Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree4Likes
  • 3 Post By tinek6
  • 1 Post By rayman

Wątek: Testowanie EPMO

  1. #1
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Testowanie EPMO


    Polecamy

    Witajcie.
    Nie jestem pewien czy piszę w dobrym miejscu, ale chciałem się podzielić z Wami wrażeniami z zorganizowanego przez Lotnisko Warszawa-Modlin dnia otwartego oraz swego rodzaju sprawdziany działania lotniska.
    Testy miały się zacząć o 9 rano. Podobno chętnych było z 800 osób. Dzień rozpocząłem wczesnym rankiem aby zdążyć na pociąg do Warszawy Zachodniej, gdzie się miałem przesiąść w pociąg jadący m.in do Modlina. W końcu zarówno Koleje Mazowieckie jak i MPL Modlin szczycą się możliwością dojazdu na lotnisko koleją. Jednakże z powodu nie obliczalności kolei pociąg o 6:11 się zepsuł, a następny (planowo o 6:43) przyjechał o 6:58. Na zachodnim kupno biletu na pociąg do Modlina o 8:06. Jedzie bydgoski Elf. Odjazd punktualny. Do stacji w Modlinie dojeżdżamy o 9:15 (planowo 9:03). Cóż. Dziś autobusy relacji MPL-dworzec były darmowe, jednak nikt nie mógł mi udzielić informacji ile będą kosztowały normalnie. Na autobus trzeba było poczekać 25 minut (wcześniejszy miał odjazd 3 minuty przed planowym przyjazdem pociągu...). Trasę pokonuje się w 10 minut na pokładzie 12 metrowego AMZa pomalowanego w barwy KM. Nie jestem przekonany jednak czy 12 metrowy autobus jest wystarczający jeżeli ma to być faworyzowana opcja dojazdu.


    Terminal sam w sobie stoi i się grzeje:


    Wejścia są trzy. Dwa przy części odlotowej i jedno przy przylotowej.


    W środku dominuje kolor szary i pomarańczowy, jest też trochę czerwonego i niebieskiego. Niestety aktualnie klimatyzacja zainstalowana jest jedynie w biurach. W strefie ogólnodostępnej, przy gate'ach i we wszystkich innych miejscach dostępnych dla pasażera jest jedynie wentylacja.
    Jak już dotarłem do środka to się zgłosiłem po swoja kartę pokładową. Wysłali mnie Wizzem na London Luton. Oprócz Londynu było jeszcze połączenie W6 na Beauvais oraz FR do Rzymu i na Rodos. Niestety kolejka do kontroli bezpieczeństwa była spora i trzeba było odstać swoje. Otwarte 50% stanowisk (2/4). Na zdjęciu w "krótszym" momencie. Po kontroli gonili mnie aby przejść dalej bo "samolot" czeka więc z hali odlotów nie ma zdjęć. Wychodziło się następnie na płytę, przechodziło się na drugi czubek na przyloty. Kontrola po przylocie z wysp, odbiór bagażu i do strefy ogólnodostępnej.






    Mniej więcej tyle się działo podczas sprawdzania. Następne parę godzin pominę bo nie ma za bardzo o czym pisać.
    Ponieważ zarówno Wizz jak i Ryanair rozdawali bilety to już dobre pół godziny przed rozpoczęciem się dnia otwartego (godz. 14) ustawiła się kolejka do namiotu W6. Ludzie w kostiumach kąpielowych potworzyli listę z numerkami i pierwsze 69 osób zgarnęło bilety do dowolnej destynacji w siatce do wykorzystania przed końcem października. Plus minus o 13:40 zaczęły się gromadzić tłumy przy namiociku Ryanair'a. Bilety były rozdawane za konkursy np. kto spakuję walizkę bliżej wagi 10 kg (nie więcej) wygrywa. "Niestety" waga się popsuła i obie osoby dostały bilety. Bilety w postaci voucherów na lot, który trzeba zarezerwować do najbliższego piątku (nomen omen 13.07) a podróż odbyć do końca sierpnia. Było parę pul kierunków np. Oslo (Rygge) & Sztokholm (Skavsta). Było również parę innych atrakcji takich jak, bungee run, ścianka wspinaczkowa, symulator lotów, skokochron, ornitopter, skyrotator, można było również przyjrzeć się sprzętowi strażackiemu. Odbyło się również parę konkursów i pokazów na scenie. O 21 miał zagrać zespół Perfect. Dość wrażeń miałem już pół godziny po rozpoczęciu. Zmęczony, spocony, zgrzany musiałem jednak poczekać jeszcze 30 minut na autobus na dworzec. Powrotny Elf, przesiadka na zachodnim i w domu.



    Z takich minusów mogę wymienić, że w jedynej otwartej toalecie nie było papieru. Żadnego. Na szczęście na ten właściwy dzień otwarty przyjechały Toi Toi'e
    Mam skromną nadzieję, że znajdzie się ktoś kto spędził więcej czasu na samym dniu otwartym i zechce uzupełnić tę relację.

    Pozdrawiam.
    thewho, meschiash and shiver like this.

  2. #2
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Autobus lotniskowy powinien poczekac, jezeli pociag sie spoznia. Takie jakies to wszystko zrobione "po polsku"... Poza tym zycze powodzenia Modlinowi.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wieliszew, Poland

    Domyślnie

    Witam
    Ja spędziłem na dniu otwartym troszkę więcej godzin niż kolega tinek6. Według mnie impreza raczej na plusie. Liczyłem na większą prezentację sprzętu lotniskowego. Niestety według mnie zawiodła organizacja miejsc z parkowaniem. Poprzez słabą informację już przy drodze dojazdowej przy bramie technicznej większość zostawiała samochody z myślą że niema po co dalej jechać bo parkingi przy terminalu będą zajęte. Natomiast parkingi te były zajęte może w 40%. Samochody zostawione przy drodze trochę blokowały dojazd na samą imprezę. Ale to mały minus. Samo lotnisko i terminal od zewnątrz robią wrażenie. W środku może terminal nie jest za duży i według mnie te ściany z pustaków pomalowane farbą powinny zostać wcześniej zaciągnięte gipsem :P Na zewnątrz jeszcze mały bałaganik, ale myślę że przez tydzień powinni wszystko ogarnąć. ogólnie czekam niecierpliwie od kilku lat aż wszystko wystartuje i mam nadzieję że szybko zawiąże się jakaś grupka spotterów fotografujących na EPMO.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lew3k Zobacz posta
    Autobus lotniskowy powinien poczekac, jezeli pociag sie spoznia. Takie jakies to wszystko zrobione "po polsku"... Poza tym zycze powodzenia Modlinowi.
    Dokładnie! Tak jest np. w Torp, autobus nie odjedzie do czasu przyjazdu pociągu ponad to kierowca ma stale kontakt z motorniczym pociągu.

    Wysyłane z mojego Galaxy Spica za pomocą Tapatalk 2
    lew3k likes this.

  5. #5
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Dziś rano w radio słyszałem, że autobusy docelowo mają być 2. Uważam, że powinien poczekać aż pociąg przyjedzie oraz że rozkład powinien być dopasowany do ich przyjazdów + 5 min (pociąg przejeżdża o 9:03, autobus ma odjazd o 9:08) a autobusy na stacje powinny być tak zrobione aby być na stację 10-15 minut przed przyjazdem pociągu by mieć możliwość zakupu biletu w kasie. Jak wracałem wczoraj to była nas spora grupka i pomiędzy przyjazdem autobusu a planowanym odjazdem pociągu było 5 minut, nie wszyscy zdążyli kupić bilet, pociąg się spóźnił i ci co nie kupili na stacji dopłacali 4zł za zakup u konduktora w wypadku gdy na stacji jest kasa.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Byłem na samym testowaniu terminala.

    Organizacja KM i potu lotniczego była zła. Poza wspomnianymi problemami z dojazdem, od momentu rozdawania "biletów" aż do wyjścia z przylotów miałem odczucie, że nikt nad całością nie panuje, a jeżeli już, to robi to z ogromnym opóźnieniem. Dużo jest też niedociągnięć technicznych, ale może nie będę wymieniał wszystkich, tylko prześlę do służb lotniskowych.

  7. #7
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rayman Zobacz posta
    Dokładnie! Tak jest np. w Torp, autobus nie odjedzie do czasu przyjazdu pociągu ponad to kierowca ma stale kontakt z motorniczym pociągu.

    Wysyłane z mojego Galaxy Spica za pomocą Tapatalk 2
    Czytasz w moich myślach

  8. #8

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Dziś autobusy relacji MPL-dworzec były darmowe, jednak nikt nie mógł mi udzielić informacji ile będą kosztowały normalnie.
    3,30 zł

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Także wzięłam udział w testowaniu lotniska.
    In minus - brak klimatyzacji, koszy na śmieci, winda nie działa, koszmarnie długa kolejka do kontroli bezpieczeństwa, wrażenie chaosu organizacyjnego - zwłaszcza przy wydawaniu "biletów" (chociaż ja swój dostałam w ciągu kilku minut), brak nagłośnienia (komunikaty nadawane przez "szczekaczkę"), brak oznaczeń na drogach dojazdowych.
    In plus - terminal sam w sobie ładny, prosty i funkcjonalny, miła obsługa, duży parking, gotowość do współpracy ze spotterami
    Transportu publicznego nie testowałam, ale jeśli faktycznie autobus na pociąg nie czeka, to jego istnienie mija się w takim razie z celem...
    Trzymam kciuki za to lotnisko i mam nadzieję, że uporają się z niedoróbkami do otwarcia. Jadąc tam byłam świadoma tego, że będą się testować przy założeniu ekstremalnych warunków (4 samoloty naraz), których raczej na co dzień nie będzie i że potknięcia pewnie będą. Wierzę, że będzie dobrze

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Anna Kucharz Zobacz posta
    Jadąc tam byłam świadoma tego, że będą się testować przy założeniu ekstremalnych warunków (4 samoloty naraz)
    Na co dzień warunki będą jeszcze bardziej ekstremalne. Np. czwartek, W6, odlot Barcelona - 6:05, Luton - 6:00, Bergamo - 6:05, Stavanger - 6:05. I to jest tylko jedna linia, jeżeli nałożą się operacje drugiego przewoźnika, to będzie po prostu gęsto.

  11. #11
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Odlot jak odlot ale jak dojazd na 4-5 rano? Od ~23:30 do ~6 rano nie odjeżdża żaden pociąg z Warszawy


    Dodam jeszcze parę zdjęć:


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Tom ode mnie pytanie za 100 pkt . Czy brak klimatyzacji w strefach publicznych jest tylko chwilowy, czy docelowy? Bo jeśli docelowy to po prostu słów mi brak...
    Eee tam, podpis ;)

  13. #13
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Chwilowy. Ma być to jeden z pierwszych zakupów lotniska jak zarobi na to pieniądze. A wentylacja, która jest ma się rozkręcić i ma działać ciut sprawniej.

  14. #14

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Odlot jak odlot ale jak dojazd na 4-5 rano? Od ~23:30 do ~6 rano nie odjeżdża żaden pociąg z Warszawy
    Bardzo ciekawe, a sprawdziłeś chociaż?

    Centralna: 2:31, 3:01, 3:22, 4:20 Gdańska: 23:37, 1:00, 5:38

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Fantastyczne godziny
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Odlot jak odlot ale jak dojazd na 4-5 rano? Od ~23:30 do ~6 rano nie odjeżdża żaden pociąg z Warszawy
    Odjeżdża odjeżdża - rzeczywiście jest dziura pomiędzy północą a godziną 3 nad ranem, aczkolwiek od 3 do 4 takich pociągów jest już sztuk trzy.

    A jeśli chodzi o warunki ekstremalne, to jest jeden taki szczyt w tygodniu, że w ciągu 20 minut mamy 7 startów (bodajże czwartek, 10:20-10:40, lub coś koło tego). Gigantyczne kolejki do security podczas dnia otwartego port tłumaczy tym, że chcieli sprawdzić się w absolutnie ekstremalnych warunkach - 4 odloty w 30 min przy pierw jednym a po pewnym czasie dwóch stanowiskach kontroli bezpieczeństwa.

  17. #17
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Ma być to jeden z pierwszych zakupów lotniska jak zarobi na to pieniądze.
    A jak będzie na minusie przez pierwsze 5-7 lat lub dłużej to klimy nie będzie ?

    Jakie to polskie...zamiast dołożyć teraz kilka mln na klimatyzację to za kilka lat:
    a) trzeba będzie rozpisać pseudo przetarg i zapłacić projektantom za zlecenie zmian w projekcie, które zrealizują w ramach zamówienia z wolnej ręki...odpowiednio sobie za to policzą, bo prawa do projektu zachowają
    b) trzeba będzie rozpisać kolejny pseudo przetarg na zakup, dostawę i montaż systemu klimatyzacji, który i tak wykona dotychczasowy wykonawca terminalu (ponieważ daje gwarancję na całość prac, a w jej warunkach na 100% nie ma prawa do przebudowy przez podmioty trzecie z zachowaniem gwarancji przez głównego wykonawcę) - oj pojawi się masa dodatkowych kosztów i system będzie dużo droższy niż wrzucenie tego do pierwotnego przetargu i zapewnienie konkurencji.
    c) trzeba będzie "przepraszać za utrudnienia" gdy budowlańcy będą przez jeden sezon "pruć" terminal, żeby zainstalować kompletny system klimatyzacji.

    Ręcę opadają przy tych "planistach".

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pocieszę Was - klima działała już w trakcie dnia otwartego, w pokoju do przewijania dzieci. Znamy więc już przyszłą "noclegownię". Panel sterujący widziałem też w jednej z wnęk pomiędzy przylotami a odlotami. Na minusie? Za 5-7 lat? Przy tym ruchu klima będzie na początku przyszłego sezonu, zaraz przed przetargiem na budowę drugiego terminala. Ten ma przepustowość maksymalną około 300-400 pax/h, która wyczerpie się w momencie otwarcia.

  19. #19
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ormo Zobacz posta
    Bardzo ciekawe, a sprawdziłeś chociaż?

    Centralna: 2:31, 3:01, 3:22, 4:20 Gdańska: 23:37, 1:00, 5:38
    Sprawdzałem tylko dla Gdańskiej i mea culpa są z centralnego. Jednak z Gdańskiego pierwszy odjeżdża o 6:15.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •