Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 183
Like Tree23Likes

Wątek: Germanwings

  1. #21
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Germanwings przenosi loty z Krakowa do Katowic
    gaw 09-01-2008, ostatnia aktualizacja 09-01-2008 20:03

    Niemiecka tania linia lotnicza Germanwings wycofuje się z Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice. Wraz z wprowadzeniem letniego rozkładu lotów jej samoloty z Niemiec zamiast do Krakowa będą latać na lotnisko Katowice-Pyrzowice.

    Jak poinformował przewoźnik w środowym komunikacie, od początku kwietnia na katowickie lotnisko zostaną skierowane loty dotychczas wykonywane do Krakowa z Kolonii/Bonn i Stuttgartu.

    W letnim rozkładzie loty na trasie Kolonia/Bonn - Katowice będą odbywać się we wtorki, czwartki i soboty. Od 14 lipca do 11 sierpnia ich liczba wzrośnie do czterech tygodniowo - dostępny będzie dodatkowy lot w poniedziałki. Ze Stuttgartu do Katowic samoloty latać będą we wtorki, czwartki i soboty.

    Przedstawiciele przewoźnika na razie nie komentuję decyzji o wycofaniu się z Krakowa. Podkreślają, że położone na południu Polski Katowice to jeden z najważniejszych gospodarczych i naukowych ośrodków w kraju. Katowickie lotnisko znajduje się ok. 30 km od centrum miasta, a także 80 km od lotniska w Krakowie, a pomiędzy obydwoma miastami istnieją dogodne połączenia.

    Decyzja Germanwings to druga strata podkrakowskiego lotniska w ostatnich miesiącach. Wcześniej słowacki tani przewoźnik SkyEurope zlikwidował tam swoją bazę i drastycznie zmniejszył liczbę połączeń (pozostały tylko loty do Wiednia). W międzyczasie pojawiło się jednak w Krakowie kilka nowych linii lotniczych, a polski Centralwings ogłosił otwarcie tam w lecie swojej nowej bazy operacyjnej.

    Germanwings jest jednym z największych tanich przewoźników w Europie: jego współwłaścicielem jest Lufthansa. Oferuje połączenia w ponad 60 kierunkach w Europie. Germanwings dysponuje flotą, która składa się z 27 samolotów typu Airbus A319 i Airbus A320. W minionym roku tani przewoźnik przewiózł ponad 7,1 mln pasażerów.

    http://www.rp.pl/artykul/82397.html

  2. #22
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Apetyt rośnie w miarę jedzenia, prawda?

    Poczekajcie na jakieś wypowiedzi ludzi z MPL Balice, 4U i w końcu GTL :P

    BTW. Prawda jest taka że lepiej małymi kroczkami się rozwijać, niż hop siup i później z górki na pazurki
    Jeśli na tym ma polegać strategia ściągania nowych linii do Pyrzowic to gratuluje kreatywności.
    Taka wojna cenowa służy liniom lotniczym a nie lotniskom.

    Ciekawe jak na tej operacji wyjdzie sam Germanwings. Wcale nie twierdze że mało pasażerów ze Śląska latało na tych trasach do Niemiec z Krakowa lecz bardzo mocną grupę pasażerów stanowili turyści przylatujący specjalnie do Krakowa.
    Gdzie Kraków był ich miejscem docelowym i odległość 100km jest sporym utrudnieniem i nie wpływa na atrakcyjność tego połączenia.

    Wiec zobaczymy pewnie za rok czy German dobrze wyjdzie na tym posunięciu

    Co wiecej Lufthansa od wiosny uruchamia po raz pierwszy połączenie z Krakowa do Frankfurtu (do tej pory połączenie zarezerwowane tylko dla Katowic), a na trasie do MUC wprawadza Boeingi 737.
    W związku z tym tym bardziej dziwi mnie ta decyzja.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #23
    Awatar Zelek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez BN
    Apetyt rośnie w miarę jedzenia, prawda?

    Poczekajcie na jakieś wypowiedzi ludzi z MPL Balice, 4U i w końcu GTL :P

    BTW. Prawda jest taka że lepiej małymi kroczkami się rozwijać, niż hop siup i później z górki na pazurki

    Co wiecej Lufthansa od wiosny uruchamia po raz pierwszy połączenie z Krakowa do Frankfurtu (do tej pory połączenie zarezerwowane tylko dla Katowic), a na trasie do MUC wprawadza Boeingi 737.
    W związku z tym tym bardziej dziwi mnie ta decyzja.
    O ile sie nie myle obecnie LH oferuje z KTW do Niemiec 33 loty w tyg a z KRK 27 (nie liczę FRA który dopiero LH otworzy ale może my tez coś dostaniemy).

  4. #24
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zelek
    Co wiecej Lufthansa od wiosny uruchamia po raz pierwszy połączenie z Krakowa do Frankfurtu (do tej pory połączenie zarezerwowane tylko dla Katowic), a na trasie do MUC wprawadza Boeingi 737.
    W związku z tym tym bardziej dziwi mnie ta decyzja.
    O ile sie nie myle obecnie LH oferuje z KTW do Niemiec 33 loty w tyg a z KRK 27 (nie liczę FRA który dopiero LH otworzy ale może my tez coś dostaniemy).[/quote]

    W sezonie letnim z Krakowa Lufthansa zaoferuje o 194 miejsc tygodniowo wiecej niz z Katowic.
    Ilosci lotów to KRK 35 natomiast z KTW 36.
    Pozdrawiam, Airliner

  5. #25
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Jeśli na tym ma polegać strategia ściągania nowych linii do Pyrzowic to gratuluje kreatywności.
    Taka wojna cenowa służy liniom lotniczym a nie lotniskom.

    Ciekawe jak na tej operacji wyjdzie sam Germanwings. Wcale nie twierdze że mało pasażerów ze Śląska latało na tych trasach do Niemiec z Krakowa lecz bardzo mocną grupę pasażerów stanowili turyści przylatujący specjalnie do Krakowa.
    Gdzie Kraków był ich miejscem docelowym i odległość 100km jest sporym utrudnieniem i nie wpływa na atrakcyjność tego połączenia.

    Wiec zobaczymy pewnie za rok czy German dobrze wyjdzie na tym posunięciu

    Co wiecej Lufthansa od wiosny uruchamia po raz pierwszy połączenie z Krakowa do Frankfurtu (do tej pory połączenie zarezerwowane tylko dla Katowic), a na trasie do MUC wprawadza Boeingi 737.
    W związku z tym tym bardziej dziwi mnie ta decyzja.
    Prawda jest taka że gdyby np. 2 lata temu np. Wizz zamienił Katowice na Kraków to pisałbyś że to wolny rynek, Kraków modniejszy i bardziej im się opłaca latać do Krakowa itp. Gdy to z KRK przechodzi linia do nas to piszesz że to złe zagrywki lotniska, podkupowanie itd. Gdyby linii opłacało się latać z Krakowa to by zostali w Krakowie, widocznie mieli jakieś powody do wyjścia z Krakowa i na pewno nie było to postanowione z dnia na dzień. Może chodzi o warunki na lotnisku? Kiedyś pisał ktoś z Krakowa że 4U musiał odlecieć z KRK bez bagaży bo by mieli duże opóźnienie.

    Miłego dnia.

  6. #26
    Awatar krisg

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Panowie, juz wiele razy to bylo, ale chyba juz wyroslismy z wzajemnych przekomarzan czy KTW czy KRK jest lepszym miejscem dla danej linii i wzajemnych docinek.

    Nie wszystkie posuniecia linii lotniczych sa logiczne i nie zawsze sie sprawdzaja. I dotyczy to obydwoch lotnisk.

    Mimo, iz ciesze sie, ze Germanwings bedzie latal z KTW do destynacji Niemieckich (tak jaj zostalo powiedziane - wielu ludzi ze Slaska z nich korzystalo) o tyle sam uwazam, ze nie jest to najbardziej "kreatywny" sposob sciagania przewoznikow do Pyrzowic.

    Osobiscie cieszylbym sie z dodatkowego tradycyjnego przewoznika w KTW (sam nie moge przebolec AF mimo fatalnego CDG) i/lub zwiekszenia lotow LH (marzy mi sie ranny lot FRA->KTW, w okolicach 8.00, aby nie czekac do poludnia).

    Cieszylbym sie, gdybysmy jednak unikali wypominania faktu, ze 4U wycofal sie z KRK na rzecz KTW. Mam nadzieje, ze paru ludzi tutaj mnie popiera .

  7. #27
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Prawda jest taka że gdyby np. 2 lata temu np. Wizz zamienił Katowice na Kraków to pisałbyś że to wolny rynek, Kraków modniejszy i bardziej im się opłaca latać do Krakowa itp. Gdy to z KRK przechodzi linia do nas to piszesz że to złe zagrywki lotniska, podkupowanie itd. Gdyby linii opłacało się latać z Krakowa to by zostali w Krakowie, widocznie mieli jakieś powody do wyjścia z Krakowa i na pewno nie było to postanowione z dnia na dzień. Może chodzi o warunki na lotnisku? Kiedyś pisał ktoś z Krakowa że 4U musiał odlecieć z KRK bez bagaży bo by mieli duże opóźnienie.
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.

    Po drugie kogo mialy by Balice przejmowac z KTW?
    Bez urazy ale tylko wchodzil by w gre Wizzair ktorego lotnisko nie chcialo w Krakowie.
    Pozostale linie linie oferuja wiecej miejsc z KRK niz z KTW: LOT, Lufthansa, Ryanair, Centralwings, czy JetAir.

    Po trzecie podałeś jeden przykład na to że samolot Germana odleciał bez bagaży.
    No i...?
    To sie zdarza na roznych lotniskach, ale wcale to nie powód by przenosić operacje na inne lotnisko.

    Oczywiscie 4U samo podjelo decyzje lecz po kilkuletnich namowach z KTW.
    Zobaczymy za jakis czas czy jedni i drudzy beda zadowoleni z takiego kroku.
    Pozdrawiam, Airliner

  8. #28
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krisg
    Mimo, iz ciesze sie, ze Germanwings bedzie latal z KTW do destynacji Niemieckich (tak jaj zostalo powiedziane - wielu ludzi ze Slaska z nich korzystalo) o tyle sam uwazam, ze nie jest to najbardziej "kreatywny" sposob sciagania przewoznikow do Pyrzowic.
    I o to caly czas mi chodzi.
    Pozdrawiam, Airliner

  9. #29

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    śląskie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Skoro kolega zna takie szczegóły umowy to może umieści kopię tego porozumienia GTL -Germanwings tutaj na forum chętnie poczytamy. Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów bo dla mnie jesteś zupełnie niewiarygodny do czasu kiedy nie ujawnisz źródła.

  10. #30
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Podaj źródło bo inaczej się ośmieszasz. Bo ja mogę też takie rzeczy pisać...

  11. #31
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pixel
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Skoro kolega zna takie szczegóły umowy to może umieści kopię tego porozumienia GTL -Germanwings tutaj na forum chętnie poczytamy. Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów bo dla mnie jesteś zupełnie niewiarygodny do czasu kiedy nie ujawnisz źródła.
    Nie mam takiego prawa.
    Pozdrawiam, Airliner

  12. #32
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez pixel
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Skoro kolega zna takie szczegóły umowy to może umieści kopię tego porozumienia GTL -Germanwings tutaj na forum chętnie poczytamy. Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów bo dla mnie jesteś zupełnie niewiarygodny do czasu kiedy nie ujawnisz źródła.
    Nie mam takiego prawa.
    No widzisz. Życie mnie nauczyło że jak coś wiem i nie mogę powiedzieć to milczę jeśli tego nie mogę udowodnić.

  13. #33
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez pixel
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Skoro kolega zna takie szczegóły umowy to może umieści kopię tego porozumienia GTL -Germanwings tutaj na forum chętnie poczytamy. Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów bo dla mnie jesteś zupełnie niewiarygodny do czasu kiedy nie ujawnisz źródła.
    Nie mam takiego prawa.
    No widzisz. Życie mnie nauczyło że jak coś wiem i nie mogę powiedzieć to milczę jeśli tego nie mogę udowodnić.
    Ta sa fakty, ale wybacz nie chce miec sprawy sadowej za ujawnienie umow pomiedzy dwiema stronami ktore niekoniecznie chca ja upublicznić.
    Pozdrawiam, Airliner

  14. #34
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Ta sa fakty, ale wybacz nie chce miec sprawy sadowej za ujawnienie umow pomiedzy dwiema stronami ktore niekoniecznie chca ja upublicznić.
    Niezły żart. Najpierw podajesz info i piszesz że nie możesz napisać, potem piszesz że nie chcesz mieć sprawy sądowej za ujawnienie umów pomiędzy dwiema stronami

    Nie wiem czy to prawda z tymi 50%, ale poczekam na info z 4U, MPL Balice i GTL.

    Po drugie nie wierzę w żadne 50% upusty bo wówczas muszą opuścić też W6, FR i C0...

