Strona 31 z 97 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 620 z 1929
Like Tree814Likes

Wątek: Lotnisko Modlin zamkniete od 22.12.2012

  1. #601

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Wizzair w Modlinie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    To trzeba poczekac.



    Ale pomysl zeby kogos do takiej pracy skierowac moze byc jak najbardziej powodem do robienia sobie zartow. Zwlaszcza na lotnisku "nowej generacji".
    Napisz jak wg Ciebie powinna wygladac ta praca?
     

  2. #602

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Praca powinna polegac na porzadnym polozeniu porzadnego betonu. Skoro o jakosci betonu bylo wiadomo kilka miesiecy przed otwarciem lotniska, to po co teraz plakac ze "niedasie" bo mroz, i kombinowac z mlotkami?
     

  3. #603

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Wizzair w Modlinie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Praca powinna polegac na porzadnym polozeniu porzadnego betonu. Skoro o jakosci betonu bylo wiadomo kilka miesiecy przed otwarciem lotniska, to po co teraz plakac ze "niedasie" bo mroz, i kombinowac z mlotkami?
    Ale beton nie zostal dobrze polozony i jest zima i tego nie da sie juz zmienic. Czasu nie cofniesz. I co bys zrobil jako prezes mpl modlin?
     

  4. #604

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Podal sie do dymisji.
    szymonk2 and frik like this.
     

  5. #605

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Wizzair w Modlinie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Podal sie do dymisji.
    To rozsadne. Ale przyjmijmy, ze starego prezesa juz nie ma, a Ty jestes nowym prezesem i zastales nieczynne lotnisko, sypiacy sie pas startowy, jest styczen. Dochodow nie ma, rachunki rosna, place trzeba wyplacic... no i jeszcze wszystko musi byc wg standardow bezpieczenstwa, bo jakby cos sie stalo to prokurator stanie u Twych drzwi.
     

  6. #606

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Nie wiem. Skoro jedynym sposobem remontu jest calkowita wymiana nawierzchni, to jakich rozwiazan szukac? Mleko zostalo rozlane wczesniej. Chyba ze kontynuowac kabaret z ogladaniem pasa po kazdy, ladowaniu.

    PS. Posty powinny byc przeniesione do watku o zamknieciu.
     

  7. #607
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Prosze bardzo badz bardziej konkretny. Skoro piszesz, ze szanse topnieja to musisz cos wiedziec, czego my nie wiemy albo rzucasz slowa na wiatr. Uprzejmie prosze napisz, co dokladnie wiesz.
    Wiem jak wyglądał beton po wielokrotnym rozmrażaniu i zamrażaniu. Trzeba być szalonym, aby wierzyć, że bez wypieprzenia tej częsci pasa w powietrze będzie można tam BEZPIECZNIE (to znaczy na takim poziomie bezpieczeństwa jak w Poznaniu, Gdańsku, Łodzi itd) wykonywać operacje lotnicze.

    Ponadto na pasie jest tyle żywicy, że obawiam się o śliskość nawierzchni. A do czego potrafi doprowadzić śliska nawierzchnia przekono się wielokrotnie. Dla tych co chcą poszukać napiszę tylko 35L Congonias.

    Co bym zrobił na miejscu nowego prezesa?
    Zrobił konferencję, powiedział, że moim najwyższym celem (wyższym niż zarobione pieniądze) jest bezpieczeństwo pasażerów i że żadne tymczasowe naprawy nie pomogą i póki nie będzie naprawdę bezpiecznie żaden samolot stąd nie odleci. Więc należy natychmiast zacząć rozbiórkę pasa i czekać na pogodę. Poza tym zapewniłbym wszystkich, którzy ponieśli jakieś straty, że w ciągu paru dni zorganizuję sztab prawny, do którego mogą zgłaszać się poszkodowani i wspólnymi siłami odzyskamy te pieniądze od nierzetelnego wykonawcy.
    Rozalka likes this.
     

  8. #608

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Sęk w tym, że ERBUD jest znany z niepłacenia tym, którym jest coś winny. A sztab prawny może odszkodowanie wyciągać przez 20 lat. No jeszcze jest firma, która nadzorowała budowę, ale to też pewnie spółka prawa handlowego, więc może oddać cały majątek spółce córce i się rozwiązać, a wierzyciele mogą pomarzyć o odszkodowaniach.
     

  9. #609

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Niech no przy ladowaniu peknie opona lub uszkodzi sie i zlozy podwozie,to kogo zrobia "kozlem ofiarnym"? No kogo??

    Pewnie mróz zrobią. To piękny kozioł ofiarny, bo podać do dymisji się nawet nie może.
     

  10. #610
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Jaki mróz? W Polsce?
    Taki Jakuck ma rozkładowe 777 a regularnie odbywają się tam wielotygodniowe, prowadzone przez producentów testy temperaturowe nowych maszyn, także tych największych, np. 747-8 więc międzynarodowe standardy bezpieczeństwa pasa muszą być spełnione. W lecie bywa i plus 40 stopni Celsjusza a lotnisko wykonuje normalne operacje grubo poniżej minus 40 stopni. A rekord mrozu tam to chyba minus 70.
    Nie istnieją materiały, które znoszą dobrze taką amplitudę temperaturową a lotnisko musi działać. I oczywiście beton nie pęka w lecie. W zimie uszkodzone elementy są wymieniane z użyciem specjalnych prefabrykatów. Ich dylatacje wypełniane są w zimie przy pomocy specjalnych kompozytów. Ale oczywiście musi być względnie ciepło. Nie mniej niż -20 stopni.
    I to wszystko w mieście gdzie nie da się za bardzo wybudować mostu przez rzekę z powodu klimatu.

    To są jakieś piramidalne bzdury z niemożnością naprawy pasa, choćby tymczasowej. Ile tam tego jest? Dwa razy po 1500-1800 metrów kwadratowych? Kto zabroni frezować beton przy paru stopniach na minusie? Chłodziwa chemiczne trzebaby stosować dopiero poniżej -10 stopni. nie chce mi się wierzyć, że nikt w Polsce czy w Niemczech nie ma takich technologii.
    szymonk2 likes this.
     

  11. #611
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Co bym zrobił na miejscu nowego prezesa?
    Zrobił konferencję, powiedział, że moim najwyższym celem (wyższym niż zarobione pieniądze) jest bezpieczeństwo pasażerów i że żadne tymczasowe naprawy nie pomogą i póki nie będzie naprawdę bezpiecznie żaden samolot stąd nie odleci. Więc należy natychmiast zacząć rozbiórkę pasa i czekać na pogodę. Poza tym zapewniłbym wszystkich, którzy ponieśli jakieś straty, że w ciągu paru dni zorganizuję sztab prawny, do którego mogą zgłaszać się poszkodowani i wspólnymi siłami odzyskamy te pieniądze od nierzetelnego wykonawcy.
    Propozycja fajna i PR'owo poprawna ale niestety całkowicie oderwana od finansowej rzeczywistości.
    Decyzja o konieczności wymiany obu końcówek DS bez możliwości tymczasowego uruchomienia lotniska to niestety czarny scenariusz stawiający pod znakiem zapytania cały ten biznes. Zakładając, że naprawa może potrwać ok 3 miesięcy to straty WMI wyniosą ok. 20mln. zł. Do tego trzeba dodać kilkadziesiąt mln zł odszkodowania dla WIZZ oraz FR za wykonywanie operacji z WAW (sam wizz za grudzień oszacował straty na ok. 20 mln zł).
    Pytanie czy i na jakich warunkach przewoźnicy zdecydują się na powrót. WMI będzie im winne sporo kasy, którą łatwo im będzie wyegzekwować - po prostu nie będą płacić za operacje .
    A odzyskanie $ od wykonawcy to lata prawnych utarczek - więc na to za bardzo liczyć nie mogą...
    Tak więc od tej strony patrząc uzyskanie warunkowej zgody na otwarcie lotniska to swoiste być albo nie być dla WMI.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  12. #612

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Propozycja fajna i PR'owo poprawna ale niestety całkowicie oderwana od finansowej rzeczywistości.
    Decyzja o konieczności wymiany obu końcówek DS bez możliwości tymczasowego uruchomienia lotniska to niestety czarny scenariusz stawiający pod znakiem zapytania cały ten biznes. Zakładając, że naprawa może potrwać ok 3 miesięcy to straty WMI wyniosą ok. 20mln. zł. Do tego trzeba dodać kilkadziesiąt mln zł odszkodowania dla WIZZ oraz FR za wykonywanie operacji z WAW (sam wizz za grudzień oszacował straty na ok. 20 mln zł).
    Pytanie czy i na jakich warunkach przewoźnicy zdecydują się na powrót. WMI będzie im winne sporo kasy, którą łatwo im będzie wyegzekwować - po prostu nie będą płacić za operacje .
    A odzyskanie $ od wykonawcy to lata prawnych utarczek - więc na to za bardzo liczyć nie mogą...
    Tak więc od tej strony patrząc uzyskanie warunkowej zgody na otwarcie lotniska to swoiste być albo nie być dla WMI.
    Dzieki azghar. Ujales to doskonale! Widac, ze trzezwo myslisz.

    Pozwolcie, ze prawdziwi fachowcy (ten caly inspektor, ulc, itwl, etc) ocenia czy tymczasowo wyremontowany pas jest bezpieczny czy nie. Mysle, ze jest bardzo realne, ze ten pas moze byc bezpieczny poniewaz:
    A. Inspektor dal czas na naprawe do 31.03 czyli jest to okres zimowy gdzie skucie jest niemozliwe wiec z zalozenia to mial byc remont tymczasowy.
    B. Inspektor wyrazil sie, ze brakuje mu tylko tej calej hydro-costam (nie jestem fachowcem w tej branzy) oraz eksperyzy ITWL. Nie stwierdzil, ze brakuje mu skucia betonu. Pokreslil, ze skucie bedzie potrzebne wiosna.
    C. Ani inspektor ani itwl ani ulc nie beda ryzykowali wiezieniem, zeby przymknac oko na niedociagniecia wiec jesli dopuszcza pas do uzytkowania warunkowego to znaczy, ze pas jest bezpieczny i bedzie stale kontrolowany. Wlasciwy remont odbedzie sie wiosna.
     

  13. #613

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Odp: Lotnisko Modlin zamkniete do konca roku.

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Sęk w tym, że ERBUD jest znany z niepłacenia tym, którym jest coś winny. A sztab prawny może odszkodowanie wyciągać przez 20 lat. No jeszcze jest firma, która nadzorowała budowę, ale to też pewnie spółka prawa handlowego, więc może oddać cały majątek spółce córce i się rozwiązać, a wierzyciele mogą pomarzyć o odszkodowaniach.
    Prosze podaj konkretne przyklady kiedy erbud nie zaplacil. Nie bronie erbudu. nie zam tej firmy, ale skoro mowisz, ze sa znani z nieplacenia to podaj przyklady, aby uwiarygodnic swoja wypowiedz.
     

  14. #614
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    A. Inspektor dal czas na naprawe do 31.03 czyli jest to okres zimowy gdzie skucie jest niemozliwe wiec z zalozenia to mial byc remont tymczasowy.
    Czyli teoretycznie naprawa może potrwać do 31.03, a dopiero po tym czasie może nastąpić skucie betonu. W najgorszym wypadku lotnisko będzie nieczynne właśnie do tego czasu.

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    B. Inspektor wyrazil sie, ze brakuje mu tylko tej calej hydro-costam (nie jestem fachowcem w tej branzy) oraz eksperyzy ITWL. Nie stwierdzil, ze brakuje mu skucia betonu. Pokreslil, ze skucie bedzie potrzebne wiosna.
    Jest pewna niejasność - czyli co - teraz według inspektora nie trzeba kuć betonu, i po ekpertyzie można latać, natomiast już na wiosnę trzeba bezapelacyjnie kuć ? Co zmieni się do wiosny ? Pas jeszcze bardziej się złuszczy ?

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Pozwolcie, ze prawdziwi fachowcy (ten caly inspektor, ulc, itwl, etc) ocenia czy tymczasowo wyremontowany pas jest bezpieczny czy nie.
    Jeżeli coś jest robione tymczasowo, to znaczy, że do pełni bezpieczeństwa koniecznie trzeba zrobić coś generalnie (w tym wypadku remont). Słyszałeś kiedyś, żeby nadzór budowlany coś dopuścił warunkowo do użytku ?? Nie ma warunkowych dopuszczeń, albo coś jest bezpieczne i można użytkować, albo nie jest bezpieczne i nie wolno. W tym wypadku, jeżeli tak czy inaczej na wiosnę trzeba kuć, znaczy że bezpiecznie nie jest i nie będzie, dopóki nie stworzy się normalnego pasa startowego.
    Rozalka likes this.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
     

  15. #615

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    Prosze podaj konkretne przyklady kiedy erbud nie zaplacil. Nie bronie erbudu. nie zam tej firmy, ale skoro mowisz, ze sa znani z nieplacenia to podaj przyklady, aby uwiarygodnic swoja wypowiedz.
    Interwencja - Biznes zamarł w Modlinie - Interwencja - Magazyny reporterskie - PROGRAMY - ipla.tv
    Ten link już był już w tym wątku; bezpośrednio Erbudu dotyczy druga część programu (od ok. 06:00)
     

  16. #616
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    LCC - kuć to teraz można - mróz nie przeszkadza w kuciu. Ale nową DS trzeba robić w sprzyjających warunkach pogodowych.
    DS jest do zerwania dlatego, że na przyszłą zimę groziłaby powtórka z zimy 2012. Dlatego to nie podlega kwestii - trzeba zerwać i zrobić to jeszcze raz i porządnie. Jedyna kwestia, która czeka na rozstrzygnięcie, czy DS po naprawie jest bezpieczna - i po to przeprowadzane są testu ITLW.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
     

  17. #617

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Whiteman Zobacz posta
    Interwencja - Biznes zamarł w Modlinie - Interwencja - Magazyny reporterskie - PROGRAMY - ipla.tv
    Ten link już był już w tym wątku; bezpośrednio Erbudu dotyczy druga część programu (od ok. 06:00)
    bardzo ciekawe! dzieki. na szczescie media czasem robia dobra robote. mam nadzieje, ze naglosnienie sprawy modlina i innych spraw z udzialem erbudu nie pozowli erbudowi na dalsze niepowazne dzialania, w koncu jest to firma notowana na gieldzie warszawskiej wiec jej notowania i kondycja finasowa jest zalezna od tego, co i jak sie o nich mowi publicznie
     

  18. #618

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lcc agent Zobacz posta
    Nie ma warunkowych dopuszczeń, albo coś jest bezpieczne i można użytkować, albo nie jest bezpieczne i nie wolno. W tym wypadku, jeżeli tak czy inaczej na wiosnę trzeba kuć, znaczy że bezpiecznie nie jest i nie będzie, dopóki nie stworzy się normalnego pasa startowego.
    Niekoniecznie. Mogą dopuścić pod warunkiem ciągłej kontroli stanu nawierzchni, nawet jeśli miałoby to oznaczać przejazd trzech samochodów po każdym starcie/lądowaniu. Jeśli została by wykryta kolejna dziura to w nocy znów młoteczek i żywica (o ile wiąże ona i jest trwała po kilkudziesięciu minutach). W takiej sytuacji o ile stan "zażywiczenia" nawierzchni sam w sobie nie będzie wpływał na bezpieczeństwo operacji to można je przeprowadzać. Tylko oczywiście codzienność w takiej sytuacji jest bezcelowa, dlatego będzie miała miejsce do wiosny kiedy można przeprowadzić docelową zmianę nawierzchni. Myślę że tak należy tłumaczyć warunkowość dopuszczenia.
     

  19. #619

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jesli remont tymczasowy okaze sie wystarczajacy, aby przez kilka miesiecy zapewnic bezpieczenstwo, to nie widze powodu, aby ludzie/firmy/pracownicy dalej tracili prace i/lub pieniadze.
    A tak pol zartem, pol serio, to wydaje mi się, ze masz sklonnosci autodestrukcyjne :-)

    Cytat Zamieszczone przez lcc agent Zobacz posta
    Czyli teoretycznie naprawa może potrwać do 31.03, a dopiero po tym czasie może nastąpić skucie betonu. W najgorszym wypadku lotnisko będzie nieczynne właśnie do tego czasu.



    Jest pewna niejasność - czyli co - teraz według inspektora nie trzeba kuć betonu, i po ekpertyzie można latać, natomiast już na wiosnę trzeba bezapelacyjnie kuć ? Co zmieni się do wiosny ? Pas jeszcze bardziej się złuszczy ?


    Jeżeli coś jest robione tymczasowo, to znaczy, że do pełni bezpieczeństwa koniecznie trzeba zrobić coś generalnie (w tym wypadku remont). Słyszałeś kiedyś, żeby nadzór budowlany coś dopuścił warunkowo do użytku ?? Nie ma warunkowych dopuszczeń, albo coś jest bezpieczne i można użytkować, albo nie jest bezpieczne i nie wolno. W tym wypadku, jeżeli tak czy inaczej na wiosnę trzeba kuć, znaczy że bezpiecznie nie jest i nie będzie, dopóki nie stworzy się normalnego pasa startowego.
     

  20. #620
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez bronislaw Zobacz posta
    A tak pol zartem, pol serio, to wydaje mi się, ze masz sklonnosci autodestrukcyjne :-)
    Hehe, broń Boże Na prawdę wolę znaleźć inną pracę, niż zmagać się z "ciekawostkami" i fuszerkami tego portu. Mało to lotnisk na świecie ?
    A poza tym - nie trzeba przecież ciągle w handlingach pracować
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."
     

Strona 31 z 97 PierwszyPierwszy ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 22-06-2013, 02:43
  2. 09-04-2013, 00:48
  3. 26-02-2013, 21:40
  4. 26-02-2013, 14:05
  5. 26-02-2013, 10:54
  6. 26-02-2013, 05:11
  7. 15-02-2013, 23:12
  8. 15-02-2013, 23:03
  9. 15-02-2013, 21:41
  10. 15-02-2013, 00:38
  11. 14-02-2013, 22:47
  12. 14-02-2013, 22:25
  13. 13-02-2013, 09:51
  14. 11-02-2013, 22:32
  15. 11-02-2013, 20:24
  16. 09-02-2013, 15:14
  17. 09-02-2013, 02:15
  18. 08-02-2013, 19:53
  19. 08-02-2013, 19:36
  20. 31-01-2013, 20:34
  21. 29-01-2013, 22:30
  22. 29-01-2013, 22:12
  23. 23-01-2013, 20:03
  24. 21-01-2013, 13:44
  25. 17-01-2013, 21:46
  26. 12-01-2013, 21:48
  27. 08-01-2013, 21:37
  28. 08-01-2013, 00:10
  29. 07-01-2013, 22:57
  30. 07-01-2013, 21:28
  31. 07-01-2013, 20:23
  32. 07-01-2013, 18:30
  33. 07-01-2013, 17:43
  34. 07-01-2013, 17:37
  35. 07-01-2013, 17:30
  36. 07-01-2013, 17:28
  37. 07-01-2013, 17:25
  38. 07-01-2013, 17:06
  39. 07-01-2013, 17:04
  40. 07-01-2013, 16:56
  41. 07-01-2013, 16:43
  42. 07-01-2013, 16:42
  43. 07-01-2013, 16:38
  44. 07-01-2013, 16:37
  45. 07-01-2013, 16:30
  46. 07-01-2013, 16:24
  47. 07-01-2013, 16:17
  48. 07-01-2013, 16:16
  49. 07-01-2013, 16:12
  50. 07-01-2013, 16:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •