Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 160
Like Tree27Likes

Wątek: ILS

  1. #1
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie ILS


    Polecamy

    Czy Modlin ma ILS-a ?

  2. #2
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Nie

  3. #3
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ma mieć

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Ile można stracić?
    frik, dzikun and Witt like this.
    For every solution there is a problem.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Żeby być dokładnym, anteny ILS już stoją. Pozostaje go jeszcze certyfikować - papuga ma latać w grudniu.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu Zobacz posta
    Żeby być dokładnym, anteny ILS już stoją. Pozostaje go jeszcze certyfikować - papuga ma latać w grudniu.
    Latać może i będzie, ale lotnisko mówi "marzec":

    ILS pierwszej kategorii według naszych szacunków zacznie działać w marcu. Następnie zaczną się testy na kategorię drugą - wyjaśnia Bojarska. II kategoria to docelowy plan lotniska w Nowym Dworze Mazowieckim. - Umożliwia ona lądowanie przy słabej widoczności, choć nie pomoże przy zerowej. Na szczęście takie warunki zdarzają się niezwykle rzadko - zaznacza rzeczniczka.
    Za: http://pieniadze.gazeta.pl/: Modlin szykuje się na zimę. Na śnieg i mróz gotowi, problemem wciąż mgła

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Tutaj informacja z FB
    System ILS, na wszystkich lotniskach w Polsce jest zapewniany i finansowany przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej - poza naszym. Na wszystkich lotniskach system ten był instalowany po ok. roku działalności danego lotniska. My jesteśmy pierwszym lotniskiem w Polsce, które samodzielnie, jeszcze przed uruchomieniem lotniska, zdecydowało się na zakup tego systemu i zakup ten wraz z montażem wzięło na własne barki. Dostarczone nam już zostały niezbędne urządzenia i czekamy jeszcze na wszystkie zezwolenia umożliwiające ich montaż. System ILS, ze względu na procedury PAŻPU, wymaga różnego rodzaju testów. Mimo, że zainstalowany będzie jeszcze w tym roku, to oficjalnie piloci będą mogli korzystać z niego dopiero po testech i certyfkacji, czyli w okolicach marca.

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    W odniesieniu do zniecierpliwienia np. Wizzaira władze WMI mówią, że do marca ma być I CAT, później w 3 kolejne miesiące podniesione do II CAT a urządzenia są przystosowane nawet do CAT III(chociaż wiadomo, wymaga dodatkowych prac). Dodam, że 2 dni temu warunki były minimalne nawet na II CAT(300 m RVR i 30 m podstawy). Może się więc okazać, że CAT II za wiele nie daje(tu potrzebny jest monitoring, gęstość mgieł itd.) i trzeba podnieść...

  9. #9
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M
    For every solution there is a problem.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    z profilu Lotniska na FB:
    Z powodu gęstej mgły, niskiej podstawy chmur: 50-60 m, i słabej widzialności wzdłuż drogi startowej: 300-400 m., rejsy przekierowywane są na inne lotniska.

    Stąd moje pytanie czy planowany ILS II cat. pozwoli wylądować w takich warunkach ?



  12. #12

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gaszpar Zobacz posta
    z profilu Lotniska na FB:
    Stąd moje pytanie czy planowany ILS II cat. pozwoli wylądować w takich warunkach ?
    Powinien: Instrument landing system - Wikipedia, the free encyclopedia

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Niekoniecznie, RVR przez dlugi czas oscylowal w okolicach 200m, aktualnie wynosi 300m, co dla wielu operatorow rowniez jest za malo na CAT II.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Niekoniecznie, RVR przez dlugi czas oscylowal w okolicach 200m, aktualnie wynosi 300m, co dla wielu operatorow rowniez jest za malo na CAT II.
    Dla CAT II minimalny RVR i tak wynosi 350m, niezaleznie od minimów operatora, czy też załogi.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Ciekawe na jaki procent mgieł będących w WMI wystarczy CAT II? Jeśli to będzie z 70-80% to byłoby extra. Wiadomo w porównaniu z dniem dzisiejszym byłoby o niebo lepiej i da się w wielu przypadkach wykonywać operacje lotnicze. Jeśli jednak z badań/statystyk, bo pewnie port/PAZP ma wyniki wychodzi, że RVR jak spada to już raczej poniżej 350m to pora myśleć o upgradzie do CAT IIIa.

  16. #16
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    raczej poniżej 350m to pora myśleć o upgradzie do CAT IIIa.
    CAT III na lowcostowym lotnisku... marne szanse...
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    W Polsce tak, w Niemczech np. na NRN ruch w 2010 2,9 mln- lotnisko typowo low-costowe IIIb, OIDP Frankfurt Hahn też(tam trochę większy ruch). Nie wiem jak za granicą, ale w CRL też mają CAT IIIa także jak się chce to można. Jeśli jednak PAŻP traktuje po macoszemu wszystkie porty regionalne(prawie wszystkie mają I CAT i trochę zajmuje podniesienie KRK) to nie ma się co dziwić. Wiadomo WAW musi mieć ,,lepszy" ILS a prawda jest taka, że na tle Europy śr-wsch(BUD,PRG,BSP gdzie jest III CAT ) to wyglądamy blado i jak zaściankowe lotniska pod względem infry nawigacyjnej(i to w naszym klimacie!)

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy ktos wie jak tak naprawdę jest z tymi mgłami w Modlinie?
    Ktoś ma wiedzę na ten temat popartą konkretnymi liczbami, ugruntowaną wiedzą?

    Z jedne strony czytam, że:
    a. mgły zawsze były duże i dlatego wojsko zrezygnowało z Modlina
    b. mgły w Modlinie są zawsze duże, bo leży w pobliżu 2 rzek i w lesie

    Z drugiej strony słyszę:
    a. Modlin jest położony na skarpie, wysoko nad poziomem tamtejszych rzek i mgły nie wynikają z położenia w tym konkretnym miejscu
    b. w tym roku mgły są wyjątkowo duże i dawno czegoś takiego się nie było
    c. Niemcy zakładając lotnisko w Modlinie wiedzieli co robią, tzn. nie założyliby lotniska w miejscu gdzie mgły uniemożliwiają operacje, w końcu potrzebowali tego lotniska do celów wojskowych, a Niemcy to wyjątkowo skrupulatny i dokładny naród (we wszystkim, co robili w czasie wojny).

    Jaka jest prawda? Ktoś ma twarde dane lub własne twarde obserwacje lub informacje niepoparte tylko przypuszczeniami?

  19. #19
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Mgieł jest kilka rodzajów. Wszystko zależy od klimatu, położenia, ukształtowania terenu. Te, które powstają w Polsce to najczęściej mgły radiacyjne i mgły parowania.
    Mgły radiacyjne to takie, które powstają głównie na lądzie. Powstają w wyniku silnego wychłodzenia terenu w czasie nocnego wypromieniowania ciepła podczas bezchmurnej nocy lub nad ranem. Najczęściej takie mgły występują jesienią i zimą na terenach podmokłych, w zagłębieniach i na leśnych polanach.
    Mgły parowania -
    powstają nad otwartymi wodami lub zaraz po deszczu, w skutek parowania cieplejszej powierzchni wody w chłodnym powietrzu. Należą do mgieł, które nie utrzymują się długo.

    I kto by pomyślał, że chwila studiowania geografii i klimatologii kiedyś się jeszcze odezwie i przyda

    Mamy dwie rzeki bardzo blisko lotniska, mamy piękny las tuż za ogrodzeniem lotniska... można powiedzieć, że warunki wręcz idealne

    co do odpowiedzi na pytania "z drugiej strony":
    ad a) zawsze można pod to podciągnąć mgły orograficzne - powstające na zboczach wzniesień
    ad b) dawno nie widziałem się z kumplem, który swoją karierę związał z klimatologią, ale mogę do niego napisać, prześle mi statystyki mgieł z ostatnich lat, jak jest to koniecznie.
    ad c) Co do Niemców - każdy kiedyś się myli. Niemcy założyli także KTW, jako swoje lotnisko zapasowe, a tam odsetek mgieł jest minimalny. Jak Polskie lotniska są we mgle, to KTW zawsze przyjmą

    Prawda jest taka, że jeżeli są dwie duże rzeki i lasy dookoła, to jest to idealny mikroklimat do powstawania mgieł.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za wyjaśnienia. Może udałoby Ci się sprawdzić u kumpla czy takie mgły jak w tym roku w Modlinie sa tam standardem czy tak duże natężenie mgieł jak jesienią 2012 zdarza to się raz na kilka / kilkanaście lat.


    Cytat Zamieszczone przez lcc agent Zobacz posta
    Mgieł jest kilka rodzajów. Wszystko zależy od klimatu, położenia, ukształtowania terenu. Te, które powstają w Polsce to najczęściej mgły radiacyjne i mgły parowania.
    Mgły radiacyjne to takie, które powstają głównie na lądzie. Powstają w wyniku silnego wychłodzenia terenu w czasie nocnego wypromieniowania ciepła podczas bezchmurnej nocy lub nad ranem. Najczęściej takie mgły występują jesienią i zimą na terenach podmokłych, w zagłębieniach i na leśnych polanach.
    Mgły parowania -
    powstają nad otwartymi wodami lub zaraz po deszczu, w skutek parowania cieplejszej powierzchni wody w chłodnym powietrzu. Należą do mgieł, które nie utrzymują się długo.

    I kto by pomyślał, że chwila studiowania geografii i klimatologii kiedyś się jeszcze odezwie i przyda

    Mamy dwie rzeki bardzo blisko lotniska, mamy piękny las tuż za ogrodzeniem lotniska... można powiedzieć, że warunki wręcz idealne

    co do odpowiedzi na pytania "z drugiej strony":
    ad a) zawsze można pod to podciągnąć mgły orograficzne - powstające na zboczach wzniesień
    ad b) dawno nie widziałem się z kumplem, który swoją karierę związał z klimatologią, ale mogę do niego napisać, prześle mi statystyki mgieł z ostatnich lat, jak jest to koniecznie.
    ad c) Co do Niemców - każdy kiedyś się myli. Niemcy założyli także KTW, jako swoje lotnisko zapasowe, a tam odsetek mgieł jest minimalny. Jak Polskie lotniska są we mgle, to KTW zawsze przyjmą

    Prawda jest taka, że jeżeli są dwie duże rzeki i lasy dookoła, to jest to idealny mikroklimat do powstawania mgieł.

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •