Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13
Pokaż wyniki od 241 do 254 z 254
Like Tree31Likes

Wątek: EPMO/WMI Informacje prasowe

  1. #241
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    ^^Zawsze na tak dużych inwestycjach na początku są straty, chociażby z racji amortyzacji(bo wszystko nowe itd.) To jest dość pokaźny ,,koszt" w bilansie. Inaczej koszty bieżącebsługi, energii, utrzymania terminala byłyby znacznie niższe. Parę lat i wynik finansowy będzie lepszy. No i nie zapomnijmy o potencjalnej extra kasie w razie wygrania sprawy z Erbudem.
    Budynki i budowle amortyzuje się przez 20-40 lat. Jedyne co mocniej podbija koszty na początku to amortyzacja wyposażenia, urządzeń, pojazdów itp

  2. #242

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    ^^Chociażby to i właśnie takie elementy negatywnie wpłyną na wynik finansowy na początku. Ubiegły rok był pierwszym pełnym działalności no i da się trochę porównać z 2013. BTW na FB podano, że wkrótce ma ruszyć 5 linia kontroli bezpieczeństwa i chcą powiększać parking.

  3. #243

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    No i się potwierdza:
    W tym roku lotnisko pierwszy raz zanotuje znaczący zysk EBITDA. W planach nocne czartery, zwożenie pasażerów zza wschodniej granicy i cargo.

    Z ponad 514 tys. pasażerów odprawionych w pierwszym kwartale tego roku Modlin wskoczył na czwarte miejsce w Polsce, po Warszawie, Krakowie i Gdańsku, a przed Katowicami. W tym roku będzie mieć 2,6 mln pasażerów, o 100 tys. więcej od planów.
    Cały ruch generuje Ryanair, tani przewoźnik, który wciąż dodaje nowe kierunki. Na razie nie udało się przekonać innych linii do portu pod Warszawą. Easy Jet ląduje tylko na lotniskach, z których w 30 minut można się dostać do centrum miasta, a z Modlina jest 45 minut Kolejami Mazowieckimi.
    — Jest szansa, że to się wkrótce zmieni. Projekt budowy bocznicy i stacji przy lotnisku został przeniesiony z rezerwowej na podstawową listę projektów Krajowego Programu Kolejowego. Z kolei Fly Dubai oczekuje business lounge, którą budujemy. Wcześniej czy później ktoś przyjdzie — przekonuje Marcin Danił, wiceprezes Modlin Airport.
    Nie udały się także czartery — próbę robiła Itaka, największe biuro, ale ostatecznie zrezygnowała. Teraz z Modlina na wakacje lecą tylko klienci biur Ecco Holiday, Exim Tours i Start Holidays korzystający z przelotów Ryanairem.
    — Możemy zaproponować liniom nocne czartery, coś, czego nie ma Chopin Airport. Mam nadzieję, że uda się namówić jakiegoś przewoźnika, by uruchomił nocne wyloty w sezonie wiosna-lato 2016 — mówi Marcin Danił.
    Pasażerów lotnisko szuka już nie tylko w północno-wschodniej Polsce, skąd dowożą ich regularne połączenia autobusowe (np. z Radomia, Lidzbarka, Olsztyna, Białegostoku i nowe z Lublina). Teraz chce ich zdobywać także za wschodnią granicą.
    Port w Modlinie zaczyna zarabiać | Logistyka - Puls Biznesu - spedycja transport, kurierzy, drogi, pociągi, benzyna, żegluga, samoloty

  4. #244
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

  5. #245

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Otwarcie Business Lounge na Lotnisku Warszawa/Modlin: Warsaw Modlin Airport - Otwarcie SKYLOUNGE na Lotnisku Warszawa/Mo...

  6. #246

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Za 2 tygodnie w Modlinie oddane do użytku zostanie kolejne stanowisko kontroli bezpieczeństwa, co powinno nieco zmniejszyć kolejki w godzinach szczytu. – Robimy co możemy, ale nasza infrastruktura ma swoje ograniczenia – tłumaczy Piotr Okienczyc, prezes lotniska w Modlinie.
    Modlin to jedno z najszybciej rosnących lotnisk w Polsce – w zeszłym tygodniu przekroczyło barierę miliona odprawionych pasażerów od początku tego roku. Niestety, port nie jest z gumy i zaczyna mieć problemy z przepustowością. Zaczęły się one wraz ze startem letniego rozkładu lotów pod koniec marca, gdy zwiększyła się liczba lotów sezonowych. Obecnie Ryanair lata z Modlina w ponad 30 kierunkach, a zdecydowanie największe natężenie rejsów jest w czasie wieczornego szczytu w godzinach 19-22. W niektóre dni w ciągu 90 minut odlatuje 9 samolotów, praktycznie jeden po drugim.
    Od czerwca mniejsze kolejki na lotnisku w Modlinie?

  7. #247

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Z wypowiedzi z okazji czwartych urodzin Modlina wynika, że rentowność tego lotniska to nadal marzenie udziałowców

    Czwarte urodziny Modlina - Pasazer.com

    Adam

  8. #248

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Koniec epoki w Modlinie! Jest (tymczasowy) nowy prezes, będą nowe trasy

    Leszek Chorzewski jest od piątku nowym p.o. prezesa lotniska w Modlinie. Zastąpił na tym stanowisku Piotra Okienczyca, który rządził w Modlinie od 10 lat. Okienczyc pozostanie jednak w zarządzie, będzie wiceprezesem. Ale już wkrótce podwarszawskim portem może kierować zupełnie nowy człowiek. Kto? Na razie nie wiadomo.

    Zmiana na stanowisku prezesa jest trochę zaskakująca, ponieważ Piotr Okienczyc był nim od czerwca 2006 roku, czyli prawie od początku istnienia spółki. To on właściwie zbudował to lotnisko.

    – Gdy przyjechałem do Modlina, próbowałem sobie wyobrazić, jak to lotnisko będzie wyglądać – wspomina w rozmowie z Forsal.pl swoje pierwsze dni na pozycji prezesa. Według niego najtrudniejsza była batalia z ekologami. – Szukałem sensownego rozwiązania w tej trochę dziwnej sytuacji. Przecież ekolodzy twierdzili, że nie może być lotniska w miejscu, gdzie lotnisko, tyle że wojskowe, istniało 70 lat – mówił.

    Lotnisko jednak powstało i dziś jest najszybciej rozwijającym się portem w Polsce – w zeszłym roku przyjęło prawie 2,6 mln pasażerów, w tym ma przekroczyć 3 mln osób.

    Czemu ta zmiana?

    Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że stoją za nią Państwowe Porty Lotnicze – jeden z akcjonariuszy lotniska (mają 33 proc. udziałów, podobnie jak Agencja Mienia Wojskowego i marszałek Mazowsza). Ma to być jeden z elementów mających doprowadzić do szybkiego stworzenia Duoportu, czyli jednego ciała zarządzającego portem w Modlinie oraz warszawskim lotniskiem Chopina.

    Byłoby to spełnienie czarnych wizji Ryanaira, którego szef Michael O’Leary wielokrotnie straszył, że stworzenie takiej hybrydy zabije konkurencyjność i doprowadzi do podwyżek cen biletów dla pasażerów z Warszawy.

    Będą nowe trasy?

    Tymczasem lotnisko w Modlinie radzi sobie dobrze. Po niedawnych problemach z gigantycznymi kolejkami do odprawy na razie nie ma śladu.

    W końcu ruszył też temat budowy brakujących torów kolejowych na lotnisko, dzięki którym dojedziemy bezpośrednio pod terminal pociągiem z centrum Warszawy.

    Lotnisko straci co prawda w październiku trasy krajowe do Gdańska i Wrocławia, bo Ryanair przeniesie je na Chopina, ale w Modlinie nikt nie zaprząta sobie tym głowy. Tym bardziej, że z nieoficjalnych informacji dowiadujemy się, że irlandzki przewoźnik poważnie rozważa, aby w miejsce pustych slotów po lotach krajowych dodać jeszcze w najbliższym sezonie zimowym, co najmniej 2 nowe trasy. Póki co, żadne destynacje nie są jednak znane – na razie Ryanair miał wyrazić tylko wstępne zainteresowanie tym tematem.
    Koniec epoki w Modlinie! Jest (tymczasowy) nowy prezes, będą nowe trasy

  9. #249

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Centralnego Portu Lotniczego nie będzie? Jest lepszy pomysł

    Rząd rozważa wycofanie się z projektu budowy Centralnego Portu Lotniczego. Jak podaje serwis Fly4free, zamiast jego budowy, miałaby nastąpić wielka rozbudowa Modlina. Port miałby zyskać m.in. drugi pas startowy i potężny terminal przystosowany do obsługi 40 mln pasażerów rocznie.
    Z nieoficjalnych informacji serwisu Fly4free wynika, że pierwszym krokiem w tym kierunku miałaby być kontynuacja pomysłu utworzenia duoportu, czyli wspólnego organizmu zarządzającego Lotniskiem Chopina i Portem Lotniczym Modlin. Projekt ten ma znacznie większe poparcie w kręgach rządowych, niż budowa lotniska od zera – chodzi bowiem przede wszystkim o koszty.

