Kontynuacja:
http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegol...ix_2018_a.html
Wersja do druku
Wizz Air szykuje chyba jakąś niespodziankę..
-Brak możliwości kupienia biletów do BRI, BLQ, a CTA tylko do 30.03 (czyżby wpływ bazy w KRK??)
-DSA jednak 5x week (w szczycie sezonu miało być 7x week)
-LIS, OPO, GLA, NAP, LCA, ATH, KUT, MLA latają tylko do połowy września
-LTN od połowy września prawdopodobnie 17x week (we wtorki tylko jeden rejs! W każdy wtorek od połowy września wyskakuje, że drugi rejs jest "wyprzedany")
Albo tą są tylko zmiany godzin i rozkład na S19 jest jeszcze planowany albo szykują się kolejne cięcia....
Jeżeli dobrze liczę to na sezon zimowy 2019/20 zostałyby tylko 22 kierunki.
Źródło: https://wizzair.com/pl-pl#/
Może mają zamiar zrobić (LIS, OPO, GLA, NAP, LCA, ATH, KUT, MLA) tylko sezonowymi do połowy września jak FAO, TGD, itd. :confused:
Żeby zaraz cała baza nie była sezonowa.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
To było oczywiste, że będzie rzeź połączeń.
Tapnięte..
Z jakiegoś powodu, KTW planują wzrost ruchu pasażerskiego w tym roku, na poziomie 5%:zly
https://www.fly4free.pl/wizz-air-wyn...-i-nowe-trasy/Cytat:
[...]Chodzi tu o kilkadziesiąt tras (w tym ponad 20 z Polski), które Wizz Air zawiesił od jesieni ubiegłego roku. Problem jest tym większy, że w dużej mierze są to najbardziej atrakcyjne połączenia, m.in. do Portugalii, Włoch czy Hiszpanii. Większość tych tras wróci w sezonie letnim, ale pozostaje otwarte pytanie, co stanie się z nimi jesienią.
Z komentarza prezesa Wizz Aira można wnioskować, że trasy te zostaną zachowane na sezon zimowy, bo samoloty węgierskiej linii będą po prostu latały znacznie częściej.
– W sezonie zimowym zawiesiliśmy część tras z powodu spodziewanych podwyżek cen ropy, jednak obecny spadek cen sprawia, że w roku fiskalnym 2019/2020 będziemy stopniowo zwiększali poziom utylizacji naszej floty do wysokiego poziomu – mówi Varadi.[...]
A u nas jescze więcej sezonowych połączeń.:roll:
Charków znów poprzestawiany. Właśnie dostałem maila, że zmieniono dni lotów.
TFS przesuneli o 30 min, wiec nadal grzebia w rozkladach
Cytat:
Wizz Air jesienią przytnie sporo tras z Polski! Znamy wstępne plany przewoźnika
Jesienią zawieszone będą loty m.in. z Katowic do Portugalii i Włoch – wynika ze wstępnego harmonogramu połączeń Wizz Aira, do którego udało nam się dotrzeć. Kilka tras zniknie z rozkładu na dobre, nad paroma przewoźnik wciąż się zastanawia.
Z dokumentów, które udało nam się zobaczyć wynika, że Wizz Air zamierza tej jesieni powtórzyć manewr, który wykonał w zeszłym roku, gdy zawiesił kilkanaście tras z kilku lotnisk w Polsce. Tym razem różnica jest jednak taka, że przewoźnik planuje swoje ruchy z wyprzedzeniem – rok temu zdecydował o zawieszeniu tras 2 miesiące wcześniej.
Które trasy zostaną zamknięte?
Z informacji, do których udało nam się dotrzeć wynika, że Wizz Air najprawdopodobniej na dobre przestanie latać z Katowic do Aten i do Katanii na Sycylii – obie te trasy będą realizowane tylko do połowy września.
W tym samym terminie przestaną być realizowane inne trasy do Włoch, choć tylko na pół roku – połączenia do Neapolu i Bolonii znikną w połowie września i wrócą w rozkładzie letnim 2020 roku. W przyszłym roku wróci też obsługiwana 2 razy w tygodniu trasa do Malagi – ten wakacyjny kierunek w tym roku będzie realizowany w okresie od czerwca do połowy września.
Wizz Air jesienią po raz kolejny zawiesi też loty do Portugalii, ale z dokumentów wynika, że wiosną 2020 roku w Katowicach z pewnością pojawią się sezonowe trasy do Porto i Faro. W cierpliwość muszą się za to uzbroić miłośnicy Lizbony – w sprawie uruchomienia tej sezonowej trasy wciąż trwają rozmowy.
Przewoźnik nie podjął też jeszcze decyzji co do kilku innych sezonowych tras, które zostaną uruchomione na wiosnę i będą realizowane do połowy września – niejasny jest powrót w 2020 roku takich połączeń jak: Glasgow, Bari i Podgorica. Pewny jest za to powrót w 2020 roku lotów do Burgas i Splitu.
Czy to zaskoczenie?
Tak i nie. Z jednej strony część z zawieszonych na zimę tras to połączenia, które Wizz Air zawiesił już w zeszłym roku – na aktualnie trwający zimowy rozkład. Z drugiej strony Wizz Air dawał sygnały, że poważnie rozważy przywrócenie tras do „ciepłych” krajów jako kierunków całorocznych i najwyraźniej uznał, że z Katowic nie do końca to mu się opłaca.
Być może wpływ na decyzje Wizz Aira może mieć też otwarcie nowej bazy w Krakowie, skąd już na starcie węgierska linia uruchomi 12 kierunków.
https://www.fly4free.pl/wizz-air-zaw...rasy-z-polski/
Powrót tras do Bari czy Podgoricy jest tak samo pewny jak Bourgas czy Splitu. Ogólnie wszystkie ww trasy mają wrócić w 2020.
Pięknie...! Zapowiada się epicko.
od 17 czerwca do 13 września nowe sezonowe połączenie do hiszpańskiego CASTELLON.
Niestety kosztem Faro które latało w te same dni i godziny.
Czyli z deszczu pod rynnę.:roll:
GTL sypnął $ dla Wizza, 443 tys. EUR (około 1,9 mln PLN) na rok 2019.
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...-air-5421.html
https://www.katowice-airport.com/upl...1-29_GKbhB.pdf
Tak dla tymczasowego uspokojenia nastrojów :twisted:
https://www.pasazer.com/news/40726/w...,w,polsce.htmlCytat:
Jednocześnie, pomimo ambitnych planów związanych z Krakowem, Varadi zapewnił, że śląski port pozostaje bardzo ważny dla przewoźnika, pomimo odmiennej charakterystyki ruchu.
Na razie to coraz więcej połączeń sezonowych. No i nowe kierunki kosztem już tych istniejących:twisted:
Póki co to zamiast zamiany na 321 mamy na lato LTN, BGO na 320... więc wracamy do 1x 321.