Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 100
Like Tree4Likes

Wątek: Modlin (EPMO)

  1. #1
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie


    Polecamy

     

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Piszą,mówią o tym lotnisku w Modlinie,a jak sie nic nie działo,tak sie dalej nic nie dzieje.Okecie zaczyna "trzeszczeć w szwach" a tu tylko sie ciągle pisze,mówi o lotnisku w Modlinie.Zawsze dyskusja ożywała jak mówiono o Okeciu i kresie jego możliwości rozwojowych.
    I tylko sie pisze,mówi......(tak już chyba z 6 lat)
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    A ja właśnie znalazłem coś na potwierdzenie własnych wiadomości:
    Austrian company Meinl Airports International eyes the acquisition of shares in Polish local airports in Sochaczew and Bydgoszcz. The company is eyeing 25% of shares in each, supposed to acquire the shares in an equity boost. In the second stage the investor expects to inject more cash into the business in exchange for more shares, which would boost its shareholder to 49%.
    Źródło: Interfax

    Czyli Meinl chce po 25% udziału w Bydgoszczy i Sochaczewie, w drugiej fazie po 49%. Wierzcie w co chcecie.
    Więc polskie gazety się pomyliły, pewnie ta autriacka gazeta napisała błędnie o Modlinie, a nasze przedrukowały. No to będzie ciekawie jak Sochaczew odpali Macie jakieś informacje na temat tej austriackiej firmy, mają już jakieś lotniska
     

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    http://www.meinlairports.comhttp://www.meinlairports.com - to poważna firma, w połowie zeszłego roku przeprowadzili ofertę na giełdzie we Wiedniu - pozyskali 280 milionów euro.
     

  5. #5
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Teraz wiadomo już zupełnie oficjalnie, że Meinl wchodzi do Sochaczewa. Czemu prasa jest tak niedbała i wszystko przeinacza?
     

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    To ciekawe jak w Sochaczewie poradzą sobie z kolizją w podejściu z podejściem na jeden z pasów na Okęciu.

    A.
     

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Antonio
    To ciekawe jak w Sochaczewie poradzą sobie z kolizją w podejściu z podejściem na jeden z pasów na Okęciu.

    A.
    Bez przesady. Akurat ewentualna "kolizyjnyosc" EPMO tudziez EPSO z EPWA jest zadnym problemem jesli chodzi o procedury.
     

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko się da zrobić, to jasne, tylko po co sobie komplikować robotę?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Komplikowac jak komplikowac, nie wydaje mi sie zeby to bylo jakims wielkim utrudnieniem. Wiem ze patrzysz przez pryzmat EPKS, ale to byloby lotnisko cywilne . Mnie generalnie chodzi o to, ze tysciackrotnie trudniejszym zagadnieniem jest przygotowanie sensownego biznesplanu dla ktoregos z tych lotnisk i wprowadzenie go w zycie tak zeby jakiekolwiek linie chcialy tam latac i zeby lotniska mogly na siebie zarabiac, niz opracowanie pozniej procedur ktore by ze soba nie haczyly.
     

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ten biznesplan to już jest dla wydających cudze pieniądze kompletna drobnostka.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ale napisalem o sensownym. Jesli bedzie bezsensowny to nikt tam latac nie bedzie, wiec i problem procedur sie rozwiaze .
     

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    W Polsce akurat mają mało do powiedzenia, ale oczywiście zabetonujmy wszystko, na ch... te ptaki.
    Szkoda że w Polsce do ekologii przywiązuje się wagę tylko wtedy, gdy może ona posłużyć zablokowaniu jakiejś inwestycji, a mało kogo obchodzą nasze brudne rzeki, Bałtyk, preferowanie transportu samochodowego względem szynowego i komunikacji miejskiej, plastikowe torebki, nikłe korzystywanie w pozyskiwaniu energii wody, słońca, biomasy, wiatru etc...

    Od kiedy lotnisko w Modlinie jest niepotrzebne? Czy budowa Sochaczewa jest pewna?
     

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Ale jaki tlok na Okeciu?

    Dyskusja o tym byla juz wiele razy. W sensie pasow, drog kolowania i przestrzeni wokol lotniska, do tloku jest baaaaardzo daleko. W sobote czy niedziele mozna umrzec z nudow.

    Problemem jest przepustowosc terminalu. Nie wiem wiec czy zeby powiekszyc przepustowosc terminalu trzeba budowac calkiem nowe lotnisko w polu. Rozumiem tez ze ten Modlin czy Sochaczew beda w stanie odciazyc Okecie przez przejeciez 3-5 milionow paxow rocznie? Bo jak tam powstanie plyta na 2 samoloty i terminal na 400.000, to wiesz...

    Co do tego czy medrcy to sie nie bede wypowiadal. Zdajsie jeden byl ostatnio tu cytowany.

    Jestem stad.
     

  14. #14
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie znam się, nie umiem, nie wiem....
    ale na Boga... o jakim my mówimy przepełnieniu Okęcia i blokowaniu slotów.
    Może i w godzinach szczytu jest sporo, ale ludzie... przez większość czasu
    na tym lotnisku po prostu wieje puchą.

    pzdr,Paweł.
     

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Bo jak tam powstanie plyta na 2 samoloty i terminal na 400.000, to wiesz...
    Zgadzam się. O wiele ciekawsza jest idea zbudowania na miejscu Etiudy takowego terminala. Miejsce jak najbardziej jest. Tylko w obliczu planów przerobienia pirsu południowego T1 na hotel, albo centrum konferencyjne nie widzę szans na jej realizację.

    PS: Tak żeby nie być gołosłownym
    Marzec przyznaje, że w grę wchodzi zmiana przeznaczenia pirsu południowego: zamiast odprawy zwykłych rejsów może tam się znaleźć np. miejsce dla tanich linii, nowy terminal cargo albo dochodowa część konferencyjno-biurowa. Decyzja jeszcze nie zapadła.
    A co dopiero nowa etiuda...
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
     

  16. #16
    Awatar Cani

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPOD/EPSY/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo
    Tylko w obliczu planów przerobienia pirsu południowego T1 na hotel, albo centrum konferencyjne nie widzę szans na jej realizację.
    Czy ja coś przeoczyłem, czy to jakiś żart?????????? Kurcze ... wszystko mi opadło, jak to przeczytałem!! :/
     

  17. #17
    n77
    n77 jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Ale jaki tlok na Okeciu?
    wyobraź sobie, że czasem jest tłok. raz dostałem slota na brak miejsc postojowych (!)
    poza tym kilka razy dziennie przy okazji peaków wszystko się blokuje i czekasz po 30 min przy progu 29 lub 15 przed odlotem
    Modlin jest potrzebny, odkąd nie ma szans na budowę kolejnego pasa w WAW np 33L
    wszystkie biedronki z czasem się tam wyniosą
     

  18. #18
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez n77
    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Ale jaki tlok na Okeciu?
    wyobraź sobie, że czasem jest tłok. raz dostałem slota na brak miejsc postojowych (!)
    poza tym kilka razy dziennie przy okazji peaków wszystko się blokuje i czekasz po 30 min przy progu 29 lub 15 przed odlotem
    Modlin jest potrzebny, odkąd nie ma szans na budowę kolejnego pasa w WAW np 33L
    wszystkie biedronki z czasem się tam wyniosą
    I na Okęciu wtedy nie będzie się działo już kompletnie nic - za to w godzinach
    szczytu w odróżnieniu od lotnisk innych stolic europejskich będzie puściutko
    i luźniutko.

    pzdr,P.
     

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    NIE O SLOTY TYLKO O PAXÓW chodzi. I dlatego drugi port powinien powstać, w Sochaczewie albo Modlinie.

    Okęcie 1+2 osiągnie lada chwila maksymalną przepustowość, odciążyłoby je alternatywne lotnisko, które przejęłoby ruch, który Okęciu jest niepotrzebny, czyli W!ZZair, Ryanair i tak dalej.
     

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    chyba taniej wybudowac terminal niz nowe lotnisko. ale moze sie myle. t2 kosztowal kilka razy wiecej niz przewidywala umowa, to moze w warszawie budowa nowego terminalu jest drozsza niz budowa lotniska...
     

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •