Ciekawe czy ten pas tez przez firme na 'E' byl robiony?
Super Etendard rompiendo pista - YouTube
Widziałem porządnie zrobione roboty za 16% kosztorysu (przykład moderlizacja linii kolejowej Zgierz-Łowicz). Więc z radykalizmem niektórych bym nie przesadzał.
A co do RMF to Beton z pasa w Modlinie można było wyjmować ręką ja bym tego tak brutalnie nie nazwał (zresztą parę stron wcześniej trochę osób pytało mnie o skąd moje przypuszczenia na temat fatalnego stanu pasa i braku możliwości naprawy żywicą sugerując, że zmyślam) to jednak pokazuje jak bardzo "nie jest dobrze" z pasem. Dalej liczycie, że żywica załatwi sprawę na dłużej i będzie bezpieczna?
No chyba, że zaczyna się już PR, o którym mówiłem wyżej i inne lotniska chcą dzielić pomodlińskie łupy.
Ciekawe czy ten pas tez przez firme na 'E' byl robiony?
Super Etendard rompiendo pista - YouTube
To dokładnie potwierdza to:
...jeżeli określa kosztorys na poziomie 6x wyższym niż ceny na rynku
Jakiekolwiek bazy cen materiałów i robót wykorzystywane przy kosztorysowaniu nie dają podstawy do takiej różnicy.
Zadaj sobie jeszcze trochę trudu i poczytaj jak dochodowe były te wszystkie kontrakty realizowane przez PNI i jak to PKP ładnie wyd...ło Budimex, który kupił PNI S.A. od PKP A jak tylko zorientował się jak ich przekręcili to złożył wniosek o upadłość PNI S.A. (a Sąd się przychylił)
Kto udzielił tych zamówień PNI przed sprzedażą spółki? Czyż nie PKP?
Kończmy jednak OT, bo to nie jest forum PZP.
Życie to nie jest bajka. Czy SP nie robił to samo z LOTem? Sprzedawali wszystko co LOT miał i zamawiali loty państwowe po zawyżonych cenach, aby Turkish zobaczył ładny bilans.
Nie demonizowałbym jednak PZP. Nawet z tym PZP da się napisać dobry przetarg. Są tylko dwa warunki:
1. Trzeba się znać na PZP
2. Trzeba się znać na przedmiocie zamówienia.
Czyli krótko mówiąc trzeba być fachowcem, a nie pisać przetargi ctrl+c ctrl+v. Takich w Modlinie zabrakło. Podejrzewam, że również zabraknie fachowców od odszkodowań i WMI będzie ładnie w plecy. Zwłaszcza, że Ryan i Wizz będą mieli doskonałych fachowców od odszkodowań. A najemcy prawdopodobnie też.
Moim zdaniem, mniejsze znaczenie miało to, kto przetarg wygrał, a większe jak drogę startową zrobiono. Wykonawca zamówienia powinien wykonać zamówienie zgodnie z SIWZ. A nadzorujący inwestycję powinien stwierdzić brak jej należytego wykonania. A wygląda, że wg nadzorującego wszystko było OK i nawet tylko warunkowe dopuszczenie przez WINB tej opinii nie zmieniło.
I Zarząd WMI wszystkie, za przeproszeniem, "dupokrytki" ma. Ale ktoś w załodze portu lotniczego w budowie zaufaniem i kontaktem do zarządu powinien się znać na technologii robienia dróg startowych, żeby patrzył na ręce wykonującym. Nie musi być profesor doktor habilitowany inżynier tylko zwykły pan Miecio, który wie jak to się robi. Nie było nikogo kto na tym się zna, żeby poinoformował zarząd, że odwalają fuszerkę, więc wykonawca zrobił jak zrobił, a nadzorujący tak nadzorował jak nadzorował i lotnisko de facto nie działa i teraz pisz o odszkodowania i to nie wiadomo czy nie na Berdyczów...
Polecam przejrzenie listy inwestycji jakie zrobila firma Bud-Invent. Calkiem niezla liczba projektow panstwowych, wojewodzkich lub miejskich. Musza miec niezle uklady.
Inwestycje - BUD-INVENT
Np. Zamek Krolewski/WAW, stadion Legii, drogi dojazdowe do mostu w Plocku, oczyszczalnia w Skierniewicach, siedziba ZUS/WAW, Filtry/WAW, hala sportowa w Legionowie, straz pożarna w Grójcu, etc, etc.
Mam nadzieje, ze po wpadce z Modlinem, potok zlecen od wojewodztwa mazowieckiego zostanie zatrzymany...
Dzisiaj ITWL ma przekazac Nadzorowi Budowlanemu wyniki ekspertyz.Jutro,pojutrze decyzja w sprawie DS w Modlinie.
Co ciekawe:dzisiaj prezes lotniska Modlin odpowiadając na pytania radnych Sejmiku powiedział:cyt za TVN24-najpóżniej na wiosnę lub w lato lotnisko będzie otwarte.
Czyżby miał jakiś przeciek z ITWL?
Lotnisko Modlin: lada dzień decyzja w sprawie pasa startowego
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 21-01-2013 o 13:29
Myślę, że oprócz opinii Nadzór będzie chciał zobaczyć jak wygląda DS po mrozach...
ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
Nowodworska.pl - Pas startowy nadal siÄ wykrusza
no to chyba pozamiatane..
vivere militare est
W swietle donisien portalu z NDMaz., sprawa wydaje sie przesadzona. Mam nadzieje, ze ponowne otwarcie lotniska odbedzie sie w tym roku i juz nigdy nie bedziemy ogladac tak zalosnego spektaklu. Oby Ryan nie wyniosl sie z Warszawy. Mam tez nadzieje, ze ILS bedzie w pelni gotowy do testow wraz z ponownym otwarciem lotniska.
Oby odpowiedzialni za lotnisko dobrze wykorzystali ten okres "przerwy."
"ITWL zauważył w swojej opinii, że wykonywanie napraw w dotychczasowej technologii to usuwanie jedynie skutków uszkodzeń a nie przyczyn ich powstawania."
Ototo, jesli chodzi o "dzialania remontowe".
Czy to oznacza że prace nad uruchomieniem ILSa też zostaną wstrzymane?(oczywiście jesli NB zamknie lotnisko,co nie jest jeszcze przesądzone).Bo z tego co się tu na forum dowiedziałem to prace związane z testowaniem,kalibracją,itp,mogą byc prowadzone tylko podczas całkowicie otwartego dla ruchu lotniska.
Firma erbud to chyba jacys kompletni amatorzy. W decyzji maja napisane co robic, a oni robia po swojemu. Nie rozumiem jak mozna kupowac akcje takiej firmy. Mam nadzieje, ze ich kurs wkrotce poszybuje w dol.
http://logistyka.pb.pl/2966263,99629...niu-lub-w-majuLotnisko w Modlinie może ponownie przyjmować duże samoloty pasażerskie w maju lub w kwietniu - powiedział w poniedziałek prezes modlińskiego portu Piotr Okienczyc. Sytuacja portu w Modlinie była w poniedziałek omawiana przez mazowieckich radnych.Okienczyc poinformował, że w poniedziałek rano spółka otrzymała ekspertyzy dotyczące pasa startowego i od razu przekazała je do mazowieckiego inspektora budowlanego. "Czekamy teraz na decyzję nadzoru. Nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jaka ona będzie, ponieważ ekspertyza nie jest jednoznaczna" - powiedział radnym prezes modlińskiego lotniska.
Wyjaśnił, że w ekspertyzie jest mowa o konieczności wymiany górnej warstwy nawierzchni pasa startowego. Poinformował, że jeżeli nadzór nie cofnie swojej decyzji dotyczącej zamknięcia pasa startowego, to nie będzie można z niego korzystać do czasu przeprowadzenia niezbędnych napraw, a będzie można zrobić to dopiero wtedy, gdy temperatury wzrosną powyżej 0 st. C.
"Naprawa potrwa na pewno kilka tygodni, a ponieważ zima na ogół w Polsce kończy się w marcu, to zakładam, że w kwietniu lub w maju lotnisko będzie w pełni działać" - powiedział prezes.
"Otworzymy lotnisko najpóźniej latem" - dodał.
Z tego artykułu z nowodworskiej wygląda, że w grę wchodzi czarny scenariusz- całkowite zamknięcie. Oby chociaż sprawnie dogadali się do kosztów i szybko i porządnie zrobili gruntowny remont.
No i nie tylko im, ale podwykonawcom, dostawcom, nadzorowi(oby porządny a nie byle jaki jak najtaniej za 10% kwoty przewidzianej w kosztorysie). Ciekawe co na to linie lotnicze- tu też będzie wesoło-czy jakoś dogadają się z WAW(wspólny udziałowiec w WMI -PPL) by może za cenę obsługi z WMI latać na czas problemów do zakończenia przebudowy z WAW, czy w przyszłości jakiejś niższe stawki-tu jest szerokie pole do negocjacji.
Cytat z linkowanego artykułu:
"ITWL stwierdził, że wykonawca robót, czyli firma Erbud nie zastosował proponowanego jeszcze w kwietniu, a podtrzymanego na spotkaniu 27 grudnia w spółce, sposobu napraw uszkodzeń, czyli wymiany płyt betonowych na obu progach drogi startowej. "
Wynika jednoznacznie, że władze lotniska wiedziały dokładnie o co chodzi. To co było potem to już nie PR tylko zbiór kłamstw w ustach zarządu i całego działu prasowego.
Kolejny cytat:
"Odpryskom na drodze startowej są zaś winne ziarna węglanowe i węglanowo-ilaste, które znajdowały się w kruszywie zastosowanym do produkcji mieszkanki betonowej."
Gdyby komuś nie podobało się słowo "kłamstwo", to przypominam, że według lotniska winny był mróz.
No i na koniec:
"Zauważono, że proces degradacji może występować także na remontowanych drogach kołowania."
Czarno to widzę.
Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
Canon 40D + 10" + TV 2x
Tylko że Erbud nie był wykonawcą DS,a jakiś podwykonawca podwykonawcy.
Niech sobie znajdą lepszego podwykonawcę,któremu będą patrzec na ręce.
A wogóle jestem ciekaw jakim fizycznie potencjałem dysponuje firma ERBUD jako firma budowlana.(maszyny,fachowcy itp)
Czy to jest może tylko firma z siedzibą,która do kazdego wygranego przetargu,od razu bierze podwykonawcę.
Zakładki