787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Moderator
    Awatar FlyWRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie 11.PLM im. płk. pil. Bolesława Orlińskiego


    Polecamy


  2. #2
    Awatar Gripen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie Re: 11.PLM im. płk. pil. Bolesława Orlińskiego

    Cytat Zamieszczone przez FlyWRO

    Melduje sie żołnierz 11 PLM

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Witam wszystkich serdecznie
    Jeśli ktoś miałby zdjecia z lat 1987-1994 z (11plm z Wrozławia i Mierzęcic) prosiłbym o pokazanie ich na forum.
    A może ktos pamięta świetnego pilota Śp Zbysia Kosiora. Pamietam jak schodził (na Mig-21, Ts-11) bardzo nisko nad Kleciną jak to mówił "ścina szczypiorek na ogródku".
    Pozdrawiam

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Nie wiecie czy we Wrocławiu na MiGach-21 używano kiedykolwiek pomocniczego napędu rakietowego w stylu JATO/RATO? Pytam z czystej ciekawości.

  5. #5
    Awatar Shievel

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    nic takiego nie było , przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo ... oprocz tych wszystkich MiGow <nie pamietam dokładnie liczby , musiałbym sie ojca spytać ponieważ pracował w 11 PLM > stacjonowały tu jeszcze cztery TS-11
    Nikon D60 + Nikkor 18-55 1:3.5-5.6 VR + Sigma 70-300


  6. #6

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robertotto Zobacz posta
    Witam wszystkich serdecznie
    Jeśli ktoś miałby zdjecia z lat 1987-1994 z (11plm z Wrozławia i Mierzęcic) prosiłbym o pokazanie ich na forum.
    A może ktos pamięta świetnego pilota Śp Zbysia Kosiora. Pamietam jak schodził (na Mig-21, Ts-11) bardzo nisko nad Kleciną jak to mówił "ścina szczypiorek na ogródku".
    Pozdrawiam
    Witam na forum pamiętam doskonale Zbyszka Kosiora, byliśmy z jednej promocji.

    Cytat Zamieszczone przez piopil Zobacz posta
    Nie wiecie czy we Wrocławiu na MiGach-21 używano kiedykolwiek pomocniczego napędu rakietowego w stylu JATO/RATO? Pytam z czystej ciekawości.
    '77 może '78 wówczas kpt Jurek Kopeć - dwukrotny mistrz walki powietrznej WOPK na nocnych lotach wykonał start z pomocniczymi silnikami rakietowymi. Na trawersie wieży był już w powietrzu, silniki zrzucił na końcu pasa.
    Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 14-04-2009 o 15:12 Powód: Zamiast pisać dwa posty pod sobą należy użyć opcji EDYTUJ.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ryszart Zobacz posta
    .. 77' może 78' wówczas kpt Jurek Kopeć - dwukrotny mistrz walki powietrznej WOPK na nocnych lotach wykonał start z pomocniczymi silnikami rakietowymi. Na trawersie wieży był już w powietrzu, silniki zrzucił na końcu pasa.
    O proszę Swojego czasu wykonałem parę lotów z panem Jurkiem na szybowcach, bardzo fajny instruktor, a jego opowieści z wojskowej jak i cywilnej kariery pilota zawsze miło się słuchało. Ale tym się nie pochwalił :P. Dzięki za informację.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Wie ktoś z Was w którym roku wycofano u nas z użycia Limy?

  9. #9
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piopil Zobacz posta
    Wie ktoś z Was w którym roku wycofano u nas z użycia Limy?
    Za A. Paściakiem: Rok 1967 kończył epokę użytkowania w 3. plm OPK samolotów zwanych około dźwiękowymi

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Dzięki!

  11. #11
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie mam pojęcia, co autor miał na myśli pisząc o końcu epoki użytkowania samolotów okołodźwiękowych we wrocławskim pułku w 1967 roku i nie mogę w tej chwili podeprzeć się źródłami, ale jestem gotów się założyć, że nie chodzi tu o datę wycofania z eksploatacji Limów. W przeciwnym razie pułk zostałby na kilka lat praktycznie pozbawiony sprzętu, co nie wchodziło w rachubę.

    W tym okresie ówczesny 3 plm OPK (przemianowany na 11 plm OPK w 1967 roku) posiadał jedną eskadrę, tj. 12 sztuk fabrycznie nowych z dostawy 1965 roku samolotów typu 76 (MiG-21PF). Samolotów naddźwiękowych w Wojskach Obrony Powietrznej Kraju było za mało, aby wypełnić ówczesne założenia organizacyjne, zgodnie z którymi każdy pułk myśliwski miał posiadać 26 MiGów-21 i 10 Lim-5, a priorytet w dostawach nowego sprzętu miały pierwszoliniowe pułki nadmorskie. W związku z większymi dostawami następnej wersji MiG-21PFM/SPS/typ 94A w 1968 roku 11 plm OPK oddał swoje samoloty typu 76 do 1 Korpusu OPK i otrzymał z 2 Korpusu OPK samoloty 94A. I teraz nie wiem, czy dla jednej eskadry, czy w najlepszym razie dla dwóch eskadr. Co do pełnego wycofania z eksplotacji Limów, to stawiam na lata 1973-1974, tzn. na okres dostawy samolotów MiG-21MF (typ 96A) i reorganizacji pułków myśliwskich OPK ze struktury trzyeskadrowej (3x12 samolotów) na dwueskadrową (2x18 samolotów). Wtedy w każdym korpusie OPK pozostawiono tylko po jednej szkolnej eskadrze Limów, a wrocławski pułk całkowicie przesiadł się na samoloty MiG-21PFM (94A), które w latach 1978-1980 wymieniono na MiG-21MF.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •