Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 106
Like Tree8Likes

Wątek: Przepustowość Modlina

  1. #81
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    Tylko o tych wiatach to port powinien pomyśleć albo na etapie projektu albo budowy, a nie po tym jak wchodzą handlingi i zaczynają wykazywać co jest nie tak. Bo ktoś kto to projektował pomylił chyba sobie lotnisko z terminalem cargo... Albo uważał, że ludzie to też cargo, tylko żywe
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  2. #82

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Te rzeczy o których mówicie podlegają ustaleniom pomiędzy portem, linią i agentem. Linie na WMI mają prosty cel: zbić koszty jak najbardziej się da. Utrzymanie parku maszynowego przez cały rok jeżeli realnie potrzebny jest tylko przez pół roku okazała się widocznie zbyt drogie jak na standardy FR. Z tego co pamiętam to układ dróg jest taki, że jeżeli linia by zapłaciła, to nie byłoby problemu z podstawieniem autobusów.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 25-09-2012 o 10:41

  3. #83

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Przy kwocie kosztu budowy lotniska, parę autobusów to koszt liczony w promilach budżetu... Utrzymanie to rzeczywiście inna sprawa, ale chyba to nie taki straszny koszt skoro LCJ na nie też stać, a latają z niego prawie tylko LCC w tym FR...

  4. #84

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Raczej nie chodzi o utrzymanie a o sens istnienia autobusów na takim lotnisku. Utrzymywanie czegokolwiek aby przewieźć pasażerów 100m naprawde mija sie z celem. Osobiście zresztą wolę stać na powietrzu niz kisic się w autobusie.

  5. #85

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Jak będzie -20 i będziesz stać tam, to poczujesz sens autobusów...
    A stumetrowych wycieczek autobusowych doświadczyłem w GDN. Tam akurat, to rzeczywiście było bez sensu, bo po bramce są schodki i paxy się mieszczą oczekując na gotowość samolotu do ich przyjęcia, więc przejście nie robiło różnicy, natomiast na WMI po bramce wychodzi się od razu na świeże powietrze, a to przy deszczu czy mrozie robi różnicę...
    A propos wiaty, fajna rzecz, ale z temperaturą powyżej zera, a poniżej to wielkiej różnicy nie ma...

  6. #86
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    W autobusach na Okęciu tez jest zimno jak stoi 20 minut z otwartymi drzwiami. Gorszy jest boarding gdy pada deszcz sam tego doświadczyłem i to nie było ok.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #87

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Jak będzie -20 i będziesz stać tam, to poczujesz sens autobusów...
    Dobrze, Radix, to skoro uważasz że cena cobusów to taki promil kosztów, to może kup Modlinowi cobusa lub ekwiwalent, coby nie marznąć przy Twoich wylotach?
    Eee tam, podpis ;)

  8. #88

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Przy kwocie kosztu budowy lotniska, parę autobusów to koszt liczony w promilach budżetu... Utrzymanie to rzeczywiście inna sprawa, ale chyba to nie taki straszny koszt skoro LCJ na nie też stać, a latają z niego prawie tylko LCC w tym FR...
    Znów bredzisz od rzeczy i znów będziesz narzekał na mój "mało merytoryczny" komentarz. Co ma w ogóle budżet lotniska do autobusów handlingu? Port w Modlinie nie ma żadnego certyfikatu na obsługę handlingową.

    Sytuacja na LCJ jest inna, Port prowadzi własny handling, (nota bene też czasem boardują z buta ZTCW), a FR jakoś nigdy chętnie stamtąd połączeń nie otwierał...

  9. #89

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Dobrze, Radix, to skoro uważasz że cena cobusów to taki promil kosztów, to może kup Modlinowi cobusa lub ekwiwalent, coby nie marznąć przy Twoich wylotach?
    Jak będę miał budżet na budowę czegokolwiek, wysokości 300 mln zł, to wydaniu promili jego na cokolwiek będziemy mogli pogadać... A w zimie w takich warunkach się na WMI nie wybieram.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Znów bredzisz od rzeczy i znów będziesz narzekał na mój "mało merytoryczny" komentarz.
    Daruj sobie, bo czasami też piszesz bzdury i głupoty, że szkoda tego czytać. Chcesz dowód:

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Te rzeczy o których mówicie podlegają ustaleniom pomiędzy portem, linią i agentem. Linie na WMI mają prosty cel: zbić koszty jak najbardziej się da. Utrzymanie parku maszynowego przez cały rok jeżeli realnie potrzebny jest tylko przez pół roku okazała się widocznie zbyt drogie jak na standardy FR. Z tego co pamiętam to układ dróg jest taki, że jeżeli linia by zapłaciła, to nie byłoby problemu z podstawieniem autobusów.

    Linia to jest WAW-BRU, a linie to są LO, FR czy LH. Widzisz jakie głupoty czasami pleciesz? I jakie brednie?


    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Co ma w ogóle budżet lotniska do autobusów handlingu? Port w Modlinie nie ma żadnego certyfikatu na obsługę handlingową.
    A co mnie to interesuje? To ja mam jeszcze za nich załatwiać certyfikat? Może paxy jeszcze mają zrobić zrzutkę? Daję propozycję pod dyskusję i tyle. Pod dyskusję, a nie pod chamskie zaczepki takich, co się im zdaje, że wszystko wiedzą, a sami opowiadają głupoty...

  10. #90
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Linia to jest WAW-BRU, a linie to są LO, FR czy LH. Widzisz jakie głupoty czasami pleciesz? I jakie brednie?
    Twoje, umowa jest między linią lotniczą a handlingiem. Sztuk jeden. WAW-BRU to może być połączenie. Ale skończmy z semantyką. Kolejne posty w tym temacie rozstrząsające niepotrzebnie niuanse polszczyzny lecą.
    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    A co mnie to interesuje? To ja mam jeszcze za nich załatwiać certyfikat?
    Nie rozumiesz po prostu że port lotniczy nie zajmuje się odprawą pasażerów, zajmują się tym firmy handlingowe i to ich decyzja biznesowa o kupnie lub nie autobusów. Budżet na budowę portu nie ma nic do rzeczy.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #91

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    OK, ale chyba nie ma zakazu wypożyczania autobusów firmom handlingowym? W końcu te firmy działają chyba na konkretnym porcie lotniczym i z nimi też muszą mieć jakąś umowę?
    Skoro jest zakaz mówienia o semantyce, to nie mówię, choć zdanie swoje podtrzymuje.

  12. #92
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    OK, ale chyba nie ma zakazu wypożyczania autobusów firmom handlingowym? W końcu te firmy działają chyba na konkretnym porcie lotniczym i z nimi też muszą mieć jakąś umowę?
    Jeśli te firmy by chciały autobusy to by je kupiły/wzięły w leasing/wypożyczyły. Kupowanie autobusów przez port "bo a nuż ktoś by chciał je wypożyczyć" to bezsensowny pomysł.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #93

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    OK, nie da się, to się nie da...

  14. #94
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Da się, tylko żadna z firm handlingowych nie jest tym najwyraźniej zainteresowana (wzrosną koszty, a Ryan i Wizz nie zaczną z tego tytułu płacić więcej).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #95

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Skoro da się, to wracam do przykładu z LCJ. Tam jest ta sama klientela linii lotniczych (więc muszą także wynajmować firmy handlingowe, jak piszesz), a autobusy są...
    Jak to można wytłumaczyć?

  16. #96
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Aaben już Ci to napisał...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #97

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Ale chciałem poznać zdanie kogoś innego, bo do tego gościa mam małe zaufanie. Ale rozumiem, że je potwierdzasz.
    Dlaczego więc WMI nie może zdobyć certyfikatu na obsługę handlingową, żeby móc używać autobusów?

  18. #98

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    O matko, kolego Ty chyba nie wiesz jak to dokładnie działa, poczytaj trochę na ten temat a będziesz wiedział dlaczego tak jest a nie inaczej.

  19. #99

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Ale chciałem poznać zdanie kogoś innego, bo do tego gościa mam małe zaufanie. Ale rozumiem, że je potwierdzasz.
    Dlaczego więc WMI nie może zdobyć certyfikatu na obsługę handlingową, żeby móc używać autobusów?
    Generalnie rzecz rozbija się o to, że nikt nie ma ochoty wywalać kasy, której wcale wywalać nie musi. Co pisałem sporo wcześniej, proponując, żebyś im kupił autobus . Ja nie zapłacę, pan nie zapłaci, pani nie zapłaci, nasza firma nie zapłaci, nasza też nie... itd.
    Eee tam, podpis ;)

  20. #100
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez radix49 Zobacz posta
    Dlaczego więc WMI nie może zdobyć certyfikatu na obsługę handlingową, żeby móc używać autobusów?
    Co innego zdobycie certyfikatu, co innego bycie handlingiem. Otwarcie handlingu to nie jest wydanie miliona złotówek, bo za ten milion to można kupić ledwo co ambulift i może na jeden pushback wystarczy. Jeżeli wchodzi handling już istniejący ze sprzętem, z doświadczeniem to dla Modlina jest to "w to mi graj". Gdyby Modlin chciał otwierać handling to być może latał by tam tylko RYR, a i z półrocznym opóźnieniem.
    Poza tym, zdobycie certyfikatu trwa. Czasami bardzo długo.

    Dlaczego więc handling nie da cobusów (uprzedzając ewentualne kolejne pytania) - bo żaden handling nie trzyma cobusa wartego 400-500tys złotych w garażu w celu "może się kiedyś przyda". Tak cobusy LS, jak i GTL mają mnóstwo pracy w portach, w których te handlingi działają, a tam z kolei bez autobusu byłoby ciężko prowadzić normalną obsługę.
    I koło się zamyka.

    Temat można tłuc tygodniami, a i tak nikt z nas nie zmieni tego co dzieje się na tym lotnisku. Autobusów nie ma i nie będzie. Namioty, czy tam wiaty może będą. I oby zdążyli przed zimą, bo faktycznie jak będzie -20, to ludzie stojący w tych korytarzykach zamarzną. Bo co innego -20 po stronie terminala, a co innego po stronie PPS.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-08-2012, 09:33
  2. 29-07-2012, 23:52

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •