Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 55
Like Tree27Likes

Wątek: EPKT/KTW Inwestycje - 2018

  1. #1
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie EPKT/KTW Inwestycje - 2018


    Polecamy

    Kontynuacja:

    EPKT/KTW Inwestycje - 2017

    W temacie umieszczamy informacje oraz prowadzimy dyskusje w zakresie:
    - mających miejsce lub planowanych inwestycjach w roku 2018.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  2. #2
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    No to się porobiło

    Pyrzowice: na lotnisku powstanie czwarty terminal. Pojawią się rękawy dla pasażerów

    To będzie największa inwestycja w historii lotniska. Nowy, czwarty już, terminal pasażerski powstanie w Pyrzowicach. I w końcu pojawią się przy nim rękawy.Lotnisko w Pyrzowicach nie przestanie być placem budowy w najbliższych latach. Już wiadomo, że planowana tu jest budowa całkiem nowego terminala. Już czwartego. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, które lotniskiem zarządza, ma taki plan, choć jeszcze nawet nie rozpoczął się remont terminalu B, czyli tego, z którego są odloty do strefy Schengen. Jego remont jest planowany na lata 2019-2020 (choć jeszcze w zeszłym roku była mowa o 2018, a projekt jest już gotowy), zaś jednocześnie będzie trwało przygotowanie terenu bod budowę kolejnego terminala - szacunkowo zajmą trzy, cztery lata. Potem zacznie si ę budowa.
    - Zakładamy, że budowa potrwa w latach 2022-23 - mówi Artur Tomasik, prezes GTL.
    Projektu jeszcze nie ma, więc niewiele można powiedzieć, jak nowy terminal będzie wyglądał. Wiadomo za to, że będzie miał rękawy (to zadaszone pomosty, łączące terminal ze stojącym na płycie samolotem). Nie można też jeszcze podać kosztów budowy, choć wiadomo, że będzie to największa inwestycja w historii lotniska. Dla porównania: ukończona dwa lata temu nowa droga startowa kosztowała 150 mln zł. Remont terminala B szacowany jest na nieco ponad 2 mln zł, a przebudowa terminala A w 2016 roku kosztowała 18 milionów.Budowa nowego terminala na lotnisku Okęcie kosztowała 400 milionów, podobną kwotę trzeba było wydać kilka lat temu w Gdańsku na budowę nowego terminalu, płyty postojowej i drogi kołowania.Ciekawi Państwa, gdzie na lotnisku jest miejsce na nowy terminal? Właściwie jeszcze nie ma.
    - Stanie w miejscu obecnej wieży kontroli ruchu - wyjaśnia prezes Tomasik.
    Obecna wieża będzie bowiem funkcjonować do końca tego roku. Potem zastąpi ją nowa, która już jest gotowa, odebrana przez Państwową Agencję Żeglugi Powietrznej. Trwa jej wyposażanie. Ma zacząć działać na przełomie tego i przyszłego roku. I właśnie gdy skończy się ta inwestycja, „uwolniona” zostanie działka po starej wieży, która stoi nieopodal terminala A, czyli tego, z którego latamy poza strefę Schengen. Rozbiórką zajmie się GTL. Nowy terminal to fanaberia czy konieczność? W tym roku lotnisko w Pyrzowicach spodziewa się 4,5 miliona pasażerów (w 2017 było ich 3,8 mln). Dziś, poza Warszawą, Krakowem i Gdańskiem takiego wyniku nie osiąga żaden port w Polsce. Po rozbudowie przepustowość lotniska ma wynosić 8 mln pasażerów na rok. Nic też nie wskazuje, byśmy przestali latać.
    - Dopóki pasażer będzie miał okazję latać za rozsądne pieniądze, my będziemy się rozwijać - mówi Tomasik.

    „Rozsądne pieniądze” są zresztą podstawą sukcesu Pyrzowic. Największym graczem u nas wciąż jest linia lotnicza Wizz Air - na 3,8 mln pasażerów w sumie w 2017, ona obsłużyła 1,95 miliona. Podczas ubiegłotygodniowej wizyty u nas Jozsef Varadi, prezes linii przyznał, że Katowice to dla nich jeden z najważniejszych portów w Polsce. Ale Pyrzowice są też potentatem w dziedzinie czarterów. Ten rynek w Polsce szacowany jest na 5 milionów pasażerów, z czego 1,5 mln w zeszłym roku skorzystało z lotniska w Pyrzowicach. Więcej było tylko w Warszawie - 2 mln. Trzeci w kolejności Poznań miał pół miliona. W Pyrzowicach w styczniu 2018 zanotowano już 50-procentowy wzrost w segmencie czarterów. Tańszy dojazd na lotnisko, dwa autobusy zamiast jednego

    Dojazd z lotniska do Katowic, Sosnowca czy Gliwic ma być łatwiejszy od wakacji 2018. Za sprawę zabrała się Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Nie, nie przyśpieszy budowy trasy kolejowej z Katowic do Pyrzowic, ale zmieni, i to mocno, zasady kursowania autobusów. Dziś specjalna linia jest tylko jedna, to autobusy PKM Katowic, które kursują z podziemnego dworca w Katowicach przez Sosnowiec (ale zatrzymują się tylko na trasie S86 koło McDonald’s) pod terminal w Pyrzowicach. Cena za bilet w jedną stronę: 27 złotych. Podróż trwa ok. 50 minut. Co ma się zmienić? Otóż kursów na lotnisko od wakacji 2018 ma być więcej, i autobusy mają kursować nie tylko z Katowic, Sosnowca, ale i Tychów (pierwsza linia), Gliwic i Zabrza (druga linia). W budżecie metropolii zabezpieczono na ten cel 5 mln złotych. Wpływy z biletów szacowane są na 1,5 mln na rok. Cena biletu ma być niższa - 14 złotych zamiast 27.
    https://plus.dziennikzachodni.pl/wia...zerow,12867366
    ssooll, SPMRK, pitterek and 4 others like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie

    Jedyne większe lotnisko w Polsce, gdzie planuje się i buduje "na jutro" a nie "na wczoraj" (Kraków, Warszawa)

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    A ja jestem ciekawy gdzie w tym sezonie letnim pomieszczą się wszystkie samoloty na nocowaniu? 8xW6, 8xP7, 1xFR(sun), ok.5xENT, 2-3xTVS 1xLH, 1xLO czyli łącznie ok. 27 samolotów na płycie, a stanowisk jest chyba 25
    pawel111 likes this.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    czyli łącznie ok. 27 samolotów na płycie, a stanowisk jest chyba 25

    Ooo nieźle! Wiedziałem, że nocuje u Was więcej niż 10 ale nie spodziewałem się, że aż tyle. U nas tylko 1
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Latem czartery latają non stop, nie pasą się na płycie nawet w nocy

    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
    lotnik58 likes this.


  7. #7
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Projektu jeszcze nie ma, więc niewiele można powiedzieć, jak nowy terminal będzie wyglądał.
    Jak to nie. To pewnie ten po prawej od terminala A na wizualizacji


    Nowa wieża kontroli lotów na lotnisku w Pyrzowicach. W marcu zaczęła się budowa WIZUALIZACJE - Dziennikzachodni.pl

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Latem 2017 zdarzały się momenty kiedy robiło się ciasno
    ssooll likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pro100wnik Zobacz posta
    Latem 2017 zdarzały się momenty kiedy robiło się ciasno
    Jednej letniej nocy pamiętam, że enter był obsługiwany na płycie do odladzania
    Żeby nie być gołosłownym dodam filmik do tego z FB KTW
    https://www.facebook.com/KatowiceAir...4483070196511/

  10. #10
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Nowy terminal z rękawami. To będzie najdroższa inwestycja na lotnisku w Pyrzowicach

    Michalina Bednarek

    05 lutego 2018 | 07:08
    Konieczność budowy nowego, niezależnego terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą towarzysząca, czyli parkingami i nowym układem drogowym, to wynik ciągłego rozwoju lotniska w Pyrzowicach. Nowy, czwarty już, terminal będzie dysponował rękawami i ogromnym zapleczem.
    Powstanie nowy, czwarty już, terminal na lotnisku w Pyrzowicach. Jak mówi zarządca lotniska, Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, decyzja o budowie to efekt dynamicznego rozwoju ruchu pasażerskiego w Katowice Airport.
    – W 2017 roku byliśmy jedynym z dużych polskich lotnisk regionalnych ze wzrostem ruchu powyżej 20 proc. W zeszłym roku linie lotnicze przewiozły z Pyrzowic i do Pyrzowic rekordowe 3,9 mln podróżnych, o 670 tys. więcej niż w 2016 roku. W tym roku zdecydowanie poprawimy ten wynik, spodziewamy się, że pasażerów będzie o kilkaset tysięcy więcej niż w minionym roku – mówi Artur Tomasik, prezesa zarządu GTL.
    Do końca dekady rocznie w Pyrzowicach będzie obsługiwanych około 5 mln osób.

    – Bardzo dobre wyniki, jakie notujemy, oraz optymistyczne prognozy dalszego rozwoju spowodowały, że zdecydowaliśmy się przyspieszyć budowę nowego terminalu pasażerskiego – dodaje prezes Tomasik.
    Wstępnie planowano jego oddanie pod koniec trzeciej dekady, ale teraz ma to nastąpić najpóźniej w okolicach 2025 roku.
    – Budowa nowego terminalu jest niezbędna w celu zapewnienia optymalnego komfortu obsługi linii lotniczych i pasażerów – przekonuje prezes Tomasik.
    Obiekt powstanie na działce znajdującej się pomiędzy terminalem pasażerskim a bazą do obsługi technicznej samolotów. Będzie to całkowicie niezależna infrastruktura, o dużej przepustowości, z wielkopowierzchniowymi halami – ogólnodostępną, przylotów i odlotów.
    Co więcej terminal w końcu będzie wyposażony w rękawy. – W kategorii kosztów będzie to z pewnością największa inwestycja w historii lotniska, a jednocześnie będzie to najbardziej skomplikowany projekt, jaki do tej pory był realizowany w Pyrzowicach. Jestem przekonany, że sprostamy temu wyzwaniu – dodaje prezes GTL.
    I przekonuje, że przez ostatnie 10 lat, zgodnie z harmonogramem, przeprowadzono największy w dotychczasowej historii portu lotniczego program inwestycyjny, w ramach którego powstała m.in. nowa droga startowa, która pozwala na przyjmowanie największych samolotów na świecie.
    Terminal pasażerski B zostanie rozbudowany

    Równie sprawnie poszła rozbudowa całego pola manewrowego wraz z drogami kołowania i miejscami postojowymi. Z sukcesem rozwija się również strefa cargo, a tuż obok Polska Agencja Żeglugi Powietrznej buduje nową wieżę kontroli lotów.
    – Nasza załoga ma wiedzę i ogromne doświadczenie związane z realizację lotniskowych inwestycji infrastrukturalnych. Obecnie rozpoczęliśmy prace nad mapą drogową całego przedsięwzięcia, w ciągu najbliższych miesięcy poinformujemy o szczegółach – zapewnia Tomasik.
    Zanim jednak rozpocznie się budowa nowego terminalu, przeprowadzona zostanie modernizacja i rozbudowa terminalu pasażerskiego B, dzięki czemu jego powierzchnia wzrośnie o prawie połowę.
    Trwają prace nad projektem budowlany. Podczas inwestycji terminal będzie normalnie funkcjonował, więc prace podzielono na etapy – odbędzie się w sezonie jesienno-zimowym 2019/2020 i 2020/2021.
    Wyborcza.pl
    Katowiczanin likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  11. #11
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Katowice wybudują kolejny terminal. Tomasik: Powstanie do 2025 roku (cz. 1)
    Katowice wybudują kolejny terminal. Tomasik: Powstanie do 2025 roku (cz. 1) - Rynek Lotniczy


    Tomasik: Katowice Airport realizuje największy plan rozbudowy w historii (cz. 2)


    Do 2025 roku planujemy zwiększyć liczbę stanowisk postojowych dla samolotów kodu C z aktualnie 30 dostępnych do 50-60. W ten sposób zapewnimy optymalne warunki do rozwoju baz linii lotniczych w Katowicach.
    Tomasik: Katowice Airport realizuje największy plan rozbudowy w historii (cz. 2) - Rynek Lotniczy
    SPMRK likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Tomasik: Katowice Airport realizuje największy plan rozbudowy w historii (cz. 2)
    Do 2025 roku planujemy zwiększyć liczbę stanowisk postojowych dla samolotów kodu C z aktualnie 30 dostępnych do 50-60. W ten sposób zapewnimy optymalne warunki do rozwoju baz linii lotniczych w Katowicach.
    http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomo...cz-2-3111.html
    Ciekawe w którym miejscu powstanie 30 nowych stanowisk?

  13. #13
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Ciekawe w którym miejscu powstanie 30 nowych stanowisk?
    Choćby między obecnymi płytami a drogą kołowania/ dawnym pasem startowym.
    Pozdrawiam Mateusz :)

  14. #14
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Dzień dobry

    Cytat Zamieszczone przez ssooll Zobacz posta
    Ciekawe w którym miejscu powstanie 30 nowych stanowisk?
    3 na wschód od obecnie istniejącej płyty cargo + 9 pomiędzy pps 1 a pps 3 (cargo) + 4 na zachód od pps 1 + 18 pomiędzy dk H3, B, A, E3 = 33 stanowisk dla samolotów kodu C (B737/A320).
    Pozdrawiam
    Piotr Adamczyk
    Dział Komunikacji i Promocji Katowice Airport

  16. #16
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Zamieszczone przez Rafciooo77
    Katowice wybudują kolejny terminal. Tomasik: Powstanie do 2025 roku (cz. 1) - Rynek Lotniczy




    Tomasik: Katowice Airport realizuje największy plan rozbudowy w historii (cz. 2) - Rynek Lotniczy
    Tomasik (Katowice Airport): Chcemy przegonić Lotnisko Chopina w czarterach (cz. 3)
    Katowice Airport: Wkrótce nowe trasy autobusowe do lotniska (cz. 4)
    Katowice Airport: WkrĂłtce nowe trasy autobusowe do lotniska (cz. 4) - Rynek Lotniczy
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowice Airport Zobacz posta
    Dzień dobry



    3 na wschód od obecnie istniejącej płyty cargo + 9 pomiędzy pps 1 a pps 3 (cargo) + 4 na zachód od pps 1 + 18 pomiędzy dk H3, B, A, E3 = 33 stanowisk dla samolotów kodu C (B737/A320).
    Można gdzieś obejrzeć wizualizacje jak to będzie wyglądało po rozbudowie?

    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
    ssooll likes this.


  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Obserwujac ruch w KTW w szczycie sezonu smiem twierdzic, ze do 2025 terminal A i B sie zapchaja (chodzi o przepustowosc godzinowa). Obecnie na punktach check-in czy kontroli bezpieczenstwa tworza sie coraz wieksze kolejki. Gate tez nie sa przygotowana pod samoloty typu A321 o wiekszych juz nie wspominam. Nie zrobilem zdjec ale wyglada to nieciekawie i to ogolnie w kazdej plaszczyznie. Parkingi rowniez zapchane, na nocnych przylotach chaos. Zaczyna sie robic taki low cost total airport, co z pewnoscia nie wplywa dobrze na wizerunek portu. Przy takim rozwoju polaczen jak obecnie ciezko bedzie do 2025 r. uzytkowac tylko terminale A i B za 2-3 lata lotnisko w szczycie sezonu za dnia sie zapcha calkowice (chodzi o przepustowosc godzinowa) bo o 23:00 na odlotach to luz jest .

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008

    Domyślnie

    Spokojnie, po każdej górce przychodzi korekta. To nie będzie tak rosnąć jednostajnie i bez końca, zresztą już widać po ruchach Wizzaira, że coś się święci.
    ssooll likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    poreba/EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Obserwujac ruch w KTW w szczycie sezonu smiem twierdzic, ze do 2025 terminal A i B sie zapchaja (chodzi o przepustowosc godzinowa). Obecnie na punktach check-in czy kontroli bezpieczenstwa tworza sie coraz wieksze kolejki. Gate tez nie sa przygotowana pod samoloty typu A321 o wiekszych juz nie wspominam. Nie zrobilem zdjec ale wyglada to nieciekawie i to ogolnie w kazdej plaszczyznie. Parkingi rowniez zapchane, na nocnych przylotach chaos. Zaczyna sie robic taki low cost total airport, co z pewnoscia nie wplywa dobrze na wizerunek portu. Przy takim rozwoju polaczen jak obecnie ciezko bedzie do 2025 r. uzytkowac tylko terminale A i B za 2-3 lata lotnisko w szczycie sezonu za dnia sie zapcha calkowice (chodzi o przepustowosc godzinowa) bo o 23:00 na odlotach to luz jest .
    Planowana jest przebudowa/rozbudowa terminala B (do 2021) i budowa nowego, wraz z infrastrukturą, do 2025
    Wyborcza.pl

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •