Strona 1 z 46 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 909
Like Tree46Likes

Wątek: Ryanair

  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie Ryanair


    Polecamy

    Proszę tu zamieszczać informacje dotyczące Ryanair.
    Pozdrawiam, Piotr

  2. #2
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Wlasnie tak z ciekawosci policzylem ile polaczen maja poszczegolne bazy FR i wychodzi na to, ze np. Cork bedac baza posiada z niej tylko 7 polaczen, a Bournemouth 12. Wro ma juz 11, niestety wiekszosc na Wyspy. Do pozostalych baz duzo nam jednak brakuje. To tylko takie dywagacje :P
    pozdr.

  3. #3
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mapa
    Wlasnie tak z ciekawosci policzylem ile polaczen maja poszczegolne bazy FR i wychodzi na to, ze np. Cork bedac baza posiada z niej tylko 7 polaczen, a Bournemouth 12. Wro ma juz 11, niestety wiekszosc na Wyspy. Do pozostalych baz duzo nam jednak brakuje. To tylko takie dywagacje :P
    pozdr.

    Obecnie WRO ma 41 lotów tygodniowo, to już bardzo zbliżona liczba aby postawić 2 738. Myślę, że decyzja już zapadła w Ryania. Nie chcą się jednak śpieszyć.

  4. #4
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Cytat Zamieszczone przez mapa
    Wlasnie tak z ciekawosci policzylem ile polaczen maja poszczegolne bazy FR i wychodzi na to, ze np. Cork bedac baza posiada z niej tylko 7 polaczen, a Bournemouth 12. Wro ma juz 11, niestety wiekszosc na Wyspy. Do pozostalych baz duzo nam jednak brakuje. To tylko takie dywagacje :P
    pozdr.

    Obecnie WRO ma 41 lotów tygodniowo, to już bardzo zbliżona liczba aby postawić 2 738. Myślę, że decyzja już zapadła w Ryania. Nie chcą się jednak śpieszyć.
    Myslisz, ze nie spiesza sie bo chca wyciagnac jeszcze wiecej kasy z lotniska/ innych lotnisk? Jesli decyzja juz zapadla (w co jednak troche watpie) to przyczyna moze byc jeszcze infrastruktura lotniska. Zakladajac baze Ryan w zasadzie od razu wstawia tam swoje maszyny i z reguly od razu zwieksza siatke polaczen, natomiast w przypadku np. Wizza - bazy sa oglaszane chociazby z polrocznym wyprzedzeniem.

  5. #5
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    To, że FR postawi 2-3 samoloty nie oznacza, że będzie to taka baza jak DUB, STN itp
    Na tak małą ilość samolotów nie będzie pracowników operacyjnych, mechanicy jeśli będą to w bardzo małej liczbie. Baza to będą tylko nocujące samoloty i personel pokładowy pochodzący z WRO i okolic. Dwa samoloty to oznacza (chyba) 10-11 załóg. Nie będzie też zatrudniana obsługa naziemna, dla małej liczby samolotów się nie opłaca.
    Miejsce na 2-3 samoloty nocujące z pewnością jest, tak samo znajdzie się pomieszczenie dla załóg. Więc przeszkodą na pewno nie jest infrastruktura.
    Czy chodzi o kwestie finansowe to tego nie wiem i nawet nie chcę się domyślać.

    Myślę, że bazy jeszcze nie ma bo nadal z PL lata za mało osób za większą kasę niż 1zł. Oczywiście są trasy hiciory ale nadal jest ich za mało. FR chce jeszcze troszkę poczekać.

    Oczywiście możecie powiedzieć, że W6 otwiera bazy, ale czy przeglądacie ich ceny biletów? Np na NYO, MMX, TRF itd Połowa, o ile nie większość tras W6 z PL przynosi straty. To rodzaj inwestycji w nasz kraj.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek

    Oczywiście możecie powiedzieć, że W6 otwiera bazy, ale czy przeglądacie ich ceny biletów? Np na NYO, MMX, TRF itd Połowa, o ile nie większość tras W6 z PL przynosi straty. To rodzaj inwestycji w nasz kraj.
    Witek, chcesz powiedzieć, że Wizzair otwiera teraz z Polski nowe połączenia, po to aby najlepsze kąski mieć już w swojej siatce połączeń, wiedząc, że minie troche czasu zanim staną się one poplarne i dochodowe?

    Jeśli tak no to życzyć, aby Polacy latali coraz więcej...

  7. #7
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adam
    Cytat Zamieszczone przez Witek

    Oczywiście możecie powiedzieć, że W6 otwiera bazy, ale czy przeglądacie ich ceny biletów? Np na NYO, MMX, TRF itd Połowa, o ile nie większość tras W6 z PL przynosi straty. To rodzaj inwestycji w nasz kraj.
    Witek, chcesz powiedzieć, że Wizzair otwiera teraz z Polski nowe połączenia, po to aby najlepsze kąski mieć już w swojej siatce połączeń, wiedząc, że minie troche czasu zanim staną się one poplarne i dochodowe?

    Jeśli tak no to życzyć, aby Polacy latali coraz więcej...

    Dokładnie to chciałem powiedzieć. Bo czym innym są np połączenia do skandynawi? Wiadomo, że chcieli ubiec Norwega, mało tego, nawet Ryana wykosili z GDN-NYO
    Kto nie wieży niech zacznie sprawdzać ceny W6 na całą siatkę połączeń

    A wracając do Ryana, zaczynają tworzyć coraz więcej baz po 2-3 samoloty (nawet 1 - BOH). A na takie małe bazy jest jeszcze w PL miejsce. W 2009 spodziewałbym się nawet 2uch baz na terenie PL. Moje typy to WRO i LCJ

  8. #8
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Cytat Zamieszczone przez Adam
    Cytat Zamieszczone przez Witek

    Oczywiście możecie powiedzieć, że W6 otwiera bazy, ale czy przeglądacie ich ceny biletów? Np na NYO, MMX, TRF itd Połowa, o ile nie większość tras W6 z PL przynosi straty. To rodzaj inwestycji w nasz kraj.
    Witek, chcesz powiedzieć, że Wizzair otwiera teraz z Polski nowe połączenia, po to aby najlepsze kąski mieć już w swojej siatce połączeń, wiedząc, że minie troche czasu zanim staną się one poplarne i dochodowe?

    Jeśli tak no to życzyć, aby Polacy latali coraz więcej...

    Dokładnie to chciałem powiedzieć. Bo czym innym są np połączenia do skandynawi? Wiadomo, że chcieli ubiec Norwega, mało tego, nawet Ryana wykosili z GDN-NYO
    Kto nie wieży niech zacznie sprawdzać ceny W6 na całą siatkę połączeń

    A wracając do Ryana, zaczynają tworzyć coraz więcej baz po 2-3 samoloty (nawet 1 - BOH). A na takie małe bazy jest jeszcze w PL miejsce. W 2009 spodziewałbym się nawet 2uch baz na terenie PL. Moje typy to WRO i LCJ
    Nie jest to do konca prawda, bo na przyklad w GDN analogiczne trasy W6 maja lepszy LF niz w POZ. Wracajac do tematu bazy FR, to uwazam, ze pierwsza polska baza powstanie w Modlinie. FR nigdy nie byl sklonny do stwierdzen, ze ich baza powstanie we Wroclawiu czy w Krakowie, natomiast, wielokrotnie Kulakowski powtarzal, ze FR jest sklonny od razu otworzyc ponad 20 polaczen z Modlina.




  9. #9
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z jakiej stronki są te informacje

  10. #10
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk
    Z jakiej stronki są te informacje
    http://www.hahn-infos.de/forum/forumdisplay.php?f=7

  11. #11
    Awatar Michał77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań/Warszawa

    Domyślnie

    Owszem porównując 07 GDN i POZ to jest różnica, ale radziłbym zwrócić uwagę na LFy Wizza w 2006, były o wiele gorsze, co oznacza że trasy potrzebowały trcohę czasu na rozkręcenie.
    It's inside what makes us noble.

  12. #12
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał77
    Owszem porównując 07 GDN i POZ to jest różnica, ale radziłbym zwrócić uwagę na LFy Wizza w 2006, były o wiele gorsze, co oznacza że trasy potrzebowały trcohę czasu na rozkręcenie.
    Zwroc tylko uwage na to, ze W6 konkurowal od samego poczatku z FR na trasie do NYO a LF wahal sie od 50 do 60%, z kolei DTM w styczniu 2007 mial LF 73%, w lutym 90%, w marcu 83% ....

  13. #13
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    GDN i POZ mają inne potencjały na poszczególne trasy więc zabawa w takie porównywanie nie ma za bardzo sensu...

    Powtórzę też enty raz, że LF nie jest jeszcze wyznacznikiem opłacalności. LFy na NYO były tak wysokie (patrząc na ilość połączeń) bo FR i W6 toczyli wojnę na tej trasie! Pamiętam jak dzień przed wylotem u oby były bilety po 1zł , 19 zł

  14. #14
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    GDN i POZ mają inne potencjały na poszczególne trasy więc zabawa w takie porównywanie nie ma za bardzo sensu...
    Ale chwilka i z POZ i GDN W6 lata na wyspy do Skandynawii i na wyspy, wyspy sprzedaja sie dobrze z kazdego portu, wiec nie ma sensu porownywac, ale już Niemcy i SKandynawia w GDN wypadaja dobrze, natomiast w POZ kiepsko, nie pozostaja nam inne trasy do porownania, nieprawdaż? Mysle, ze polaczenia z POZ do DTM i NYO sie rozkreca, czego Wam serdecznie zycze, ale ogolny performance będzie jednak gorszy niż w GDN.

  15. #15
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    GDN i POZ mają inne potencjały na poszczególne trasy więc zabawa w takie porównywanie nie ma za bardzo sensu...

    Powtórzę też enty raz, że LF nie jest jeszcze wyznacznikiem opłacalności. LFy na NYO były tak wysokie (patrząc na ilość połączeń) bo FR i W6 toczyli wojnę na tej trasie! Pamiętam jak dzień przed wylotem u oby były bilety po 1zł , 19 zł
    Zakup samego biletu nie jest drogi, kiedy dwóch przewoznikow rywalizuje ze sobą, ale rezerwacja hotelu + koszty rozrywek,jedzenia czy biletów do muzeów generują już ogromne koszty. Jesli popyt szacuje sie na jakąś wartość X, to nawet bilety po zlotówce nie wygeneruja wiekszego ruchu ze wzgledu na czynniki opisane powyżej. Co z tego, że wiekszosc moze kupić bilet po naprawde niskiej cenie, skoro nie stać ich na utrzymanie w Szwecji. Chcialbym rowniez zauważyć, że ceny w Sztokholmie są naprawde wysokie.

  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antoslaw
    Cytat Zamieszczone przez Witek
    GDN i POZ mają inne potencjały na poszczególne trasy więc zabawa w takie porównywanie nie ma za bardzo sensu...
    Ale chwilka i z POZ i GDN W6 lata na wyspy do Skandynawii i na wyspy, wyspy sprzedaja sie dobrze z kazdego portu, wiec nie ma sensu porownywac, ale już Niemcy i SKandynawia w GDN wypadaja dobrze, natomiast w POZ kiepsko, nie pozostaja nam inne trasy do porownania, nieprawdaż? Mysle, ze polaczenia z POZ do DTM i NYO sie rozkreca, czego Wam serdecznie zycze, ale ogolny performance będzie jednak gorszy niż w GDN.

    Będę jednak nadal zdania, że tras POZ i GDn do Skandynawii i Niemiec nie można porównywać!! Można będzie np trasy do GRO, CIA.
    A czemu nie do Niemiec? Bo z POZ o niebo bliżej, lepszy dojazd samochodem.
    Do Skandynawii też nie ma co bo GDN ma inne koneksje z tym regionem niż POZ, a raczej POZ ich nie ma

    Nadal jednak nie zmienia to faktu iż ceny do NYO, MMX itd ze wszystkich miast w PL są zbliżone!

    A teraz wracajmy do tematu tego tematu czyli Ryanaira we Wrocławiu.

  17. #17
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Cytat Zamieszczone przez antoslaw
    Cytat Zamieszczone przez Witek
    GDN i POZ mają inne potencjały na poszczególne trasy więc zabawa w takie porównywanie nie ma za bardzo sensu...
    Ale chwilka i z POZ i GDN W6 lata na wyspy do Skandynawii i na wyspy, wyspy sprzedaja sie dobrze z kazdego portu, wiec nie ma sensu porownywac, ale już Niemcy i SKandynawia w GDN wypadaja dobrze, natomiast w POZ kiepsko, nie pozostaja nam inne trasy do porownania, nieprawdaż? Mysle, ze polaczenia z POZ do DTM i NYO sie rozkreca, czego Wam serdecznie zycze, ale ogolny performance będzie jednak gorszy niż w GDN.

    Będę jednak nadal zdania, że tras POZ i GDn do Skandynawii i Niemiec nie można porównywać!! Można będzie np trasy do GRO, CIA.
    A czemu nie do Niemiec? Bo z POZ o niebo bliżej, lepszy dojazd samochodem.
    Do Skandynawii też nie ma co bo GDN ma inne koneksje z tym regionem niż POZ, a raczej POZ ich nie ma

    Nadal jednak nie zmienia to faktu iż ceny do NYO, MMX itd ze wszystkich miast w PL są zbliżone!

    A teraz wracajmy do tematu tego tematu czyli Ryanaira we Wrocławiu.
    Ale my tu nie zaglebiamy sie w geneze potencjalu poszczegolnych miast! Przewoznika interesuje, czy moze na danej trasie zarobic, wiec jesli Poznan jest blizej Niemiec i wiecej osob moze pojechac autem niz w GDN, to GDN w oczach przewoznika ma wiekszy potencjal na trasach do Niemiec, bo potecjalnie wiecej osob skorzysta z takiego polaczenia. Wrocmy jednak do tematu wlasciwego.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Myślę, że bazy jeszcze nie ma bo nadal z PL lata za mało osób za większą kasę niż 1zł. Oczywiście są trasy hiciory ale nadal jest ich za mało. FR chce jeszcze troszkę poczekać.

    Oczywiście możecie powiedzieć, że W6 otwiera bazy, ale czy przeglądacie ich ceny biletów? Np na NYO, MMX, TRF itd Połowa, o ile nie większość tras W6 z PL przynosi straty. To rodzaj inwestycji w nasz kraj.
    Nie zgodził bym się tak do końca, nie jest to inwestycja, ponieważ pasażer płaci za siebie większość opłat jakie ponosi przewoźnik, to są pasażerowie tacy np, jak ja, czyli polecę bo jest za stówę albo nie polecę wcale bo nie miałem tego w planach więc nie będę wydawać kasy. Natomiast pasażerowie którzy muszą lecieć (praca, inne potrzeby) kupią bilet miesiąc wcześniej i zapłacą za niego 100 + opłaty i na nich taki wizz właśnie zarabia, a takie dalekie w przód wyprzedaże za same opłaty to jest dla nich inwestycja w siebie a nie kraj bo: nawet jak sprzedadzą za same opłaty to im się zwrócą miejsca(a czym mniej miejsc zostanie tym droższa będzie reszta biletów więc im to różnicy nie robi) poza tym tacy pasażerowie co latają za same opłaty są świetną darmową reklamą.

  19. #19
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Boże Święty, co Ty wypisujesz
    Uważasz, że jak sprzedadzą 80 miejsc po 1zł i 80 po 100zł to im sie lot opłaci?
    Przeliczmy: same bilety to 8080 + powiedzmy każdy będzie miał bag + 3840 + ubezpieczenie kupią liczmy nawet wszyscy + 7680 + za kartę 3840 co daje 23440. Odlicz od tego to co muszą dać ubezpieczycielowi i bankom za płatność kartą. Opłat lotniskowych celowo nie liczę bo większość z tej kasy idzie do portów.

    Lot w jedną stronę na pewno nie kosztuje 20tyś PLN (paliwo, opłaty za lądowanie, opłaty za przelot, opłaty dla obsługi naziemnej itd)

  20. #20
    Awatar antoslaw

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek
    Boże Święty, co Ty wypisujesz
    Uważasz, że jak sprzedadzą 80 miejsc po 1zł i 80 po 100zł to im sie lot opłaci?
    Przeliczmy: same bilety to 8080 + powiedzmy każdy będzie miał bag + 3840 + ubezpieczenie kupią liczmy nawet wszyscy + 7680 + za kartę 3840 co daje 23440. Odlicz od tego to co muszą dać ubezpieczycielowi i bankom za płatność kartą. Opłat lotniskowych celowo nie liczę bo większość z tej kasy idzie do portów.

    Lot w jedną stronę na pewno nie kosztuje 20tyś PLN (paliwo, opłaty za lądowanie, opłaty za przelot, opłaty dla obsługi naziemnej itd)
    Przychody to nie tylko kasa z biletów, zapomniałes dodac, że przychody to rownież pieniadze z loterii, jedzenia, dodatkowych bagaży, jak rowniez kapitału, który przewoznik dostaje po alokowaniu pieniedzy z biletow na lokatach, funduszach itd...

Strona 1 z 46 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •