Potwierdzone przez FR:
Ryanair: Częściej z Polski do Dublina - Pasazer.com
Potwierdzone przez FR:
Ryanair: Częściej z Polski do Dublina - Pasazer.com
ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
SO Stamsted narazie sa tylko 2 loty dziennie, niewiem czy zle wybieram czy zmniejszli czestotliwosci...
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmias...#ixzz2xkuYgkg5Podpytaliśmy o frekwencję na pierwszych lotach po kraju Ryanaira. Z Wrocławia do Warszawy leciało ok. 170 osób ( w tym dużo przedstawicieli mediów). Z Warszawy do Gdańska natomiast ok. 120 (trochę się pomyliłem w liczeniu wolnych foteli). Z Gdańska do Warszawy lecieć będzie 68. A z Warszawy do Wrocławia blisko 140 - pisze Michał.
Leciałem pierwszym lotem WR0-WMI przy wyjściu pytałem szefa pokładu o liczbę pasażerów- uzyskałem odpowiedź 156(albo 155 nie pamiętam dokładnie) osób. Sprzedanych i rozdanych było 184 bilety.
Czyżby już baza? By pasowało, w końcu MOL mówił w tamtym roku, że warunkiem jest CAT II a ten będzie za 3 tygodnie, z resztą tych mgieł aż tak dużo nie było.Jutro późnym popołudniem w Warszawie odbędzie się bardzo ważna konferencja prasowa Ryanair. Uczestnictwo w niej zapowiedział sam MOL. O przekazanych na konferencji informacjach napiszemy tuż po jej zakończeniu. Jak myślicie o czym będzie mówić MOL?
No i potwierdziło się: od jesieni baza z 1 maszyną, Madryt 4 razy w tygodniu, Shannon zostaje na zimę a WRO dojdzie lot poranny. Coś czuję, że jesienią(XI lub XII) WMI pod względem ruchu przegon WRO a w 2015 to na 100%.
Żeby tylko umieli innego przewoźnika zdobyć.
FR jest z jednej strony zbawieniem dla WMI ale drugiej dziala zniechęcająco na innych chętnych. Perspektywa konkurowania z gigantemniejest zachęcająca. Patrząc na mapę połączeń pozostaje przestrzen na kierunki południowe.
Wiadomo tez ze chętnych do rozmów nie brakuje, ale chcieliby latać najlepiej za darmo. Bo wiedzą ze WMI potrzebuje dywersyfikacji klientów.
Z tego co wiem, kwestia ILS cat II była również argumentem przewoznikow , więc może teraz negocjacje zaowocują decyzjami.
ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
1 maszyna- standard na początek. Jak się porówna z poprzednim sezonem zimowym to przybył już jeden DUB, 7 GDN , 7 WRO, 2 SNN, 4 MAD a podobno FR miałby zwiększać częstotliwość EMA i RYG i myślę, że jeszcze coś dorzucą do jesieni.
Póki co razem 21 lotów więcej i wątpię by kasowali coś co było w ostatnim sezonie zimowym, bo najsłabsze trasy wypadły. No i dzięki bazie loty ,,równiej" się rozłożą. Jeśli tak to wychodzi mi koło 107 lotów tygodniowo, przy 75% LF powinno być koło 130tys paxów w miesiącach zimowych.
Z CAT II na pewno lotnisko ma łatwiej w ewentualnych negocjacjach.
Onet pisze, że ma też być ranny GDN:
Zwiększona zostanie ponadto częstotliwość rejsów do Gdańska i Wrocławia. Planowane są po dwa loty dziennie – rano i wieczorem.
Lotnisko Modlin: bÄdzie baza samolotĂłw i nowe poĹÄ czenia
Ale to tylko Onet, więc średnio to wiarygodne źródło...
Do tego MAD 4 razy w tygodniu i Shannon ma być utrzymany na sezon zimowy- 2 loty. Jak się porówna ostatni sezon zimowy-86 lotów a to co póki co już jest(a spodziewam się, że Ryanair coś jeszcze doda) od jesieni tego roku(krajówki 28,MAD-4,SNN-2,DUB-1) to wzrost jest znaczący-w dwie strony 242 operacje tygodniowo.
ILS CAT II dla 30 samolotów dziennie, a w żadnym niemazowieckim porcie lotniczym w PL się CAT II nie opłaca... W Radomiu to chyba od CAT III zaczną.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Samolotów to max 15 ;p
Niby tylko 15 maszyn na dobę, za to pasażerów już znacznie więcej niż w POZ... Nie wiem, ale czy nie uważasz, że CAT I w POZ to za mało?
Przecież to tylko sezon zimowy, gdzie jest mniejszy ruch(a dam sobie rękę uciąć, że FR jeszcze coś dorzuci od sezonu zimowego a przynajmniej zwiększy gdzieś częstotliwość, więc to będzie może i bliżej 20 samolotów niż 15 dziennie) a CAT II nie robi się na rok czy dwa a na dłużej no i to był warunek powstania bazy...
Z resztą oprzyrządowanie polskich lotnisk w porównaniu do większości krajów Unii wypada blado a już dawno te porty jak KRK,GDN,WRO,KTW powinny mieć CAT II a WAW CAT III a dopiero jesteśmy na etapie kiedy trwają prace na up grade'em i KRK jest blisko, w GDN projektują, we WRO działają, w RZE też i w WAW może jeszcze w tym roku podniosą. Budują ILS w IEG, DVOR/DME w RDO, także coś się zaczyna dziać a zakup ILS-a sfinansował wcześniej Modlin nie patrząc się na PAŻP i dlatego tak szybko, więc nie mów, że się nie opłaca. Jak ktoś na prawdę potrzebuje to sam zapłaci.
Przy 242 operacjach tygodniowo to wyjdzie łącznie miesięcznie jakieś 1050 operacji( pewnie coś dorzucą, ale to pominę) a więc przy 189 miejscach i LF 75%(który już teraz jest, bo pewnie dalej będzie im systematycznie rósł) to prawie 150tys paxów, zatem jak wspominałem, w listopadzie WMI już na dobre przegoni WRO... w którym trwa instalacja CAT II i nikt tam nie zadaje głupich pytań ,,po co ajeles drugiej kategorii".
Dzisiaj może się wydawać 150tys paxów w sezonie zimowym w Modlinie , że ,,to kosmos", no ale Panie tyle wychodzi...
co do bazy FR na WMI, to na razie ze szczątkowego rozkładu lotów na sezon zimowy wynika, że jedyny zbazowany samolot będzie obsugiwał poranne połączenie do STN (wylot z WMI ok 6.30, powrót na WMI ok. 11.45). GDN i WRO będą obsługiwane samolotami z baz w GDN i WRO. Aktualnie dostepne są rozkłady tylko na kilku kierunkach, ale wszystkie one nie będą obsługoiwane z WMI, nawet MAD bedzie z MAD. Ktoś coś wie gdzie ten jedyny samolot będzie latał? A moze jeszcze nie wszystko wiemy?
Zakładki