Zamieszczone przez FlyWRO
Melduje sie żołnierz 11 PLM
Archiwum tego tematu:
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1309
Zamieszczone przez FlyWRO
Melduje sie żołnierz 11 PLM
Witam wszystkich serdecznie
Jeśli ktoś miałby zdjecia z lat 1987-1994 z (11plm z Wrozławia i Mierzęcic) prosiłbym o pokazanie ich na forum.
A może ktos pamięta świetnego pilota Śp Zbysia Kosiora. Pamietam jak schodził (na Mig-21, Ts-11) bardzo nisko nad Kleciną jak to mówił "ścina szczypiorek na ogródku".
Pozdrawiam
Nie wiecie czy we Wrocławiu na MiGach-21 używano kiedykolwiek pomocniczego napędu rakietowego w stylu JATO/RATO? Pytam z czystej ciekawości.
Witam na forum pamiętam doskonale Zbyszka Kosiora, byliśmy z jednej promocji.
'77 może '78 wówczas kpt Jurek Kopeć - dwukrotny mistrz walki powietrznej WOPK na nocnych lotach wykonał start z pomocniczymi silnikami rakietowymi. Na trawersie wieży był już w powietrzu, silniki zrzucił na końcu pasa.
Ostatnio edytowane przez FlyWRO ; 14-04-2009 o 15:12 Powód: Zamiast pisać dwa posty pod sobą należy użyć opcji EDYTUJ.
Wie ktoś z Was w którym roku wycofano u nas z użycia Limy?
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Dzięki!
Nie mam pojęcia, co autor miał na myśli pisząc o końcu epoki użytkowania samolotów okołodźwiękowych we wrocławskim pułku w 1967 roku i nie mogę w tej chwili podeprzeć się źródłami, ale jestem gotów się założyć, że nie chodzi tu o datę wycofania z eksploatacji Limów. W przeciwnym razie pułk zostałby na kilka lat praktycznie pozbawiony sprzętu, co nie wchodziło w rachubę.
W tym okresie ówczesny 3 plm OPK (przemianowany na 11 plm OPK w 1967 roku) posiadał jedną eskadrę, tj. 12 sztuk fabrycznie nowych z dostawy 1965 roku samolotów typu 76 (MiG-21PF). Samolotów naddźwiękowych w Wojskach Obrony Powietrznej Kraju było za mało, aby wypełnić ówczesne założenia organizacyjne, zgodnie z którymi każdy pułk myśliwski miał posiadać 26 MiGów-21 i 10 Lim-5, a priorytet w dostawach nowego sprzętu miały pierwszoliniowe pułki nadmorskie. W związku z większymi dostawami następnej wersji MiG-21PFM/SPS/typ 94A w 1968 roku 11 plm OPK oddał swoje samoloty typu 76 do 1 Korpusu OPK i otrzymał z 2 Korpusu OPK samoloty 94A. I teraz nie wiem, czy dla jednej eskadry, czy w najlepszym razie dla dwóch eskadr. Co do pełnego wycofania z eksplotacji Limów, to stawiam na lata 1973-1974, tzn. na okres dostawy samolotów MiG-21MF (typ 96A) i reorganizacji pułków myśliwskich OPK ze struktury trzyeskadrowej (3x12 samolotów) na dwueskadrową (2x18 samolotów). Wtedy w każdym korpusie OPK pozostawiono tylko po jednej szkolnej eskadrze Limów, a wrocławski pułk całkowicie przesiadł się na samoloty MiG-21PFM (94A), które w latach 1978-1980 wymieniono na MiG-21MF.
Zakładki