    Szacunkowy koszt budowy Centralnego Portu Lotniczego to bowiem koszt rzędu 25-30 mld zł. Wiadomo też, że na budowę nowych lotnisk Unia Europejska nie da ani złotówki. Tymczasem rozbudowa Modlina wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami. Gdyby port miał zyskać parametry zbliżone do gigantycznego projektu budowy Centralnego Portu Lotniczego, całkowity koszt inwestycji sięgnąłby 8 mld zł.

    Na same inwestycje lotniskowe, a więc budowę drugiego pasa i rozbudowę terminalu, zdaniem Fly4free szacunkowo trzeba by przeznaczyć około 2 mld zł. Pozostałe pieniądze pochłonęłaby rozbudowa sieci dróg i budowa nowych. Wśród wymienianych projektów pojawia się połączenie drogi ekspresowej S7 z węzłem A2 w Konotopie, budowa obwodnicy Pomiechówka i zmiana przebiegu drogi krajowej 62, oraz jej połączenia z drogą krajową S8. Do tego dochodzi jeszcze dokończenie linii kolejowej w wariancie najdroższym, a więc z podziemnym tunelem, z którego pasażerowie mogliby wychodzić wprost do terminalu.

    Z nieoficjalnych informacji wynika również, że pomysł na stworzenie duoportu był głównym powodem ostatnich zmian w zarządzie spółki Port Lotniczy Modlin.
    Źródło:

    Centralnego Portu Lotniczego nie będzie? Jest lepszy pomysł - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
    oraz
    https://www.fly4free.pl/centralny-po...udowy-modlina/

  10. #250

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Prośba o włączenie wątku statystyki 2017
    W grudniu z Lotniska Warszawa/Modlin skorzystało 226 832 podróżnych w ruchu regularnym. W całym miesiącu port zrealizował 1 472 operacji lotniczych.
    W 2016 przyjęło łącznie 2 860 874 pasażerów i obsłużyło 18 270 startów i lądowań. Średnie wypełnienie samolotów w ciągu roku było na poziomie rekordowym poziomie 90,7 %. Z danych operacyjnych wynika, że najwięcej osób w tym roku podróżowało w lipcu: 266 889 pax.
    30 grudnia 2016 padł rekord dobowy w liczbie obsłużonych pasażerów na Lotnisku Warszawa/Modlin. Wynosił on 10 005 pasażerów.


    Rok 2016: Blisko rekordowych 3 mln | Port Lotniczy Warszawa-Modlin

    Grudzień 5,5% na plusie a cały rok 10,5%.
    siarka likes this.

  11. #251

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Rekord Polski to w Modlinie polega na tym, że te "blisko 3 mln" nadal nie przynoszą zysku
    To jest dopiero ewenement

    Adam
    Rafal and Stoarn like this.

  12. #252

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Rekord Polski to w Modlinie polega na tym, że te "blisko 3 mln" nadal nie przynoszą zysku
    To jest dopiero ewenement

    Adam
    Za 2016 z pewnością będzie. Za 2015 mieli 2 mln straty -znacznie lepiej niż rok wcześniej- koło 22 mln a nie zapominaj, że ta strata w sporej mierze jest "na papierze" i wynika z "kosztu" amortyzacji. Gdyby nie to to już za 2014 byliby na plusie co sami podawali. Po prostu w pierwszych latach po realizacji tak dużej inwestycji dochodzi amortyzacja więc to nie jest tak, że lotnisko trwale deficytowe.

    Lotnisko potrzebuje 5% wzrostu by przebić 3 mln, ale patrząc na oferowanie może być trudno.

  13. #253

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    Znów pęknięcia na lotnisku w Modlinie. ULC zamyka dwie drogi kołowania z powodu złego stanu technicznego. Będą utrudnienia?


  14. #254

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    K**de - wiecznie pod górkę jesus kiedy to się skończy ???

    Rozbudowa Modlina pod dużym znakiem zapytania. Potrzeba dwa razy więcej pieniędzy niż daje Chopin, związki też mówią „weto



Strona 13 z 13 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •