Coś ta maszyna która 14 września wraca z LTN robić musi.
Są jeszcze jakieś szanse że Wizz zaoferuje nowe połączenia w tym roku ? lub jakaś 5 maszyna do bazy ?
Na ten rok myślę, że już nie...na przyszły czas pokaże
Wizz wyraźnie nie jest zainteresowany rozwojem w KTW, wielka szkoda bo nadzieje związane z 5 samolotem do bazy były duże. Wolą rozwijać BUD i WAW. Oferta Katowic pod względem połączeń regularnych jest coraz mniej konkurencyjna KRK bardzo mocno się rozwija i obawiam się, że jeśli nie nastąpią jakieś pozytywne zmiany może być tylko gorzej, zostaną czartery.
Pas najbardziej budują pod Cargo ale też z tego powodu że stary wymagałby generalnego remontu, natomiast co do linii regularnych to niestety ale wybierają KRK. Przykład pierwszy z brzegu Vueling, Easy Jet z których m.in. ja korzystam, choć bliżej mam z mojego miejsca w PL do KTW. Dodatkowo nie zapominajmy, że Kraków też się rozbudowuje.
Nie zapominajmy też, że potencjał rozwoju KTW (leżącego pomiędzy OSR, KRK i WRO) jest jednak w pewnym stopniu ograniczony i poważniejszy rozwój siatki W6 możliwy jest chyba tylko pod warunkiem stworzenia połączeń przesiadkowych w KTW albo tańszych biletów. Dużym minusem W6 jest brak możliwości kupna biletów z przesiadkami i tworzenia pod nie połączeń w kilku najważniejszych bazach (w tym w KTW). W6 skupia się na lotach "direct" a próba stworzenia takiego mini hubu w KTW na pewno umożliwiałaby dalszy rozwój siatki połączeń W6 w Katowicach i napływ zewnętrzych pasażerów, ale tego się pewnie nie doczekamy. Smutne to, że w rozwój połączeń swojej pierwszej bazy Wizz w zasadzie nie inwestuje. Przy obecnej polityce zysku W6, 5 samolot to wykonujący dodatkowe loty z KTW to chyba szczyt marzeń, choć przy "warszawskich cenach" to myślę że jeszcze na 6 a może i siódmy samolot mieli by pasażerów...
Druga sprawa to, że Wizz niestety jest coraz bardziej łakomy na zysk i to na zysk z KTW (ceny biletów rokrocznie tu rosną) a nie np. w WAW (gdzie ceny biletów powiedzmy stoją w miejscu). Przypuszczalnie to brak w KTW konkurencji powoduje, że bilety czasami mają tak drogie że lepiej lecieć czymś innym. Wystarczy porównać ceny W6 z Warszawy (gdzie jest konkurencja) i z Katowic (gdzie jej nie ma), zysk na wielu trasach z KTW pewnie mają większy niż z WAW ale kij ma jednak dwa końce bo monopol Wizza i (za)wysokie ceny jak na ofertę lotu bez bagażu z małym podręcznym powodują to że jednak niektórzy pasażerowie odpływają z KTW, tym samym choć przybywają nowi to "starzy weterani" bardziej orientujący się w cenach często odchodzą a to powoduje, że zamiast rozwoju jest zastój. Dla Wizza to pewnie plus bo zysk mają więc po co dawać więcej tańszych połączeń, ale dla KTW już nie. Kiedyś W6 z KTW latali ludzie z Lublina, Warszawy, czy Rzeszowa obecnie ceny powodują, że lepiej ( wygodniej i bliżej) latać im z WAW, MOD czy KRK. Pyrzowice rok rocznie na regularnych przewozach jednak tracą ( przy wzroście w Polsce brak rozwoju to strata) ja np. mam masę znajomych co kiedyś latali właśnie z Katowic a teraz już mniej, czasem WAW czasem KRK, WRO. Ja też choć rocznie latam tyle samo to kiedyś latałem z KTW kilka razy w roku teraz raz może dwa, przypuszczam, że sam nie jestem...
Węgierski przewoźnik zapowiedział uruchomienie nowych tras:
Gdańsk - Molde (1---5--) od 30.03
Gdańsk - Frankfurt Hahn (-2---6-) od 31.03
Katowice - Belfast (-2---6-) od 31.03
Poznań - Malme (1---5--) od 30.03
Lublin - Sztokholm Skavsta (-2-4--7) od 21.05
Bazy operacyjne Wizz Aira w Katowicach i Poznaniu wzbogacą się o kolejne samoloty. 5 samolot w Katowicach i 2 w Poznaniu zostaną dostarczone do baz odpowiednio 29 marca i 21 maja.
Przewoźnik zapowiedział jednocześnie zwiększenie oferowania na następujących trasach:
Katowice - Londyn Luton z 14 do 18 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Oslo Torp z 5 do 7 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Doncaster Sheffield z 4 do 5 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Malmo z 3 do 4 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Stavanger z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Bergen z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Katowice - Sztokholm Skavsta z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Gdańsk - Londyn Luton z 18 do 19 lotów tygodniowo - od 29.03.
Gdańsk - Stavanger z 4 do 5 lotów tygodniowo - od 29.03.
Gdańsk - Haugesund z 3 do 4 lotów tygodniowo - od 29.03.
Gdańsk - Kristiansand z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Gdańsk - Glasgow z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Poznań - Londyn Luton z 7 do 11 lotów tygodniowo - od 21.05.
Poznań - Doncaster Sheffield z 3 do 4 lotów tygodniowo - od 21.05.
Poznań - Sztokholm Skavsta z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Poznań - Oslo Torp z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 21.05.
Poznań - Glasgow z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 21.05.
Lublin - London Luton z 3 do 5 lotów tygodniowo - od 29.03.
Lublin - Oslo Torp z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 21.05.
Szczecin - Stavanger z 2 do 3 lotów tygodniowo - od 29.03.
Wrocław - London Luton z 5 do 7 lotów tygodniowo - od 21.05.
Zakładki