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez BN
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez pixel
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Po pierwsze obnizenie stawki o 50% tylko po to by tylko przyciagnoc linie i innego lotniska na sile nie jest zdrowa konkurencja.
    Skoro kolega zna takie szczegóły umowy to może umieści kopię tego porozumienia GTL -Germanwings tutaj na forum chętnie poczytamy. Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów bo dla mnie jesteś zupełnie niewiarygodny do czasu kiedy nie ujawnisz źródła.
    Nie mam takiego prawa.
    No widzisz. Życie mnie nauczyło że jak coś wiem i nie mogę powiedzieć to milczę jeśli tego nie mogę udowodnić.
    Ta sa fakty, ale wybacz nie chce miec sprawy sadowej za ujawnienie umow pomiedzy dwiema stronami ktore niekoniecznie chca ja upublicznić.
    Na mój gust Airliner i tak ujawniłeś tajemnice, zresztą nie po raz pierwszy.
    BN ma rację, nie mogę mówić, to nie mówię. A Ty dosyć często sygnalizujesz, że coś tam wiesz. Trzeba być po prostu konsekwentym.

  16. #36
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BN
    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Ta sa fakty, ale wybacz nie chce miec sprawy sadowej za ujawnienie umow pomiedzy dwiema stronami ktore niekoniecznie chca ja upublicznić.
    Niezły żart. Najpierw podajesz info i piszesz że nie możesz napisać, potem piszesz że nie chcesz mieć sprawy sądowej za ujawnienie umów pomiędzy dwiema stronami

    Nie wiem czy to prawda z tymi 50%, ale poczekam na info z 4U, MPL Balice i GTL.

    Po drugie nie wierzę w żadne 50% upusty bo wówczas muszą opuścić też W6, FR i C0...
    Wiara w to co Ja pisze to Twoja sprawa.
    Ja znam sprawę od kilku miesięcy, ponieważ rozmowy toczyły się na linii Germanwings vs MPL Krakow.

    PS. Co do upustów sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego umowa nie jest publiczna.
    Pozdrawiam, Airliner

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice/Duesseldorf

    Domyślnie

    pamietam wypowiedzi ludzi z GTLu, ktorzy mowili, ze zadna linia w KTW nie bedzie preferowana jak chodzi o oplaty. Byla taka sprawa, jak ryan wchodzil na Polski rynek i GTL powiedzial ze moga latac na takich samych zasadach co wszystkie inne linie na lotnisku.
    A wiec nie sadze, zeby teraz nagle dla 4U, dla badz co badz smiesznch 7 polaczen tygodniowo, nagle zlamali ta regule. Mozemy chyba wyjsc z zalozenia ze 4U placi to samo co W6, LH czy FR....

  18. #38
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    ETM/WAW/KRK

    Domyślnie

    to i ja cos dorzuce...

    Cytat Zamieszczone przez IgnacyHannak
    dla badz co badz smiesznch 7 polaczen tygodniowo
    to w takim razie po co Wam te 7 smiesznych połączeń :/

    Cytat Zamieszczone przez Andzia
    Na mój gust Airliner i tak ujawniłeś tajemnice, zresztą nie po raz pierwszy.
    No wczoraj mialem szkolenie w tej kwestii. No i musze Cie zasmucic ale nie ujawnił tajemnicy... Nie podał wielu szczegółów a jedynie fakt stwierdzajacy, ze tak moze to wygladac. Ujawnienie tajemnicy byłoby wtedy gdyby pokazał tu wszystkie dokumenty, maile, pisma i ujawnil rozmowy telefoniczne.

  19. #39

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    śląskie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SP-LLD
    to w takim razie po co Wam te 7 smiesznych połączeń
    to germanwings je otwiera nie my ( a co zabolało ?)
    Cytat Zamieszczone przez SP-LLD
    Nie podał wielu szczegółów a jedynie fakt stwierdzajacy, ze tak moze to wygladac.
    więc to jednak tylko domysły i spekulacje - tak właśnie myślałem.

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SP-LLD
    to i ja cos dorzuce...

    Cytat Zamieszczone przez IgnacyHannak
    dla badz co badz smiesznch 7 polaczen tygodniowo
    to w takim razie po co Wam te 7 smiesznych połączeń :/

    Cytat Zamieszczone przez Andzia
    Na mój gust Airliner i tak ujawniłeś tajemnice, zresztą nie po raz pierwszy.
    No wczoraj mialem szkolenie w tej kwestii. No i musze Cie zasmucic ale nie ujawnił tajemnicy... Nie podał wielu szczegółów a jedynie fakt stwierdzajacy, ze tak moze to wygladac. Ujawnienie tajemnicy byłoby wtedy gdyby pokazał tu wszystkie dokumenty, maile, pisma i ujawnil rozmowy telefoniczne.
    Airliner nie napisał, że tak moze być, ale, że to fakt!!
    Zresztą nie będę z Wami polemizowała, bo uprawiacie na tym forum dziwny "patriotyzm lokalny", nie do końca opierający się na "zdrowych relacjach".

Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •