Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 160
Like Tree27Likes

Wątek: ILS

  1. #141

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie


    Polecamy

    Z FB lotniska:
    W minioną sobotę zakończyły się testy systemu ILS do kat. II. Tym samym rozpoczyna się proces przystosowywania oraz certyfikacji całego lotniska i służb ruchu lotniczego, do obsługi systemu w II kategorii. Ukończenie certyfikacji lotniska oraz rozruch systemu ILS w kat. II, planowane są na 2014 r.

  2. #142
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Niedawno pisałem, że CTR w EPMO dostanie od 6.02.2014 klasę D, a w tej samej zmianie do AIP AIRAC AMDT 146 jest zmieniona karta podejścia ILS na 08 już z CAT II. Dojdą też podejścia RNAV na 08 i 26.

    A tak poza tym to klasę D w CTR otrzymają z tą zmianą też Bydgoszcz i Łódź

  3. #143

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Na FB podano, że prawdopodobnie jeszcze wiosną będzie CAT II chociaż to może być i czerwiec a przecież już w maju pogoda jest taka, że mgły się nie powinny zdarzać(takie, że CAT I nie wystarczy). Może jednak szybsze uruchomienie skłoni FR do otwarcia bazy jeszcze w tym roku.

  4. #144
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    ILS CAT II zostanie wpisany rejestru LUN na początku lutego. Więc jest szansa, że będzie gotów na wiosenne mgły. FR raczej nie zrobi teraz bazy, bo czeka na samoloty, które mają być we wrześniu. Ale może W6 pomyśli nad powrotem...
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  5. #145
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    aaben już napisał co trzeba
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  6. #146

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie polecam Ci wrzucać odnośników w tej postaci, odnoszą się do Twojej sesji po zalogowaniu...

    Tak, dzisiaj zastała wprowadzona procedura podejścia kategorii II na pas 08. Z tego co widzę lotnisko dalej nie ma jednak LVP.

    Zmieniona została też klasyfikacja CTR na D.

  7. #147

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Z tego co port podaje na FB to może jeszcze w marcu będzie CAT II.

  8. #148

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    nareszcie jakieś konkrety co do ils cat II w Modlinie - jednym słowem "zbliża" się wielkimi krokami, szczegóły w dziale informacje prasowe

  9. #149
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Kolejny sukces portu... ILS technicznie gotowy, ale się przez półtora roku procedur nie przygotowało...

  10. #150
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Proces wdrażania ILS to nie tylko praca po stronie portu ale również PAŻP.
    Cało zło idzie na konto WMI a nie do końca przyczyna leży po stronie lotniska.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  11. #151

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ta, ULCu i Ministra Infrastruktury jeszcze nie wymieniłeś. Oni też pewnie byli potrzebni do uzgodnień i podpisów.

  12. #152
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Proces wdrażania ILS to nie tylko praca po stronie portu ale również PAŻP.
    Cało zło idzie na konto WMI a nie do końca przyczyna leży po stronie lotniska.
    Akurat kto tu nie dopełnił jest jasne, nie fantazjujmy. Pisza te procedury i pisza.

  13. #153

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    na FB napisali:
    ---------------
    Mamy Certyfikat Lotniska upoważniający do obsługi II kategorii systemu ILS!!!

    Miło nam poinformować, że od dnia 28 marca 2014 r, decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Lotnisko Warszawa/Modlin jest drugim portem lotniczym w Polsce, posiadającym Certyfikat Lotniska, „uprawniający do wykonywania operacji lądowania w warunkach ograniczonej widzialności […] dla Kategorii II na drodze startowej, na kierunku RWY 08”.
    W praktyce kategoria II będzie mogła być wykorzystywana w procedurze lądowania od 1 maja 2014 r.
    ---------------------
    chojnice1 and N077GL like this.

  14. #154

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    żeby się nie powtarzać ... konkretne szczegóły co do ILS-a II (który już został zainstalowany a formalnie będzie działał od 1 maja) w dziale informacje prasowe

    http://lotnictwo.net.pl/5-poszczegol...rasowe-10.html

  15. #155

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    ILS będzie działał. A LVP są gotowe?

  16. #156

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    polecam doczytać:
    może być wykorzystywana do wykonywania operacji podejścia precyzyjnego kategorii II oraz droga startowa o kierunkach RWY 08/26 może być wykorzystywana do wykonywania operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności (LVTO).” Będzie to miało zastosowanie w przypadku widzialności nie mniejszej niż 350 m.

  17. #157
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    ILS będzie działał. A LVP są gotowe?
    LVP są gotowe i nawet w warunkach CAVOKu treningowo były już wielokrotnie stosowane.

  18. #158

    Dołączył
    Feb 2014

    Domyślnie

    A więc pierwszy dzień pracy lotniska (z oficjalnie działającym) ILS-em II.
    Mam nadzieje, że to będzie zwiastun innych dobrych informacji dla Modlina (wiadomo nowi przewoźnicy i połączenia)

  19. #159
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Dziś prawdziwy test dla ILS
    Wokół Modlina totalne mleko.
    Operacje jak na razie bez zakłóceń.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  20. #160

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie


    Polecamy

    FB lotniska
    Jest decyzja ULC! Starty i lądowania w naszym porcie, możliwe w jeszcze trudniejszych warunkach niż dotychczas! Emotikon smile
    Do tej pory ILS kat.II, umożliwiał bezpieczne lądowanie w warunkach widzialności ograniczonej do 350 m. Obecnie ta granica przesunęła się do 300 m, a w przypadku startów do 125 m. Dla pasażerów oznacza to jeszcze mniejszą liczbę przekierowań i opóźnień samolotów
    Kategoria nie została podwyższona do III, tylko dotychczasowa kat. II została rozszerzona. Do tej pory mieliśmy brak dostępności do progu 08 od strony zachodniej (DK A3 i E), dlatego parametry umożliwiające wykonywanie opercji lotniczych były ograniczone do widzialności min. 350 m. Obecnie droga kołowania A3 i E spełniają już wymagania wykonywania operacji w kat. II, dlatego obniżono parametr z 350 do 300 m. Jednocześnie dzięki uruchomieniu tych dróg kołowania możliwe są starty przy widzialności ograniczonej do nie mniej jak 125 m

Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 6 7 8

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •