Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 74
Like Tree6Likes

Wątek: Informacje medialne o EPKT 2012 - analizy, informacje, ogłoszenia.

  1. #1
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGCC

    Domyślnie Informacje medialne o EPKT 2012 - analizy, informacje, ogłoszenia.


    Polecamy

    Kontynuacja:

    Przyszłość EPKT 2011 - analizy, informacje, ogłoszenia

    W temacie umieszczamy informacje oraz prowadzimy dyskusje w zakresie:
    - mających miejsce lub planowanych inwestycjach w roku 2012
    - publikowanych informacji medialnych dotyczących lotniska EPKT/KTW
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 01-01-2012 o 13:57
    Pozdrawiam
    dyziojr


  2. #2
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie Inwestycje w Katowice Airport

    Budowa nowej drogi startowej w Pyrzowicach ruszy w tym roku, a zakończy się w 2014 roku.
    Wojewoda już wydał pozwolenia na budowę nowej drogi startowej. Przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w styczniu 2012, prace zaczną się pod koniec tego roku, a zakończą w 2014. Nowa droga, położona na północ od tej istniejącej, będzie mieć 3200 metrów.
    O nowych inwestycjach na konferencji prasowej poinformował w czwartek Artur Tomasik, prezes GTL.

    Pod koniec zeszłego roku zakończono opracowywanie dokumentacji projektowej nowej drogi startowej.
    Na jej podstawie 13 stycznia 2012 wojewoda śląski Zygmunt Łukaszczyk wydał decyzję nr 1/2012 o zezwoleniu na realizacje inwestycji.
    Decyzja otwiera możliwość ogłoszenia przetargu na wykonawcę.
    Przetarg zostanie ogłoszony jeszcze w styczniu 2012.
    Prace budowlane, zgodnie z założeniami inwestora, Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, powinny rozpocząć się w czwartym kwartale bieżącego roku i zakończyć nie później niż w trzecim kwartale 2014 r.

    Nowa droga startowa o długości 3200 m to największa i najważniejsza inwestycja w dziejach pyrzowickiego lotniska.
    Zostanie zlokalizowana 195 metrów na północ od obecnej drogi startowej, która zostanie przekształcona w drogę kołowania.
    Długość, nośność i wyposażenie w najnowocześniejsze pomoce nawigacyjne, umożliwi starty i lądowania największych samolotów i to w bardzo złych warunkach atmosferycznych (tzw. CAT II).

    Parametry nowej drogi startowej umożliwią starty szerokokadłubowych statków powietrznych z pełnym obciążeniem, co dotychczas nie było możliwe.
    Wpłynie to zdecydowanie na wzrost konkurencyjności pyrzowickiego lotniska na środkowoeuropejskim rynku, szczególnie w zakresie przewozów cargo.
    Dlatego inwestycja ta otwiera nowe możliwości rozwoju dalekodystansowych połączeń cargo, w tym tych, o które najbardziej zabiega GTL SA, czyli regularnych.
    To także szansa na nowe połączenia pasażerskie, głównie dalekodystansowe.

    Inwestycja jest realizowana w ramach dofinansowanego z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, projektu o nazwie „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej”.

    Nowa płyta postojowa
    Także w ramach projektu „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej”, od maja zeszłego roku trwa budowa nowych płyt postojowych oraz modernizacja dróg kołowania D, E1 i E2. Nowe płyty postojowe, o łącznej powierzchni 110 tys. m kw. pomieszczą jednocześnie dziesięć samolotów kodu C np. Airbus A320, Boeing 737 i trzy kodu D np. Boeing 757 lub zamiennie siedem kodu C i pięć kodu D. W ramach tego projektu pod obsługę statków powietrznych wielkości Boeinga 747 (Jumbo Jet) zmodernizowane zostaną także drogi kołowania D, E1 i E2.

    Nowa płyta postojowa i zmodernizowane drogi kołowania nie tylko umożliwią przyjmowanie większej ilości samolotów, ale także operowanie im w jeszcze gorszych niż dotychczas warunkach atmosferycznych, dzięki zainstalowaniu najnowszych pomocy nawigacyjnych.
    Aktualnie prace budowlane zaawansowane są na poziomie 15 proc. Planowane oddanie całej inwestycji przewidziane jest na lato 2013 roku.
    Łączny koszt prac budowlanych wyniesie ok. 80 mln zł.
    Baza cargo
    Do 2014 roku w Katowice Airport ma zakończyć się pierwszy etap budowy nowej bazy cargo, która zostanie zlokalizowana w południowo-wschodniej części lotniska. W pierwszym półroczu tego roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę przedterminalowej płyty postojowej oraz drogi kołowania E0.

    Baza techniczna do obsługi statków powietrznych
    W kwietniu zeszłego roku oddano do użytku zmodernizowany hangar techniczny,wyposażony jw dwie zatoki serwisowe do obsługi samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737 (kod C).
    Jednocześnie wiosną zeszłego roku rozpoczęto budowę nowego hangaru technicznego.
    Tu jednocześnie będzie można serwisować dwa samoloty (kod C) z możliwością obsługi także większych statków powietrznych kodu D (np. Boeing 757 – 200).
    Całość bazy technicznej, wraz ze znajdująca się przed hangarami płytą postojową zostanie oddana do użytku w lipcu 2012.
    Katowice Airport jest jedynym lotniskiem w Polsce, gdzie serwisowane są maszyny typu Airbus: A 319, A320, A321. Swoją flotę (33 Airbusów A320) serwisuje tu np. Wizz Air. Z usług bazy technicznej korzysta także linia Enter Air.

    Rozbudowa terminalu pasażerskiego A
    W październiku 2011 roku rozpoczęła się modernizacja i rozbudowa terminalu pasażerskiego A. Obiekt otrzyma nową elewację od strony parkingu, zostanie także powiększony o 1000 m. kw. Prace budowlane postępują zgodnie z harmonogramem. Na koniec grudnia ich poziom zaawansowania wynosił ok. 35 proc. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na maj bieżącego roku.

    Prognozy i nowe połączenia
    Prognozy na rok 2012 zakładają osiągniecie w Katowice Airport poziomu 2,7 mln pasażerów. Będzie to możliwe m.in. dzięki poszerzeniu siatki połączeń regularnych i czarterowych w sezonie wiosna/lato do 33 tras regularnych (wiosna/lato 2011 – 27 tras) i 43 połączeń czarterowych (wiosna/lato 2011 – 36 tras). Od marca br. z Pyrzowic zacznie operować nowy przewoźnik, linia SAS, która otworzy połączenie do Kopenhagi, a na początku kwietnia linia lotnicza Wizz Air uruchomi trasę do norweskiego Stavanger.
    Przypomnijmy:
    W roku 2011 Katowice Airport obsłużyło 2,5 mln pasażerów, dokładnie 2 mln 544 tys. 124 podróżnych, o 141 tys. więcej niż w 2010.
    Wzrost w porównaniu do roku 2010, zanotowano zarówno w ruchu regularnym, jak i czarterowym – obsługując odpowiednio: 1 mln 703 tys. 188 osób i 815 tys. 711.

    W minionym roku w Pyrzowicach dwukrotnie został także pobity miesięczny rekord wśród polskich portów regionalnych, ustanowiony w krakowskich Balicach w sierpniu 2007 roku. Po raz pierwszy padł on w lipcu (338 019 pasażerów), a następnie został poprawiony w sierpniu (343 007 pasażerów) i obowiązuje do dziś. Trzy najpopularniejsze kierunki w ruchu regularnym w Katowice Airport w zeszłym roku to: Dortmund, Londyn-Luton i Londyn-Stansted. Zeszłorocznym hitem czarterowym były wyloty na wakacje do tureckiej Antalii, na drugim miejscu znalazła się trasa do Hurghady, a na trzeci do Heraklionu.

    Ruch cargo
    W 2011 z i do pyrzowickiego lotniska przewieziono 12 tys. 138 ton fracht. 7 033 ton nadano w eksporcie, a 5 104 odprawiono w imporcie.

    Lotnisko obsłużyło rejsy czarterowe cargo do: Johannesburga, Buenos Aires, Tokio, Moskwy, Stambułu, Dallas i Chicago, w wielu przypadkach jednymi z największych maszyn, Boeingami 747 (Jumbo Jet). Na żadnym innym polskim lotnisku regionalnym, tak często nie są obsługiwane komercyjne czartery cargo. Katowicki port, jako jedyny w Polsce, od dwóch lat utrzymuje regularne dalekodystansowe połączenie all-cargo do Ameryki Północnej do Hamilton, pod Toronto. Operacje wykonywane są raz w tygodniu szerokokadłubowym Boeingiem 767-200ER(F) linii lotniczej Cargojet, na zlecenie PLL LOT.
    Budowa nowej drogi startowej w Pyrzowicach ruszy w tym roku, a zakończy się w 2014 roku - Katowice - Naszemiasto.pl

  3. #3
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Czy Terminal A jest/będzie remontowany także w środku czy jest to tylko wymiana fasady budynku?
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  4. #4
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGCC

    Domyślnie

    Bez remontu wewnętrznego tego nie widzę. Nowy TA wedle wizualizacji ma inny układ niż obecnie wiec stanowiska na zewnętrznej ścianie tam nie pozostaną.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  5. #5
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Temperatura wahająca się wokół zera, połączona z opadami - to najgorszy czas dla przewoźników lotniczych. Przed startami zwykle potrzebne jest wtedy odladzanie samolotów. Koszt jednej takiej operacji to kwota co najmniej 1,5 tys. euro.
    Jak poinformował PAP Leszek Budka, wiceprezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza Międzynarodowym Portem Lotniczym w Katowicach, w ostatnich dniach bardzo wiele startów z tego lotniska poprzedzonych było procedurą odladzania - kluczową dla bezpieczeństwa maszyn w trudnych warunkach.

    "Wszystko zależy od warunków atmosferycznych. W sytuacji, gdy temperatura jest poniżej zera i jest duża wilgoć lub opad śniegu czy marznącego deszczu, wtedy samoloty przed startem muszą być odladzane" - zaznaczył Budka.


    W Katowice Airport, podobnie jak na wszystkich większych lotniskach, są stanowiska do odladzania, zlokalizowane zwykle w obrębie dróg kołowania. Samolot, już z pasażerami, podkołowuje w takie miejsce. W Pyrzowicach z obu stron podjeżdżają wtedy do niego dwa odladzacze - specjalistyczne pojazdy wielkości średnich samochodów ciężarowych.

    Odladzacze mają kilkumetrowe wysięgniki. Przeszkoleni operatorzy opryskują płynem na bazie glikolu polipropylenowego newralgiczne części samolotu, w zależności od warunków - albo tylko elementy mechaniczne skrzydeł i usterzenia, albo również kadłub.

    Procedura odladzania trwa kilkanaście minut. Na samolot wielkości airbusa A320 bądź boeinga 737 zużywane jest 300-500 litrów płynu. Koszt takiego płynu to ok. 5 euro za litr. Do tego dochodzi koszt obsługi, która powinna być wykonywana przez przeszkolonych operatorów.

    "To usługa dość kosztowna dla przewoźników, ale w trudnych warunkach atmosferycznych praktycznie każdy samolot się odladza. Najgorsze warunki to okolice zera, przejścia przez zero, duża wilgoć i marznąca mżawka albo śnieg. Gdy jest minus 20 i jest sucho, samolotów się nie odladza, albo tylko niektóre. Decyzję o odladzaniu zawsze podejmuje kapitan samolotu" - powiedział Budka.

    Porty lotnicze muszą zapewnić odpowiednie warunki na drogach startowych. W trudnych warunkach przed każdym lądowaniem wykonywany jest test drogi startowej. Wyjeżdża na nią wtedy specjalny samochód z tzw. piątym kołem.

    Zainstalowane na takim kole czujniki sprawdzają przyczepność nawierzchni. Stosowana jest pięciostopniowa klasyfikacja śliskości - przy trzecim stopniu i poniżej trzeba wyjechać na drogę startową i ją odśnieżyć lub odlodzić. Do odśnieżania używane są szerokie pługi; odladzanie następuje poprzez opryskanie nawierzchni płynem np. na bazie mrówczanu sodu.

    Dla lotniska wielkości Katowice Airport koszt zimowego utrzymania drogi startowej, dróg kołowania i płyt postojowych, liczony w okresie od listopada do marca, to przy przeciętnej zimie średnio ok. 2 mln zł.
    Temperatura około zera - najdroższa dla linii lotniczych. wnp.pl | Serwis Logistyka. Transport, logistyka, firmy kurierskie.

  6. #6
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Jeszcze jeden news na temat nowego pasa startowego, dziś wg. poniższego artykułu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę!

    Będzie nowy pas startowy w Pyrzowicach. Koszt: 251 mln zł
    Tomasz Głogowski 2012-01-23, ostatnia aktualizacja 2012-01-23 00:49:54.0

    Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze ogłosi w poniedziałek przetarg na budowę nowego pasa startowego na lotnisku w Pyrzowicach. To będzie jedna z największych inwestycji w regionie. Samo przeniesienie wrzosowisk, łąk trzęślicowych oraz storczyków będzie kosztować 4 mln zł
    Już samo pozwolenie na budowę nowego pasa jest nietypowe, bo wojewoda wydał je 13 stycznia w ramach tzw. specustawy, znacznie skracając wszystkie formalności.

    Nowa droga startowa dla samolotów będzie miała 3,2 km długości, z możliwością przedłużenia jej w przyszłości do 3,6 km. Pas powstanie po wschodniej stronie lotniska i będzie kosztował ponad 251 mln zł. To będzie jedna z największych i najkosztowniejszych inwestycji w regionie. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze liczy, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana latem tego roku, a pierwsze prace rozpoczną się jesienią. Nowy pas ma być gotowy we wrześniu 2014 roku i w dużym stopniu pomóc lotnisku w przyciągnięciu nowych linii pasażerskich i towarowych.

    Długość pasa ma kolosalne znacznie. Istniejąca w Pyrzowicach droga startowa ma dziś 2,8 km i choć nie należy do najkrótszych, to największe samoloty świata (m.in. ukraiński An-255 Mrija), mogą lądować w Pyrzowicach tylko z połową ładunku lub zatankować połowę paliwa. Gdy zakończy się budowa nowego pasa, ten problem zniknie. - Nowy pas pozwoli na start praktycznie wszystkich maszyn we wszystkich kierunkach. Lot za ocean będzie mógł odbywać się bez międzylądowania na uzupełnienie paliwa - mówi Artur Tomasik, prezes GTL-u.

    Jednak zanim do tego dojdzie, budowlańcy będą musieli zmierzyć się z trudnym zadaniem. Samo przeniesienie rzadkich wrzosowisk, łąk trzęślicowych, mszarów i storczyków znajdujących się dziś na płycie lotniska pochłonie 4 mln zł. W Śląskim Ogrodzie Botaniczym w Radzionkowie powstaną specjalne baseny, gdzie stworzone zostaną tzw. siedliska zastępcze, a w przyszłości także specjalna ścieżka edukacyjna dla uczniów i studentów. - Przez rok pracowaliśmy na tamtym terenie, określając m.in. liczebność gatunków chronionych oraz stan, w jakim się znajdują - mówi dr Magdalena Maślak ze Śląskiego Ogrodu Botanicznego, która razem z dr Mają Głowacką będzie nadzorować całą operację.

    Budowa nowego pasa startowego rozwiąże też problem sąsiedztwa autostrady A1, która ma biec w pobliżu lotniska. Ponieważ nowy pas zostanie przesunięty o jakieś 200 metrów od istniejącej drogi startowej, nie trzeba będzie budować specjalnego tunelu, który miał biec pod starym pasem. Inwestycja miała być bardzo kosztowana i znacznie utrudnić funkcjonowanie Pyrzowic. Nie wiadomo było, czy roboty budowlane nie wstrzymają na pewien czas startów samolotów.

    Niewykluczone, że wraz z nowym pasem w Pyrzowicach powstanie też nowa, wyższa wieża kontroli lotów. Dziś wieża ma 23 metry, w przyszłości ma zostać podwyższona o 10 metrów.

    źródło: Będzie nowy pas startowy w Pyrzowicach. Koszt: 251 mln zł

  7. #7
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Zaprojektowali już kilka elementów w Terminalu B, teraz przyszedł czas na zmiany tarasu widokowego. Studenci i wykładowcy ASP w Katowicach pracują nad zmianą wizerunku śląskiego lotniska. Dziś podpisano porozumienie i list intencyjny pomiędzy Akademią Sztuk Pięknych, a Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym na stworzenie Odlotowej Galerii i Biblioteki Podróżnych.To miejsce znane jest z trwonienia czasu. Jedni podróżni odpoczywają, ale większość z nich po prostu się nudzi.
    Z myślą o oczekujących jak i podróżnych na lotnisku w Pyrzowicach zajdzie sporo zmian. Jako pierwsza powstanie tu "Odlotowa Galeria".
    - W tym roku odprawiliśmy 2,5 miliona pasażerów, czyli teoretycznie 2,5 miliona widzów może zobaczyć to co mamy najpiękniejsze . – mówi Artur Tomasik, prezes GTL S.A.
    Za takie uważane są prace studentów i ich profesorów z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dlatego to z tą uczelnią podpisano dziś porozumienie i list intencyjny w sprawie zmiany przestrzeni publicznej katowickiego lotniska.
    Piękna sztuka latania (film) - TVS

    Czyli w tym roku oprócz przebudowy elewacji terminalu A będzie jeszcze lifting saloników VIP oraz tarasu widokowego.
    Ostatnio edytowane przez master ; 25-01-2012 o 12:36

  8. #8
    Awatar MD11

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Na terenie Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach powstanie hotel. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze w pierwszym kwartale tego roku planuje ogłosić przetarg na dzierżawę działki na której stanie obiekt. Jak informuje serwis tur-info.pl umowa zostanie zawarta na 25 lat.
    Przedmiotem przetargu jest działka o powierzchni 5,5 tys. mkw., na której stanie trzygwiazdkowy hotel z ok. 120 pokojami.
    źródło: propertynews.pl

  9. #9
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Kolejny dobry news związany z cargo, ale i produkcją powierzchnią biurową dla firm w bardzo bliskim położeniu od lotniska. Zresztą widać to dokładnie na poniższych wizualizacjach.

    Olbrzymi park logistyczny w sąsiedztwie lotniska w Katowicach

    Poznańskie biuro doradztwa w branży nieruchomości Invest Plan BETA przygotowuje jedną z największych inwestycji logistycznych w Polsce. Na terenie gminy Mierzęcice w pobliżu skrzyżowania drogi S1 i autostrady A1 powstanie park logistyczno – produkcyjny o całkowitej powierzchni użytkowej wynoszącej 450tys. mkw!

    Projekt PAPlito zakłada wybudowanie na powierzchni 132 hektarów, różnego rodzaju budynków których całkowita powierzchnia komercyjna wynosić będzie 450 tys. mkw. W zakres programu inwestycyjnego zaliczyć można następujące budynki:

    - Logistyka – 240.000 mkw
    - Produkcja 80.000 mkw
    - Handel hurtowy 50.000 mkw
    - Handel detaliczny 38.000 mkw
    - Biura 30.00 0mkw
    -Obsługa parku 15.000 mkw

    Park logistyczno – produkcyjny pod nazwą PAPlito znajdować się będzie w odległości 3km od bazy cargo lotniska Katowice-Pyrzowice i 1km od węzła „lotnisko” dzięki któremu transport samochodowy będzie miał ułatwiony wyjazd na autostradę A1 która jest częścią autostrady zwaną „Autostradą Bursztynową.

    Na dzień dzisiejszy zagospodarowane jest 16 ha na zlecenie zagranicznego inwestora z branży logistycznej.

    Tak śmiałe plany inwestycyjne w pobliżu lotniska w Katowicach, po raz kolejny nakreślają przyszłość lotniska w międzynarodowej siatce połączeń transportu lotniczego.

    Szczegółowe informacje na temat inwestycji można znaleźć pod tym linkiem: PAPlito - Pyrzowice Airport Park

    źrodło: PAPlito - Pyrzowice Airport Park | cargonews.pl - twój portal lotniczego transportu frachtowego
    Mapki poglądowe






  10. #10
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Wyłoniono dzierżawcę nowego hangaru technicznego. Jest nią firma Linetech która to obecnie obsługuje w KTW - Enter'a i Air Poland.
    http://gtl.com.pl/upload/przetargi/z...3-07_B0lFb.pdf
    Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A.

    Obsługa liniowa
    LineTech posiada certyfikat organizacji obsługowej Part-145 o numerze PL.145.072 i świadczy usługi w zakresie obsługi technicznej statków powietrznych następujących typów:
    Boeing 737-300/400/500 (CFM56-3)
    Boeing 737-600/700/800/900 (CFM56-7)
    Airbus A318/A319/A320/A321 (CFM56-5)
    Airbus A319/A320/A321 (IAE V2500)
    Embraer ERJ-170 (GE CF34-8E)
    Embraer ERJ-190 (GE CF34-10E)
    Embraer EMB-145 (AE3007A)
    ATR 42/200/300/400/500 (PWC PW 120)
    ATR 72/100/200 (PWC PW 120)

    W zakresie obsługi liniowej oferujemy m.in.:
    - przeglądy przedstartowe PFI,
    - przygotowywanie samolotów do postoju i do startu
    - przeglądy Daily, Weekly, Routine, A, biuletyny, AD
    - usuwanie usterek i niesprawności
    - obsługę "On-Request"
    - uruchamianie i próby silników, boroskopia
    - wsparcie inżynierskie dla obsług realizowanych przez inne organizacje, w tym odbiory techniczne.
    LineTech Aircraft Maintenance

  11. #11
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Czyli jednak.

  12. #12
    Awatar Snajper

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    FCO

    Domyślnie

    No to gratulacje dla zwycięzcy !!

  13. #13
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Zobaczymy czy przełoży się to na większy komfort pasażerów przy kontroli:
    Porozumienie dot. przekazania kontroli bezpieczeństwa na lotnisku w Pyrzowicach
    12 marca, w porcie lotniczym w Pyrzowicach, Komendant Śląskiego Oddziału SG płk SG Wojciech Skowronek i Prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego Artur Tomasik podpisali porozumienie w sprawie przejęcia obowiązków związanych z kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
    Podpisanie dokumentu jest następstwem nowelizacji przepisów prawa lotniczego, które odpowiedzialność za prowadzenie kontroli bezpieczeństwa w komunikacji lotniczej w kwestiach dotyczących systemu ochrony lotnictwa cywilnego nakłada w całości na zarządzającego lotniskiem. Porozumienie określa m.in. harmonogram przekazywania przez Straż Graniczną kontroli bezpieczeństwa w poszczególnych obszarach, aż do całkowitego jej przejęcia przez zarządzającego pyrzowickim lotniskiem, co nastąpi nie później niż 18 marca 2013 roku. Proces przejęcia będzie realizowany sukcesywnie i obejmie kontrolę bezpieczeństwa pasażerów, bagażu kabinowego oraz bagażu rejestrowanego w terminalu A i B oraz kontrolę bezpieczeństwa ładunku, poczty i przesyłek w magazynach cargo.
    Po zakończeniu procesu przejęcia, Straż Graniczna we współdziałaniu Urzędem Lotnictwa Cywilnego prowadzić będzie nadzór nad kontrolą bezpieczeństwa wykonywaną przez służbę podlegającą zarządzającemu lotniskiem. Niezależnie od tego funkcjonariusze Straży Granicznej w dalszym ciągu realizować będą w porcie lotniczym w Pyrzowicach zadania służbowe, polegające m.in. na: prowadzeniu kontroli granicznej; kontrolowaniu przemieszczania przez granicę państwową broni, amunicji, narkotyków, materiałów wybuchowych, materiałów promieniotwórczych, substancji chemicznych, materiałów szkodliwych i odpadów; prowadzeniu działań minersko-pirotechnicznych w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa; prowadzeniu działań prewencyjnych związanych z utrzymaniem ładu i porządku publicznego; podejmowaniu interwencji na pokładach samolotów w przypadku naruszania bezpieczeństwa i porządku publicznego
    Straż Graniczna - Treść

  14. #14
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    I jeszcze powód wizyty IŁ'a w KTW:
    Rosomak na targach militarnych w Indiach
    Kołowy transporter opancerzony Rosomak będzie prezentowany na targach militarnych DEFEXPO 2012 w Indiach - poinformował w czwartek rzecznik Wojskowych Zakładów Mechanicznych w Siemianowicach Śląskich Michał Rumin.
    Rumin podkreślił, że indyjskie siły zbrojne oraz armie innych państw regionu "są zainteresowane pojazdem przetestowanym i sprawdzonym w warunkach bojowych".
    Na wystawie w New Delhi zostanie pokazany Rosomak w wersji bojowej używanej w Afganistanie - z wieżą, armatą 30 mm, dodatkowym opancerzeniem oraz osłonami przeciwko pociskom przeciwpancernym. Pojazd został wypożyczony od polskich Wojsk Lądowych.

    KTO Rosomak to produkowany na licencji pojazd AMV (Armoured Modular Vehicle - modułowy pojazd opancerzony), skonstruowany przez fiński koncern Patria. "Gdyby doszło do transakcji, jako licencjobiorca, zgodnie z umową z 2003 roku, możemy sprzedawać pojazdy na tym rynku" - podkreślił rzecznik WZM S.A.

    Pojazd, który w Polsce otrzymał nazwę Rosomak, został wybrany w przetargu pod koniec 2002 r. MON postanowiło wtedy kupić 690 pojazdów w różnych wersjach. Obowiązująca umowa o dostawach wygasa w przyszłym roku. Obecnie wojsko planuje modernizację Rosomaków i zakup kolejnych wozów. MON przygotowuje kolejną umowę na lata 2013-2018, a liczba pojazdów ma łącznie przekroczyć 800, aby wyposażyć w nie kolejną brygadę i uzupełnić straty poniesione w Afganistanie.
    Odbywające się co dwa lata DEFEXPO to największe targi militarne w regionie i jedna z największych wystaw uzbrojenia na świecie. Tegoroczne targi potrwają od 29 marca do 1 kwietnia. Przeznaczony na wystawę Rosomak poleci do New Delhi 17 marca z lotniska Katowice-Pyrzowice na pokładzie transportowca Ił-76.
    Rosomak na targach militarnych w Indiach. wnp.pl | Serwis Logistyka. Transport, logistyka, firmy kurierskie.

  15. #15
    Awatar Adi89

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland, Poland

    Domyślnie

    od 12:50 relacja o Il 76TD
    16 marca - 18.30 - Telewizja Polska SA

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Niedwiediew zabiera rosomaka.

  17. #17
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Nic nowego, ale zdjęcia są

    Rosomaki odleciały - TVS
    

  18. #18
    Awatar tabo89

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Powietrzny atak Duńczyków (film) - TVS

    Krotki materiał TVS o SAS w Pyrzowicach

  19. #19
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Przetarg na sprawowanie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku (zamiast Straży Granicznej):
    Przedmiotem zamówienia jest całodobowe świadczenie usługi polegającej na kontroli bezpieczeństwa w Międzynarodowym Porcie Lotniczym "Katowice" w Pyrzowicach. Kontrola manualna realizowana przez Wykonawcę musi odpowiadać swoim zakresem wymogom ustawowym. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego szkolenia pracowników ochrony oraz do przedkładania Zamawiającemu związanej z tym dokumentacji. Szkolenia wykonywane muszą być w zakresie i z częstotliwością określoną w przepisach krajowych i unijnych dotyczących ochrony lotnictwa cywilnego. Wykonawca zapewnia w swoich strukturach odpowiednio wykwalifikowaną i uprawnioną kadrę do realizacji usługi. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić odpowiednią organizację pracy w celu uzyskania optymalnej przepustowości w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Wykonawca jest zobowiązany między innymi do odpowiedniego, dokładnego „przygotowania” pasażera do kontroli bezpieczeństwa w celu zapewnienia płynnej kontroli bezpieczeństwa bez wykonywania zbędnych dodatkowych czynności weryfikujących status bezpieczeństwa pasażera. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić organizację kontroli bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego w sposób wykluczający możliwość
    powstania opóźnień wynikłych z powodu realizowanej w tych miejscach kontroli. Przez kontrolę bezpieczeństwa rozumie się określone w krajowych i unijnych regulacjach prawnych czynności wykonywanych wobec pasażera, jego bagażu, bagażu rejestrowanego oraz ładunków i przesyłek w celu określenia prawnej możliwości ich dopuszczenia do przewozu.
    źródło: http://gtl.com.pl/upload/przetargi/z...3-23_pchKZ.pdf
    Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A.

  20. #20
    Awatar tabo89

    Dołączył
    Nov 2010

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •