Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 61 do 74 z 74
Like Tree6Likes

Wątek: Informacje medialne o EPKT 2012 - analizy, informacje, ogłoszenia.

  1. #61

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciek55 Zobacz posta
    Oferta Budimeksu najlepsza:



    Źródło

    To się ciekawy plac budowy zrobi z Katowic
    Szkoda że szybciej nie da się pasa zrobić (na koniec 2013 początek 2014) ale dobre i to.

  2. #62
    FAT
    FAT jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Szkoda że szybciej nie da się pasa zrobić (na koniec 2013 początek 2014) ale dobre i to.
    Przewiduje się, że pierwszy samolot usiądzie na nowej drodze startowej najwcześniej w I kwartale 2015

  3. #63
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FAT Zobacz posta
    Przewiduje się, że pierwszy samolot usiądzie na nowej drodze startowej najwcześniej w I kwartale 2015
    Wrrrr Chociaż realia każą mówić buuu ;-)

  4. #64
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Realia podpowiadają ze dwa lata protestów i odwołań od wyniku przetargu.

  5. #65
    Awatar tabo89

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    I jeszcze na pewno ekolodzy szukają tam ginących gatunków traw i żab żeby zablokować na kolejne kilka lat

  6. #66
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    W Pyrzowicach majstrowali przy skrzydle Boeinga


    Pierwszy w historii polskiego lotnictwa i na dodatek na podkatowickim lotnisku. W Pyrzowicach kończy się właśnie historyczny montaż nowych elementów na skrzydle pasażerskiego samolotu. To małe skrzydełko, dzięki któremu latanie samolotem staje się tańsze. Mały element, którego montaż oznacza gigantyczne zmiany dla całej maszyny.


    Może się wydawać, że chcą go popsuć, bo jak inaczej wytłumaczyć to, że robią wszystko, by Boeing latał wolniej niż potrafi. To jednak zabieg konieczny, bo po montażu tego elementu na końcu skrzydła zyskuje na mocy. Kabina pilotów, to miejsce, które tuż po tym, przeżyło największą metamorfozę. Komputer pokładowy został tak zaktualizowany, żeby pilot nigdy więcej nie mógł dodać tyle mocy ile przed remontem. - W momencie jeżeli te moce przelotowe zostały zachowane, to jest duże prawdopodobieństwo, że samolot przekroczyłby pewne prędkości, co skutkowałoby oderwaniem się skrzydeł - tłumaczy Tomasz Podleśny, inżynier lotniczy, LineTech. To winglet - skrzydełko, które zmniejsza opór całego skrzydła i pozwala maszynie na te same osiągi mniejszym kosztem. Konstrukcja - made in USA. Operacja trwa nawet do kilkunastu dni. - Na początku jest obciążająca finansowo, ale w długim czasie wydatki jeśli chodzi o mniejsze zużywanie paliwa, jak i o opłaty lotniskowe w dłuższym czasie operator zyskuje na tym - wyjaśnia Piotr Porowski, szef obsługi hangarowej, LineTech.


    O kilka procent spalanego paliwa mniej. - Po wykonaniu obliczeń, po zaplanowaniu paliwa niezbędnego na daną trasę zakładającego wszystkie niezbędne rezerwy, w efekcie na każdy odcinek można zatankować kilkaset kilogramów mniej paliwa - mówi Paweł Wojda, dyrektor Portu Lotniczego w Pyrzowicach. Pyrzowicki montaż wingletów to pierwsza tego typu operacja w Polsce. Byłaby nie możliwa, gdyby nie oddany w lipcu do użytku nowoczesny hangar. - Dotychczas część takich operacji odbywała się poza granicami kraju w rożnych miejscach np. w Pradze, czy Paryżu. W zależności od tego, gdzie były dostępne odpowiednie hangary - informuje Leszek Budka, wiceprezes GTL S.A.


    Zanim Boeing 737 polskich linii czarterowych Enter Air wzbije się w powietrze minie kilka dni. Po koniecznym wzmocnieniu konstrukcji skrzydła trzeba jeszcze uszczelnić zbiorniki paliwa. - Utrata paliwa podczas lotu, to jest taka najgroźniejsza rzecz. Natomiast pożar, to by musiał być łańcuch zdarzeń, żeby doszło do tego zagrożenia pożarowego - zaznacza Grzegorz Tkaczyk, inżynier lotniczy, LineTech.


    Pasażer po takim remoncie nie będzie latał szybciej. Ale na pewno bezpiecznej i przyjemniej - teraz przez turbulencje, czy start będzie przechodzić się gładko.



    Jest też film W Pyrzowicach majstrowali przy skrzydle Boeinga [Zdjęcia] (film) - TVS

  7. #67

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Jest ciekawe

    rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
    Odcinek Transport TV nr 41 - YouTube

    Pozdrowienia,
    Kamil.

  8. #68

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

  9. #69

  10. #70

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry, Poland

    Domyślnie

    Pyrzowice czekają na Dreamlinera a póki co ... - nasi "spottersi" jadą do Warszawy
    Pyrzowice czekają na Dreamlinera. Spotterzy się szykują [ZDJĘCIA] - Dziennikzachodni.pl

  11. #71
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Taki news a tutaj cisza ;-)

    Za dwa lata powstanie nowy pas na lotnisku Pyrzowice

    Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze podpisało umowę z Budimeksem na budowę nowej drogi startowej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i nawigacyjną w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice.
    Nowa droga startowa będzie miała długość 3200 m.
    Jej budowa rozpocznie się w najbliższych tygodniach, natomiast zakończenie robót powinno nastąpić wraz z końcem trzeciego kwartału 2014 r. Umowa opiewa na blisko 150 mln zł brutto.

    Przyszła droga startowa będzie o 400 m dłuższa od obecnej, dzięki czemu obsłuży nawet największe samoloty odlatujące z Pyrzowic z pełnym obciążeniem, co dotychczas wiązało się z pewnymi ograniczeniami. Będzie miała szerokość 45 m, a po obu jej stronach zostaną wybudowane symetryczne pobocza o szerokości 7,5 m każde. Powierzchnia nowej drogi startowej wraz z układem głównych dróg kołowania (L, N, R i S) ma liczyć prawie 209 tys. m kw.

    Nowy pas startowy zostanie zlokalizowany równolegle do obecnego, w odległości 195 m na północ. Jego położenie zostało tak wyznaczone, by w przyszłości umożliwić jego bezkolizyjne wydłużenie w kierunku zachodnim o kolejne 400 m. Wraz z oddaniem do użytkowania nowej drogi startowej, obecnie istniejący pas startowy zostanie przekształcony w drogę kołowania.

    Elementem inwestycji jest zainstalowanie urządzeń nawigacyjnych do operacji lotniczych ILS CAT II, dzięki którym możliwe będzie przyjmowanie samolotów przy widzialności nie mniejszej niż 350 m i podstawie chmur nie niższej niż 30 m.

    Budowa pasa startowego to jedno z dwóch zadań największej inwestycji w dotychczasowej działalności lotniska pn. „Port Lotniczy w Katowicach – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej”. W połowie jego koszty kwalifikowane będą dofinansowane z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

    źródło: Za dwa lata powstanie nowy pas na lotnisku Pyrzowice. wnp.pl | Serwis Logistyka. Transport, logistyka, firmy kurierskie.

  12. #72

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry, Poland

    Domyślnie

    26 listopada - 18.30 - Telewizja Polska SA - od 11:11 - Zielone światło do startu - umowa na budowę nowej DS podpisana

  13. #73

    Dołączył
    Apr 2009

    Domyślnie Terminal C - Przyloty

    Jakoś cisza, a tu spora inwestycja się szykuje i to już wkrótce:

    W przyszłym roku ma ruszyć budowa nowej hali przylotów na lotnisku w Pyrzowicach. Dzięki temu katowicki port lotniczy będzie mógł obsłużyć do 6 mln pasażerów rocznie. Zwiększenie liczby połączeń zapowiedział też Ryanair.

    Cały tekst: Pyrzowice będą miały nową halę przylotów [WIZUALIZACJE]

    AR

  14. #74
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGCC

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozdrawiam
    dyziojr


Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •