Strona 15 z 17 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 300 z 327
Like Tree49Likes

Wątek: EPMO/WMI Informacje prasowe

  1. #281
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Interesem publicznym jest to aby jeden podmiot ogarniał lotniska wkoło Warszawy, skoro wyczerpuje się przepustowość.
    To jest interes, ale centralny a nie publiczny.

  2. #282

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Komorek: Jeżeli uznać, że Centralny Port Komunikacyjny jest potrzebny, to niech powstaje, ale niech nikt nam nie przeszkadza rozwijać się w Modlinie.

    Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira: Jesteśmy świadkami sporu o lotniska wokół Warszawy. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” jako jeden z udziałowców portu w Modlinie nie zgadza się na jego rozbudowę i myśli o innym lotnisku. Ta kłótnia dotyczy także was.


    Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanaira: Jesteśmy świadkami sporu o lotniska wokół Warszawy. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” jako jeden z udziałowców portu w Modlinie nie zgadza się na jego rozbudowę i myśli o innym lotnisku. Ta kłótnia dotyczy także was.
    REKLAMA


    REKLAMA



    Planujemy, że w tym roku obsłużymy w Modlinie ponad 3 mln pasażerów, czyli trochę więcej niż w roku poprzednim. Jednak w najbliższych pięciu latach chcielibyśmy przewozić ich stamtąd dwa razy więcej. Potencjał do takiego wzrostu na pewno istnieje w aglomeracji warszawskiej. Nie możemy się rozwijać w Modlinie, ponieważ port lotniczy nie ma możliwości rozbudowy terminala. Jest pozwolenie na budowę, jest zorganizowane finansowanie, ale do rozbudowy potrzebna jest zgoda wszystkich udziałowców. Anomalią jest, że jednym z udziałowców Modlina jest PPL, właściciel Lotniska Chopina, czyli de facto konkurent podwarszawskiego portu. Ponawiamy apel do PPL o zaprzestanie blokowania rozbudowy lotniska.
    Mimo to uruchamiacie z Modlina nowe połączenia.
    Możemy sobie pozwolić tylko na cztery nowe kierunki: do Burgas, Pescary i Rimini oraz zimą do Ammanu. Uruchamianie większej liczby połączeń uniemożliwia przepustowość portu. Modlin jest w tym przypadku stratny w porównaniu do innych polskich miast. Przykładowo w Krakowie będzie 19 nowych połączeń – 16 latem i trzy zimą.
    LOT złożył skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na zarządcę Modlina. Zarzuca mu, że zagwarantował Ryanairowi bardzo korzystne warunki, które eliminują konkurencję.
    To akurat dobrze. Jeśli UOKiK sprawę zbada i będzie miał dostęp do wszystkich dokumentów, dojdzie do właściwych wniosków. Okaże się, że Ryanair płaci na lotnisku w Modlinie według oficjalnego cennika. Z tych samych stawek może skorzystać jakakolwiek inna linia, która chce uruchomić tam działalność. Nie ma mowy o preferencyjnych warunkach. Ze strony naszej konkurencji pojawia się też argument, że port jest zapchany, w związku z czym nikt inny nie może tam zacząć działalności. Pamiętajmy, że jest on zapchany tylko dlatego, że Lotnisko Chopina nie pozwala mu na dalszy rozwój.
    Przez pięć lat nie było odważnych, by konkurować z Ryanairem.
    Może taka była sytuacja na rynku. To nie jest jedyny przykład, gdzie najpierw na lotnisku rozwija się jeden przewoźnik i w ten sposób udowadnia, że port jest kandydatem do konkurowania w konkretnej aglomeracji. Przez lata tak było w Bergamo pod Mediolanem, gdzie Ryanair był jedynym przewoźnikiem. Kiedy port osiągnął 7–8 mln podróżnych rocznie, zaczęli przychodzić inni, a w najbliższych dwóch latach szykują się też loty długodystansowe. To samo może wydarzyć się w Modlinie, który moim zdaniem powinien aspirować do obsługi 12 mln pasażerów rocznie i uruchomić rejsy dalekiego zasięgu.
    Ale istniejący cennik w Modlinie sprzyja wam jako wielkiej linii. Opłata za pasażera zależy od liczby obsłużonych podróżnych w skali roku – do 100 tys. to 36 zł, a przy niecałych 3 mln jak w przypadku Ryanaira – tylko 6 zł.
    Każdy mógłby się stać wielki w Modlinie, gdyby zaczął wtedy, kiedy my. Kiedy pojawiła się skarga LOT do UOKiK, powiedzieliśmy, że jeśli w dalszym ciągu będzie blokowany rozwój Modlina, to my chętnie przeniesiemy połowę ruchu, czyli 1,5 mln pasażerów, na Lotnisko Chopina. Jeżeli LOT, WizzAir czy inna linia lotnicza chciałaby skorzystać z wolnej przestrzeni, to powitamy ich z otwartymi ramionami w Modlinie, a jednocześnie będziemy otwarcie konkurować na Lotnisku Chopina z tzw. narodowym przewoźnikiem.


    Komorek z Ryanaira: Radomskie lotnisko to bajki [WYWIAD] - - Forsal.pl – Biznes, Gospodarka, Świat

    Od kwietnia ma wejść nowy cennik w WMI bardziej korzystny dla nowych linii a FR zapowiada, że jeśli PPL nie będzie blokować rozbudyw i powiększony zostanie terminal to w kilka lat doda 25 tras i kolejne 3 mln paxow

  3. #283

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    W środę przedstawiciele lotniska w Modlinie na konferencji prasowej odnosili się do analizy firmy Arup, przygotowanej na zlecenie Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL). Zgodnie z tą rekomendacją PPL podjął decyzję, że lotniskiem komplementarnym dla Lotniska Chopina, do czasu uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego, będzie Radom, a nie Modlin. To do portu w Radomiu, który ma być rozbudowany, PPL planuje przenieść z Warszawy ruch czarterowy i niskokosztowy.


    "Zarząd województwa, i myślę, że pozostali właściciele, dla których wartością jest dbałość o środki publiczne, nie pozwolą, żeby to lotnisko zostało zaorane. Będziemy robić wszystko, żeby ono mogło się dalej rozwijać. Różne są warianty. Dzisiaj nie ma jeszcze żadnej decyzji" - powiedział Miesztalski na środowej konferencji prasowej.
    Właścicielami spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), województwo mazowieckie (30,37 proc. udziałów), Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (30,39 proc. udziałów) oraz miasto Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc. udziałów).
    "18 kwietnia będzie nadzwyczajne zgromadzenie wspólników, na którym to PPL ma zaprezentować wyniki swoich badań i ewentualnie jakieś wnioski z tego wynikające" - powiedział.
    Jak dodał, "nasze stawisko jest jasne". Tłumaczył, że "jeśli PPL-owi z jakichś względów jest nie po drodze z Modlinem", to w normalnym biznesie jest tak, że jedna ze stron z niego wychodzi, a inni, którzy widzą, że ten pomysł biznesowy ma sens - dalej go rozwijają.


    Podczas konferencji przedstawiciele Modlina, porównując ten port z Radomiem, wskazywali m.in. na to, że znajduje się on 40 km od Warszawy, gdy Radom ok. 100 km.
    Według zaprezentowanej przez Modlin koncepcji rozbudowy lotniska, w ciągu najbliższych 20 miesięcy port mógłby zostać zmodernizowany tak, by osiągnąć przepustowość 7-8 mln pasażerów rocznie, kosztem 183 mln zł. W drugim etapie w ciągu 45 miesięcy przepustowość lotniska zwiększyłaby się do poziomu 10-12 mln pasażerów za 446 mln zł, w tym etapie wybudowany byłby też drugi pas startowy. A w trzecim – w ciągu 60 miesięcy przepustowość lotniska zwiększyłaby się do poziomu 15-17 mln pasażerów rocznie, za kwotę 198 mln zł. Łącznie koszty rozbudowy to 827 mln zł.
    Wiceprezes Modlina Marcin Danił powiedział, że lotnisko chciałoby tymczasowo postawić obiekt, który dawałaby możliwość rozwoju portu. "Obiekt przystosowany do obsługi 2 mln pasażerów. Będzie to po zachodniej stronie i będzie tam cała strefa Non Schengen. Obiekt finansowany w większości przez najemców" - powiedział.



    Z danych przedstawionych przez Modlin wynika, że port zakończył rok 2017 z zyskiem EBITDA na poziomie 12 mln zł, przychodami 60 mln zł i stratą netto na poziomie 0,5 mln zł.
    Zarząd województwa mazowieckiego nie pozwoli, aby lotnisko w Modlinie "zostało zaorane" - - Forsal.pl – Biznes, Gospodarka, Świat

  4. #284

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Interesujący wywiad z prezesem PPL
    Prezes PPL: Modlina zamykać nie chcemy - Wywiady - rp.pl
    Prezes wspomina Frakfurt jako przykład, ale chyba zapomniał, ze FRA szeroko otwiera ramiona dla Wizza, Ryana, etc...




    Mariusz Szpikowski
    materiały prasowe
    Danuta Walewska
    Marcin Piasecki

    Za 400 mln zł po 20 miesiącach mogę mieć w Radomiu prawdziwy port. Zbudować tam infrastrukturę można łatwiej, taniej i szybciej niż w Modlinie – mówi prezes PPL Mariusz Szpikowski.
    Rz: Dlaczego uparł się pan przy radomskim lotnisku?


    PONIŻEJ DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU


    To nie tak, że się uparłem, po prostu z niezbędnego czasu do realizacji tej inwestycji, jej kosztów i realnych szans przeniesienia ruchu z Lotniska Chopina zawsze wychodzi Radom. Chociaż jest to ukrywane przez naszych oponentów, Modlin ma duże ograniczenia środowiskowe dla rozwoju. Znajduje się bardzo blisko dwóch potężnych rzek, które są naturalnym siedliskiem dzikich ptaków, i z tego powodu ma limit 66 operacji na dobę. W tym sezonie letnim Modlin wykona 55 takich operacji, więc słyszymy mity o nieograniczonych możliwościach ich zwiększenia. Według oceny firmy Arup można je zwiększyć tylko o sześć–siedem operacji dziennie. Nie da się więc tam odprawić 7–10 milionów pasażerów.


    A w Radomiu nie ma ograniczeń środowiskowych?


    Advertisement
    Tam jeszcze nie jest ustanowiony obszar ograniczonego użytkowania, bo lotnisko nie działa, ale decyzja środowiskowa nie wskazuje na jakiekolwiek limity. Powiedzmy jeszcze jedno: lotnisko w Radomiu nie ma być głównym portem dla Warszawy, tylko takim, jak Hahn dla Frankfurtu, oddalony o 130 km od miasta. Nieprawdą jest, że pasażerowie linii czarterowych nie pojadą tak daleko. Skąd bierze się tak duży ruch czarterowy z Katowic? Okazuje się, że również dzięki pasażerom z Małopolski, którzy dojeżdżają do Pyrzowic, bo tam jest duża baza linii czarterowych.


    Ma pan za co zbudować lotnisko w Radomiu?


    Koszty mnie nie przerażają. Nasz zysk netto za rok 2016 wyniósł ponad 200 mln zł. Podobnie jest z zyskiem za 2017 r. Wskaźniki EBITDA są dużo wyższe. Jeśli więc mówimy o nakładach rozłożonych na 20 miesięcy, to o finansowanie jestem spokojny. Mam jeszcze spółkę Chopin Airport Development (CAD), która generuje dochody i buduje hotele w Warszawie, Katowicach, Rzeszowie i Poznaniu.


    To wszystko jest źródłem potężnych przychodów pozalotniczych.


    Pozostaje problem dojazdu. Na razie w przypadku Radomia jest dość kiepsko?


    To prawda. Linia kolejowa kończy się na dworcu Radom Główny, ale jest tam działająca bocznica prowadząca na lotnisko wojskowe. Pozostaje jeszcze odległość do terminala, ok. 800 metrów. Czyli busami dojazd potrwa nie dłużej niż 5–10 minut. Budowana w zachodniej części miasta ekspresówka odciąży ruch wewnętrzny w Radomiu, a miasto już teraz rozpisało przetargi i remontuje najbardziej newralgiczne odcinki dróg.


    Dlaczego pasażerowie mają poczucie, że Lotnisko Chopina nadal wydaje się dość luźne?


    Takie odczucie mogą mieć pasażerowie latający poza falą przylotów i odlotów. Dziś jesteśmy w stanie obsłużyć 38 operacji startów i lądowań na godzinę. Z „doładowaniem" ta liczba może wzrosnąć do 42. I są takie fale przylotów i odlotów, kiedy ta przepustowość się wyczerpuje.


    Ale przecież założenia dla Lotniska Chopina przewidywały nawet możliwości odprawy do 25 mln pasażerów?


    To hipotetyczna przepustowość. Prognozowana tak, że ruch się rozkłada równomiernie w każdej godzinie. To niemożliwe do zrealizowania, bo nie ma takiego zapotrzebowania na rynku. W przypadku opóźnienia któregoś z rejsów nie byłoby miejsca do odprawy pasażerów. Jeśli zdecydowaliśmy się mieć w Polsce lotnisko przesiadkowe, to okazuje się, że Chopin jest zbyt mały – nie ma wystarczającej liczby płyt dla samolotów dużych, takich jak dreamliner, zbyt mała jest strefa non-Schengen.


    Jaką rolę w tym wszystkim miałby pełnić Radom?


    Lotnisko Chopina nie ma docelowo szans na spełnienie roli lotniska przesiadkowego i, jak wyszło z analiz firmy Arup, do 2027 roku przy połączonych portach Chopin i Modlin zabraknie możliwości lotu dla 9 mln pasażerów.


    A jakiś port musi ich obsłużyć. Arup wziął pod uwagę trzy lotniska: Łódź, Modlin i Radom. Łódź została wyeliminowana, ponieważ po otwarciu CPK Warszawa i Łódź zrosną się praktycznie w jedną aglomerację. Zostały Modlin i Radom. Zadaliśmy Arupowi pytania: ile pieniędzy trzeba wydać na inwestycje w tych dwóch portach? I w jakim czasie jesteśmy w stanie w tych portach obsłużyć 9 mln pasażerów. Dzisiaj Modlin obsługuje 3 mln pasażerów i jest wykorzystany w 100 proc. w godzinach szczytowych. Nie jest przystosowany do obsługi ruchu czarterowego. Radom to port „teoretyczny", ale jest tam droga startowa. Lotnisko w Radomiu można przejąć od razu, w Modlinie jest to niemożliwe. A kiedy inwestuję publiczne pieniądze, chcę mieć kontrolę, na co zostałyby one wydane, i pewność co do sytuacji finansowej portu. W Radomiu znam tę sytuację. Modlin posługuje się wynikiem EBITDA, czyli przed odsetkami i amortyzacją. Przy 3 mln pasażerów strata netto wynosi ok 500 tys. zł, a obsługa zadłużenia zjada im cały zysk. Żeby zwiększyć przepustowość do 5 mln, muszą powstać nowy terminal, płyty postojowe. Chciałbym w tym uczestniczyć, być inwestorem. A nie znam umowy z Ryanairem, przychodów ani kosztów, rzetelnej oceny sytuacji finansowej. Według danych firmy Arup prognozowane nakłady na funkcjonowanie Modlina w wersji minimalnej są o około 500 mln wyższe niż te przedstawiane przez zarząd Modlina. Oznacza to, że o co najmniej tyle więcej wynosi „dziura finansowa" Modlina.


    Gdyby dzisiaj wiceprezes lotniska w Modlinie Marcin Danił powiedział: ujawniam wszystkie dokumenty, to i tak nie zdecydowałby się pan na dofinansowanie Modlina?




    W Modlin trzeba zainwestować 1,045 mld zł i dzięki temu będzie tam można teoretycznie obsłużyć 8,5–10 mln pasażerów. Kiedy wiceprezes Modlina Marcin Danił mówi o planie finansowym, ma jako podkładkę analizy zarządu. Plan inwestycyjny – zdaniem Arupa – nie jest nawet odtworzeniem tego, co dzisiaj jest na lotnisku, a ten port jest nadal lotniskiem o profilu Ryanaira. Gdybyśmy chcieli tam przenieść ruch czarterowy, lotnisko musiałoby inaczej wyglądać. Pasażerowie linii niskokosztowych z założenia mają latać szybko i tanio, najczęściej z bagażem podręcznym. W ruchu czarterowym każdy ma walizkę. Słyszę, że Modlin potrzebuje 60 mln zł: 20 mln na rozbudowę terminala i 40 mln na drogi startowe. Powiedziałem „nie". Bo taka kwota jest maksymalną, na jaką port może się zadłużyć. Jeśli chcemy rozmawiać o konkretach, to posadźmy z jednej strony Arupa, a drugiej podobną firmę i niech wspólnie ustalą, czego tak naprawdę Modlinowi potrzeba.


    Ale linie czarterowe i low-costy operujące z Warszawy nawet nie myślą o przeprowadzce?


    Nawet ich o to nie pytam. Bo dzisiaj patrzą na Radom jako lotnisko, z którego nikt nie lata, które praktycznie nie istnieje, w dodatku bardzo trudno jest tam dojechać. Ale i z Modlina nie lata żadna linia czarterowa, nie ma tam infrastruktury zdolnej do obsługi takiego ruchu. Ale tam łatwiej od podstaw zbudować infrastrukturę i taniej, i szybciej, niż byłoby to w Modlinie. Radom dziś i Radom, jaki wynika z koncepcji Arupa, to dwa różne produkty. Za 20 miesięcy i 400 milionów zł mogę mieć prawdziwy port. W tym czasie trzeba też będzie zbudować infrastrukturę transportową pozwalającą na szybki dojazd do Radomia. Oczywiście dzisiaj dla przewoźników alternatywą dla Radomia jest Warszawa, ale za półtora roku nie będzie na Okęciu możliwości otwierania nowych połączeń, bo zabraknie slotów.


    Czyli Wizz Airowi powie pan tak: niemożliwa jest półgodzinna rotacja, wasz samolot musi tu postać przynajmniej 40 minut?




    Tak będzie. I w żadnym wypadku taka polityka nie jest wymierzona w linie niskokosztowe. Nasza strategia zakłada ułatwienia dla każdej linii generującej ruch przesiadkowy. Jeśli więc chociażby Emirates podpisze z jakąkolwiek linią umowę o dowozie pasażerów, których on wywiezie do Dubaju, to dla mnie będzie to taki sam pasażer jak ten, który leci LOT.


    PPL zapowiadał projekt zwiększenia przepustowości na Okęciu. Czy nadal są one aktualne?


    Wszystko idzie zgodnie z planem. Dopinamy właśnie wszystkie kwestie związane z Ministerstwem Obrony Narodowej i mam nadzieję, że jesteśmy blisko porozumienia i w naszej ocenie bez uszczerbku interesów MON budujemy teraz dodatkową przepustowość. Dla mnie kluczowy jest parametr: na takim ruchu tranzytowym, jakim zamknie się lotnisko Chopina, otworzy się port lotniczy CPK.


    Odbyło się właśnie WZA spółki zarządzającej lotniskiem w Modlinie. Czy coś z niego wynika?


    Zaproponowaliśmy, że firma Arup zrobi due diligence. Dobrą wiadomością jest, że wspólnicy wyrazili zgodę na audyt danych od strony kosztowej i nakładów inwestycyjnych – czyli będziemy mogli zweryfikować liczby, które pokazuje nam Modlin. Chcemy wiedzieć, ile potrzeba, żeby Modlin funkcjonował, odprawiając 3 mln pasażerów, i ile będzie kosztowało zwiększenie liczby odpraw. Nadal jednak nie mamy zgody na wgląd do umowy z Ryanairem, a to pozwoliłoby na zweryfikowanie przychodów. W związku z tym zapytaliśmy raz jeszcze, czy Arup mógłby mieć dostęp do tej umowy. Usłyszeliśmy: zwrócimy się do Ryanaira o taką zgodę. Na koniec chcę wyraźnie podkreślić: nieprawdą jest, że dążymy do zamknięcia lotniska w Modlinie.

  5. #285

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Od przyszłego roku Ryanair nie będzie jedynym przewoźnikiem w podwarszawskim porcie. Jak udało nam się ustalić, blisko podpisania umowy z lotniskiem są linie Corendon Airlines.



    Jednym z głównych zarzutów stawianych wobec lotniska w Modlinie jest to, że korzysta z niego tylko jedna linia lotnicza, czyli Ryanair. Władze portu starały się to zmienić – rozmawiały m.in. z liniami lotniczymi z Ukrainy, blisko finalizacji było też uruchomienie z Modlina lotów do Bułgarii.
    Obu tematów nie udało się sfinalizować, ale ponoć teraz ma być inaczej, bo linie Corendon Airlines bardzo poważnie myślą o Modlinie i chcą nawet zbazować tu swój samolot.
    Corendon to tureckie czarterowe linie lotnicze z siedzibą w Antalyi, które na polskim rynku przewożą klientów takich biur podróży jak Wezyr czy TUI. Jak udało nam się ustalić, turecka linia miałaby przewozić polskich turystów właśnie do Antalyi, a także do Egiptu. Rozmowy są ponoć bardzo zaawansowane, a jeśli zostaną sfinalizowane, Corendon zacznie latać z Modlina od przyszłego sezonu wakacyjnego, czyli późną wiosną.
    – Potwierdzam, że rozmawiamy z liniami Corendon w sprawie pojawienia się tego przewoźnika w Modlinie. Linie czarterowe nie mogą liczyć na nowe sloty na Lotnisku Chopina, więc dla wielu touroperatorów nasze lotnisko może stanowić ciekawą alternatywę – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Marcin Danił, wiceprezes lotniska w Modlinie.
    Linie czarterowe i biura podróży operujące z Lotniska Chopina muszą się powoli szykować do przeprowadzki – zarządzający lotniskiem w Warszawie PPL planuje od 2020 lub 2021 roku przenieść je na lotnisko w Radomiu, które wkrótce zamierza bardzo mocno rozbudować. Touroperatorzy nie chcą jednak przenosić się do Radomia – z niedawno opublikowanej na Fly4free.pl rozmowy z prezesem Neckermanna wynika, że większość biur podróży będzie chciała przenieść swoje operacje czarterowe do Modlina lub do Łodzi, a Radom będzie rozpatrywany w trzeciej kolejności.

    https://www.fly4free.pl/corendon-air...ia-w-modlinie/

  6. #286
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    https://businessinsider.com.pl/firmy...kowski/nnwbnzb

    - Jestem zainteresowany sprzedaniem udziałów PPL w Modlinie - deklaruje Mariusz Szpikowski, prezes PP "Porty Lotnicze", które zarządza Lotniskiem Chopina. To właśnie PPL są oskarżane przez zarząd w Modlinie o blokowanie inwestycji w port. Sprzedaż ok. 30 proc. udziałów przez państwowe przedsiębiorstwo mogłoby doprowadzić do rozwiązania trwającego od dłuższego czasu impasu.
    Pytanie kto by kupił, województwo?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #287
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej samorząd. Jeżeli PPL ma się tylko dąsać i blokować inwestycje, które już powinny być w budowie, to nic dobrego z tego dla Modlina nie wyniknie.

  8. #288

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Myślę że to blef i gra na czas. Jak PPL przestanie blokować WMI to będzie miało problem w Radomiu z brakiem chętnych paxow i linii na latanie

    Tapnięte..


  9. #289
    dar
    dar jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Jak PPL sprzeda swoje udziały w Modlinie to zacznie się zapewne szopka z blokowaniem rozbudowy lotniska przez AMW.

  10. #290
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Wtedy samorząd miałby 60% udziałów i 2/3 głosów przy podejmowaniu decyzji. AMW nie powinna sprawiać kłopotów.
    Z drugiej strony jak można nie dostrzegać zalet Modlina a zachwycać się Radomiem. Przede wszystkim Modlin już "działa", ma świetne położenie, blisko Warszawy, bardzo dobry dojazd, możliwości rozbudowy we wszystkich kierunkach. Radom nie działa, ma kiepskie położenie w mieście, daleko od Warszawy, średni dojazd przez miasto, możliwości rozbudowy ograniczone.

  11. #291
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    Wtedy samorząd miałby 60% udziałów i 2/3 głosów przy podejmowaniu decyzji. AMW nie powinna sprawiać kłopotów.
    A w spółce nie ma wymogu jednomyślności udziałowców? Jest o tym mowa nawet w linkowanym artykule.
    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    Z drugiej strony jak można nie dostrzegać zalet Modlina a zachwycać się Radomiem.
    Bo przecież nie chodzi o merytorykę, tylko o politykę .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #292

  13. #293
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Ktoś ewidentnie gra na czas i zależy mu, żeby Modlin podupadł. Wtedy będzie jeszcze większa aprobata dla jedynie słusznego lotniska w Radomiu
    Mateusz Janiec and STYRO like this.

  14. #294

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Najbardziej "rozśmieszyło" mnie zdanie: "To może sugerować, że AMW i PPL są w jakimś stopniu dogadane"
    Czy dla kogokolwiek obserwującego tendencje centralizacyjne w działaniu obecnej władzy było to w jakimkolwiek stopniu nieoczywiste?
    Nie ma przecież realnej możliwości, by państwowa agencja podlegająca jednemu z najważniejszych ministerstw nie "grała do jednej bramki" z państwowym przedsiębiorstwem - w dodatku zaangażowanym w sztandarowy projekt obecnej władzy .

    Adam

  15. #295

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Czyżby przełom?:
    "We wtorek (12 marca) zostało wznowione spotkanie współwłaścicieli Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników lotniska wyraziło zgodę na dokonanie podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę 50 mln zł. Dokapitalizowanie nastąpi poprzez ustanowienie nowych udziałów, które w całości zostaną objęte przez Województwo Mazowieckie."
    frik likes this.

  16. #296
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    No i dobrze. Samorząd zyska udziały i rusza w końcu niezbędne inwestycje.

    Wysłano z Google Pixel 2

  17. #297

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Uważam to za bardzo dobrą wiadomość. Czyżby rząd dyskretnie wycofywał się z RDO?

  18. #298

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wieliszew, Poland

    Domyślnie

    Teraz niech zaczynają działać z jakimiś inwestycjami... Niech ogarniają to lotnisko i ściągają jakieś nowe ogonki, bo ile można focić Ryśki

  19. #299
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ile % udziałów będzie miał samorząd po tym?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #300

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ile % udziałów będzie miał samorząd po tym?
    Zgodnie z informacjami z TVN Warszawa: "Po podniesieniu kapitału o 50 milionów złotych marszałek województwa mazowieckiego zwiększy udziały do 42,3 procent. Udziały państwowych PPL i AMW spadną, odpowiednio, do 25,2 i 28,5 procent."

    Źródło: https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...ie,285966.html

Strona 15 z 17 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •