Niekoniecznie- akurat jak są to w Modlinie bardziej gęste niż w WAW. Nie przypominam sobie kiedy w WAW były mgły większe niż w WMI kiedy to Modlin z powodu widzialności nie mógł przyjąć maszyn-praktycznie zawsze przekierowania szły do WAW. Niemniej jednak od stycznia mgieł było bardzo mało(10 na jakiejś 2200 operacji - dokładnie to tylko raz w lutym) co pisałem w hydeparku.
W KRK mają najgorzej moim zdaniem-ukształtowanie powierzchni. Poczekajmy do jesieni(październik-listopad) jak bardzo pomoże CAT II, bo wtedy to będzie chwila prawdy dla ILS-a bo raczej z technicznego punktu widzenia szybko lepiej nie będzie(bo nie ma ekonomicznego sensu instalacji CAT IIIa jak w WAW bo tam jest 10 mln).
Moim zdaniem jakby był od września to gdzieś z 20-30% byłoby mniej przekierowań, dlatego odsetek przekierowań będzie średniorocznie gdzieś mniej jak 1%- trochę więcej w sezonie jesienno-zimowym, ale to i tak będą zdarzenia sporadyczne- wkalkulowane w ryzyko.
No i co pisano, że jest już LVTO a w kontekście zbazowania maszyny to bardzo ważne stąd nie dziwię się Ryanowi, że stawiał to jako warunek.
Nie wiem do końca czy to tutaj (kategoria -Incydent Lotniczy ?) ... ale lot FR4041 Glasgow Prestwick - Modlin - samolot zawrócony do Prestwick (coś zapewne z maszyną)
Powrót z Modlina już jest opóźniony - zapowiedziany na ok.21.25
Cześć,
Jak po tych wszystkich zmianach we FR w duchu: "teraz jesteśmy tacy przyjaźni i w ogóle" wygląda kwestia rygorystycznego przestrzegania kwestii bagażu we WMI? Czy mierzą co do centymetra i ważą do grama - czy też pokazują ludzką stronę?
Pozdrawiam!
AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA
Podręcznego w zasadzie wcale nie sprawdzają - musiałby być znacznie ponadwymiarowy aby zwrócił uwagę.
Rejestrowany przyjmują z tolerancją +1-2kg.
ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
No ale to weekend przed dlugim weekendem wiec moze ludzie raczej siedza na miejscu i czekaja z wyjazdem na srode. Tak czy siak mysle, ze te polaczenia krajowe sa dosc ryzykowne.
Ryanair JUŻ dodał drugi lot dziennie na trasach do Gdańska i Wrocławia i to na sezon zimowy więc raczej MOL coś widzi/wie czego my nie widzimy/wiemy...
Na razie trwa rozkręcanie ruchu. Ceny po 40 zł za lot jasno na to wskazują. WRO lepiej wypada niż GDN, bo czas podróży do WRO jest znacznie gorszy niż do GDN. Oceniać coś będzie można jak ruszą loty poranne.
Przypadkowo znalazłem w necie materiał dotyczący Ryana: tj. bazy w Modlinie i nowych kierunków
RYANAIR w Modlinie - YouTube
Mam pytanie odnośnie przesiadki w Modlinie. Chciałbym polecieć Ryanairem z Wrocławia do Gdańska przez Modlin. Bagaż tylko podręczny. Problem jest tylko taki, że pomiędzyl lądowaniem, a startem, mam tylko 25 minut czasu. Czy jest szansa, że ten misterny plan uda się zrealizować?
Moim zdaniem nie.
Tylko jeżeli pierwszy lot będzie co najmniej 20 minut przed czasem. Na takich krótkich trasach zdarza się to bardzo rzadko.
No to potwierdziliście moje obawy.
Z mojego doswiadczenia: wylot z wmi do gdn byl zaplanowany na 19.20. O 1830 podzedlem do malej kolejki do skanowania. O ok 1845 wolali do samolotu. Nie wiem kiedy wyladowali z wro, ale taka przesiadka moze byc bardzo ryzykowna.
Szansa jest wtedy i tylko wtedy, gdy jakoś uda Ci się nie dać skierować się do terminalu. Jak przekonasz ochronę na płycie lotniska, że masz kartę pokładową na właśnie ten samolot, z którego wysiadłeś i nie zdążysz wychodząc i wchodząc z powrotem, to się uda. Ale tego chyba jeszcze nikt nie próbował...
Lotnisko Modlin rozkrÄca siÄ - YouTube
Krótki dwuminutowy materiał dotyczący bazy Ryana, nowych połączeń i planowanych dalszych inwestycji związanych z lotniskiem w Modlinie
są tacy co próbowali i nawet im się udawało
KrajĂłwki w Ryanair! - forum Fly4free
vivere militare est
Nie wiem czy ktos juz zauwazył, ale od 27.10 Charleroi bedzie 2x dziennie w dni powszednie i 1x dziennie w sob/ndz.
To bedzie samolot z bazy Charleroi.
Beauvais bedzie codziennie i wygląda, że będzie to samolot z WMI.
No i Bergamo będzuie codziennie i bedzie to samolot z WMI.
Czyli wygląda na to, że jedyny zbazowany B737 w WMI będzie rano leciał do Stansted, południu do Beauvais, a wieczorem do Bergamo. Bergamo nie bedzie w soboty więcsamolot będzie stał w WMI albo może coś wymyślą na sobotni wieczór?
Zakładki