I'14 118 797 pasażerów i 5,2% wzrostu. Ruch pasaĹźerski | Port Lotniczy WrocĹaw
Pozdrawiam, Piotr
I'14 118 797 pasażerów i 5,2% wzrostu. Ruch pasaĹźerski | Port Lotniczy WrocĹaw
II 114 780 o ponad 7% więcej, I-II o 6,2% na plusie.
Kazdy wzrost cieszy. Mam nadzieje, ze w tym roku uda sie przekroczyc próg 2mln.
no i mamy marzec na plusie. 5% wzrostu.
kwiecien 2014: 153962pax spadek w porównaniu do kwietnia 2013
maj 2014: 174717pax. wzrost 2% w porównaniu do maja 2013
Czy ktos sie orientuje dlaczego na stronie www lotniska we Wroclawiu nie ma jeszcze statystyk za czerwiec?
czerwiec 2014: 207 246 pax
tak bylo w newsletterze - wedlug strony Ruch pasaĹźerski | Port Lotniczy WrocĹaw 208 333pax w czerwcu 2014.
Wrocławskie lotnisko bije rekord za rekordem. W sierpniu odprawiło prawie 242 tysiące pasażerów. To najlepszy wynik w historii.
Sierpniowy wynik oznacza wzrost całkowitego ruchu o 11,2 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Na sukces złożył się nieustanny rozwój siatki połączeń lotniska, a co za tym idzie, ogromne przypływy podróżnych w sektorze lotów krajowych, czarterowych i sieciowych międzynarodowych – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław.
Porównując sierpień 2014 i sierpień 2013 wynika, że procentowo najwięcej podróżnych przybyło w sektorze krajowym, bo aż 62 proc. To zasługa połączeń lotniczych z czterema polskimi miastami: Gdańskiem (Eurolot i Ryanair), Warszawą (PLL LOT), Warszawą-Modlinem (Ryanair) i Lublinem (Eurolot).
– Połączenia krajowe rozwijają się niezwykle dynamicznie. W dużej mierze to zasługa tanich linii lotniczych Ryanair, które w ostatnich miesiącach uruchomiły z Wrocławia loty do Warszawy-Modlina i Gdańska – podkreśla Sztucki. – Pasażerowie wybierają samolot zamiast pociągu czy samochodu, ponieważ dzięki temu oszczędzają czas i zapewniają sobie komfort podróży. Połączenia krajowe mają ogromny potencjał – dodaje.
W sierpniu na trasie Wrocław-Gdańsk irlandzkie linie obsłużyły 3760 pasażerów. Z kolei z połączenia do Warszawy-Modlina skorzystało aż 7262 podróżnych To prawie tyle samo, ile w tym samym czasie latało do Dublina (7576). Ogromne zainteresowanie spowodowało, że Ryanair podjął decyzję o uruchomieniu w sezonie zimowym drugiego, porannego rejsu do Warszawy-Modlin.
Duży wzrost nastąpił także w sektorze sieciowych połączeń międzynarodowych, z których korzystają przede wszystkim pasażerowie podróżujący w interesach. Z Wrocławia mogą oni szybko i wygodnie dotrzeć do głównych lotnisk wielu europejskich metropolii i hubów przesiadkowych: Frankfurtu, Monachium, Düsseldorfu, Kopenhagi, Brukseli, Paryża i Zurychu. W sumie na tych trasach w sierpniu 2014 roku było o 22,2 proc. więcej pasażerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Rekordowy miesiÄ c na wrocĹawskim lotnisku
W październiku wrocławskie lotnisko obsłużyło o 10% pasażerów więcej niż
w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największe wzrosty zanotowano w segmencie lotów czarterowych oraz krajowych.
W ubiegłym miesiącu Port Lotniczy Wrocław wybrało 187 tys. pasażerów. To aż o 17 tys. podróżnych więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost na poziomie 10%. Najlepsze wyniki zanotowano w segmencie lotów czarterowych, gdzie przybyło ponad 47% podróżnych
w porównaniu do października 2013 r. Znakomitym wynikiem może się pochwalić segment lotów krajowych – wzrost na poziomie niemal 38% w odniesieniu do analogicznego miesiąca 2013 roku. W przypadku sieciowych połączeń międzynarodowych przybyło ponad 12% pasażerów.
- Zakończenie sezonu letniego pokazało, że wrocławskie lotnisko wyróżnia się stabilnym rozwojem oraz doskonałymi wynikami obsługi podróżnych – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław. – Wpływ na to ma rozbudowana siatka lotów oraz oferta dopasowana do potrzeb naszych pasażerów.
Wiosną linie lotnicze Ryanair wprowadziły rejsy do Warszawy-Modlina, które są chętnie wybierane przez osoby często podróżujące do stolicy. Sukces tego połączenia mocno przyczynił się do aktualnego wyniku segmentu lotów krajowych oraz utrzymania kierunku w sezonie zimowym. Dodatkowo Ryanair uruchomił poranny lot do stolicy.
Popyt na czartery z kolei wynika z atrakcyjnej oferty tour operatorów, w tym, szczególnie kierunków greckich, połączeń z ośrodkami w Turcji oraz żelaznej oferty lotów na Wyspy Kanaryjskie i do Egiptu. Dwa ostatnie obecne są również w siatce zimowej, a dodatkową nowość stanowi możliwość lotu do Werony, gdzie miłośnicy narciarstwa mogą korzystać z uroków włoskich Dolomitów.
Newsletter | Port Lotniczy WrocĹaw
W listopadzie liczba pasażerów obsłużonych przez Port Lotniczy Wrocław wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku aż o 23% (z lotniska skorzystało 155,5 tys. osób). Wzrosty zanotowano we wszystkich segmentach ruchu lotniczego. Absolutnie rekordowo wypadły loty krajowe, z których skorzystało aż 82% więcej pasażerów niż w listopadzie ubiegłego roku. Na ten sukces wpłynęło uruchomienie przez tanie linie lotnicze Ryanair połączenia do Warszawy-Modlina. Obecnie irlandzki przewoźnik oferuje dwa rejsy dziennie, rano i po południu, których w ubiegłym sezonie zimowym nie było. Ożywienie zaobserwowano w przypadku rejsów niskokosztowych – wzrost na poziomie 13% spowodowany jest głównie przywróceniem połączenia do Oslo Torp oraz dodatkowym uruchomieniem dodatkowych rejsów, m.in. do Londynu Stansted, Dublina, czy też Paryża Beauvais. Niezmiennie stabilny poziom wzrostu wykazują sieciowe połączenia międzynarodowe, z których korzystają przede wszystkim pasażerowie podróżujący w interesach – porównując listopad 2014 do listopada 2013, okazuje się, że przybyło 12,2% pasażerów. W przypadku połączeń czarterowych odnotowano wzrost na poziomie 5,5%.
Listopad w liczbach: wzrost 23% | Port Lotniczy WrocĹaw
Fajnie, że są jest taki wynik ale to głównie zasługa WRO-WMI, nie ma się co czarować. Obawiam się, że taki stan to woda na młyn dla zarządu, który może osiąść na laurach, a jego PR dalej się rozwodzić o cudownych wzrostach i powtarzać jak mantrę to co mówi od 2 lat. Może ktoś tam jednak wziąłby przykład z takiego GDN lub KRK?
No właśnie, wynik cieszy, ale wiemy, że jest marazm, nie tylko W6 ale i FR się nie rozwija(poza krajówkami), Może wyszli z założenia, że po co się starać o regularne kierunki? Jest dolot do WMI (2 dziennie a może będą i 3) a dalej przesiadka na własną rękę i w świat tj. w Europę np. do CRL.
Bardzo małe szanse, żeby z tego połączenia zrezygnowali. OLT latał za 100 PLN OW i obłożenie było mega wysokie przy 5(?) lotach dziennie. Krajówki Ryanaira w całej europie są mega tanie, w Polsce to dopiero początek, więc nie ma się co o to martwic. Moim zdaniem wkrótce pojawi się trzecie połączenie dziennie. Swoją drogą, czy wydatek 100 zł. na podróż do Wawy to dużo ?
Wiesz, przy cenach 19PLN jestem w stanie sprezentować lot każdemu dzieciakowi z rodziny żeby mógł się pochwalić w przedszkolu/podstawówce że leciał samolotem. Przy stówce na takie prezenty już mnie nie stać. Problemem z WMI jest to, że taki ruch jest łatwy, istotnie wpływający na statystyki, ale bardzo okazjonalny. OLT był zapełniony, bo był świetnie reklamowany i ludzie latali z ciekawości. Ale trzy razy do roku przecież nie będą latali do Warszawy, że nie wspomnę o środku tygodnia. Ostatnio leciałem z przesiadką do Gdańska. Owszem, na pokładzie było nieco garniaków i delegantów, ale druga połowa pasażerów to już młodziki oczytani we fly4free czy innych loterach. Podwyższmy teraz ceny biletów do stówki OW. Połowa ruchu odpada, bo młodzi za tyle wolą polecieć na południe europy. Część delegantów wybiera natomiast busa, samochód albo PLL. A należy pamiętać że nawet przy 100PLN OW podobno rejsy się nie zwracają. Czy w letnim sezonie będzie trzeci rejs dziennie? Być może. Ale ja od momentu ogłoszenia WRO/GDN-WMI uznawałem za taki sam chwyt jak BVA-MRS, HHN/NRN/BRE-SXF, CIA-BGY/TSF, GRO/ALC/VLC-MAD czy DUB-ORK. Każde z tych połączeń były tanie, częste i próżno ich teraz szukać na mapie tras FR. Otóż to. Poza tym jeśli miałbym lecieć za powiedzmy 400RT na jakieś kolejne podmiejskie lotnisko, dokładać do tego co najmniej 100RT za WRO-WMI-WRO i ryzykować opóźnienie, to wolałbym za 700PLN lecieć Lufthansą na główne lotnisko i na pokładzie być traktowany jak człowiek.Mi się wydaje że od samego początku zarządzający mieli mniejsze ambicje. Pamiętam że terminale we WRO i GDN były oddawane mniej więcej w tym samym czasie. Gdański już wtedy był większy i już teraz jest rozbudowywany. Przed wejściem powstaje wiadukt na - no właśnie co - kolejkę do miasta? Do pasa dobudowano szybkie zjazdy. Jest cargo. Z rana startowała imponująca fala W6 na północ a już kompletnie opadła mi szczena gdy zobaczyłem podjeżdżający pod terminal A321 SAS. U nas w czasach modernizacji całego lotniska zarząd twierdził że szybkie zjazdy nie będą potrzebne. Nie dziwi, bo z moich doświadczeń w sezonach zimowych terminal świeci pustkami. Ale zawsze można się pochwalić że jest przyjazny i zorganizować pokazy taneczne z okazji "niespodziewanych" zaręczyn :-)Zamieszczone przez mapa
I mamy 2 mln!
Historyczny rekord we WrocĹawiu! W tym roku juĹź 2 000 000 pasaĹźerĂłw! | LubiÄ LataÄO 2 milionach pasażerów obsłużonych w ciągu jednego roku w Porcie Lotniczym Wrocław marzono od dawna. Do tej liczby lotnisko zbliżyło się raz – w roku 2012. Z kolei w 2013 wynik był tylko nieco słabszy i też nie udało się przebić historycznej bariery – zabrakło zaledwie 3 500 pasażerów. Za to 2014 rok okazał się szczęśliwy, bo jeszcze w tym tygodniu Port Lotniczy Wrocław obsłuży pasażera numer 2 000 000! Jak to się udało? Prezes Portu, Dariusz Kuś podsumowuje krótko:
Zakładki