W6 560 - wylądował w KTW (powrót na pusto do DTM)
    (BRS) FR 8212 -wylądował w POZ (powrót skasowany)
    (PIK) FR 7642 - wylądował w POZ
    (EMA) FR 1647 - na razie info, że opóźniony
    Jak sie wali to wszystko. Ciekawe, ze nikt nie pomyslal aby jakas sol czy chemie wysypac na pas. Przeciez juz wczoraj zapowiadali, ze ta noc zaproponuje duza dawke marznacych opadow. W zasadzie juz jak to uslyszalem, zastanawialem sie jak tam dzisiaj sprawy sie beda mialy na lotnisku, no i prosze A moze posypali, ale nie zdalo to egzaminu, nie wiem
    Ciekawe czemu za to stronka lotniska nie funkcjonuje? Jakies zmiany? oby
    pozdr.
     

  4. #4
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Chyba już wszystko jest ok bo przed chwilą C0 podchodził do lądowania.
     

  5. #5
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Pogoda sparaliżowała wrocławskie lotnisko

    Kilka lotów odwołanych i znaczne - sięgające nawet kilku godzin - opóźnienia innych to efekt deszczu i minusowej temperatury. Pasażerowie lotów z wrocławskiego lotniska w niedzielę rano przegrali z pogodą.
    - Powodem naszych kłopotów był padający i natychmiast zamarzający deszcz, powodujący oblodzenie na całej długości i szerokości pasa startowego - tłumaczy prezes wrocławskiego lotniska Dariusz Kuś. - Do południa sytuacja została jednak opanowana, ale żeby doprowadzić pas do stanu używalności trzeba było użyć setek ton środków chemicznych.

    Do południa jednak na lotnisku panował chaos. Jeden z lotów do Warszawy, ale i te do Monachium, Dortmundu i Bristolu zostały odwołane. Samoloty do stolicy, o 5.30 i 6.20 odleciały dopiero ok. godz. 11. Kilka godzin musieli czekać również pasażerowie udający się do East Midlan z Anglii. Ich samolot - odlot planowany był na godz. 10.15 - pozwolenie na lądowanie we Wrocławiu i zabranie pasażerów dostał dopiero przed godz. 12. Podróżnych, którzy mieli rano lecieć do Glasgow specjalnie podstawione autokary przewiozły do Poznania, skąd odlecieli do stolicy Szkocji.
    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
     

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    na EPWR nie ma żadnych urządzeń do odladzania pasa startowego? Pewnie stracili dziś na tym tyle kasy, że może z czasem by się opłaciło o tym pomyśleć..
     

  7. #7
    Awatar SebastianL

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    bywają dni że jak pada deszcz ze śniegiem i ściska mróz to niewiele pomoże...na żadnym z lotnisk. U nas bywa, że używają do odlodzenia pasa tego samego monopropylenu glikolu co do odladzania maszyn...
     

  8. #8
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie

    Do BRS dziś poleciały 2 Ryany - pierwszy lądował we WRO ok 8.55, drugi 9.45.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED
     

  9. #9

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    tylko pierwszy BRS, drugi to bonus (zle warunki pogodowe w Lodzi) i ciagle stoi na plycie - pzrylot z EGGP
     

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    bywają dni że jak pada deszcz ze śniegiem i ściska mróz to niewiele pomoże...na żadnym z lotnisk. U nas bywa, że używają do odlodzenia pasa tego samego monopropylenu glikolu co do odladzania maszyn...
    A więc to się rozprowadza jakąś substancję? A czy używa się jakiś maszyn które bezpośrednio też, tak fizycznie,odladzają?
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Na oblodzenie nawierzchni powinno się stosować środki chemiczne np. octany z dodatkami (zraszanie ciągnikiem). Może akurat w tym dniu była gruba warstwa lodu? Albo się rozkraczyła cysterna z płynem?
    Zazwyczaj - zapobiegawczo na mokra nawierzchnię stosuje się mocznik. Działa on tylko gdy jest odpowiednia wilgotność oraz do minus 7 stopni.
     

  12. #12
    Awatar SebastianL

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    bywają dni że jak pada deszcz ze śniegiem i ściska mróz to niewiele pomoże...na żadnym z lotnisk. U nas bywa, że używają do odlodzenia pasa tego samego monopropylenu glikolu co do odladzania maszyn...
    A więc to się rozprowadza jakąś substancję? A czy używa się jakiś maszyn które bezpośrednio też, tak fizycznie,odladzają?
    nie sądzę żeby to było nagminną praktyką ze względu na cenę tego środka...Zwyczajowo pewnie jest jak pisze Lufthansa...
    albo przychodzi cieć z wiaderkiem piasku i soli i sypie po pasie
     

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    dzisiejszy FR1646 z powodu awarii lądował z klapami ustawionymi na 15, chyba zapowiada się kilkunastogodzinne opóźnienie....
     

  14. #14

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SebastianL
    U nas bywa, że używają do odlodzenia pasa tego samego monopropylenu glikolu co do odladzania maszyn...
    Pisząc maszyn miałeś na myśli samolot? Jeśli tak, to jesteś w błędzie. Płyn do odladzania samolotów (Kilfrost) jest lepki i śliski, a co za tym idzie samoloty miały by duże problemy z hamowaniem na pasie . Stosuje sie zazwyczaj chlorek wapnia.
     

  15. #15
    Awatar bote21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Bytom - EPKT

    Domyślnie

    Z Poznania:
    09:15 BRISTOL FR 8216 DIVERTED TO WROCLAW
    Pyrzowice is worth flying to.

     

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    hmm sprawa odladzania jest prosta na samoloty leje sie ogolnie srodek na bazie glikolu rozcienczony z woda odpowiednio w stosunku do temperatury to raz a na PPS i RWY, TWY lany jest plyn na bazie octanow ew. mocznik chociaz w przypadku PPS-2 i PPS-1 stanowiska 1 i 2 zakazane odgornie jest lanie mocznika i odladzanie samolotow ze wzgledu na to ze plyty sa "nowe" i jest jeszcze na nie gwarancja ;p a w kwestii Ryanka to wygladalo tak ze spsoly mu sie klapy i FR8405 mialy przyleciec czesci i mechanior zeby go naprawic ;]
     

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    To niewiarygodne - ciasny wrocławski port lotniczy na Strachowicach obsłużył w ubiegłym roku aż 1 mln 281 tys. pasażerów. Jednak eksperci przestrzegają: - Jeżeli lotnisko nie zostanie rozbudowane, klienci i linie lotnicze odejdą z Wrocławia

    Jeszcze w 2005 roku wrocławski Port im. Mikołaja Kopernika obsłużył niespełna pół miliona pasażerów. W 2006 było ich już 865 tys., w ubiegłym - dużo więcej. Pomimo to nadal jesteśmy - biorąc pod uwagę to kryterium - piątym portem lotniczym w Polsce, po Warszawie, Krakowie, Katowicach i Gdańsku.

    Najbardziej popularnym połączeniem z Wrocławia jest oczywiście Londyn. Na drugim miejscu uplasowała się Warszawa, na trzecim Dublin. Gwałtowny wzrost liczby pasażerów nasze lotnisko zawdzięcza przede wszystkim tanim liniom lotniczym. Ryanair, Wizz Air, Centralwings, Volare łącznie przewieźli 748 tys. pasażerów. Jednak dużo więcej osób korzysta również z czarterów - w ubiegłym roku było ich aż o 71 proc. więcej niż w 2006. W ciągu 12 miesięcy 134 tys. osób wyleciało z Wrocławia na wycieczki, głównie do Egiptu, Turcji i Tunezji.

    Mogło być jeszcze lepiej, gdyby nie zawieszenie prestiżowych połączeń z Rzymem, Frankfurtem/Hahn. Wrocławski port przegrał też z Poznaniem walkę o Paryż.

    Ten rok ma być jeszcze lepszy. Władze wrocławskiego portu przewidują, że lotnisko odprawi do końca grudnia ok. 1,7 mln pasażerów. Głównie dlatego, że do wiosenno-letniego rozkładu lotów wracają zawieszone loty do Rzymu i Frankfurt/Hahn, a także zostanie otwartych kolejnych kilka połączeń. Od kwietnia Ryanair ma latać do Bournemouth w południowej Anglii i do Duesseldorfu na lotnisko Weeze. Dojdą również czartery do Lanzarote na jednej z Wysp Kanaryjskich. Jarosław Sztucki, wiceprezes ds. marketingu i organizacji wrocławskiego portu lotniczego liczy również na połączenia do Paryża i Wiednia.

    Wrocławskie lotnisko jest także jednym z głównych faworytów do stania się bazą dla dwóch samolotów Ryanaira. - Jeden nasz samolot generuje w bazie rocznie około 400 tys. pasażerów - mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor sprzedaży Ryanair w Europie Środkowo-Wschodniej. O lokalizacji i negocjacjach w sprawie bazy mówi krótko: - Jesteśmy blisko podjęcia decyzji.

    Pomimo tak imponujących informacji, eksperci słabo oceniają nasze lotnisko. - Jest mało przyjazne dla pasażera - tłumaczy Andrzej Pawluszek z Polskiej Organizacji Turystycznej. - Musi się szybko rozbudowywać i modernizować, inaczej klienci i linie odwrócą się od Wrocławia.

    Przestrzega, że Wrocław nie może liczyć głównie na tanie linie: - Korzystają z nich młodzi ludzie lecący na Wyspy Brytyjskie za chlebem. Wrocław musi wreszcie wejść w międzynarodową siatkę połączeń rejsowych, nie tylko niskokosztowych. Bez tego zawsze zostanie na peryferiach.

    Jarosław Sztucki zapowiada, że wkrótce zostaną oddane dodatkowe hale terminala o łącznej powierzchni 1900 mkw.: - Powstaje też kolejna płyta postojowa dla samolotów, przy której w tym roku rozpocznie się budowa nowego terminala. Zostanie oddany w 2010 roku. Dzięki niemu docelowo będziemy mogli obsłużyć nawet siedem milionów podróżnych rocznie.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
     

  18. #18
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    wbrew niepokojacym plotkom Bruksela pojawila sie w systemach rezerwacyjnych na sezon letni. Ciekawe czy wypali zapowiadana reorganizacja polaczen krajowych Lot i czy zgodnie z obietnicami pojawia sie jakies nowe polaczenia zagraniczne LO z portow krajowych?
     

  19. #19
    Awatar SebastianL

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    ciekawe co puszczą do Lanzarote? A może coś większego.....
     

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyżby w rozkładzie lotów wkradła się literówka.....?
    Pozdrawiam, Grzegorz
    www.grzegorzrozanski.pl
     

Strona 1 z 38 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •